ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شیشه مات اتاق ریاست فدراسیون فوتبال



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,اخبار جدید

چینش مهره‌های انتخابات فدراسیون برای تصدی پست ریاست شبیه زل زدن به شیشه‌ای مات شده که هیچ چیز از پشت آن معلوم نیست.

به گزارش ایسنا، پازل انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل در این دوره پیچیده‌تر از هر زمانی است، جایی که به طور قطع تاکنون ورود قطعی هیچ یک از افرادی که داعیه ریاست دارند محرز و قطعی نیست. این بار تنها تصمیم گیری برای ورود به عرصه انتخابات مهم نیست، چرا که با ورود جدی نهادهای نظارتی به موضوع فوتبال هر احتمالی در تایید یا رد صلاحیت‌ برخی گزینه‌ها نیز مطرح است.

* علی کفاشیان
سکاندار دو دوره ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل در این دوره تنهاتر از هر زمانی است. او به احتمال فراوان باید قید حمایت نهادهای بالادستی را بزند با این حال اما کفاشیان به دلیل ترکیب خاص مجمع رای بالایی در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل دارد، جایی که به رای روسای هیات‌های فو‌تبا‌لی و سایرین مجمع دل خوش کرده است. بزرگترین مانع برای کفاشیان عدم حمایت از سوی بالادستی‌هاست. در کنار این موضوع، شائبه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری احتمالی او از انتخابات با توجه به برخی مخالفت‌ها و احتمال عدم احراز صلاحیتش به دلیل پرونده فساد در فو‌تبا‌ل و نیز ارتباط آن با ورود نهادهای نظارتی به دفترش مطرح است. کفاشیان که تا همین چند روز پیش به طور قاطع از حضورش در انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال خبر می‌داد اما به تازگی تغییر موضع و شاید هم تغییر تکتیک داده و اعلام خبر حضور یا عدم حضور قطعی خود را در انتخابات به بعد از انتخابات فیفا موکول کرده است.

* محمود اسلامیان
نایب رییس اول فدراسیون فو‌تبا‌ل و مدیر‌عامل صندوق بازنشستگی کشوری از دیگر گزینه‌هایی است که تا اتمام مهلت ثبت‌نا‌م نمی‌توان در مورد حضور یا عدم حضورش اظهار نظر دقیقی کرد، هر چند وی ورود به عرصه انتخابات را منوط به تصمیم گیری خودش دانسته، اما قطعا حضور این مدیر با سابقه در انتخابات فدراسیون به تمایل افرادی خارج از فوتبال وابسته است.

اسلامیان هر بار که صحبت درباره انتخابات شده از نیامدن به عرصه ر‌قا‌بت صحبت کرده، اما این موضوع او با بندی همراه بود، بندی به نام "تا این لحظه"، یعنی هر بار که حرف انتخابات آمده نایب رییس اول فدراسیون فو‌تبا‌ل از عدم ورود به انتخابات تا لحظه حاضر خبر داد و از آینده حرفی به میان نیاورده است. حال باید ماند و دید در این روزهای پایانی تصمیم قطعی چه خواهد بود.

* محمد دادکان
اصلی‌ترین منتقد علی‌ کفاشیان و سیستم مدیریتی‌اش کسی نیست جز محمد دادگان، رییس اسبق این فدارسیون. دادگان که چندین بار از حضورش در انتخابات پیش‌رو خبر داده اما در نهایت حضورش را به نظر مثبت دولت منوط کرد. اینکه آیا اساسا دولت نگاهی به دادگان دارد یا خیر مسئله‌ای نامشخص است اما شاید بیش از هر چیز دیگری بزرگترین مانع برای رییس قبلی حضور رییس فعلی است.

دادگان نیز به خوبی می‌داند که اگر ثبت نام کفاشیان در انتخابات مسجل شود و هیچ اتفاق غیر مترقبه‌ای تا زمان انداختن آرا به صندوق اخذ رای نیفتد علی کفاشیان رقیبی سخت برایش خواهد بود که احتمالا شکست در این رقابت وجهه او را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. بر این اساس به نظر می‌رسد اکنون محمد دادگان منتظر است تا تکلیف بودن یا نبودن کفاشیان روشن شود و پس از آن تصمیم بگیرد.

* علیرضا اسدی
دبیر کل فعلی فدراسیون فو‌تبا‌ل که از انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی انصراف داده اگر احتمال حضورش در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل قوت گیرد دیگر گزینه‌ای است که او هم مانند سایرین به قطعیت در مورد پا نهادن به عرصه انتخاباتی، اظها‌ر نظر نکرده است. تفاوت اسدی با دیگر گزینه‌ها در مطلب عنوان شده توسط اوست، وی بیا‌ن‌ کرده که حضورش در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل به این بستگی دارد که احساس تکلیف کند یا خیر؟

هنوز مشخص نیست احساسات آقای دبیر کل او را به حضور مکلف خواهد کرد یا بدون احساس عرصه انتخابات را تحریم خواهد کرد.

* مهدی تاج
رییس سازمان لیگ اولین فردی بود که اعلام کرد قصد شرکت در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل را ندارد. تاج که به نظر می‌رسد حضورش به صندلی ریاست سازمان لیگ حالا حالاها مستدام خواهد بود قصد ندارد به وادی ریاست برای نفر اول بودن در فوتبال ورود کند.

تاج که سال‌هاست در سطح اول فو‌تبا‌ل ایران مشغول به کار است ظاهرا دل و دماغی برای دست و پنجه نرم کردن با حواشی بیشتر از این را ندارد. فدراسیونی که پنجره آن را می‌بندی حاشیه و جنجال خودش را از جایی دیگر مهمان می‌کند. اکنون نیامدن تاج جدی‌تر از آمدنش است اما نمی‌توان گفت که عدم حضورش قطعی است.

* سایرین
صحبت از برخی افراد دیگر در این میان مطرح است، گزینه هایی که به نظر می‌رسد حضورشان برای ر‌قا‌بت در سطح نام باقی خواهد ماند. افرادی همچون، حمیدرضا آصفی، فتح‌الله‌زاده، عزیز محمدی و ....

گزینه‌هایی که نه تبلیغات خاصی انجام داده‌اند و نه به نظر می‌رسد عزم جدی برای شرکت در این وادی را دارند.

* جدیدترین گزینه
در نزدیکی انتخابات صحبت از نامی به میان آمده که پیش از این سابقه نشستن بر این مسند را نیز دارد او که این روزها با علی کفاشیان به اختلافات لفظی بر سر سرپرستی فدراسیون فو‌تبا‌ل خورده بود کسی نیست جز نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان. هر چند صحبت‌هایی که از حضور معاون وزیر در این ر‌قا‌بت به گوش می‌رسد در حال‌ حاضر تنها در حد حفر است. البته خود او نیز این موضوع را رد کرده اما حرف بودنش این روز‌ها در محافل فوتبالی زیاد شنیده می‌شود.

* کلام آخر
ثبت‌نا‌م انتخابات به زودی خاتمه خواهد یافت و تکلیف نامزدهای این دوره نیز مشخص خواهد شد. دوره‌ای که به نظر می‌رسد هیچ اتفاقی در مورد آن تا روز آخر مشخص نیست. کسی نمی‌داند که کفاشیان علی‌رغم تمایل وافر مورد توفیق قرار خواهد گرفت یا خیر؟ آیا حضور سجادی در حد شایعه است یا به واقعیت می‌پیوندد؟ اسدی احساس تکلیف می‌کند یا اسلامیان بین ماندن در میان دولتی‌ها یا جدایی از میان آنها تصمیم می‌گیرد؟...

هر چه هست این روز‌ها شیشه اتاق ریاست فدراسیون فوتبال مات‌تر از همیشه است. نکته‌ای که همه را درباره پیش‌بینی از نتیجه انتخابات مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین فدراسیون ورزشی ایران ناکام گذاشته است.

 

اخبار ورزشی- ایسنا


ویدیو مرتبط :
دیدار تاج با ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرسی ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی خواهد رسید؛ عقب گرد کفاشیان



 

 

کرسی ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی خواهد رسید؛ عقب گرد کفاشیان

 

در میان مدیران فدراسیون فوتبال مواضع متفاوتی نسبت به زمان برگزاری انتخابات وجود دارد.

به گزارش جام نیوز به نقل از اوج نیوز، در حالیکه علی کفاشیان هفته گذشته خبر داد که انتخابات فدراسیون فوتبال روز 19 دی برگزار نخواهد شد، برخی نزدیکان وی خبر می دهند او از تصمیمش منصرف شده و به زیر مجموعه اش برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آماده باش داده است.

در این باره تحلیل کلی این است که دلیل اصلی عقب گرد رئیس خوش خنده فوتبال، به دلیل اعلام موضع وزارت ورزش و جوانان بر برگزاری انتخابات فوتبال در نوزدهمین روز زمستان 90 بوده است.

اوضاع در میان مدیران فدراسیون هم شرایط متفاوتی دارد. دبیر کل فدراسیون علی کفاشیان از موافقان تعویق انتخابات است. مهدی محمد نبی در تمامی جلسات زعمای فدراسیون بر مواضع خود تاکید دارد و استدلال می کند که با تعویق در برگزاری انتخابات موارد مندرج در اساسنامه بهتر اجرا می شود.

در سوی دیگر، اما رئیس سازمان لیگ قرار دارد. عزیز محمدی مخالف تعویق برگزاری انتخابات است و حتی گفته می شود که درباره این موضوع چند بار در نشست های فدراسیون بر سر این موضوع با موافقان تعویق مشاجره داشته است.

هر چند به نظر می رسد تلاش های او بوده که علی کفاشیان تا حدود زیادی برای برگزاری انتخابات در روز 19 دی متقاعد شود.

در این میان یک مدیر مهم دیگر هم در تشکیلات فدراسیون وجود دارد و او کسی نیست جز مهدی تاج. درباره نایب رئیسی که این ماه ها دیگر اختلافات عمیقش با رئیس هویدا شده، اخبار زیادی مطرح می شود که بی تردید یکی از مهم ترین آنها، تلاش مدیر اصفهانی برای نشستن بر صندلی علی کفاشیان در پی برگزاری انتخابات است.

باز هم شنیده می شود تاج در هفته های اخیر بارها در وزارت ورزش دیده شده تا برنامه هایش را برای کاندیداتوری در انتخابات فوتبال اعلام کند، هر چند برخی معتقدند او نمی تواند گزینه نهایی محمد عباسی باشد تا کلیددار ساختمان خیابان دوازده متری سئول باشد.