ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ذوب آهن در یك قدمی نیمه نهایی قاره كهن



 

 

 

دیدار تیم های فوتبال ذوب آهن اصفهان و پوهانگ استیلرز كره جنوبی در دور یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیادر حالی با برتری نماینده ایران به پایان رسید كه هواداران ذوب آهن از این بازی استقبال چندان مناسبی نداشتند.

به گزارش ایسنا - در این دیدار كه با برتری 2 بر یك ذوب آهن پایان یافت، شین هوا یونگ، كیم تای، كیم جای سونگ، موتا، سئول كی هیون، كوانگ هون، آلمیر، هیونگ مین، هیون ایل و هون ایل برای نماینده كره جنوبی به میدان مسابقه پای گذاشتند. ذوب آهن نیز با تركیب شهاب گردان، محمد حسینی، علی احمدی، فرشید طالبی، اسماعیل فرهادی، قاسم حدادی فر، ایگور كاسترو، محمد قاضی، احمد محمدپور، مهدی رجب‌زاده و شاهین خیری برابر پوهانگ استیلرز قرار گرفتند.

این دیدار حساس با حضور مسئولین بلند پایه استان اصفهان همراه بود. ذاكر اصفهانی، استاندار اصفهان به همراه كریم شهرزاد و حمیدرضا فولادگر دو نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، این مسابقه را از نزدیك تماشا كردند. در ابتدای مسابقه علی كفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران به تنهایی در جایگاه ویژه حضور داشت. ضمن این كه افشین قطبی، سرمربی تیم فوتبال ملی ایران به همراه علی منصوریان با تاخیر 15 دقیقه‌ای خود را به جایگاه ویژه ورزشگاه فولادشهر اصفهان رساندند.

در چهارمین دقیقه نیمه نخست این بازی، آلمیر، بازیكن برزیلی پوهانگ استیلرز با نفوذ از جناح راست توپ كوتاهی را بر روی دروازه ذوب آهن ارسال كرد كه مدافعان نماینده ایران توپ ارسالی را دفع كردند. در دقیقه 6 نخستین حمله ذوب آهن با ضربه ایستگاهی مهدی رجب‌زاده كه با ارسالی بلند سعی در ایجاد موقعیت داشت، خلق شد. اما، مدافعین كره‌ای با ضربه‌ی سر آن را دفع كردند.

در دقیقه 11 سئول كی هیون، روی ضد حمله از جناح چپ ذوب آهن به محوطه 18 قدم نفوذ كرد و محمد احمدی، مدافع ذوب آهن را از پیش رو برداشت اما، ضربه سنگین او توسط حسینی بلوكه شد.

در هفدهمین دقیقه بازی ارسال كرنر بازیكنان ذوب آهن پس از یكی دو ضربه سر در محوطه 6 قدم در اختیار ایگور كاسترو قرار گرفت كه وی با ضربه‌ای دقیق دروازه نماینده كره را فرو ریخت.

در دقیقه 37 فرشید طالبی به خاطر انجام خطا روی بازیكن كره‌ای با كارت زرد داور جریمه شد. در دقایق پایانی نیمه نخست، هر دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه‌ی هم خلق كردند كه پوهانگ استیلرز بیشتر سعی داشت، از فضای پشت مدافعان ذوب آهن استفاده كند كه هیچ یك از آن‌ها به ثمر نرسید. آن چیزی كه در این نیمه بیشتر قابل مشاهده بود، برتری تاكتیكی ذوب آهن بر حریف خود بود. به طوری كه نماینده كره جنوبی با وجود حملات مناسب روی دروازه ذوب آهن در خلق موقعیت خطرناك ناتوان بود. اما از نكات منفی این نیمه، بی‌نظمی و شلوغی جایگاه خبرنگاران ورزشگاه فولادشهر بود. به طوری كه رفت و آمدهای بی‌شماری در این جایگاه وجود داشت.

دو تیم نیمه دوم این دیدار را با احتیاط بیشتری آغاز كردند؛ اما، در این بین این نماینده كره‌جنوبی بود كه در اولین حمله خطرناك خود توانست دروازه ذوب‌آهن را باز كند. مدافعان ذوب آهن در 56 دقیقه این دیدار توپ ارسالی شین هیون را با ضربه سر به پشت هجده قدم دفع كردند؛ اما موتا، بازیكن برزیلی پوهانگ با شوتی سنگین توپ را به قعر دروازه‌ی شهاب گردان هدایت كرد.

در دقیقه 71 قاسم حدادی فرد با یك نفوذ سریع به قلب خط دفاعی پوهانگ در موقعیت تك به تك قرار گرفت كه شوت او با تكل مدافعان برگشت داده شد. در 73 دقیقه این دیدار سرانجام حملات دامنه‌دار ذوب‌آهن بر روی دروازه حریف جواب داد و ایگور كاسترو با نفوذی كه از سمت راست به داخل محوطه جریمه انجام داد، توانست یك ضربه پنالتی را برای نماینده ایران بگیرد. یك دقیقه پس از آن محمدرضا رجب‌زاده كه با اعتماد به نفس جالبی پشت ضربه پنالتی قرار گرفته بود، با شوتی سنگین توپ را به سقف دروازه نماینده كره‌جنوبی چسباند تا ذوب آهن از حریف پیش بیفتد. در دقیقه 76 مربیان دو تیم دست به تعویض‌هایی زدند. در پوهانگ، هیونگ مین جای خود را به چانگ هو داد تا پوهانگ با خارج كردن هافبك و اضافه كردن مهاجم، هجومی‌تر نسبت به گذشته بازی را دنبال كند. برای ذوب‌آهن نیز محمد قاضی جای خود را به سیدجلال رافخایی داد. در دقیقه 78 چانگ هو، بازیكن تازه وارد پوهانگ به دلیل خطای سنگینی كه روی بازیكن ذوب آهن مرتكب شد با كارت زرد داور جریمه شد. در 81 دقیقه بازی سرمربی پوهانگ برای آماده نگه داشتن خط حمله خود آلمیر را از زمین بازی خارج كرد و دیگر مهاجم این تیم چانگ هیون را وارد زمین كرد. در دقیقه 83 حدادی‌فرد می‌توانست بار دیگر دروازه كره‌ای را باز كند اما، دروازه‌بان و مدافعین پوهانگ با سراسیمگی توپ را دفع كردند. در لحظات پایانی بازی تیم پوهانگ با خلق دو موقعیت خطرناك روی دروازه ذوب آهن می‌توانست نتیجه را به تساوی بكشاند؛ اما شانس با نماینده ایران همراه بود تا بازی با برتری شاگردان ابراهیم‌زاده به پایان برسد.

از نكات حاشیه‌ای این دیدار بی‌نظمی در سالن نشست خبری بود به نحوی كه چند دقیقه ای طول كشید تا مسئولان نظم را بر سالن حاكم كنند. از دیگر نكات قابل توجه شمارش دقیق تماشاگران حاضر در این دیدار بود كه مسئولین ورزشگاه تعداد آن‌ها را 9هزار و 156 نفر اعلام كرده بودند.

استقبال از این بازی همچون پیش‌بینی‌های انجام شده نبود چرا كه در این دیدار 10 هزار و 400 صندلی ورزشگاه فولاد‌شهر هم پر نشد با اینكه در بازی های حساس گذشته‌ كه در این ورزشگاه انجام می‌شد، بازگشت چندین هزار نفری هواداران فوتبال به دلیل تكمیل ظرفیت ورزشگاه فولادشهر دیده می شد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
ذوب شدن ذوب آهن و صعود پرسپولیس به نیمه نهایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود سخت سرخ‌ها/پرسپولیس با عبور از ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی رسید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

صعود سخت سرخ‌ها/پرسپولیس با عبور از ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی رسید

تیم فوتبال پرسپولیس در پایان ۱۲۰ دقیقه با پیروزی مقابل ذوب‌آهن به نیمه نهایی رسید.

به گزارش  فارس، تیم پرسپولیس در مرحله یک چهارم جام حذفی از ساعت  15:30 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و در حضور ده هزار و پانصد تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) به مصاف ذوب آهن رفت که مسابقه  در طول 90 دقیقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

در دقیقه 101 محمد نوری با یک ضربه سر از داخل محوطه شش قدم دروازه ذوب آهن را باز کرد.

ذوب آهن در نیمه اول حملات زیادی انجام داد که نتوانست از موقعیت‌های گلزنی خود استفاده کند و در نیمه دوم پرسپولیس بیشتر حمله کرد که سرخپوشان هم نتوانستند دروازه حریف را باز کنند.

دو تیم در لحظات پایانی بازی حملات خطرناکی روی دروازه هم داشتند که این فرصت ها را از دست دادند.

علیرضا فغانی داور مسابقه به رضا حقیقی، محمد قاضی و هادی نوروزی از پرسپولیس و محسن بیاتی‌نیا و پیام صادقیان از ذوب آهن کارت زرد نشان داد.

به این ترتیب پرسپولیس باید در نیمه نهایی به مصاف تیم داماش گیلان برود.

از دقیقه 112 وزش باد شدیدی در ورزشگاه مشکلاتی را برای تماشاگران و بازیکنان دو تیم ایجاد کرد.

دیگر دیدار نیمه نهایی نیز بین دو تیم سپاهان و استقلال برگزار می‌شود.

ترکیب تیم ذوب‌آهن :

کاسپاروف، محمد صلصالی، محمد برجلو، سپهر حیدری، سینا عشوری، قاسم حدادی‌فر، علیرضا محمد( از دقیقه 35 سعید عبدالله‌پور)، محسن مسلمان، پیام صادقیان، اسماعیل فرهادی و محسن بیاتی‌نیا( از دقیقه 83 فوفانا)

سرمربی: فرهاد کاظمی

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، ولادتکو، مهرداد پولادی، محمد خانزاده، میثم نقی‌زاده، رضا حقیقی، حسین ماهینی، پروویچ( از دقیقه 78 محمد نوری)، غلامرضا رضایی( از دقیقه 104 محمد قاضی) و هادی نوروزی( از دقیقه 91 کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

فارس