ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سپاهان0 -0الاهلی؛ صعود در دستان عبدالله فیصل ،جده!



سپاهان0 -0الاهلی؛ صعود در دستان عبدالله فیصل ،جده!

پرتاب ترقه از سوی تماشاگران سپاهان باعث شد که تیم اصفهانی برای دقایقی در شوک فرو رود و خبری از بازی‌های خوب این تیم نباشد

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مرحله 1/4 نهایی لیگ قهرمانان اسیا

ورزشگاه ، فولادشهر ،

تماشاگر 10000 نفر

داور ؛ لیوکوک مان (هنگ گنگ )

کمکها ؛ چونگ مینگ ، چوچون کیت

ناظر بازی ؛ مازن رمضان (لبنان )

اخطار ؛ موتاز الموسی (13)الاهلی ، محرم نوید کیا (40) سپاهان 

سپاهان

رضا محمدی ، حسن اشجاری ، فرشید طالبی ، علی احمدی ، مهدی جعفر پور ، محرم نوید کیا (محمد غلامی 86)، امید ابراهیمی (احمد جمشیدیان 60)، اروین بولکو ، عادل کلاه کج ، محمدرضا خلعتبری ،(سوکای 78)جالوویچ

سرمربی ، زلاتکو کرانچار

الاهلی

عبدالله ، کمیل عمد ، ولید ، کمیل الموسی ، منصور الهربی ، پالمینو،موتاز الموسی ، الجاسم ، دیگو مورالس(محسن عیسی 90) ،

(عیسی المهیانی 97)عبدارحیم جزاوی (یحی محمد 80)، احمد الحسین

سرمربی ؛ یارولیم (چک ) 

شرح بازی :

طلایی پوشان ایران برای اعاده حیثیت فوتبال ملی ای و باشگاهی در شرایطی رودروی الاهلی عربستان در فولادشهر قرار گرفت ریال که هواداران اصفهانی به طور خود جوش تیم اول شهرشان را تنها نگذاشتند . در انسو عربستانیها برای پایان کشیدن خط بطلان بر تمام ناکامی ها با حضور سه نماینده خود در این مرحله بطور مضاعف در تکاپو اند تا بالاخره یکی از سه نماینده خود بتواند کاپ قهرمانی قاره کهن را بدست اورند.

نیمه اول 

شروع مسابقه با چند پاس کوتاه از سوی تیم فوتبال الهلی توام شد که در همان دقایق ابتدایی می توان به سانتر ارسالی مدافع کناری الاهلی اشاره کرد که با ضربه سر خطرناک پالمینو به شکل خطرناکی به بیرون رفت تا سپاهان ایران حساب کار بدستش بیفتد که در لیگ قهرمانان حق هیچگونه اشتباه کاری را ندارند .

 بهر حال بعد از خلق این موقعیت خطرناک توسط شاگردان یارولیم چک تبار طلایی پوشان با حفظ توپ و حرکات رو به جلو نبض و مالکیت مسابقه را در دست گرفتند . شاگردان کرانچار با بازیسازی محرم نوید کیا و حرکات جالوویچ و خلعتبری عرصه را بر یاران الاهلی تگ و تنگ تر کردند تا جایی که اگر کمی شانس با زردپوشان یار بود شوت سهمگین محمدرضا خلعتبری بجای نشستن بر روی تیر دروازه به داخل دروازه می نشست .

سپاهان ایران بعد از این موقعیت "شگرف "که تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد دست از حملات خود نکشیدند و دوباره از جناح راست با دیدی باز و ارسال پاسهای صحیح توانستند جالوویچ را صاحب موقعیت کنند که در یکی از این یورش ها اگر فداکاری دروازه بان الاهلی نبود چه بسا شوت جالوویچ در قعر دروازه جای می گرفت که این مهم به وقوع نپیوست . 

الاهلی ها که به گماردن بازیکنان اصلی خود در ابتدای بازی می بالیدند وقتی دیدند سپاهان همان شیر خفته فوتبال ایران بی محابا به سمت دروازه انها حمله می برد با بسته بازی کردن در منطقه دفاعی خود وتصاحب توپ در استفاده از ضد حملات انتحاری قصد ضربه زدن به تیم سپاهان را داشتند که در این کار موفق نشدند تا نیمه مربیان تعیین کننده سرنوشت ایم مسابقه حساس و پرهیجان شود . 

نیمه دوم 

عطش الاهلی ها در شروع نیمه دوم برای باز کردن دروازه سپاهان سبب شد تا انان روزنه های نفوذ به دروازه محمدی را از جناح چپ پیدا کنند و حملات گاز انبری خود را از انجا تدارک ببینند ، اما دفاع چند لایه زرد پوشان اجازه هرگونه کاریی را به عربستانیها ندادند .

کرانچار در اقدامی غیر منتظره امید ابراهیمی را از بازی بیرون کشید و احمد جمشیدیان که حالت تهاجمی بیشتری دارد را به بازی فرا خواند . اما طلایی پوشان نتوانستد با ضرب اهنگی که برای فتح دروازه الاهلی در پیش گرفته بودند بعنوان فاتح لقب بگیرند . بهر حال سرنوشت صعود از این مرحله در دستان عبدالله فیصل ورزشگاه اختصاصی الاهلی عربستان در جده اتفاق خواهد افتاد . 

دقایق کلیدی

7-سانتر ارسالی مدافع راست الاهلی با ضربه سر پالمینو به شکل خطرناکی به بیرون رفت 

13 -پیشروی محمدرضا خلعتبری و شوت وی در پشت محوطه جریمه الاهلی به تیر افقی دروازه عبدالله ابراهیم برخورد کرد 

16- وقتی جالوویچ از کمد خط افساید گیری مدافعان الاهلی فرار کرد با شوتی سرکش دروازه بان الاهلی را به واکنش وا داشت که دفع عبدالله به کرنر رفت . 

53-شوت عادل کلاه کج از فاصله 20 متری غلطان علطان به بیرون از چارچوب دروازه رفت 

57-وقتی الجاسم با فراری سریع شوت سهمگین اش را به سمت دروازه محمدی شوت کرد با برخورد به دست دروازه بان سپاهان راهی کرنر شد .

70- ارسال مواج مهدی جعفر پور با ضربه سر احمد جمشیدیان به کرنر رفت 

77-فرار خلعتبری وشوت از زاویه بسته این بازیکن به هدر رفت 

78-الجاسم در بین مدافعان سپاهان وقتی مبادرت به توپگیری کرد با بی دقتی انرا به بیرون از دروازه سپاهان کوباند

بهترین بازی

محمدرضا خلعتبری در نقش مهاجم کاذب و خلق موقعیتهای متعدد برای خود ودیگر بازیکنان سپاهان بهترین و موثرترین بازیکن میدان انتخاب شد 

اتفاق ویژه

امید ابراهیمی وقتی تابلو تعویض را دید که شماره پیراهنش بر روی ان حک شده و باید جایش را به احمد جمشیدیان بدهد با غرولند کردن مضاعف کادر فنی و هواداران را بابت این تعویض آگاه و هوشیار کرد.

یکی از تماشاگران سپاهان در دقیقه ۶۳ بازی با پرتاب ترقه درون زمین، بازی را به حاشیه کشاند. مسئولان بازی در ابتدا فکر کردند که اشیای پرت شده از سوی تماشاگران سنگ است اما بعد از آنکه عادل کلاه‌کج یکی از سنگ‌ها(!) را به بیرون از زمین پرتاب کرد، آن سنگ با صدای بلندی منفجر شد و باعث شد کمک داور بازی با ترس به سمت میانه زمین فرار کند!

گل

 


ویدیو مرتبط :
عبدالله الرضیع -ماذنب طفلی-فیصل لطیفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت دیپلمات ایرانی از جلسه ی امیرعبداللهیان و سعود فیصل در جده



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رضا حمید دهقانی

 
 اخبار سیاست خارجی - روایت دیپلمات ایرانی از جلسه ی امیرعبداللهیان و سعود فیصل در جده

مقامات عربستان سعودی پیش از این از وزیر خارجه ایران دعوت بعمل آورده بودند اما او این دعوت را به دلیل مذاکرات هسته ای نپذیرفت.

روزنامه سعودی گزت چاپ عربستان سعودی نوشت: ایران و عربستان مذاکرات سودمندی داشتند که بر روی چالش های منطقه ای متمرکز بود.

به گزارش  انتخاب ، رضا حمید دهقانی نماینده ایران در سازمان همکاری های اسلامی گفت که سعودی فیصل وزیر خارجه عربستان و امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران در شهر جده در مورد تحولات منطقه ای و مبارزه علیه شبه نظامیان داعش گفتگو کردند.

امیرعداللهیان نخستین مقام بلندپایه ایرانی است که از زمان پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به عربستان سعودی سفر می کند.

این دیپلمات که در نشست فیصل و عبداللهیان حضور داشت گفت که این دو در مورد روابط دوجانبه، تحولات منطقه و چالش های منطقه از جمله افراط گرایی و حمله اسرائیل به غزه گفتگو کردند.

وی افزود: عبداللهیان و فیصل بویژه اوضاع عراق و راه های مقابله با افراط گرایی، تروریسم و داعش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این دیپلمات ایرانی مشخص نکرد که ایران و سعودی چگونه می خواهند برای مقابله با پیشروی داعش همکاری کنند.

مقامات عربستان سعودی پیش از این از وزیر خارجه ایران دعوت بعمل آورده بودند اما او این دعوت را به دلیل مذاکرات هسته ای نپذیرفت.

 

 اخبار سیاست خارجی - انتخاب