ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دوست ندارم دستیار كی‌روش باشم



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی مهدوی كیا

 

اخبار ورزشی -  گفت‌وگوی با مهدی مهدوی كیا
دوست ندارم دستیار كی‌روش باشم


  تفكر یك شكست بزرگ؛ این همه آن چیزی است كه با نگاه به شرایط كلی این‌روزهای تیم تحت هدایت كی‌روش در راه جام جهانی به ذهن متبادر می‌شود. تیمی كه تا كمتر از 4 ماه دیگر باید در جمع بزرگان جهان برای دفاع از حیثیتش بجنگد اما تنها دلش را به یك بازی تداركاتی آنهم با گینه خوش كرده است.


مهدی مهدوی‌كیا بازیكن سال‌های نه چندان دور تیم ملی از جمله كسانی است كه نسبت به شرایط تیم ملی نگران است. او با تشریح فاصله زیاد فوتبال ایران با تیم‌های همگروهش در جام جهانی از همه می‌خواهد توقعات از شاگردان كی‌روش را مثل سال 2006 بالا نبرند.

 

مهدوی‌كیا معتقد است تیم ملی باید تداركات بهتری در مسیر داشته باشد و نسبت به آنچه كه در این مسابقات ممكن است برای‌مان رخ دهد هشدار می‌دهد. او در گفت‌وگویش با «قانون» علاوه بر بحث در مورد آینده خودش ، ابراز امیدواری هم كرد كه پرسپولیس بتواند جام قهرمانی لیگ برتر را به هوادارانش هدیه كند.


  از تیم ملی جوانان چه خبر؟
خوشبختانه برنامه‌های مربوط به تیم ملی جوانان با نظم خاصی دنبال می‌شود. در هفته گذشته یك بازی تداركاتی با تیم بزرگسالان استقلال تهران داشتیم كه برای بازیكنان جوان ما تجربه بسیار خوبی بود. ما سال گذشته با این تیم در جام جهانی شركت كردیم كه اكثر آنها در یك رده سنی بالاتر در تیم ملی زیرنظر كادر فنی فعالیت می‌كنند.


   تجربه كار مدیریتی و مربیگری در این رده سنی را چطور ارزیابی می‌كنید؟
 خودم به شخصه فوتبال را پله‌پله آغاز و در تمامی رده‌های سنی تیم ملی فوتبال بازی كردم. دوست داشتم زمانی كه كار مربیگری را شروع می‌كنم هم از رده‌های سنی نوجوانان و جوانان شروع كنم.

 

البته اگرچه به عنوان مدیرفنی تیم در كنار تیم ملی جوانان هستم اما خیلی خوشحالم كه در همین تیم با مربیان قدیمی‌ام مثل علی دوستی‌مهر و رحیم میرآخوندی كار می‌كنم. به طور كل كار كردن در تیم‌های ملی رده‌های سنی بسیار سخت است و شخصا دوست دارم به هر نحوی دین خودم به این نسل كه پشتوانه‌های فوتبال مملكت خواهند بود، را ادا كنم.


  مهدوی كیا فوتبالش را در كنار دوستی مهر آغاز كرد و حالا دوران مربیگری را هم با این مربی آغاز كرده. پشت این نگاه اندیشه خاصی وجود دارد؟
واقعا و بدون اغراق عنوان می‌كنم كه از این اتفاق خیلی خوشحالم. بله، من برای این تصمیمم دلیل منطقی دارم و فكر می‌كنم به لحاظ افكار تاكتیكی از همدیگر شناخت كاملی داریم. كار كردن با علی دوستی مهر كه سال‌ها با تیم‌های نوجوانان و جوانان كار كرده یقینا می‌تواند تجارب بسیار ارزنده‌ای برای من داشته باشد كه در كار مربیگری به كمكم بیاید.


  برنامه‌ای برای شركت در كلاس‌های مربیگری هم دارید؟
شدیداً پیگیر حضور در كلاس‌های مربیگری هستم. قرار است دوره‌های مربیگری را در آلمان بگذرانم و منتظر اعلام زمان برگزاری كلاس‌ها هستم. با توجه به اینكه سال‌ها در فوتبال آلمان بودم احساس كردم می‌توانم دوره‌های مربیگری را در این كشور پشت‌سر بگذارم و مدارج مربیگری پیشرفته را از این كشور بگیرم.


  مهدی مهدوی‌كیا در فوتبالش به هر چیزی كه دلش می‌خواست رسید، بازی در سطح اول فوتبال دنیا، شهرت و به ویژه محبوبیت. برای كار مربیگری چشم‌اندازت كجاست؟
مربیگری حد و مرزی ندارد (می‌خندد) بالاخره باید از یك جایی شروع كرد تا تجربیاتی به‌دست بیاوری. دوست داشتم تجربه مربیگری را از رده‌های سنی پایه شروع كنم و تجربه سال‌ها بازی در بوندس لیگا و تیم ملی را در اختیار نوجوانان و جوانان كشورم قرار دهم. هیچ‌كس نمی‌تواند پیش‌بینی كند در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد ولی امیدوارم اتفاقات خوبی برای من بیفتد. الگوی خاصی در ذهن ندارم اما هدف اولم شركت در كلاس‌های مربیگری پیشرفته در آلمان است تا در آینده ببینم چه اتفاقی می‌افتد.


  برای كار مربیگری به ایران فكر می‌كنی یا حضور در كشورهای دیگر؟
باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. قبلاً گفتم نمی‌شود آینده را پیش‌بینی كرد. من فكر می‌كنم هر مربی دوست دارد برای پیشرفت كار خودش در خارج از ایران كار كند و من هم از این قاعده طبیعتا مستثنا نیستم.


  اوضاع تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی برزیل را چطور می‌بینید؟
نه من، بلكه همه دوست دارند تیم ملی در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام دهند. بی‌شك كار سختی خواهیم داشت چون در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم و حریفان قدری داریم. امیدوارم تیم ملی ما بتواند از اعتبار فوتبال ایران دفاع كند.


  بخشی از آنهایی كه خیلی خوشبینانه نتایج تیم ملی را دنبال می‌كنند، گاهی حرف از صعود تیم از مرحله گروهی هم می‌زنند. این مسئله را چگونه تحلیل می‌كنید؟
باید منطقی به تمامی مسائل نگاه كنیم. حتما شما هم با من موافقید كه فوتبال ایران از هر 3 تیم آرژانتین، نیجریه و بوسنی عقب‌تر است. اینكه ما با حرف توقعات را از تیم ملی بالا ببریم اصلا درست نیست. اغلب بازیكنان این تیم‌ها در مدرن‌ترین و بهترین باشگاه‌های اروپا و دنیا بازی می‌كنند اما سطح فوتبال ما كجاست. یادم هست در سال 2006 هم برخی می‌گفتند تیم ملی باید پرتغال و مكزیك را شكست داده و به مرحله دوم صعود كند در حالی كه این‌حرف‌ها تنها و تنها كار را برای تیم ملی سخت كرد. مطمئن باشید كه صعود از گروه خود برای تیم ملی ما یك شاهكار بزرگ است.


  بازی تیم ملی مقابل كویت را چگونه دیدید؟
من این بازی را ندیده‌ام اما بسیار خوب است که در این گونه بازی‌ها به جوانان فرصت عرض اندام داده شود چرا که آن‌ها با درخشش خود در لیگ تاکنون نتوانسته بودند فرصت بازی در تیم ملی را داشته باشند اما با بازی در تیم ملی، روحیه خوبی گرفته‌اند و باید به آن‌ها زمان بیشتری برای بازی داده شود چرا که آن‌ها پشتوانه خوبی برای تیم ملی در آینده خواهند بود.


   و شكست‌مان مقابل گینه؟
به نظرم زیاد برد و باخت‌ها مهم نیست و نباید روی آن زوم كرد. به نظرم كی‌روش در این دیدار نقاط ضعف و قدرت تیمش را شناخت و این در ادامه راه كمكی بسیاری به این مربی خواهد كرد.


  این روزها شایعه‌هایی از حضور دستیاران ایرانی در كنار كی‌روش به گوش می‌رسد، اگر پیشنهادی به شما بشود، می پذیرید؟
فعلا در خدمت تیم ملی جوانان هستم و من فكر می‌كنم فدراسیون در این خصوص تصمیم گیرنده است. من تصمیم گرفتم در كنار جوانان كشورم فعالیت كنم و چون كار مربیگری نكرد‌ه‌ام این آمادگی را ندارم كه بتوانم در خدمت تیم ملی بزرگسالان باشم.


  اما شما تجربه حضور چند ساله در سطح اول فوتبال دنیا و كاركردن با مربیان  بزرگ را دارید. این كافی نیست؟
من 12 سال در سطح اول فوتبال دنیا بازی كردم و در این 12 سال چیزهای بسیار زیادی از مربیانم آموختم. موقعیت بازی در تیم موفقی مثل هامبورگ مطمئنا برای هر كسی پیش نمی‌آید اما خوشبختانه من توانستم با تلاش زیاد و دعای خیر مردم كشورم سال‌های خوبی را در این تیم تجربه كنم و حتی در تیم قرن این باشگاه هم قرار بگیرم. من در زندگی ورزشی‌ام مثل زندگی شخصی‌ام تفكراتی دارم و معتقدم برای رسیدن به پیشرفت باید مسیرها را پله پله پیمود تا به قله رسید. هیچ شكی نیست كه دوست دارم در دوران مربیگری هم مثل دوران فوتبالم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشم.


  مسیر قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را چطور می‌بینید؟
امیدوارم پرسپولیس در این سه هفته باقیمانده نتایج خوبی بگیرد و قهرمان لیگ برتر شود تا دل هواداران پرشمارش بعد از مدت‌ها شاد شود. این قهرمانی حق هواداران است و این حداقل كاری است كه بازیكنان برای آنها می‌توانند، انجام دهند. درخصوص مشكلات حاشیه‌ای و اختلاف‌نظر پیشكسوتان باشگاه هم نظر خاصی ندارم.
 اخبار ورزشی - قانون


ویدیو مرتبط :
دوست پسر داشته باشم؟دوست دختر چطور؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استعفای ایمیلی دستیار كی‌روش!



استعفای ایمیلی دستیار كی‌روش!/ كفاشیان و سرمربی تیم ملی درباره درموت تصمیم‌گیری می‌كنند

دستیار كارلوس كی‌روش در جریان مرخصی‌اش از طریق ایمیل، استعفایش را به علی كفاشیان اعلام كرد.

 

پس از آن كه كارلوس كی‌روش به همراه دستیارانش به مرخصی رفت، مك درموت مربی بدنساز تیم ملی با ارسال ایمیلی به علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال اعلام كرد كه شرایط برای ادامه همكاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران وجود ندارد. او دلیل این استعفایش را مشكلات خانوادگی ذكر كرده و البته برای تیم ملی ایران را در راه انتخابی جام جهانی 2012 آرزوی موفقیت داشته است.

این در حالی است كه درموت در گفت‌وگو با رسانه‌های اماراتی اعلام كرده بود مشكلات خانوادگی تنها یكی از دلایل جدایی‌اش از تیم ملی ایران بوده است.

پس از دریافت این ایمیل قرار است همزمان با بازگشت كارلوس كی‌روش جلسه‌ای میان علی كفاشیان و سرمربی تیم ملی برگزار شود تا نسبت به جانشینی درموت یا مخالفت با استعفای این مربی تصمیم گیری شود.

به گزارش ایسنا، مك‌درموت پس از كناره‌گیری از كار در تیم ملی ایران با عقد قراردادی به تیم النصر امارات پیوست و دستیار والتر زنگا شد./ایسنا