ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دونده بی‌وطن در المپیك می‌دود!



لندن 2012

دونده بی‌وطن در المپیك می‌دود!

كمیته بین‌المللی المپیك به یك دونده بی‌وطن اجازه داد كه با پرچم المپیك در بازی‌های لندن رقابت كند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

كمیته اجرایی كمیته بین‌المللی المپیك (IOC) موافقت كرد كه گور ماریال به عنوان یك ورزشكار مستقل و با پرچم المپیك در رقابت‌های دوی ماراتن المپیك لندن شركت كند.

ماریال در منطقه‌ای كه امروزه سودان جنوبی نامیده می‌شود متولد شده است. وی در دوران كودكی به آمریكا مهاجرت كرد و در حال حاضر در این كشور زندگی می‌كند اما گذرنامه آمریكایی ندارد و شهروند این كشور محسوب نمی‌شود.

سودان جنوبی نیز اگرچه سال گذشته از سودان جدا شد و استقلال خود را كسب كرد اما هنوز یك كمیته ملی المپیك مستقل ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند در بازی‌های المپیك حضور داشته باشد.

ماریال به آسوشیتدپرس گفت: صدای سودان جنوبی شنیده شده و سرانجام در جامعه جهانی جایی برای خود پیدا كرده است. اگرچه نمی‌توانم با پرچم سودان جنوبی در المپیك شركت كنم اما رویای سودان جنوبی تحقق پیدا كرده و امیدهایش زنده است.

وی درباره حضورش در بازی‌های المپیك گفت: آماده شركت در این رقابت‌ها می‌شوم. این موضوع خیلی هیجان‌انگیز است و توصیف كردنش سخت است. زبانم بند آمده و دمای بدنم بالا رفته است. حالا باید مثل یك المپیكی تمرین كنم.

مارك آْدامز سخنگوی كمیته بین‌المللی المپیك اعلام كرد كه برای اولین بار چنین شرایطی در بازی‌‌های المپیك پیش آمده است كه یك ورزشكار بدون وطن مسابقه می‌دهد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تست سنسور دود mq-2 با گاز شهری به جای دود.با avr

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دونده زن مالزیایی تا ایران می‌دود


یک دونده زن مالزیایی مسیر جاده ابریشم را می‌دود و در این مسیر از ایران نیز عبور خواهد کرد.

ایسنا: یک دونده زن مالزیایی مسیر جاده ابریشم را می‌دود و در این مسیر از ایران نیز عبور خواهد کرد.

سوایبا نصیر، دونده زن مالزیایی است که روز یکشنبه گذشته سفر خود به 12 کشور مسیر جاده ابریشم را از سفارت مالزی در پکن آغاز کرد.

وی در مسیر خود از کشورهای چین، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ایران، ترکیه، بلغارستان، صربستان، کرواسی، اسلواکی و ایتالیا عبور خواهد کرد.

انتظار می‌رود طی کردن جاده ابریشم توسط این دونده مالزیایی در روز 3 جون سال جاری میلادی در ایتالیا به پایان برسد و مقرر شده است تا روسما منصور، همسر نخست وزیر مالزی در ایتالیا از این دونده استقبال کند.

سوایبا اولین دونده زن مالزیایی است که مسیر 1111 کیلومتری صحرای Sahara در مصر را طی کرده و تاکنون موفق به ثبت 10 رکورد در کتاب رکوردها ثبت کرده است.