ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رقم نجومی قرارداد دایی با پرسپولیس/ علی دایی؛ گران ترین مربی ایران



اخبار,اخبار ورزشی,گران ترین تیم


اخبار ورزشی - علی دایی؛ گران ترین مربی ایران

خلعتبری علاوه بر یك میلیارد و 600 میلیون تومانی خرجی كه روی دست باشگاه گذاشته، خودش هم 750 میلیون تومان گرفته تا رقم قراردادش به فوتبالیست های اروپایی نزدیك شود.

این روزها تا حرف از پرسپولیس می شود، همه یاد مسائل مالی  این تیم می افتند. دیگر كسی جدول را زیر و رو نمی كند تا با آمار و  احتمالات، شانس قهرمانی سرخ ها را بسنجد. فعلاً همه می خواهند رقم دقیق بدهی پرسپولیس را بدانند؟ 40 میلیارد یا 60 میلیارد؟ چه فرقی می كند، مهم آن است كه پرسپولیس تا صدر جدول 5 امتیاز فاصله دارد و فقط چهار بازی باقی مانده تا این اختلاف جبران شود.

اعتصاب؛ پول نداریم!
چند روز قبل از بازی با استقلال بود كه اولین زمزمه های اعتصاب بازیكنان شنیده شد. درست 48 ساعت قبل از دربی، بازیكنان پرسپولیس تمرین را تعطیل كردند و علی دایی هم تلویحاً از آن ها حمایت كرد تا كار برای رویانیان سخت شود.

 

مدیری كه هرچند با فوتبال ناآشنا بود و در این مدت بلند پروازی های بی پایانی داشت اما برای خاتمه دادن به این ماجرا حاضر شده بود به هر ریسمانی چنگ بزند. اگرچه برای بازی دربی، مدتی صداها خاموش شد اما قبل از بازی با فولاد در جام حذفی بار دیگر صدای اعتصاب بازیكنان پرسپولیس به گوش رسید. محسن بنگر جلوی دوربین گفت: «50 میلیون وام گرفتم تا زن و بچه ام گرسنه نمانند» و محمد نوری هم گفت از هم تیمی اش رضا نورمحمدی و رقیبش در استقلال، آندو تیموریان پول دستی گرفته تا اموراتش بگذرد.

 

طولی نكشید كه معلوم شد، هافبك نزول كرده پرسپولیس كه در این فصل فقط یك پاس گل داده، در سال جاری 870 میلیون تومان دریافتی داشته است. عددی كه برای قشر متوسط جامعه ایرانی، چیزی شبیه رویاست. با یك ضرب و تقسیم ساده می توان دریافت كه محمد نوری در ماه تقریباً 72 میلیون تومان عایدی داشته است. اگرچه بخشی از این پول مربوط به طلب او و سایر بازیكنان از فصل گذشته است. اما این همه ماجرا نیست و نوری در مقایسه با هم تیمی هایش قرارداد چندان سنگینی نداشته است.


پرسپولیس؛ تیم گران ترین ها
قرمزهای تهران در سال های اخیر كامیابی زیادی نداشته اند؛ دو قهرمانی در جام حذفی و تمام! اما رقم قرارداد ستارگان پرسپولیس با افتخارات شان همخوانی ندارد. سیدجلال حسینی با پشتوانه حضور ثابت در تیم ملی امسال قراردادی به مبلغ یك میلیارد و 350 میلیون تومان با پرسپولیس بسته تا بیشترین دریافتی را داشته باشد. پولی كه دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و در نهایت می توان از طریق كمیته انضباطی و كمیته استیناف، این پول ها را زنده كرد.

 

اما اگر رقم 550 هزار دلار  پولی كه پرسپولیس بابت رضایت نامه خلعتبری به باشگاه عجمان امارات داده را محاسبه كنیم، عنوان گران ترین بازیكن حال حاضر ایران به این وینگر ریزنقش شمالی می رسد. خلعتبری علاوه بر یك میلیارد و 600 میلیون تومانی خرجی كه روی دست باشگاه گذاشته، خودش هم 750 میلیون تومان گرفته تا رقم قراردادش به فوتبالیست های اروپایی نزدیك شود. یکبار دیگر ، می نویسیم رقم قرارداد سیدجلال و خلعتبری كه بالغ بر 4 میلیارد تومان می شود .اما آنها چرا دم از نداری می زنند؟

علی دایی؛ بک میلیارد و چهارصد میلیون
تجربه سال های گذشته نشان داده علی دایی با حق و حقوقش شوخی ندارد. او در هر تیمی بوده، دریافتی منظمی داشته و از مراجعه به كمیته انضباطی هم ابایی ندارد. شنیده ها حاكی از آن است كه دایی در این فصل یك میلیارد و چهارصد میلیون تومان دریافتی داشته و با این قرارداد به یكی از گران ترین مربیان ایرانی تاریخ تبدیل می شود.البته در این دریافتی ، طلب قبلی دایی را هم باید محاسبه کرد . 


 اگر قرارداد دایی را به دلار محاسبه كنیم، متوجه می شویم كه او حتی فراتر از آسیا قرارداد بسته؛ یعنی چیزی حدود 450 هزار دلار. این عدد را مقایسه كنید با قرارداد اسكوچیچ مربی موفق ملوان كه با 120 هزار دلار به ایران آمده و یا افشین قطبی كه قراردادش در شیمیزوی ژاپن به 200 هزار دلار نمی رسد.

البته دریافتی علی دایی، جدا از قرارداد برادرش محمد دایی است كه به عنوان كمك مربی در پرسپولیس فعالیت می كند. برادری كه درباره رقم قرارداد او اظهارات متناقضی مطرح شده اما هرچه باشد، محمد دایی هم كمك مربی ارزان قیمتی نیست.

رویانیان ، دلخور است
محمد رویانیان کماکان مدعی است که تا قبل از زمان ترک پرسپولیس تا حد ممکن مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده است . او که از ستاره ها و البته سرمربی تیمش به حق دلخور است ، تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مالی آنها انجام داده بود . اما اینکه چرا بازیکنان ناگهان علیه مدیر سابق تیم شان شدند، نکته عجیبی است و اینکه بازیکنی با دریافت 600 میلیون سردسته اعتصاب بشود چیز عجیب تری !
 اخبار ورزشی - گل

 


ویدیو مرتبط :
علی دایی-حضورعلی دایی مربی صبای قم در هیئت خادم الرضاقم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقم قرارداد کهکشانی علی دایی فاش شد؟!



علی دایی, قرارداد علی دایی با راه آهن,فوتبال ایران

رقم قرارداد کهکشانی علی دایی فاش شد؟!

مسئولان متمول راه آهن قصد دارند همچنان با علی دایی همکاری کنند و قراردادی جدید نیز بین دو طرف منعقد شده که هنوز به ثبت نرسیده است.

دایی اخیرا از پرسپولیس نیز پیشنهاد دریافت ولی تاکید کرد با راه آهن قرارداد بسته و به تیم سابقش باز نخواهد گشت.

از سوی دیگر گفته می شود رقم پیشنهادی راه آهنی ها به دایی برای تمدید قرارداد به حدی است که از عهده رویانیان نیز خارج است.

فصل گذشته شایعه شد که قرارداد دایی با راه آهن یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، می توان مبلغ قرارداد جدید را تا حدودی حدس زد و به این نتیجه رسید که دایی گران قیمت ترین مربی لیگ برتر ایران است./جام نیوز