ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

صالحی امیری: وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد/آمده‌ام که بمانم



صالحی امیری,مشکلات جامعه ورزش,لغو اردوهای تیم ملی

فدراسیون‌ها باید با رئیس اداره شوند نه سرپرست
صالحی امیری: وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد/آمده‌ام که بمانم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد این وزارتخانه دخالتی در کمیته ملی المپیک ندارد.

به گزارش  فارس، سیدرضا امیری صالحی درباره نخستین جلسه با رؤسای فدراسیون‌ها گفت: در این جلسه به 3 محور اساسی پرداختیم. نگاه من به ورزش و جامعه ورزشی، بحث روابط متقابل وزارتخانه و فدراسیون‌ها که یک بازتعریف جدیدی را تحت عنوان روابط تعاملی، عقلانی و مشارکتی انجام دادیم.

 

نکته سوم این بود که ما مجموعه مشکلات جامعه ورزش را شناسایی کردیم و در 5 قالب برنامه استراتژیک و 25 برنامه عملیاتی توافق کردیم با تشکیل کارگروه‌های کارشناسی بحث و بررسی شود و یک راهکار برای هر چالش پیدا شود تا در نهایت به نتیجه برسیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که بحث مالی و مشکلات بودجه از مسائل عمده فدراسیون‌هاست و در برخی مواقع می‌بینیم اردوهای تیم ملی از جمله فوتبال به همین دلیل لغو می‌شود برنامه شما در این خصوص چیست، اظهار داشت: قرار شد کارگروهی را تشکیل دهیم مشارکت معاونین من و رؤسای فدراسیون‌ها به یک توافق مالی به صورت کوتاه مدت برسند و بعد یک توافق مالی برای سال 93 داشته باشیم.

 

در روزهای آینده و تا پایان شهریور مجموعه اقدامات مالی را انجام خواهیم داد حداقل‌های فدراسیون‌ها را تامین خواهیم کرد تا خللی در اعزام پیش نیاید.
صالحی در پاسخ به این سؤال که آیا شما کاندیدای اصلی وزارت ورزش و جوانان هستید، تصریح کرد:‌ این سؤال را از دکتر روحانی بپرسید.

وی درباره برخی فدراسیون‌ها به وسیله سرپرست اداره می‌شوند و همچنین درباره برگزاری انتخابات آنها عنوان کرد: فدراسیون‌ها دارای اساسنامه مستقلی هستند و تابع یک نظام انتخاباتی که ما از آن حمایت می‌کنیم. در کار فدراسیون‌ها مداخله‌ای نداریم.

 

باید نسبت به هر فدراسیون از هر رئیس بپرسیم برای هر فدراسیونش چه برنامه‌ای دارد و اینکه ما علاقمندیم این است که فدراسیون‌ها با رئیس اداره شوند و یک نظام انتخاباتی با اساسنامه خاص خودشان داشته باشند. وزارت ورزش هم حمایت می‌کند.

صالحی همچنین درباره انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: کمیته ملی المپیک یک نهاد عمومی است دارای اساسنامه در چارچوب نهادهای بین‌المللی و در آن چارچوب حرکت خودش را انجام می‌دهد. ما هم به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم. وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه یکی از دغدغه ورزش بحث فرهنگ است: گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف روحانی در ورزش همین بحث بود. ورزش یک امر اجتماعی ‌فرهنگی است ایجاد یک سازوکار فرهنگی در جامعه ورزش نیازمند یک نظام برنامه‌ریزی بلندمدت، استراتژیک و عملیاتی است.

 

تلاش می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی منسجم چگونگی ورود فرهنگ در عرصه ورزش در ارتقاء آن در دستور کار مان قرار بگیرد. این به معنای این نیست که جامعه ورزش اخلاق‌مدار نیست، این جامعه جامعه بزرگی است و یک جمعیت هوادار چندین میلیونی دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه‌های شما در ورزش بلندمدت به نظر می‌رسد آیا شما در نظر دارید در ورزش بمانید،‌ تصریح کرد: آمدم که بمانم./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
مستند متفاوت انتخابات کمیته ملی المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده استعفای خزانه‌دار کمیته ملی المپیک/ وزارت ورزش قیچی شد!



اخبار,اخبار ورزشی,المپیک

خزانه دار کمیته ملی المپیک درحالی به خاطر بقا در فدراسیون تیروکمان از سمت خود استعفا کرده که وزارت ورزش را برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون یا عدم برگزاری آن بر سر دوراهی قرار داده است.»

بحث دوشغله بودن محمدعلی شجاعی به واسطه حضور همزمان در کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیروکمان به عنوان خزانه‌دار و رئیس موضوعی بود که طی دو سال گذشته به خاطر آن فشار زیادی توسط رسانه‌ها بر وی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور وارد شده بود.

ورود غیرقانونی به انتخابات کمیته ملی المپیک
این فشار و پیگیری رسانه‌ها از آن جهت بود که در آستانه برگزاری انتخابات سال ۹۲ کمیته ملی المپیک، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک نهاد نظارتی تاکید کرد که ریاست، دبیرکل، نایب رئیس و خزانه‌دار کمیته ملی المپیک شغل به حساب می‌آید و بنابراین افراد صاحب شغل و از جمله روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند برای حضور در این پست‌ها کاندیدا شوند.

این تاکید سازمان بازرسی کل کشور مانع از حضور بسیاری از افراد متقاضی در انتخابات کمیته ملی المپیک شد. با این حال محمدعلی شجاعی برای پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد و اتفاقا صاحب رای هم شد و این درحالی بود که وی آن زمان ریاست فدراسیون تیروکمان را برعهده داشت و همچنان هم عهده‌دار این مسئولیت است!

همان زمان انتقادات زیادی نسبت به ورود رئیس فدراسیون تیروکمان به انتخابات کمیته ملی المپیک و کاندیدا شدن برای پست خزانه‌داری شد، در همین راستا محمدعلی شجاعی بارها اعلام کرد که در صورت رای آوردن در انتخابات کمیته، از ریاست تیروکمان کناره‌گیری می‌کند.

صحبت شجاعی در این زمینه بعد از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک هم چندین بار تکرار شد، با همه اینها و با وجود گذشت دو سال، وی نه تنها استعفا نداد و همزمان با خزانه‌داری کمیته ملی المپیک به ریاست خود در تیروکمان هم ادامه داد، بلکه طی روزهای گذشته هم برای لغو مجمع انتخاباتی تیروکمان سنگ‌اندازی‌های زیادی کرد!

بهانه‌تراشی‌های رئیس دوشغله برای دور زدن قانون
به گزارش خبرنگار مهر، لزوم برگزاری مجمع فوق‌العاده برای استعفا و بعد از آن شکایت قضایی کریم صفایی (رئیس پیشین فدراسیون تیروکمان) که منجر به منع برگزاری فعالیت‌های اجرایی در فدراسیون تیروکمان شده بود و وارد شدن ایراد به اساسنامه این فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان، بهانه‌هایی بود که طی دو سال گذشته محمدعلی شجاعی با مطرح کردن آنها مانع از برگزاری انتخابات تیروکمان شد.

با همه اینها و بعد از برداشته شدن منع قضایی، ثبت‌نام از کاندیداهای این فدراسیون انجام شد و بالاخره هفته گذشته وزارت ورزش و جوانان ۱۸ آبان‌ماه را به عنوان زمان برگزاری این انتخابات اعلام کرد.

بعد از مشخص شدن زمان انتخابات فدراسیون تیروکمان، محمدعلی شجاعی که گویا برخلاف صحبت‌هایش دل کندن از این فدراسیون برایش سخت و ناممکن بود، با حضور در وزارت ورزش و طی ملاقات با وزیر ورزش، نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و حتی بهرام افشارزاده درخواست لغو انتخابات در تاریخ مقرر و موکول شدن آن به زمان دیگری را داشت، اما تمام این درخواست‌ها با جواب رد مسئولان وزارت همراه بود.

بدین ترتیب محمدعلی شجاعی که در تمام راه‌های رفته برای پیدا کردن راه‌حل ادامه ریاست در فدراسیون تیروکمان به بن‌بست خورده بود، دست به اقدام دیگری زد و این بار کاری انجام داد که به موجب آن کلاف سردرگمی را برای وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیروکمان درست کرده است.

استعفای دردسرساز
محمدعلی شجاعی در نهایت و پس از رایزنی‌های بی‌نتیجه‌اش در وزارت ورزش، ماندن در فدراسیون تیروکمان را بر ادامه حضور در کمیته ملی المپیک به عنوان خزانه دار ترجیح داد و از خزانه‌داری استعفا کرد، استعفایی که اگر دو سال پیش انجام می‌شد به موقع بود و چاره‌ساز، اما انجام این کار بعد از گذشت این مدت و آن هم در آستانه برگزاری مجمعی که تاریخ آن از سوی وزارت ورزش چندین و چندبار تاکید شده، مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

به هر حال با استعفای محمدعلی شجاعی از پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک، عملا وی تک‌شغله می‌شود و با توجه به اینکه هنوز دوره چهارساله ریاستش در فدراسیون تیروکمان به پایان نرسیده، لزومی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، اما از طرفی برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون، ثبت نام از کاندیداها انجام شده و تمام اقدامات لازم برای برگزاری مجمع نیز انجام شده است، طوری که لغو برگزاری مجمع هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

احمد گواری مدیرکل دفتر مجامع فدراسیون‌های ورزشی در این زمینه اظهار داشت: برای برگزاری مجمع انتخاباتی تیروکمان مثل مجمع دیگر فدراسیون‌ها تمام کارهای لازم انجام شده و قانونا باید در تاریخ مقرر مجمع برگزار شود، اما از طرفی هم به خاطر تک‌شغله شدن شجاعی، دیگر لزومی به برگزاری این مجمع نیست. باید ببینیم در نهایت چه کاری باید انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هر صورت استعفای محمدعلی شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک، کلاف سردرگمی در این کمیته و همزمان در وزارت ورزش و حتی فدراسیون تیروکمان ایجاد کرده است.

 

با این استعفا کمیته ملی المپیک در آستانه کمتر از یک سال مانده به المپیک برزیل که نیاز شدیدی به پیگیری برای تخصیص بودجه دارد به نوعی با بحران نبود خزانه‌دار مواجه می‌شود.

 

از طرفی وزارت ورزش بر سر دو راهی مانده که انتخابات ۱۸ آبان را طبق اعلام قبلی خود برگزار کند یا به خاطر تک‌شغله شدن شجاعی که در بین کاندیداهای ریاست هم نیست، از برگزاری آن چشم‌پوشی کند.

همه اینها درحالی است که فدراسیون تیروکمان تنها فدراسیونی است که ریاست مجمع آن برعهده خود رئیس فدراسیون است و وزارت ورزش اجازه دخالت در امور این فدراسیون را ندارد.

اخبار ورزشی - مهر