ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سپاهان 2- شاهین بوشهر صفر؛وقت اضافه طلایی / مصدومیت طالب لو واشک شاهین



سپاهان 2- شاهین بوشهر صفر؛ وقت اضافه طلایی

سپاهان در 90 دقیقه موفق به گلزنی نشد اما در وقت‌های تلف‌شده دو بار به گل رسید تا قهرمانی از دسترس اصفهانی‌ها دور نشود


لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره یازدهم- هفته سی‌ودوم

سپاهان اصفهان- شاهین بوشهر

نتیجه دیدار رفت: شاهین بوشهر 1- سپاهان 1

پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391- ساعت 17:00

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 10هزار نفر

 

داور: سعید مظفری‌زاده

كمك‌ها: مسعود فرح‌نیا- غلام آموزگار

اخطار : وحید طالب‌لو(73) و ایوان پتروویچ(91)

 

سپاهان اصفهان: رحمان احمدی- سیدجلال حسینی- محسن بنگر- حسن جعفری (80- هادی تامینی)- هاشم بیگ‌زاده- امید ابراهیمی- فابیو جان‌واریو (68- احمد جمشیدیان)- محرم نویدکیا- جواهیر سوکای- حسین پاپی (58- مهدی كریمیان)- برونو سزار

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

شاهین بوشهر: وحید طالب‌لو (85- محمد صادقیان)- علی انصاریان- لک چیرا- محسن ایران‌نژاد- مسعود نظرزاده- مهدی کیانی- مهدی نوری- امجد شکوه‌مقام- سعید بیات (62- ایوان پتروویچ)- عباس پورخسروانی- منصور تنهایی (90- مرتضی عزیزمحمدی)

سرمربی: اصغر کامیاب

 

 ,قهرمانی سپاهان در لیگ برتر,اخبار ورزشی,اخبار,

 

شرح بازی:

سپاهان برای حفظ و تداوم صدرنشینی خود در شرایطی که سیدمهدی سیدصالحی و حسن اشجاری را بخاطر محرومیت در ترکیب خود ندارد در حالی به مصاف شاهین بوشهر می‌رود که بیشتر از همیشه به سه امتیاز این مصاف نیاز دارد. بوشهری‌ها هم با توجه به شرایط حاد و خاص‌شان در قعر جدول می‌خواهند طی یک بازی انتحاری یقه صدرنشین را در فولادشهر بگیرند. ضمن این‌كه رایگان شدن این جدال حساس از سوی باشگاه فولاد مبارکه باعث شد تا استقبال بی‌نظیری از سوی تماشاگران اصفهانی بشود.

 

نیمه اول:

زردجامگان اصفهان با شروع بازی از چپ و راست دروازه وحید طالب‌لو را هدف آماج حملات خود قرار دادند تا این‌که خط دفاع 5نفره بوشهری‌ها با کمک دیگر هافبک‌های این تیم فقط به دفع کردن توپ‌های سپاهانی‌ها می‌پرداختند. البته در همان دقایق ابتدایی اگر شانس کمی با جواهیر سوکای و برونو سزار همراه می‌شد شاید طلایی‌پوشان به گل می‌رسیدند که این اتفاق نیفتاد. شاگردان کامیاب در اوج حملات سپاهان هم نیم‌نگاهی به دروازه زردپوشان داشتند تا بتوانند به گل برسند که باید به فرار عباس پورخسروانی از کمند خط دفاعی زردپوشان اشاره کرد که البته مظفری‌زاده گل پورخسروانی را آفساید اعلام کرد. به هر حال شاگردان کرانچار از تمامی روزنه‌های خط دفاعی شاهین بوشهر با حرکات ترکیبی و شوتزنی بخت‌های خود را برای گلزنی آزمودند که در 45 دقیقه نیمه اول این حملات به جای نرسید.

 

نیمه دوم

طلایی‌پوشان اصفهانی در بدو ورود به مستطیل سبز وقتی از نتیجه 4-0 تراکتورسازی در مقابل پرسپولیس مطلع شدند با سرعت دادن به مسابقه باز هم خیمه سنگین و فشار حملات خود را روی دروازه شاهین بوشهر ادامه دادند. هافبک‌های سپاهان با میدانداری و ارسال پاس‌های عمقی جواهیر سوکای و برونو سزار را تغذیه می‌کردند که دروازه‌بان و مدافعان پرتعداد شاهین یا توپ‌ها را دفع می‌کردند یا آن را به کرنر می‌فرستادند.

 

زلاتکو کرانچار هنگامی که حملات شاگردانش را در لایه‌های پرتعداد خط دفاعی شاهین محو شده می‌دید با فراخواندن مهدی کریمیان و احمد جمشیدیان قصد داشت تا بتواند قفل دروازه طالب‌لو را بگشاید که اتفاقا جواهیر سوکای در یک فرار تند و سریع توانست با خطای دروازه‌بان شاهین یک پنالتی را به سود زردپوشان به ارمغان بیاورد اما امید ابراهیمی در کمال ناباوری توپ را به طالب‌لو سپرد و بخت مهم گلزنی را از دست داد. در دقایق انتهایی مسابقه وقتی تیر سپاهانی‌ها به سنگ می‌خورد محسن بنگر خط دفاعی را رها کرد و به دیگر مهاجمان تیمش اضافه شد تا بتوانند قفل دروازه شاهین را باز کنند اما یك بی‌احتیاطی از سوی مهدی نوری مدافع تیم شاهین سبب شد تا وحید طالب‌لو مصدوم و بعد از یك مداوای 10دقیقه‌ای راهی بیمارستان شود. بعد از تعویض دروازه‌بان شاهین، سپاهانی‌ها دوباره بر شدت حملات خود افزودند که بالاخره مهدی کریمیان بازیکن بوشهری‌الاصل سپاهان توانست تیر خلاص را بر بال‌های شاهین بزند. بعد از گل اول تازه موتور زردپوشان گرم شد و در دقایق اضافی مسابقه محرم نویدکیا توانست از اشتباه خط دفاعی شاهین نهایت بهره را ببرد و گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.

 

شرح گل‌ها:

1-0 سپاهان؛ دقیقه 94: ضربه کاشته ارسالی محرم نویدکیا در دهانه دروازه با ضربه سر مهدی کریمیان در قعر دروازه شاهین بوشهر نشست.

2-0 سپاهان؛ دقیقه 100: اشتباه مدافع شاهین در دفع توپ سبب شد تا محرم نویدکیا نهایت استفاده را ببرد و گل دوم را در دهمین دقیقه وقت‌های تلف شده به شاهین بزند.

دقایق کلیدی:

9 : پاس عمقی سزار وقتی با شوت آرام جواهیر سوکای توام شد وحید طالب‌لو با یک جایگیری عالی توپ را از آن خود کرد.

12 : ارسال سانتر حسین پاپی در قلب خط دفاعی بوشهر با ضربه چیپ سزار به بالای دروازه رفت.

24 : وقتی عباس پورخسروانی از کمند خط دفاعی سپاهان گریخت و توپ را به تور دروازه رحمان احمدی چسباند، داور گل را نپذیرفت و آن را آفساید اعلام کرد.

40 : حرکت پا به توپ و شوت سرکش برونو سزار در داخل محوطه جریمه شاهین به تور بغل دروازه وحید طالب‌لو اصابت کرد

43 : باز هم عباس پورخسروانی از فضای بین مدافعان سپاهان نهایت بهره را برد و در حالت تک به تک با رحمان احمدی بهترین موقعیت شاهین را هدر داد.

62 : ارسال کرنر نویدکیا با استپ و شوتزنی محسن بنگر همراه شد که وحید طالب‌لو با یک رفلکس عالی توپ را راهی کرنر کرد.

63 : شوت سرکش و روپای امید ابراهیمی زوزه‌کشان و با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

دقیقه 74: فرار جواهیر سوكای از كمند خط دفاعی شاهین سبب شد تا در حالت تك به تك با وحید طالب لو قرار بگیرد كه مظفری‌زاده حركت طالب‌لو را خطای پنالتی تشخیص داد. پنالتی را امید ابراهیمی زد و طالب‌لو موفق به مهار آن شد.

94 : برونو سزار در حالت تک به تک با صادقیان دروازه‌بان دوم شاهین توپ را به بیرون دروازه زد.

 

بهترین بازیکن:

وحید طالب‌لو دروازه‌بان شاهین بوشهر در این مسابقه با جاگیری‌ها و رفلکس‌های عالی و گرفتن ضربه پنالتی امید ابراهیمی بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

 

اتفاق ویژه:

1- علیرضا جماعتی گزارشگر خوزستانی سیمای مرکز اصفهان دفاع پرتعداد بندری‌ها در مقابل حملات پردامنه سپاهان را به دیدار چلسی و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا تشبیه کرد!

2- ارزش وحید طالب‌لو سنگربان خوب شاهین بوشهر در این مسابقه هنگامی معلوم شد که وی به‌خاطر مصدومیت راهی بیمارستان شد. شاهینی‌ها بعد از خروج طالب‌لو از دروازه دو گل را دریافت کردند./گل


ویدیو مرتبط :
سپاهان - شاهین بوشهر (خلاصه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طالب لو: شاهین‌ در حد تیم محلی هم نبود


وحید طالب‌لو اعتقاد دارد شاهین بوشهر در حد یک تیم محلی هم نبود و اگر بازیکنان با همدیگر رفیق نبودند، این تیم زودتر از اینها به لیگ یک سقوط می‌کرد.

خبرگزاری فارس : وحید طالب‌لو، درباره صحبت‌های شب گذشته مسعود نظرزاده بازیکن تیم شاهین بوشهر در برنامه 90 و اتفاقاتی که در فصل جاری برای شاهین بوشهر اتفاق افتاده و منجر به سقوط این تیم شد صحبت‌های زیرا را مطرح کرد.

 شنیده‌ایم امروز در کلاس دروازه‌بانی دن‌ گاسپار مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی شرکت کرده‌ای، چه شد که به این کلاس رفتی؟

من شنیدم که آقای گاسپار چنین کلاسی برای مدرسان ایران دارد و از آنجایی که به پست دروازه‌بانی خیلی علاقه دارم و دوست دارم در این زمینه اطلاعاتم زیاد باشد در این کلاس شرکت کردم. ایشان هم به من لطف داشت و جویای احوالم شد. در این کلاس مدرسان بزرگ کشورمان حضور داشتند و از این که من در آنجا حضور پیدا کردم تعجب کرده‌بودند. گاسپار به من گفت تو اولین دروازه‌بانی در لیگ ایران هستی که وقتی به زمین افتادی واقعاً مصدوم شدی من در این کلاس نکته‌های خوبی را برداشت کردم.

 شب گذشته نظرزاده بازیکن تیم شاهین صحبت‌هایی را انجام داد و این شائبه به وجود آمد که بازیکنانی نظیر شما عامل سقوط این تیم به دسته یک بودید.

مسعود نظرزاده یک بازیکن بومی است که باید خودش و خانواده‌اش در بوشهر زندگی کنند و به قول خودشان اکنون که بازیکنان غیر بومی در بوشهر نیستند زمان خوبی است که همه تقصیرها را به گردن آنها بیندازند و آنهایی که بومی هستند از این ترکش‌ها مصون بمانند. نتیجه گرفتن یا نگرفتن هر تیمی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شب گذشته فردوسی‌پور به من وقت کافی نداد تا بتوانم همه اتفاقاتی که در این یک سال رخ داده توضیح دهم.

فقط همین را بگویم بهتر است هر کسی قسمتی از تقصیرها را به گردن بگیرد، مثل من که به سهم خودم از مردم بوشهر عذرخواهی کردم و آنها بدانند با خنده آنها خندیدم و با گریه آنها گریه کردم.

 این درست است که در تیم شما دودستگی وجود داشت؟

آنهایی که دست‌شان از تیم کوتاه شده بود قصد داشتند به هر طریقی در تیم تفرقه و ناهماهنگی ایجاد کنند. زمانی که من با شاهین قرارداد بستم از بوشهر شناخت زیادی نداشتم و قراردادم در تهران بسته شد. یکی از اولویت‌های انتخاب شاهین برای من هواداران این تیم بود. چون از یک تیم پرطرفدار جدا شده‌ بودم می‌خواستم به تیم پرطرفدار بروم و اصلاً نمی‌دانستم که اینجا چنین شرایطی دارد. شما می‌توانید از محسن ایران‌نژاد یا از امجد شکوه‌مقام بپرسید که از هیچ لحاظ فرقی بین بازیکنان جدید و بازیکنان گذشته این تیم وجود نداشت.

 هواداران این تیم فکر می‌کنند امثال شما پول زیادی از این باشگاه گرفته‌اید و پول به بقیه بازیکن‌ها نرسیده است.

من فقط بگویم که باشگاه شاهین هنوز به تعهد مالی که ابتدای فصل و قبل از حضور من در بوشهر داده عمل نکرده است و تعجب می‌کنم که چطور این صحبت را می‌کنند. مشکلات شاهین از سال‌های گذشته بوده و دلیلش هم وعده‌هایی است که عملی نشده است. وعده و وعید از بی‌پولی بدتر است. اینکه به شما بگویند دو روز دیگر یک ماه دیگر و 4ساعت دیگر پول می‌رسد، خیلی بد است. به من یک چک برای برج 5 سال 90 داده بودند، آن را گرفتند و یک چک برای برج 11سال پیش دادند که آن هم پاس نشد.

قبل از فصل پیشنهادهای خیلی بهتری داشتم اما با اصرارهای وحشتناک میثم منیعی و هادی شکوری که دوست داشتند کنار هم به این تیم کمک کنیم به بوشهر آمدم. در این چند روز درد دستم زیاد بوده اما شب گذشته درد دلم بیشتر شد و یکسری صحبت‌هایی شنیدم که واقعا دردناک بود.

 در صحبت‌های شب گذشته نظرزاده اینطور استنباط می‌شد که یکسری از مشکلاتی که در این باشگاه بوده صحت نداشته است.

نظرزاده حق دارد که یکسری مسائل را تکذیب کند چرا که او بیشتر مواقع کنار خانواده‌اش بود اما من و دیگر بازیکنانی که در خوابگاه بودیم همه این مسائل را می‌دانیم. من واقعاً رفاقت در این تیم دیدم، می‌توانید از آقای کامیاب بپرسید. اگر رفاقت در تیم شاهین بوشهر وجود نداشت،‌ این تیم باید خیلی زودتر از این سقوط می‌کرد.

نمی‌خواهم به مس سرچشمه بی‌احترامی کنم. آنها با یکسری تشکیلات خاص وارد لیگ برتر شدند و شاید به دلایل دیگری نتوانستند در لیگ برتر بمانند اما به جرأت می‌گویم شاهین بوشهر در حد تیم محلی هم نبود. ما دور هم جمع می‌شدیم و با سیلی صورتمان را سرخ نگه می‌داشتیم اما همین اظهارنظرها و شیطنت‌ها باعث شد تیم دچار مشکل شود. اگر از باشگاه شاهین شکایت کردم با چند نفر از دوستانم در باشگاه مشورت کردم.

آنهایی که می‌گویند من و امثال من تیم راه انداختیم بدانند که خود بوشهری‌ها با اصرار فراوان من را راضی کردند تا به این تیم بیایم. شما که عملکرد نیم فصل اول من را دیدید. برفرض هم که اصلا خوب نبودم چرا نگذاشتید نیم فصل از این تیم جدا شوم و با جدایی‌ام مخالفت کردید و کلی را واسطه کردید که نروم. چطور می‌گویند که بازیکنان فقط مقصر این سقوط هستند؟ وقتی بازیکنی مثل مجید غلامی و یا حمیدی رباط صلیبی پاره می‌کنند و یا دست خودم اینطور می‌شود آیا بازیکن مقصر است؟

می‌توانستم 4هفته مانده به پایان لیگ کشاله‌ام را بگیرم و بگویم نمی‌توانم بازی کنم، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. بروید از دکتر روشنی پزشک تیم بپرسید که وحید طالب‌لو دو ماه با درد و بدون تمرین و با زور آمپول چطور بازی کرد، یا عباس پورخسروانی با درد آمپول به میدان رفت.

هادی شکوری با درد کمر و علی انصاریان با مینیسک آسیب‌دیده به میدان رفتند. هادی شکوری برای بازی با سایپا مصدوم بود اما به درخواست کامیار به بوشهر رفت و حتی روی نیمکت نشست تا اگر لازم شد به میدان برود. چرا می‌گویند در تیم ما رفاقت نبود؟ اگر اینطور بود چرا من باید به مناسبت تولد فرزند مهدی نوری بازوبند کاپیتانی را به او بدهم اصلا چه معنی دارد که مبلغ قرارداد بازیکنان با هم قیاس شود. مگر نباید سابقه یک بازیکن را مد نظر قرار داد.

 این قضیه بازیکن بومی و غیر بومی چه بود؟

من اصلا نمی‌دانم این بحث‌ها برای چیست؟ می‌خواهم به آنهایی که مدعی بحث بومی و غیر بومی هستند، بگویم اگر شما نگران بومی‌هایتان بودید چرا به تیم امیدهای خود که همه بومی بودند توجه نمی‌کردید. چرا هزینه تیم امید شاهین پرداخت نشد تا مقابل تیم‌ها 3-0 بازنده اعلام شود. نمی‌خواستم این حرف‌ها را بزنم اما به دلیل صحبت‌هایی که دیشب شد دلم به درد آمد. یک بار که باشگاه پول نداشت تیم امید را اعزام کند، ‌من هزینه این سفر را تقبل کردم اما باز به دلایل دیگری آنها از سفر باز ماندند.

یک بار به یکی از بازیکنان امید این تیم پول دادم چون پول نداشت که بتواند خواهرش را در دانشگاه ثبت نام کند. در طول فصل در یک مقطعی خوابگاه غذای بازیکنان را قطع کرد اما این هادی شکوری بود که برای جوانان تیم هزینه کرد تا غذا داشته باشند در غیر این صورت بازیکنان مجبور بودند نان و پنیر بخورند. اگر من وحید طالب‌لو کاسب بودم این همه سال در استقلال دوام نمی‌آوردم و مرتب تیم خود را تغییر می‌دادم تا کاسبی کنم.

می‌گویند چک 200میلیون ‌تومانی من پاس شده ‌است. شاید موقعی که من در بیمارستان بی‌هوش بودم این پول را به حساب من ریختند و خودم خبر ندارم. البته این را بگویم در مدت زمانی که بیمارستان بودم از طرف استانداری بوشهر، آقای نجفی مرتب به من سر می‌زد و آقای کامیاب، آقای جمشیدی و حتی آقای محمدپور به صورت حضوری به عیادتم آمدند و از این بابت نمی‌توانم خرده‌ای به باشگاه بگیرم ولی این را بگویم که اگر ابتدای فصل آقای افراشته و اسپانسری بانک صادرات نبود این تیم از همان ابتدا جمع نمی‌شد. تمام این صحبت‌هایی که می‌کنم فقط بخشی از مشکلات شاهین است. بهتر است که قبل از اینکه اظهارنظری کنیم اول انگشت اشاره را به سمت خودمان حرکت دهیم، چرا دیگران را مورد اتهام قرار می‌دهیم؟

 از همه چیز گفتی به غیر از مباحث فنی، یعنی کادر فنی در این سقوط نقشی نداشت؟

قطعاً همه چیز دست به دست هم داد تا شاهین سقوط کند. مثلاً خرده می‌گیرند که چرا این طور پول تقسیم شده اما چرا کسی نمی‌گوید به چه دلیل اختیار تقسیم پول به سرمربی سپرده شد. این مسائل باعث شد حرمت بازیکن و مربی از بین برود. فقط می‌خواهند توپ را به زمین دیگران بیندازند. اصلاً امسال ما مقصر بودیم، چرا اسپانسر سال قبل را حفظ نکردید؟ مشکلات تیم ما زیاد بود. یک روز هتل کارت ملی بازیکنان را گرو نگه داشت و روز دیگر ما را با اتوبوس به اصفهان بردند. وقتی آرامش نداریم چطور انتظار داشتند با تمرکز بازی کنیم.

هواداران هم مشکلات تیم را می‌دانستند اما عده‌ای می‌توانستند با دادن اطلاعات درست به این هواداران آنها را آگاه‌تر کنند. خدا را شکر که من اینقدر سالم کار کرده‌ام و سر سفره‌ای بزرگ شده‌ام که به خاطر پول دروغ نگویم. بین خودم و خدا چیزی به اسم وجدان است و پیش وجدانم راحتم که برای شاهین کم‌کاری نکرده‌ام.

در این تیم کارهایی کرده‌ام که به من ربطی نداشت، ما حدود دو ماه مربی گلرها نداشتیم و من 4-5گلر جوان تیممان را تمرین می‌دادم. این را هم بگویم که در این مدت چند نفری خیلی لطف کردند و از جمله آقای دهقان که در همان مدت زمان کوتاهش اساسنامه باشگاه را تغییر داد و نظمی هر چند کم در تیم ایجاد شد، آقای زالی مدیریت هتلی که بازیکنان در آن اقامت داشتند واقعاً بدون هیچگونه چشم‌داشتی هوای تیم را داشت. واقعاً باید وجدان داشته باشیم.

 برای فصل بعد چه تصمیمی داری؟ این روزها شایعه زیادی برای پیوستنت به پرسپولیس مطرح شده است؟

من هنوز تصمیم نگرفته‌ام و بازی‌ها که تمام شود با بررسی پیشنهادهایم سعی می‌کنم انتخاب مفیدی داشته باشم.