ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سفر کاروان فرانسه به المپیک، ارزان تر از دستمزد یک ساله ایبرا



سفر کاروان فرانسه به المپیک، ارزان تر از دستمزد یک ساله ایبرا

رسانه های فرانسوی نسبت به پرداخت دستمزد بالا به زلاتان ایبراهیموویچ انتقادات زیادی کرده اند

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هزینه برآورد شده برای حضور کاروان ورزشی فرانسه دربازیهای المپیک لندن، حدود 11.344.946 یورو برآورد شده است که این مبلغ، از رقم دستمزد یک ساله زلاتان ایبراهیموویچ که با امضای قراردادی جدید به پاری سن ژرمن پیوسته کمتر است.

دستمزد سالانه ایبرا در این تیم 14.5 میلیون یورو خواهد بود. این درحالی است که مسئولان کمیته المپیک فرانسه اعلام کرده بودند که هزینه این تیم در بازیهای المپیک 7.244.946 یورو خواهد بود که این نصف حقوق ایبرا بود که با اضافه شدن پاداشهای احتمالی به قهرمانان فرانسوی، این مبلغ حداکثر به 11 میلیون یورو خواهد رسید.

پاداش درنظر گرفته شده برای برنده مدال طلا در تیم المپیک فرانسه، 50هزار یورو، برنده مدال نقره 20 هزار یورو و برنده مدال برنز 13 هزار یورو خواهد بود.

 

پرداخت دستمزد سالانه 14.5 میلیون یورویی به ایبرا، جنجال فراوانی را در فرانسه به راه انداخته  و حتی سیاستمداران هم دراین باره به اظهارنظر پرداخته اند.

این درحالی است که بودجه درنظر گرفته شده برای کاروان اعزامی فرانسه به بازیهای المپیک لندن، در مقایسه با المپیک پکن افزایش چشمگیری داشته و در آن رقابتها، درمجموع 6.818.934 یورو خرج شد که 2.875.696 یوروی آن صرف اقامت و غذا،2.11.600 خرج رختکن های تیم های ملی  و 542.500 هم خرج حمل و نقل تیمها شد.

در مجموع و طبق برآوردها، برای هر یک از 333 ورزشکار فرانسوی شرکت کننده در بازیهای المپیک لندن، مبلغ 34.069 یورو خرج خواهد شد  و البته باید سرمایه گذاری سالانه برروی تک تک ورزشکاران، که به عنوان مثال برای یک شناگر، سالانه 100هزار یورو است را نیز در نظر داشت./سایت گل


ویدیو مرتبط :
ایلیاد سه ساله شمارش فرانسه و اعضای بدن به فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح افخم درباره سفر هیات اقتصادی فرانسه / توصیه دولت فرانسه به کاروان تجاری اش: به ایران بروید، اما بیش از حد صحبت نکنید!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار سیاست خارجی -  توضیح افخم درباره سفر هیات اقتصادی فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر هیات اقتصادی فرانسه به تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص سفر هیات اقتصادی فرانسه به تهران اظهار داشت.

سفر هیات اقتصادی فرانسوی (شورای کارفرمایان فرانسه) به ایران که متشکل از صاحبان صنایع و شرکت های این کشور در زمینه های مختلف است، از تاریخ 14 لغایت 16 بهمن، با هدف شناسایی ظرفیت های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری آینده در بخش های مختلف اقتصادی کشورمان صورت می گیرد.

روایط اقتصادی بین دو کشور ایران و فرانسه دربردارنده منافع دو طرفه است و بر اساس هماهنگی بعمل آمده، شرکت های فرانسوی در این سفر با مقامات ذیربط اقتصادی و صاحبان صنایع کشورمان و فعالان بخش خصوصی دیدار خواهند داشت.

طی ماه های اخیر هیات های اقتصادی مختلفی از کشورهای اروپایی به کشورمان سفر نموده اند که سفر این هیات اقتصادی نیز در همین چارچوب و در راستای بررسی زمینه های تقویت تعامل بین بخشهای خصوصی دو کشور صورت می گیرد.

 

----------------------

توصیه دولت فرانسه به کاروان تجاری اش: به ایران بروید، اما بیش از حد صحبت نکنید!/شیوه ی آمریکا برای شکست رقبای تجاری اش در ایران

مقامات فرانسوی به روسای شرکت های فرانسوی که برای گفتگو دعوت شده بودند توصیه کرد هنگام فروش احتیاط کنند. سفارت امریکا در پاریس نیز بدون ذکر دلیل از شرکت های فرانسوی خواسته است در تجارت با ایران احتیاط کنند.


فیگارو نوشت: مقامات فرانسوی به روسای شرکت های فرانسوی که برای گفتگو دعوت شده بودند توصیه کرد هنگام فروش احتیاط کنند. سفارت امریکا در پاریس نیز بدون ذکر دلیل از شرکت های فرانسوی خواسته است در تجارت با ایران احتیاط کنند.

به گزارش تیک، از وزارت امور خارجه به صدها موسسه ای که به ایران سفر کردند، توصیه شد که «به آنجا بروید، اما بیش از حد صحبت نکنید!»

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه با اینکه طرفدار دیپلماسی اقتصادی است، گفت: «آنها باید از شرایط بسیار ویژه دیدار خود آگاه باشند.»

برای تعیین چارچوب این سفر روز پنجشنبه، وزارت خزانه داری امریکا به شرکت هایی که برای از سرگیری تجارت با ایران به این کشور سفر می کنند هشدار داد و اعلام کرد: «تحریم ها هنوز لغو نشده است، بانک مرکزی ایران در فهرست سیاه قرار دارد و هر گونه داد و ستدی باید از طریق این بانک انجام شود. در نتیجه، عجله شما بی فایده است!»

صنعتگری که پس از سال ها تیرگی روابط بین پاریس و تهران نگران برقراری روابط است، پاسخ داد: «درست است که نمی توانیم هنوز قراردادی را امضاء کنیم، اما می توانیم گام هایی را برداریم.»

اهداف بیان نشده امریکا
موضع گیری شدید فرانسه در مذاکرات هسته ای، ایران را به شدت خشمگین ساخت. موسسات فرانسوی از آن بیم داشتند که در برابر رقبای ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی یا حتی امریکایی عواقب موضع گیری خود را بپردازند و در انتظار برقراری ارتباط با این بازار گسترده نبودند. در پشت صحنه همه از جمله امریکایی ها که با بدبینی به این بازدید می نگرند، سختگیری می کنند.

ورز جمعه، روسای شرکت های CAC 40 که به ایران سفر کردند، به سفارت امریکا در پاریس دعوت شدند تا به «نصایح» پیتر هارل، دیپلمات عالی رتبه مسوول تحریم های مالی گوش دهند. در آن جا به شرکت کنندگان در این جلسه بدون باز گو کردن جزئیات توصیه شد تا می توانند احتیاط کنند.

برخی شرکت ها که برای رهایی از این فشار ها تصمیم گرفتند تا به ابتکار خود و پیش از سفر هیئتی از سوی Mouvement des Entreprises de France که بزرگترین اتحادیه کارفرمایی فرانسه است به ایران، خود به این کشور سفر کنند.

یک صنعتگر دیگر می گوید : «بازار قطعات یدکی هواپیما که تصمیم مجوز آنها گرفته شده است، را در نظر بگیرید. آمریکایی ها در توضیحاتی که ارائه می دهند، بر این نکته پافشاری می کنند که این قطعات فقط به ایران ایر تحویل داده شود نه شرکت های دیگر. باید توجه داشت که اکثر هواپیماهای ایران ایر بوئینگ هستند. منظور واشنگتن از شرکت های دیگر، ماهان ایر است که فقط ایرباس دارد.» به این ترتیب ،آمریکایی ها شیوه ای نه چندان خوشایند برای کنار گذاشتن رقیب خود از بازار ایران که قرار است یکصد هواپیما در آن نوسازی شوند در پیش گرفته اند.

فرانسه قصد دارد از این ماموریت برای بازگشایش دفتر فروش در سفارت خود در تهران استفاده کند، اما مدت ها بعد از رقبای ایتالیایی یا آلمانی خود. تاجری که هیچگاه با شرکای ایرانی خود رابطه اش را قطع نکرد، می گوید: «تصمیم گیرندگانی وجود دارند که به ما می گویند به آن جا برویم یا نرویم. وی گفت بر این باورم که ایران از تحریم ها به شدت آسیب دیده است و چاره ای ندارد و می خواهد مشکل خودرا با غرب را حل کند و ما نمی خواهیم عقب بمانیم.»
اخبار سیاست خارجی - فارس،تیک