ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راههای نیرومند کردن قدمهایتان در پیاده روی



 

پیاده روی

 

سلامت قلب به اندازه برداشتن یک قدم ساده و آسان است. درحقیقت، پیاده روی یکی از بهترین روشهای کاهش وزن، گردش خون، و سوزاندن کالری است. بنابر انجمن قلب آمریکا، پیاده روی متعادل، بشاش کننده است و فشار خون را پایین می آورد، احتمال ابتلا به دیابت را کاهش داده، و سطح کلسترول را نیز پایین می آورد. البته، فقط اینها نیست.

 

هرچه بیشتر پیاده روی کنید و به خودتان بیشتر فشار بیاورید، سودهای بیشتری نصیبتان می شود.متخصص پیاده روی و تمرینات تلویزیون لسلی سنسون 7 روش برای قدرت بخشیدن به قدمهایتان را به شما معرفی می کند، پس به بدنتان انرژی دهید و سلامتی تان را تضمین کنید.

 

سریع راه بروید. در ابتدا تند راه بروید. طبق گفته سنسون، یک مایل در 15 دقیقه یا حدود 3.5 مایل(حدود یک و سه پنجم کیلومتر) در ساعت راه بروید. میانگین پیاده روی افراد سالم یک مایل در 20 دقیقه است. اما برای اینکه تناسب اندام داشته باشید می توانید با سرعت راه بروید. هر دو هفته یکبار یک دقیقه به پیاده رویتان اضافه کنید و از اینکه خودتان را تحت فشار قرار می دهید نترسید. سنسون معتقد است که بدن ما برای کسب قدرت و توان ساخته شده است. ما بیش از اندازه بدنمان را استراحت دادیم. اکنون وقت آن است که ترس را کنار بگذاریم و قدرت و توان خود را بسنجیم. زمانی که پیاده رویتان تندتر می شود کالری بیشتری می سوزانید. این یکی از سالم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید خواه اضافه وزن داشته باشید خواه نداشته باشید.

 

پیاده روی

 

سرتان را بالا بگیرید. ماهیچه های سرینی، ران، و پشتتان را به سمت بالا بکشید. پیاده روی در محیط اطراف منزلتان بهتر از یک مسیر ساده است زیرا بدن شما با آن محیط سازگار تر است. سنسون پیشنهاد می کند که حتما با خودتان ساعت داشته باشید و زمان را بگیرید. اگر برای 15 دقیقه رفتید و 15 دقیقه هم برگشتید احتمال زیاد دو مایل پیاده روی کردید.

 

کفش مناسب بپوشید. بیشتر افراد کفش های راحت برای پیاده روی می پوشند اما باید کفش مخصوص پیاده روی بپوشید تا به راحتی قدم بردارید. سنسون می گوید کفش مناسب و خوب به برداشتن قدم های محکم کمک می کند. اگر کفشتان به پایتان گشاد باشد، کفش در پایتان حرکت می کند و باعث می شود که زود خسته شوید.

 

با خودتان وزنه حمل کنید. اما وزنه ای سبک که بیشتر از سه پوند در هر دستتان نباشد. اگر وزنه سبک با خودتان حمل کنید، ماهیچه های قسمت بالای بدنتان را بهتر تنظیم می کنید. کنترل کردن وزنه ها در حین پیاده روی باعث می شود که ماهیچه هایتان سفت شود زیرا که وزنه ها بدنتان را موزون می کند.اگر به صورت مداوم ورزش می کنید، سنسون پیشنهاد می کند که با وزنه های دو پوندی شروع کنید. وزنه ها نباید خیلی سنگین باشند که شما را از داشتن ظاهری ایده آل محروم کند.

 

قدمهایتان را بلند بردارید. لازم نیست که حتما تند راه بروید بلکه می توانید قدمهایتان را بلند بردارید و بیشتر روی ماهیچه های سرینی و عضلات پشت رانتان تمرکز کنید تا قدم هایتان را محکم تر کند. این گونه، قدمهایتان تند و شبیه دویدن می شود و کالری بیشتری را هم می سوزانید. درمورد زیاده روی در این کار نگران نباشید. پیاده روی به این شکل عضلات رانها را نیز تندتر حرکت می دهد.

 

پیاده روی تان را متنوع کنید. به این معنی که دویدن را هم به برنامه پیاده رویتان اضافه کنید. وقتی بدنتان سریع حرکت می کند، بیشتر قسمتهای بدنتان حرکت می کند، و قلب ها و ریه هایتان مقدار زیادی کالری مصرف می کند. سنسون می گوید: زمانی که تندتر راه می روید، کالری بیشتری می سوزانید.و اما فایده دیگر پیاده روی؟ با پیاده روی بر خستگی غلبه می کنید.

 

در خانه پیاده روی کنید. بله! در خانه. یک گام شمار استفاده کنید و قدم بزنید. سنسون حرکات ورزشی را هم با پیاده روی توصیه می کند. دور تا دور خانه را دور بزنید و همه ماهیچه های بدنتان را تکان دهید.


ویدیو مرتبط :
محمدحسین نیرومند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههای مقابله بااضطراب



اضطرابحتي براي موفق‌ترين آدمها هم پيش آمده كه دچار اضطراب شوند و براي يكبار هم كه شده دست‌هاي لرزان و عرق كرده را تجربه كنند.اين موضوع كاملاً طبيعي است. شايد شما هم اولين باري كه چنين حسي را تجربه كرديد وقتي بوده كه روي صحنه آمفي‌تئاتر مدرسه براي سرود خواندن حضور پيدا كرده بوديد.وقتي پرده‌ها بالا مي‌رفت، نفستان تنگ مي‌شد، قلبتان به شماره مي‌افتاد و دست و پايتان مي‌لرزيد، اما به‌هرحال مجبور بوديد كه وظيفه خود را به انجام برسانيد.

حتي در دنياي آدم بزرگ‌ها و حتي براي افرادي كه دنياي اعتماد به نفس هستند، باز هم صحبت كردن در يك جمع رسمي مترادف است با عرق سرد و دستان لرزان.

اين نوع استرس، سياستمدار، هنرمند، ورزشكار و موسيقي دان نمي‌شناسد، همه برايش يكي هستند و همه محكوم به تحمل اين شرايط هستند، اما زياد هم نگران نباشيد، روش‌هايي براي كاهش اين نوع استرس وجود دارد.

كاملاً آماده و مسلح وارد ميدان شويد. روز قبل از سخنراني خودتان را به عنوان يك مستمع فرض كنيد و مطالبي كه آماده كرده‌ايد را براي خودتان كنفرانس دهيد. براي هر يك دقيقه از زمان سخنراني، پنج دقيقه وقت بگذاريد.

متن صحبت‌هايتان را با صداي بلند بخوانيد و كاملاً به لحن صدايتان توجه كنيد، اما تصور نكنيد اين روش استرس شما را كاملاً از بين مي‌برد. نه. حتي وقتي كه به نظر مي‌آيد كاملاً براي حضور در جمع آماده هستيد، باز هم ممكن است احساس ترس و اضطراب اعصابتان را به بازي بگيرد.

اگر فكر مي‌كنيد به‌خاطر تمرين بي‌عيب و نقصي كه ديروز داشتيد حالا هم بايد مثل يك قهرمان قوي و با صلابت باشيد، بايد بگوييم كه اشتباه مي‌كنيد. حقيقت اين است كه احساس گيجي و عدم تمركزي كه در لحظات اوليه سخنراني حس مي‌كنيد بخاطر عدم توانايي شما در كنترل استرس است. حتي ماهرترين سخنرانان هم بعضي مواقع نمي توانند از دست استرس قصر در بروند.

هميشه چند دقيقه قبل از سخنراني وحشتناك‌ترين حال را داريد، حجم بالاي اضطراب، تپش‌هاي آزاردهنده قلب و ترس از بروز اتفاقات كوچك و بزرگ. در چنين مواقعي حتماً نگران يك سري مسائل مشابه هستيد.

مي‌ترسيد نكند از شدت اضطراب مغزتان هنگ كند و از كار بيفتد، مي‌ترسيد نكند ديگران متوجه لرزش دستان‌تان شوند، مي‌ترسيد نكند دست پاچه شده و كار خجالت‌آوري انجام دهيد يا حرف احمقانه‌اي بزنيد كه خودتان متوجه نشويد، يا اينكه مي‌ترسيد نكند وسط كار، ديگر قدرت ادامه سخنراني را نداشته باشيد.

در اينجا چند روش براي مقابله با اضطراب‌هاي اينچنيني به شما معرفي مي‌كنيم:

هميشه به اين نكته توجه داشته باشيد كه آگاهي از وجود ترس‌هاي دروني كمك بزرگي براي شماست. گاهي مواقع قبول اين موضوع كه مضطرب هستيد و كنار آمدن با اين قضيه به كاهش اضطراب كمك مي‌كند.

تصوير ذهني شما از اينكه در هنگام سخنراني خرابكاري كنيد چيست؟ تصور مي‌كنيد مردم عصباني مي‌شوند و گوجه فرنگي به طرفتان پرتاب مي‌كنند ؟ اگر اينقدر از خودتان نااميد هستيد واقعاً بهتر است در كل ذهنيات خود تجديد نظر كنيد. تصورات منفي را با ذهنيات مثبت جايگزين كنيد. تصوير يك سخنراني بي عيب و نقص را در ذهنتان مرور كنيد كه در آخر مورد تشويق حضار قرار مي‌گيريد.

يك راه براي مقابله با استرس مبالغه كردن در علائم و نشانه‌هاي استرس است. اگر دستتان مي‌لرزد و كف دستتان عرق كرده، سعي نكنيد اين علائم را پنهان كنيد. اجازه دهيد دستانتان هر چقدر دوست دارند و بدون رودربايستي بلرزند و عرق كنند.

حتي به آنها كمك كنيد تا بيشتر اين علائم را بروز دهند. كمي بعد متوجه مي‌شويد كه همه چيز به حالت عادي برگشته و هيچ نشانه‌اي از اضطراب در وجود شما نيست. يادتان باشد اگر شما توانايي افزايش علائم اضطراب را داشته باشيد، مسلماً توانايي كنترل آنها را نيز خواهيد داشت.

يك روش موثر ديگر اين است كه قبل از شروع سخنراني زودتر در محل حاضر شويد. با اينكار با حضار آشنا مي‌شويد و شايد چهره آشنايي در اين ميان پيدا كنيد. وقتي سخنان خود را شروع كرديد، روي صورت يك فرد تمركز كنيد و هنگام سخن گفتن در چشمان او خيره شويد در اين صورت تاثير كلام شما افزايش مي‌يابد.

پس از چند ثانيه به صورت فرد ديگري نگاه كنيد و همين ارتباط را با او برقرار نماييد. ارتباط با حضار باعث احساس راحتي بيشتري در شما مي‌شود. اگر تمايل داشتيد حين صحبت كردن از حركت دست خود بطور معقولي استفاده كنيد.

با اينكار نه تنها توجه حضار را جلب كرده و آنها را به شنيدن سخنان خود تحريك مي‌كنيد، بلكه به اضطراب و تنش‌هاي دروني خود اجازه ي بروز و ظهور داده‌ايد. همچنين براي كاهش اضطراب نفس‌هاي عميق بكشيد و ريتم تنفس خود را آرام و يكنواخت كنيد.