ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شوک بزرگ به ورزش ایران؛ یکی از طلاهای المپیک به خطر افتاد



وزنه‌بردار فوق سنگین , تیم ملی ایران

 

مصدومیت زانوی وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی ایران وی را با خطر محرومیت از حضور در بازی‌های المپیک مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، تیم ملی وزنه‌برداری ایران که خود را برای حضور موفق در المپیک 2012 لندن آماده می‌کند در آخرین مراحل آماده‌سازی از پایان هفته گذشته اردوی تدارکاتی خود را با حضور 8 وزنه‌بردار در بجنورد آغاز کرد.

این اردو در حالی در بجنورد ادامه دارد که اخبار خوشایندی از آن به گوش نمی‌رسد. از جمله این خبرها که می‌تواند شوک بزرگی برای ورزش کشورمان محسوب شود، مصدومیت بهداد سلیمی، وزنه‌بردار فوق سنگین و قوی‌ترین مرد جهان است.

در فاصله 51 روز مانده تا آغاز بازی‌ها سلیمی آنچنان که باید و شاید تمرین نمی‌کند و امکان دارد مصدومیت وی برای حضور در المپیک 2012 لندن مشکل‌ساز شده و چه بسا پیشرفت این آسیب‌دیدگی به از دست دادن المپیک منجر شود.

کوروش باقری در خصوص این خبر گفت: «زانوی چپ بهداد سلیمی از ناحیه کشکک مشکل پیدا کرده است و این مصدومیت او را اذیت می‌کند. در مجموع درد زانو در تمرینات برای سلیمی مشکل ساز شده است.»

وی در پاسخ به این سؤال که پزشکان در مورد مصدومیت سلیمی چه تشخیصی داده‌اند، اظهار داشت: «هنوز فرصت نشده است تا به پزشک مراجعه کند، اما زیر نظر فیزیوتراپ کارهای درمانی را انجام می‌دهد.»

باقری با اشاره به اینکه سلیمی هر روز با درد تمرین می‌کند، یادآور شد: «نسبت به برنامه تمرینی که سلیمی دارد یک مقدار مراعات وی را می‌کنیم.»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد اینکه سلیمی تا چه اندازه برای رسیدن به المپیک 2012 لندن شانس دارد گفت: «هر چه خدا بخواهد. وضعیت وی 50 – 50 است. اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد و خدای ناکرده مصدومیتش پیشرفت کند امکان خط خوردنش از ترکیب تیم ملی اعزامی به المپیک نیز وجود دارد.».../جام نیوز


ویدیو مرتبط :
خبری که ورزش ایران را به شوک برد / هادی هم رفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت رسول خادم از بنا: او فرمانده بزرگ ورزش ایران در المپیک است



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,خادم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: محمد بنا فرمانده بزرگ ورزش ایران در المپیک است و همه وظیفه داریم شان و جایگاه وی را بعنوان پرافتخارترین مربی تاریخ ورزش کشور حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، رسول خادم با بیان این مطلب افزود: این درست است که همه انتظار دارند محمد بنا سعه صدری متناسب با جایگاه فنی خود داشته باشد، اما باید شرایط سخت و فشار ناشی از مسوولیت سنگین وی را نیز درک نماییم. اینکه بخواهیم با پررنگ کردن برخی سوء تفاهمات پیش آمده زحمات و توانایی محمد بنا را در ورزش ملی کشور، کشتی، نادیده بگیریم، صحیح نیست. ما باید این سوء تفاهمات را به احترام زحمات بی دریغ وی برای کشتی فرنگی کشور رها کنیم.

دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا در مورد اینکه سطح جام جهانی کشتی فرنگی پایین بوده است، اظهار داشت: این که تیم ها با ترکیب اصلی یا غیر اصلی خود به رقابت های مذکور آمده اند مسئله ما نیست، مهم اینست که کادر فنی و کشتی گیران ما در جام جهانی ماموریت خود را با تدبیر به درستی انجام دادند.

دارنده مدال برنز المپیک بارسلونا ادامه داد: به یاد داشته باشیم در سال های نه چندان دور کشتی آزاد و فرنگی ما ، بارها با تیم های اصلی خود هم مقابل تیم غیر اصلی روسیه و یا سایر کشورهای مدعی شکست خورده است. این قهرمانی مقتدرانه نشان از درایت محمد بنا و شایستگی قهرمانان ملی فرنگی کار ایران در جهان دارد.

دارنده دو مدال طلای جهان در مورد دغدغه های مطرح شده از سوی محمد بنا، خاطر نشان کرد: دغدغه های مطرح شده از سوی محمد بنا موضوع جدیدی نیست. این مسائل از هشت ماه پیش توسط فدراسیون کشتی و سخنگوی آن و دیگر متولیان، مربیان و ورزشکاران المپیکی بارها مطرح شده و دغدغه های تمامی مدیران و مربیان ورزش های المپیکی در ایران است. این طبیعی است که بنا به عنوان یک مربی حرفه ای و المپیک دیده این مشکلات را به خوبی حس می کند.

دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: امروز ورزش فقط به اتکاء همت فدراسیون های المپیکی و کمک های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حرکت می کند ، و حمایت های ملی که لازم بود برای المپیکی شدن فضای ورزش از سوی مقامات عالی کشور اتفاق بیافتد علیرغم دستور رییس محترم جمهور تاکنون محقق نشده است. این که ما سکوت می کنیم و مسائل را دنبال نمی‌کنیم بدلیل ملاحظاتی است که باید برای حفظ ارامش تیم های المپیکی داشته باشیم.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: در فاصله 70 روز مانده به آغاز المپیک همه باید با هم تلاش کنیم تا محمد بنا با تمام توان بتواند تیم ملی کشتی فرنگی ایران را به بهترین نحو برای حضور در این مسابقات آماده کند و شاگردان خود را رهبری نماید.