ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رضازاده:صحبت های افشارزاده توهین به قهرمانان سایر رشته‌ها است/به او مشاوره غلط می‌دهند



وزنه‌برداری ,حسین رضازاده

رضازاده:صحبت های افشارزاده توهین به قهرمانان سایر رشته‌ها است/به او مشاوره غلط می‌دهند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: این صحبت‌ها از سوی افشارزاده که باید تیم استانی اعزام می‌کردیم به گونه‌ای توهین به ورزشکارانی مانند احسان حدادی و رضا باقری‌معتمد است که قهرمان المپیکی محسوب می‌شوند.

حسین رضازاده  در مورد آخرین وضعیت ملی‌پوشان وزنه‌بردار ایران در آستانه اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: وضعیت خوب است و ملی‌پوشان رکوردهای خوبی را در آخرین تمرین به ثبت رساندند. به سه نفر از آنها امید کسب مدال داریم و امیدوارم سایر نفرات هم بتوانند از لحاظ امتیازی به تیم ملی کمک کنند.

*باقری لیاقت نشان شجاعت را داشت
وی در خصوص ادعای بهداد سلیمی مبنی بر اینکه او قهرمان جهان شده است؛ اما نشان شجاعت را برای فرد دیگری (کوروش باقری) درخواست کرده‌اند، گفت: اینگونه حرف‌ها خوب نیست و نباید هر حرفی را به زبان آورد. این موضوع نظر خود وزارت و نهاد ریاست‌جمهوری بود که نشان شجاعت به محمد بنا و کوروش باقری تعلق بگیرد. آنها زحمت کشیده بودند و درست است که ما هم پیشنهاد دادیم و به واقع این نشان حق کوروش باقری بود. در مجموع معتقدم این بحث خوبی نیست که مطرح شده است.

*افشارزاده کارشناسانه صحبت کند
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد انتقادات افشارزاده از غیبت وزنه‌برداران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت:‌ افشارزاده خودش سه سال رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بوده است و او خودش به خوبی از جزئیات مسائل باخبر است. مسابقات جهانی تنها 15 روز با این بازی‌ها فاصله داشت و ما نمی‌توانستیم به سرعت تیم را آماده اعزام به لهستان کنیم.

وی در مورد این ادعای افشارزده مبنی بر اینکه فدراسیون می‌توانست تیمی استانی را به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کند، عنوان کرد: به افشارزاده تأکید کردم که باید کارشناسانه حرف بزند. اگر تیم استانی اعزام می‌کردیم و دوپینگ هر 8 وزنه‌بردار در می‌آمد چه کسی پاسخگو بود. از سوی دیگر آیا تا این اندازه سطح بازی‌ها پائین بود که بخواهیم یک تیم از استان‌ها را اعزام کنیم؟ این صحبت‌ها که باید تیم استانی اعزام می‌کردیم به گونه‌ای توهین به ورزشکارانی مانند احسان حدادی و رضا باقری‌معتمد است که قهرمان المپیکی محسوب می‌شوند.

*افشارزاده مشاوره غلط دریافت نکند
رضازاده افزود: این ورزشکاران با مدال المپیک به بازی‌های کشورهای اسلامی رفتند و مدال کسب کردند و این صحبت‌ها از سوی افشارزاده به عنوان دبیر کمیته ملی المپیک و رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری به هیچ وجه خوب نبود. به نظرم وی باید با کارشناسی حرف می‌زد و امیدوارم از این پس از دیگر افراد مشاوره غلط دریافت نکند.

*باقری برنامه‌هایش را تا المپیک ارائه داد
وی تأکید کرد: کوروش باقری برنامه‌های خود را برای بازی‌های آسیایی 2014 و المپیک‌ 2016 داده است و به این ترتیب وی تا این رقابت‌ها در تیم ملی ماندگار شد.

*دخالتی در کارهای مسئولان فدراسیون نکردم
رضا زاده در مورد اینکه گفته می‌شود خودش در گذشته نیز در کارهای مسئولان فدراسیون دخالت می‌کرده است، گفت: این موضوع را قبول ندارم و هیچگاه دخالتی نکرده‌ام.

*هر 5 المپیکی مدال جهانی می‌گرفتند
وی ادامه داد: این پنج المپیکی هم که از اردوی تیم ملی رفته‌اند نباید حرف کسی را گوش می‌کردند. مطمئنم اگر به قهرمانی جهان اعزام می‌شدند هر 5 نفرشان مدال می‌گرفتند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان خبر دوپینگ دو وزنه‌بردار مصدوم تیم ملی را شایعه خواند و در این خصوص گفت: هنوز فدراسیون جهانی دوپینگ هیچ وزنه‌بردار ایرانی را اعلام نکرده است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
همکاری قهرمانان رشته های ورزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشارزاده: صحبت‌های رضازاده منطقی نیست/صالحی‌امیری خواستار بازگشت قهرمانان وزنه‌برداری است



رضازاده,وزنه‌برداری

افشارزاده: صحبت‌های رضازاده منطقی نیست/صالحی‌امیری خواستار بازگشت قهرمانان وزنه‌برداری است

دبیر کمیته ملی المپیک صحبت‌های رضازاده را غیرمنطقی خواند و گفت گه توقع بیشتری از او داشته است.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره دلایل عدم اعزام تیم ملی وزنه‌برداری ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی از سوی فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین واکنش تند حسین رضازاده نسبت به انتقادها بابت این مساله، اظهار کرد: به نظر من این گونه صحبت کردن وی منطقی نیست،

 

زیرا انتظار ما از رضازاده فراتر از افراد عادی است. توقع داشتیم خودش قدم جلو بگذارد و همکاری کند، کما این که ما همیشه با وی چه زمانی که من در فدراسیون وزنه‌برداری بودم و او وزنه‌ می زد و چه در زمان حال که رییس فدراسیون است نهایت همکاری را داشته‌ایم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: شاید انتظار من بی‌جا بود، ولی توقع ما این بود که فدراسیون وزنه‌برداری از صمیم قلب نسبت به اعزام تیم به مسابقات کشورهای اسلامی اقدام کند، اگر هم مشکلی بابت مساله دوپینگ وزنه‌برداران داشتند حداقل آن را بیان می‌کردند تا ما به یک وسیله‌ای جلوی آن را بگیریم و نگذاریم مساله‌ای به وجود بیاید، اما به نظر من مساله دوپینگ در این باره اصلا مطرح نبود.

وی با بیان این که به فدراسیون وزنه‌برداری بابت نگرانی از دوپینگ ورزشکاران حق می‌دهم، اظهار کرد: وزنه‌برداری دارای چندین تیم در سطح ایران است و فدراسیون نمی‌تواند به دنبال هر ورزشکار برود تا ببینند که یک ورزشکار خودش اقدام به دوپینگ می‌کند یا این که مربی آنها اقدام به این کار می‌کند و من نگرانی آنها بابت این مساله را درک می‌کنم،

 

اما بدون این که این موضوع را به ما اطلاع دهند به یکباره اعلام کردند که ما در مسابقات شرکت نمی‌کنیم، البته ما هم باید این مساله را پیگیری می‌کردیم. با توجه به گرفتاری زیادی که داشتیم این کار را انجام ندادیم. می‌توانستیم با همکاری یکدیگر این مساله را حل کنیم.

افشارزاده همچنین درباره احتمال بازگشت قهرمانان وزنه‌برداری ایران که در حال حاضر به دلیل اختلاف با رییس فدراسیون و کوروش باقری در تیم ملی حضور ندارند، خاطرنشان کرد: رضازاده اعلام کرده است پس از مسابقات جهانی حتما با آنها صحبت می‌کند. صالحی امیری هم به صورت جدی این قضیه را دنبال می‌کند و خواستار حل آن شده است.

 

خود رضازاده قهرمان جهان و المپیک بوده و می‌داند که یک ورزشکار چقدر زحمت می کشد تا به سطوح بالا در ورزش برسد. واقعا حیف است که قهرمانان به این بزرگی در تیم ملی حضور نداشته باشند. به فدراسیون توصیه می‌کنم با مدیریت و سعه صدر این قضیه را هر چه زودتر حل کنند. /ایسنا