ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رئیس بخش خبری فیفا: ایران برای میزبانی مشكل امنیتی ندارد



 

 

 

رئیس بخش خبری فیفا: ایران برای میزبانی مشكل امنیتی ندارد

 

رئیس بخش خبری فیفا، ایران را در بخش امنیت کشوری شناخته شده و قابل اعتماد خواند.

الکس استون رئیس بخش خبری فیفا گفت: گاهی فقدان امنیت در یک کشور اولین و آخرین بهانه برای لغو درخواست آنها است چرا که وقتی امنیت نباشد نظم یا مدیریت به هیچ دردی نمی خورد.

وی اظهار داشت: در جام ملت های اروپا دو کشور اتریش و سوئیس مشکل امنیتی نداشتند اما فیفا ضمن احترام به ارتش دو کشور برای برقراری امنیتی که خود انتظار داشت از ناتو کمک گرفت.

رئیس بخش خبری فیفا در خصوص میزبانی امارات در جام باشگاه های جهان عنوان کرد: پلیس امارات بسیار پیشرفته و مجهز است اما مشکل اصلی ما با آنها زبان انگلیسی است چرا که مقامات فیفا در هر رتبه ای که باشند باید به سرعت توانایی برقراری ارتباط با آنها را داشته باشند و این مسئله هنوز هم میسر نیست.

استون در پاسخ به این سوال که آیا ایران با توجه به معیارهای فیفا توان میزبانی در جام باشگاه های جهان را دارد یا خیر گفت: این مسئله چندان ساده نیست اما اگر منظورتان بحث امنیتی است باید بگویم که ایران از دید فیفا هیچ مشکلی در برقراری امنیت ندارد. کشوری که در منطقه تعیین کننده باشد به راحتی می تواند به فیفا در مورد امنیت اطمینان صددرصدی بدهد اما آیا در مورد سایر فاکتورها مثل داشتن ورزشگاه یا هتل های خوب و استاندارد مشکلی ندارید؟

استون که پیش از این در فیفا با حفظ سمت مسئولیت بررسی رسانه های خاور میانه را بر عهده داشته تصریح کرد: نسبت به کشور ایران بیگانه نیستم اما این ایراد از سوی شما است که تبلیغات گسترده ای ندارید و شاید دلیلی برای میزبانی و مشارکت با فیفا در تورنمنت های جهانی نمی بینید.


ویدیو مرتبط :
نشست خبری رئیس کل گمرک ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس فیفا: فوتبال در ایران رو به توسعه است



 

 

 رئیس فیفا: فوتبال در ایران رو به توسعه است

 

حضور دو روزه رئیس فیفا در مسقط برای تماشای بازی‌های آسیایی ساحلی توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد. او در ساعات پایانی حضورش در دهکده بازیها برای دیدن بازی تیم های ازبکستان و قطر به ورزشگاه المثنی آمد.وی درباره حضورش در عمان گفت:« من از همه چیز راضی‌ام و هر آن چه که در ورزشگاه اصلی برگزاری بازیها و زمین های تمرینی اطراف ورزشگاه می بینم عالی به نظر می رسد و این نشان از برنامه ریزی خوب عمانی ها و میزبانی خوب آنهاست. البته مسوولان ورزش عمان برای میزبانی نخستین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی اقدام کرده اند و فیفا هم دوست دارد فوتبال ساحلی در آسیا بهتر از گذشته توسعه پیدا کند.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شنیده شده وی به فوتبال ساحلی علاقه ویژه ای دارد، گفت:«بله، من به فوتبال ساحلی علاقه ویژه ای دارم و بر برگزاری منظم رقابتهای فوتبال ساحلی در قاره ها و برگزاری جام های جهانی به موقع تاکید داشته ام و در دوره ریاستم بر فیفا توجه و بودجه ویژه ای را به این کار اختصاص داده ام و به دنبال توسعه فوتبال ساحلی در جهان هستم چرا که فوتبال ساحلی ورزشی فراگیر و ارزان و پرطرفدار است و جذابیت واقعی فوتبال و حرکات زیبا و فوتبال روی هوا را به همراه دارد و مردم جهان در هر سن و سالی و هر جایی که ساحل وجود داشته باشد یا منطقه ای شنی و ماسه ای باشد می توانند فوتبال بازی کنند.»

بلاتر در پاسخ به این سوال که فوتبال ساحلی ایران را می شناسد یا درباره آن چیزی شنیده گفت:« فوتبال در ایران در همه زمینه ها رو به توسعه است و مطمئنا فوتبال ساحلی هم از این توسعه بی نصیب نخواهد بود.»

وی از نتیجه بازی ایران و لبنان پرسید و پس از شنیدن نتیجه نه بر چهار به نفع ایران لبخند زد و محل ورزشگاه را به مقصد فرودگاه مسقط ترک کرد.

همچنین سپ بلاتر صبح روز افتتاحیه در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در صحبت‌هایی با تعریف و تمجید از امکانات قطر و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس اعلام کرد که قطر می تواند تعدادی از بازیهای رقابتهای جام جهانی 2022 را در کشورهای همسایه و خارج از خود قطر برگزار کند! حتی کشورهای همسایه قطر در خاورمیانه می توانند برای کسب میزبانی تعدادی از بازیها اعلام آمادگی کنند. بلاتر در این باره به خبرنگاران گفت:«فکر می کنم که این امکان وجود دارد که تعدادی از بازیهای جام جهانی 2022 در خارج از قطر و در کشورهای همسایه قطر برگزار شود. دنیای عرب بارها تلاش‌هایی را برای کسب میزبانی جام جهانی انجام داده و این رویا اکنون می تواند محقق شود. درباره این موضوع من با قطری ها گفت وگو خواهم کرد زیرا خیلی از کشورهای مسلمان از جمله مراکش و مصر پیش از این خواستار میزبانی جام جهانی بودند. میلیاردها مسلمان در جهان زندگی می کنند و خوشحال می شوند که کشورهای مسلمان میزبان این رویداد مهم باشند. البته تا مسابقات 2022، دوازده سال فرصت است و فکر می کنم هم ما با قطری‌ها به نتیجه برسیم و هم کشورهای همسایه قطر می توانند امکانات سخت افزاری برای برگزاری برخی از دیدارهای جام جهانی را در کشورشان فراهم کنند.»

سپ بلاتر وجود فاکتور پول و سرمایه در انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 را رد کرد و گفت:« نباید فراموش کنیم که قطر یک کشور مسلمان در خاورمیانه است و هدف ما توسعه فوتبال در تمام نقاط دنیا و بین همه مذاهب است، ضمن اینکه قطر برای میزبانی این مسابقات انگیزه زیادی دارد و تلاش زیادی را برای کسب این میزبانی انجام داد و تاکنون مسابقات بین المللی مهمی را نظیر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 را زیر نظر فیفا در کشور خود میزبانی می‌کند. فوتبال باید در سراسر دنیا گسترش پیدا کند. با انتخاب قطر، ما درهای فوتبال را به سوی دنیا و فرهنگ جدیدی باز کردیم. دنیای عرب که قبلا با نامزدی مراکش و مصر چندین بار شانس خود را امتحان کرده بود، بالاخره توانست به حق خود برسد.».../فوتبال3