ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سرخابی‌ها قبل از دربی در جاده رشت و انزلی/ فوتبال در کانون زلزله



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سرخابی‌ها قبل از دربی در جاده رشت و انزلی/ فوتبال در کانون زلزله

خبرگزاری فارس: در ادامه هفته پنجم لیگ برتر دو تیم استقلال و پرسپولیس یکشنبه برابر حریفان شمالی خود به میدان می‌روند.

امشب (جمعه) 4 دیدار اول هفته پنجم لیگ برتر برگزار می شود و 5 بازی دیگر روزهای شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد.

در تنها دیدار روز شنبه سپاهان میزبان سایپا است و 4 مسابقه دیگر روز یکشنبه برگزار می شود که استقلال و پرسپولیس قبل از دربی جمعه آینده پایتخت برابر حریفان شمالی خود قرار می گیرند. نگاهی به این 5 بازی می اندازیم.

* سپاهان سایپا؛ دیدار خواهر خوانده‌ها

دو باشگاه صنعتی سپاهان و سایپا در گذشته نه چندان دور و در زمان مدیران عامل سابق خود پیمان خواهر خواندگی امضا کردند، پیمانی که ظاهرا در زمان مدیران عامل جدید هم باقی است، هرچند کمتر کسی متوجه شد این پیمان برای چه امضا شد! این دو تیم از نظر افتخارات در لیگ برتر هیچ تناسبی با هم ندارند. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ است و سایپا شاید بزرگترین افتخارش حضور مداوم در لیگ برتر و البته یک قهرمانی باشد.

نارنجی پوشان این روزها مثل گذشته بی حاشیه به نظر نمی رسند و برخی رسانه ها از عدم پرداخت حق و حقوق به موقع بازیکنان در این باشگاه صنعتی خبر داده اند. با این حال از نظر فنی سایپا همواره در تلاش است فوتبالی منظم و زیبا ارائه کند. این تیم در اصفهان کار سختی در پیش دارد زیرا سپاهان دوست ندارد به راحتی صدر جدول را از دست بدهد حتی اگر در خانه از خواهر خوانده اش پذیرایی کند.

* گهر زاگرس - ذوب آهن اصفهان؛ جدال برای فرار از ته جدول

ذوب آهن یک تیم بحران زده به معنای واقعی است. تیمی که نایب قهرمانی آسیا را هم در کارنامه اش دارد اکنون بدون امتیاز در رده هجدهم جدول قرار دارد. ذوب آهن این هفته میهمان تیم پرهوادار گهر زاگرس است، تیمی که خوب بازی می کند اما هنوز نتوانسته به آنچه استحقاقش را دارد برسد.

مسئولان گهر معتقدند اشتباهات داوری به ضرر این تیم رقم خورده و امیدوارند در این بازی داور اشتباه تاثیرگذاری نداشته باشد. گهر اگرچه به دلیل نداشتن ورزشگاه استاندارد از میزبانی در شهر دورود لرستان محروم است اما لرستانی ها این تیم را حتی در کرج تنها نمی گذارند. آنها امیدوارند برابر ذوب آهن به پیروزی برسند و از انتهای جدول جدا شوند اما  ذوبی ها هم نمی خواهند بحرانشان عمیق تر شود و آنها نیز برای برد به میدان می آیند.

*تراکتورسازی تبریز - نفت آبادان؛ فوتبال در کانون زلزله

تبریز این روزها کانون توجه ایران است و زلزله ها و پس لرزه ها همچنان آذربایجان شرقی را تکان می دهد. تراکتورسازی این هفته میزبان تیم بحران زده نفت آبادان است، تیمی که هنوز در لیگ برتر به پیروزی نرسیده و در بازی گذشته خود در خانه 6 بر 2 مغلوب نفت تهران شد.

اولیویرا مربی پرتغالی تراکتورسازی اگر می خواهد تیمش در جمع بالانشینان جدول باشد باید هموطنش کاستا را شکست دهد، مربی که برخی می گویند در خطر اخراج قرار دارد. نبرد دو مربی پرتغالی دیدنی خواهد بود به ویژه اینکه به نظر می رسد تماشاگران تبریزی این هفته ورزشگاه را پر می کنند؛ هم برای حمایت از تیم تراکتورسازی و هم به این دلیل که عواید بلیت فروشی این هفته لیگ به زلزله زدگان اختصاص می یابد.

*داماش - پرسپولیس؛ نبرد مدیران پرسپولیسی در حضور ملی‌پوشان خسته

جدال داماش و پرسپولیس از روزهای گذشته بر سر ورزشگاه محل برگزاری مسابقه آغاز شده و مسئولان هیئت فوتبال گیلان و باشگاه داماش معتقدند به دلیل تعمیرات در ورزشگاه سردار جنگل این بازی باید در ورزشگاه عضدی و روی چمن مصنوعی برگزار شود اما پرسپولیسی ها می گویند بازی باید در چمن طبیعی برگزار شود. با این حال بازی در ورزشگاه عضدی برگزار خواهد شد.

اگر چه بین رویانیان و عابدینی مدیران دو باشگاه قرابت و نزدیکی وجود دارد اما رفاقت در فوتبال در کنار رقابت معنی می شود و هر دو تیم به دنبال برد هستند. پرسپولیس که با تمامی ستارگانش تنها یک برد در هفته اول به دست آورده اگر می خواهد با روحیه و جنگندگی به دربی جمعه آینده پایتخت قدم بگذارد باید داماش را شکست دهد. سه امتیاز این بازی می تواند ستارگان پرسپولیس را به خودباوری و اعتماد به نفس برساند.

در صورت عدم پیروزی سرخپوشان در رشت بزرگترین روانشناسان هم در پرسپولیس کار سختی خواهند داشت زیرا در دربی تیمی که از نظر روحی بهتر است شانس پیروزی اش بیشتر می شود. پرسپولیس با مانوئل ژوزه اکنون در رده دوازدهم است و اگر این هفته برنده نشود ممکن است به رده های پایین تر هم سقوط کند. پرسپولیس بیشترین ملی پوش را در تیم ملی دارد و مشکل اصلی ژوزه 8 ملی پوش خسته این تیم هستند که در اردوی مجارستان حضور داشتند.

* استقلال - ملوان ؛ جنگ با ملوان با جیب خالی

استقلال با امیر قلعه نویی هنوز آن تیم رویایی و تهاجمی نشده و در رده هشتم جدول است. ضمن اینکه این باشگاه هنوز از مشکلات مالی رنج می برد و مدیران استقلال برای حل این مشکل تصمیم گرفتند قائم مقام اقتصادی که وعده جذب اسپانسر 9 میلیارد تومانی را داده و به آن عمل نکرده بود، برکنار کنند.

آبی پوشان سه شنبه مقابل نفت تهران یک بازی دوستانه انجام دادند که در آن بازی، هم شکست خوردند و هم میلاد میداودی را از دست دادند.

حریف آبی ها تیم اوج گرفته ملوان است که در این فصل مشکل مالی ندارد و بازیکنانش با انگیزه فراوان بازی می کنند. ملوان اکنون فقط به دلیل تفاضل گل کمتر صدرنشین لیگ نیست. اگر ملوان بتواند استقلال را شکست دهد جایگاهش را در بالای جدول تثبیت و استقلال را قبل از دربی به بحران نزدیک می کند.

جلال رافخایی بهترین گلزن لیگ تا هفته چهارم دوست دارد مقابل سیدمهدی رحمتی دروازه بان شماره یک تیم ملی خودنمایی کند. رحمتی و سه بازیکن دیگر ملی پوش استقلال هم خسته از اردوی تیم ملی در مجارستان برمی گردند. استقلال با تمام مشکلاتش برای شاد کردن دل هوادارانش با تمام توان بازی خواهد کرد تا قبل از دربی پیروز شود؛ حتی با جیب خالی!

به گزارش فارس برنامه کامل و اسامی داوران دیدارهای هفته پنجم به شرح زیر است:

 

جمعه 27 مرداد ساعت 22

فولاد خوزستان - مس کرمان، ورزشگاه تختی اهواز

اشکان خورشیدی، غلام آموزگار، حسن یوسفی، موعد بنیادی‌فر، نادر جعفری

صبا - فجرسپاسی شیراز، ورزشگاه یادگار امام قم

محسن قهرمانی، تورج عیوضی، علیرضا کناری، جمشید دانش مهر، عبدالله باعزم

آلومینیوم هرمزگان - راه آهن، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

سعید بخشی‌زاده، مجید ویشگاهی، سعید قاسمی، بابک وسیله‌بر، سعید بطحایی

نفت تهران - پیکان، ورزشگاه دستگردی تهران

سید مهدی سیدعلی، محمدرضا منصوری، رحیم شاهین، غلام جباری، زاهد بحرینی

شنبه 28 مرداد ساعت 22

سپاهان – سایپا، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

محسن ترکی، سجاد طوری، آرمان اسعدی، قاسم واحدی، محمد پیروزرام، محمد فنایی

یکشنبه 29 مرداد ساعت 19:10

داماش – پرسپولیس، ورزشگاه شهید عضدی رشت

احمد صالحی، محسن فریمانی، بهرام کیانی، حسن اکرمی، غلامرضا بهروان، صادق صدیق

گهر دورود – ذوب آهن، ورزشگاه انقلاب کرج

رضا کرمانشاهی، حسن کامرانی فر، مهدی عالیقدر، رسول رهبرفام، ابوطالب طاهریان، یدالله سلیمانی

یکشنبه 29 مرداد ساعت 19:40

تراکتورسازی – نفت آبادان، ورزشگاه یادگار امام تبریز

علیرضا فغانی، رضا سخندان، مصطفی فراهانی، محمد رضا اکبریان، مسعود مرادی، آلبرت گریگوریان

یکشنبه 29 مرداد ساعت 21:30

استقلال – ملوان، ورزشگاه آزادی تهران

تورج حق‌وردی، علیرضا کهوری، بابک داوری، جمشید محمدی، محمد علی فروغی، هادی دزفولی/فارس

 


ویدیو مرتبط :
حواشی تاسف بار دیدار داماش رشت و ملوان انزلی / رشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: نبرد سرخابی ها در دربی 78


دیدار تیمهای پرسپولیس واستقلال تهران در هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه آزادی تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید .