ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شیث:بزرگتر‌ها کمک کنند داریم نابود می‌شویم



 

همشهری تماشاگر: رسانه ملی در کنار سایر رسانه‌ها‌ برای نابودی آن‌ها به بهترین نحو ممکن وارد عمل شد‌؛ رسانه ملی برخلاف روایات صریح اسلامی‌ که تاکید دارد دیده را ندید بگیرید، صحنه‌ای که شاید 80‌درصد بیننده‌ها‌ی تلویزیونی ندیدند را در 20:30 نشان داد تا خوراک مناسبی برای مطبوعات تهیه کند.

حالا قرار است شیث رضایی و محمد نصرتی به اشد مجازات ورزشی محکوم شوند و مسئولان هم روی این موج رسانه‌ای به خوبی مانور می‌دهند. شیث رضایی را که در راه برگشت از شمال بود، پیدا کردیم تا دفاعیه متهم ردیف دوم این پرونده فوتبالی را انعکاس دهیم.

به نظر می‌رسید تازه در‌ترکیب تیم جا افتاده بودی که این اتفاق رخ داد؟

‌فشار روی بچه‌ها‌ زیاد بود و به‌خاطر نتایج و شعار تماشاگران بازی سنگینی داشتیم. جدا از این مسائل، از اول بازی هم تماشاگران رشتی به بازیکنان ما رکیک‌ترین حرف‌ها‌ را می‌زدند.

من روی گل اول مقصر بودم، چون آمدم جای نورمحمدی را پر کنم گل خوردیم. به دلیل همین حساسیت، بعد از گل مساوی بیش از حد خوشحالی کردم و همبازی‌ام را قلقلک دادم.

به نظر می‌رسد به‌خاطر پرونده‌ها‌ی قبلی، همین قلقک طور دیگری برداشت شد.

‌شما به من بگویید پرونده‌ها‌ی قبلی چه بود که می‌گویید؟ اگر منظورتان ماجرای هواپیماست که پرونده‌ای نیست. من در آن ماجرا اشتباه کردم و دادگاه هم تشکیل شد. وقتی هم قاضی صحبت‌ها‌ی مرا شنید، جریمه نقدی شدم و پرونده بسته شد. اگر آن پرونده بحران‌آمیز بود که دو‌میلیون جریمه نمی‌شدم و بیشتر از این‌ها‌ به مشکل می‌خوردم‌. حالا نمی‌دانم بعد از 4‌سال چرا دوباره این ماجرا را مطرح می‌کنند.

قبول داری کلا حاشیه داری؟

‌ نمی‌دانم چرا نگاه‌ها به من منفی است‌!‌ دوازده‌سال است در این فوتبال بازی می‌کنم و از 14سالگی در تیم ملی بودم. با 15، 16‌مربی کار کرده‌ام و مشکلی نداشتم‌. می‌توانید از آن‌ها بپرسید. در پرونده دایی هم همه متوجه شدند که او مقصر بود و هنوز هم پرونده‌‌اش باز است.

می‌خواهی در مورد اتفاقات بازی با داماش صحبت کنی؟

‌‌در آن صحنه شادی بعد از گل هیچ اتفاقی نیفتاد و به نظرم برداشت اشتباه مسئولان بود. من نورمحمدی را قلقلک دادم و وقتی شادی می‌کنیم همیشه 7 ،8 نفری روی هم می‌پریم و این امری طبیعی است. در مورد نصرتی هم بهتر است خودش حرف بزند.

ظاهرا در برنامه‌90 پرونده شما دو‌نفر را برای همیشه در فوتبال ایران بستند.

‌‌موضوع‌ها‌ی مطرح‌شده در برنامه‌90 برمی‌گردد به خصومت شخصی فردوسی‌پور که مربوط به 4‌سال پیش می‌شود و هنوز ادامه دارد. 4‌سال پیش اعلام کرد که شیث رضایی صغر‌سن است، در صورتی که هیچ مدرک پزشکی نداشت و من هم آزمایش‌ها‌یAFC  را انجام داده بودم. اعتراضات من باعث شد تا در برنامه‌90 عذرخواهی کند و از آن زمان کینه به دل دارد و مسائل کوچک را هم بزرگ می‌کند.

با این واکنشی که جامعه به آن رفتار نشان داد به نظر می‌رسد دیگر در صحنه فوتبال دیده نشوی؟

‌متاسفانه الان موجی ایجاد شده که همه به ما دو‌نفر حمله می‌کنند و باید یک بزرگ‌تر این موج را بشکند. نمی‌دانم چرا می‌خواهند زندگی ما دو‌نفر را نابود کنند. نصرتی 9‌سال است در تیم‌ملی بازی می‌کند و حاشیه ندارد و این موج بیش از حد بلند است و دارد ما را نابود می‌کند. از خدا می‌خواهم یک بزرگ‌تر موج‌شکن شود.

و با حکمی ‌که کمیته انضباطی در محرومیت مادام‌العمر شما داد به نظر می‌رسد وجود یک موج‌شکن هم جوابگو نباشد.

‌این حرف‌ها‌ هنوز قطعیت ندارد. کمیته انضباطی حکم اولیه را داده و ما هنوز حق اعتراض داریم.

فکر می‌کنی اعتراض جواب بدهد؟

‌‌بله‌، من اعتراض دارم. اعتراض می‌کنم که من 12‌سال است در این فوتبال حضور دارم و بدون حاشیه بودم و با هیچکس جز دایی و قطبی مشکل نداشتم. من اگر مشکل داشتم که نمی‌توانستم 12‌سال در این فوتبال حضور داشته باشم. برای این‌که بشوم شیث رضایی ریاضت کشیدم.

به این‌که بدون فوتبال چه کار خواهی کرد فکر کرده‌ای؟

‌ فکر نمی‌کنم مرا مادام‌العمر محروم کنند، چون هیچ کاری نکردم که مستحق آن باشم. من از کمیته انضباطی می‌خواهم ثابت کنند که من چه کار بدی کردم. من هیچ کار زشتی نکردم، جز قلقلک دادن!

یعنی قبول نداری حرکت زشتی انجام دادی؟

‌در این جور مواقع باید بزرگ‌تر‌ها‌ی فوتبال مقابل این جو ایستادگی کنند و برای ما که جوان‌تر هستیم نقش پدر را بازی کنند. من و نصرتی ضرر نمی‌کنیم، بلکه این تیم پرسپولیس است که ضرر می‌کند. معتقدم مسئولان و بزرگ‌ترهای فوتبال باید یک جوری این ماجرا را جمع‌و‌جور کنند.

سوال آخر این‌که از این اتفاقات پشیمان نیستی؟

‌من همیشه در شادی‌ها‌ی بعد از گل شرکت نمی‌کردم. باور کنید اخیراً‌ آن‌قدر روی تیم فشار بود که خوشحالی کردم تا نگویند چرا شیث در شادی‌های بعد از گل شرکت نمی‌کند. من کار اشتباهی نکردم که پشیمان باشم. تنها شادی زیادی از خود نشان دادم، اما اگر مردم و مسئولان فکر می‌کنند اشتباه کردم، از همه عذرخواهی می‌کنم.

20‌بار به نود زنگ زدم، اما نگذاشتند از خودم دفاع کنم

نصرتی: باور کنیدآن حرکت غیرارادی بود

دلم شکست گریه‌های مادرم را دیدم

چند روز است از خانه بیرون نیامده‌ام

وقتی با او هم‌کلام شدیم صدایش می‌لرزید و آن‌قدر مضطرب و آشفته بود که فقط به حرف‌هایش گوش دادیم. انگار نه انگار همان نصرتی بود که با آن ضربه سر تیم‌ملی را به جام‌جهانی برد و یا با آن بازی زیبایش برابر کره‌جنوبی تحسین همه را برانگیخت‌.‌

یک اشتباه بچگانه حالا یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران در آستانه محرومیت مادام‌العمر از فوتبال قرار داده و او در انتظار کمک بزرگان فوتبال است تا این جو را جمع‌و‌جور کنند‌‌. نصرتی را در‌حالی‌که جوابگوی هیچ خبرنگاری نبود، پیدا کردیم و با او هم‌صحبت شدیم.

سال‌هاست که تو را می‌شناسیم و فقط می‌توانیم بگوییم چرا این اتفاق باید از تو سر بزند؟

باور کنید نمی‌دانم چرا این ماجرا را این‌قدر بزرگ کردند و تو بوق و کرنا می‌کنند. چندشب است خواب ندارم.

به نظر می‌رسد بدون دادگاهی می‌خواهند محاکمه‌ات کنند!

دقیقاً. نمی‌خواهم مصاحبه کنم‌. با برنامه نود بیش از 20‌بار تماس گرفتم تا حداقل بگذارند از خودم دفاع کنم، اما نگذاشتند من حرف بزنم. سال‌هاست در این فوتبال حضور دارم و آزارم به کسی نرسیده. هر کس نداند شما بهتر مرا می‌شناسید.

اما انگارمی‌خواهند از صحنه فوتبال محوت کنند...

برای چی محروم شوم‌؟ برای چی‌؟قسم می‌خورم کاری که کردم ارادی نبود و هیجان‌زده بودم. نمی‌دانم چه بگویم‌. مانده‌ام چه‌کار کنم.

مگر این حرف‌ها را به کمیته انضباطی نزدی؟

ابتدا که اصلا مرا نخواستند، اما لازم باشد، بارها می‌روم و دفاعیاتم را اعلام می‌کنم. مگر می‌شود همین‌طوری مرا تا ابد محروم کنند.

به نظر می‌رسد از تو انجام چنین حرکتی را انتظار نداشتند.

قبول دارم، اما من هم برای این مملکت زحمت کشیده‌ام. همان‌طور که مملکت برای رسیدن من به این‌جا زحمت کشیده. باور کنید دو روز است که از خانه بیرون نیامدم. چند روز پیش که باران می‌آمد وقتی مادرم را دیدم زیر باران گریه می‌کند دلم شکست. من فقط از آن‌هایی که مرا می‌شناسند می‌خواهم بیایند و بگویند نصرتی در این سال‌ها چگونه بوده و از مطبوعات هم می‌خواهم واقعیت‌ها را بنویسند.

برنامه‌های تلویزیونی بیشتر از مطبوعات روی این ماجرا مانور دادند.

متاسفم برای صدا و سیما که هجمه خبری علیه ما به راه انداخت. آن‌ها اگر مسلمان هستند باید بدانند که اشاعه گناه از گناه بدشتر است‌، با آن‌که گناهی در کار نبوده است. واقعیت را بنویسند. در عمر ورزشی‌ام و زندگی شخصی‌ام هرگز حاشیه نداشته‌ام. شما که مرا می‌شناسید بگویید از ‌10سال پیش تا الان مدل مو یا تیپ و لباس پوشیدنم عوض شده است‌؟.../همشهری تماشاگر


ویدیو مرتبط :
شیکم زدنه فوتبالی تتلو به کمک شیث رضایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروسازان خطاب به دولت: فورا کمک کنید؛ وگرنه ورشکست می‌شویم



ورشکسته شدن خودروسازان,تحریمهای جدیدبرعلیه خودروسازان,تحریمهای جدیدآمریکابرعلیه خودروسازان

خودروسازان خطاب به دولت: فورا کمک کنید؛ وگرنه ورشکست می‌شویم

درحالی که آمریکا اخیرا تحریم‌های تازه‌ای برعلیه صنعت خودرو ایران اعمال کرده است، خودروسازان درخواست کمک فوری خود را به دولت ارسال کرده و هشدار داده‌اند: درصورتی که به صورت فوری به صنعت خودرو کمک نشود، این صنعت با بحران قطعه و رشد شدید هزینه مواجه شده و ورشکست خواهدشد.

به گزارش  مهر، دولت آمریکا اخیرا در اقدامی بی سابقه و برای نخستین بار صنعت خودروسازی کشور را هدف تحریم‌های مستقیم خود قرار داد و کشورها و شرکتهای طرف فعالیت با خودروسازان ایرانی را تهدید کرد در صورت هرگونه خرید، تامین یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در صنعت خودروسازی ایران، با برخورد شدید دولت امریکا مواجه خواهند شد.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، دولت آمریکا به این دلیل برای نخستین بار صنعت خودروی ایران را برای اعمال تحریم مناسب دید که این صنعت به دلیل بی توجهی و سیاست‌های غلط دولت دهم به خصوص طی ماههای گذشته در شرایط شکننده ای قرار گرفته است و همین شرایط شکننده، به مثابه چراغ سبزی برای دولت آمریکا عمل کرده است و آنها تصور می کنند به لطف این بی توجهی و فشار داخلی بر صنعت خودرو، می‌توانند با اعمال فشار بر طرفهای خارجی، ضربه آخر را به صنعت خودروسازی ایران وارد کنند.

بررسی تازه خودروسازان بزرگ کشور که اخیرا در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به صورت مبسوط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، تحریم‌های تازه آمریکا که قرار است از اول ماه جولای اجرایی شود، هزینه تامین قطعات برای خودروسازان کشور را 15 تا 40 درصد افزایش خواهد داد و این مساله در کنار بحرانی که طی ماههای گذشته گریبان این صنعت را گرفته، چشم انداز صنعت خودرو را تیره و نامعلوم می‌کند.

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفته است: در هشت سال گذشته صنعت خودرو سرکوب مالی شده و قیمت محصولات آن به طور مصنوعی پایین نگاه داشته شده است که نتیجه آن رشد 7.7 برابری شاخص قیمت کالاهای عمومی در این مدت در مقایسه با رشد 1.4 برابری قیمت خودروها بوده است.

در همین ارتباط یک مقام مسوول که خواست نامش در خبر ذکر نشود، نیز با بیان اینکه شرکتهای کره ای در تحریم‌های تازه پیشتاز هستند، گفت: شرکتهای کره ای تامین کننده قطعات که علیرغم تحریمهای سالهای اخیر همچنان با خودروسازان ایرانی کار می کردند، به تازگی به خودروسازان ایرانی اعلام کرده اند از اول ماه جولای فروش قطعه به کشورمان را متوقف خواهند کرد.

وی ادامه داد: با این شرایط، جریان خرید قطعات، از طریق کشورها و شرکتهای واسطه و با صرف هزینه و زمان چند برابری ممکن خواهد بود.

به همین دلیل، خودروسازان با ارایه درخواستی فوری به دولت خواستار دریافت کمک ارزی وعده داده شده از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و پرداخت تسهیلات بلاتکلیف مانده خود در شورای پول واعتبار و بانک مرکزی شده اند.

در این درخواست هشدار داده شده در صورت عدم تخصیص این کمک‌ها، صنعت خودرو با بحران قطعه و رشد شدید هزینه مواجه شده و ورشکست خواهدشد./مهر