ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دورهمی ورزشکاران در کلینیک دکتر نوروزی


سیل مصدومان ورزش ایران و به‌ویژه فوتبال، متوسل شدن اکثر آنها به یک فیزیوتراپ خاص را به دنبال داشته است.

روزنامه شهروند: سیل مصدومان ورزش ایران و به‌ویژه فوتبال، متوسل شدن اکثر آنها به یک فیزیوتراپ خاص را به دنبال داشته است. حتما حدس زدید که منظورمان کدام پزشک مطرح فوتبال است؛ بله، دکتر امین نوروزی که با حضور در استقلال برای خود نامی دست‌وپا کرد اما این روزها کلینیک پزشکی وی میزبان خیلی از ورزشکاران کشور است. وقتی پایتان را در هر ساعتی از روز در کلینیک پزشک محبوب فوتبال ایران می‌گذارید، با جمعیت زیادی از فوتبالیست‌ها و حتی ورزشکاران رشته‌های دیگر مواجه می‌شوید که اقدامات لازم برای رفع مصدومیتشان انجام می‌شود. ما هم در یکی از همین روزها به کلینیک دکتر نوروزی سر زدیم.

دورهمی ورزشکاران در کلینیک دکتر نوروزی

استارت از استقلال

از اولین حضور دکتر نوروزی در کادر پزشکی استقلال، حدود ٢١‌سال می‌گذرد و او در تمام این سال‌ها فقط یک‌سال دوری از تیم آبی‌پوش پایتخت را تجربه کرده است. در ٢٠‌سال سابقه حضور وی در استقلال نوروزی به تدریج توانست خودش را به‌عنوان یک پزشک کاملا موجه در حوزه فوتبال مطرح کند تا حالا دیگر چیزی فراتر از پزشک یک تیم لقب بگیرد. او که ٢ سالی است به‌عنوان معاونت پزشکی باشگاه استقلال مشغول به کار است، این روزها در مطب خود میزبان خیلی از ورزشکاران کشور است و به هیچ‌کدام از آنها نیز برای معاینه و درمان جواب رد نمی‌دهد.

راز محبوبیت

شاید بارها در برنامه‌های تلویزیونی از زبان فوتبالیست‌های مطرح شنیده‌ایم که از دکتر نوروزی به خاطر زحماتش تشکر می‌کنند و این پزشک را دلیلی برای بهبود سریع‌تر و بهتر مصدومیت خود می‌دانند. این روزها وقتی وارد کلینیک دکتر نوروزی می‌شوید، می‌بینید حتی جای سوزن انداختن هم نیست. سیدجلال حسینی، مدافع ملی‌پوش نفت دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من چند هفته‌ای است به خاطر مصدومیتی که برایم ایجاد شده، به مطب دکتر نوروزی می‌آیم. واقعا این‌جا شخص نوروزی به همراه خانم محمدی، دستیارش زحمات زیادی برای ورزشکاران می‌کشند. کار خوب دکتر نوروزی برای همه ثابت شده و جوی که در مطبش وجود دارد، ورزشکاران را جذب می‌کند.»

از ایران و آسیا تا آمریکا

وحید شمسایی از فوتسال، بهداد سلیمی از وزنه‌برداری و.... نمونه‌هایی هستند که حتی از ورزش‌های دیگر به جز فوتبال نیز سراغ دکتر نوروزی می‌روند. حتی کار به جایی رسیده که اخیرا برخی هنرمندان مطرح نظیر پرویز پرستویی نیز به دکتر نوروزی برای امور فیزیوتراپی خود مراجعه می‌کنند. شاید جالب باشد بدانید که امثال مجتبی جباری، پژمان منتظری و خیلی دیگر از لژیونرهای فوتبال ایران نیز مطب دکتر نوروزی را به پزشکان خارجی ترجیح می‌دهند. نوروزی برای گذراندن دوره‌های پزشکی پیشرفته شاید سالی چند ماه هم در آمریکا و کشورهای اروپایی باشد که حتی آن‌جا نیز ورزشکاران به هر شکلی شده، مصدومیت خود را با او در میان می‌گذارند.

سلیمی: از نظر روحی تقویت شدم

بهداد سلیمی، قهرمان دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری جهان و المپیک هم این روزها برای درمان مصدومیت شدیدش نزد دکتر نوروزی به فیزیوتراپی می‌رود. او دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «شاید برخی عادت داشتند که فقط نام فوتبالیست‌ها را برای حضور در کلینیک دکتر نوروزی بشنوند اما فدراسیون وزنه‌برداری بعد از عمل جراحی من، کارگروهی را تشکیل داد و تصمیم گرفت که نزد ایشان بیایم. به نظر من هم بهترین انتخاب بود چون دکتر نوروزی بسیار خوب کار می‌کند. عشق و علاقه نوروزی باعث ایجاد انگیزه در من می‌شود و البته جو خوب و صمیمی کلینیک به من کمک می‌کند تا از نظر روحی نیز تقویت شوم.»

نوروزی: حمایتم نمی‌کنند اما کارهای بزرگتری دارم

دکتر امین نوروزی در بازدید ما از کلینیک پزشکی‌اش دقایقی را با «شهروند» به گفت‌وگو نشست. او درباره آغاز راه خود در فوتبال می‌گوید: «من اولین نفری بودم که در چارت پزشکی باشگاه استقلال قرار گرفتم و دائما انتظارات از من بالا رفت. این‌که بتوانی جذب بیماری کنی، فقط حرف نیست و باید در عمل ثابت کنی که می‌توانی بیمارانت را مدام راضی از مطب بیرون بفرستی. در ٢‌سال آینده طرحی دارم که یک کلینیک جامع برای ورزشکاران ایرانی راه‌اندازی کنم، اگرچه هیچ‌کس مرا حمایت نمی‌کند.» وی درباره جو صمیمی که در کلینیکش وجود دارد، می‌افزاید: «نیمی از درمان به همین رابطه‌هاست. اگر شما پزشکی باشید که ژست بدی در برابر بیمار بگیرید و تندخو باشید، هیچ‌وقت نه خودتان موفق هستید و نه آن بیمار درمان می‌شود. با این‌که من به دلیل تعدد بیماران خیلی از مواقع زمان کمی می‌آورم اما همیشه سعی می‌کنم با روی خوش با همه برخورد کنم. شاید من هم در مواقعی اشتباهاتی در کارم داشته‌ام اما همیشه سعی می‌کنم به روز باشم.» نوروزی در پایان در پاسخ به این سوال که سقف خود را کجا می‌داند، خاطرنشان می‌کند: «به نظرم پزشکی ورزشی سقف ندارد. باید تلاش زیادی کنی تا نامت بر سر زبان‌ها بیفتد. من از دکتر وولفارت، پزشک بزرگ بایرن‌مونیخ یاد می‌گیرم که می‌گفت هیچ سقفی برایش وجود ندارد. امیدوارم فضای آموزشی به سمتی برود که چارت پزشکی باشگاه‌ها و تمام ورزش قانونمند شود.»

این همه تعریف بی‌جهت نیست

شاید برخی از پزشکانی که در حوزه فوتبال فعالیت می‌کنند، از این همه تعریف و تمجید ورزشکاران نسبت به دکتر نوروزی ناراحت باشند، دقیقا مثل زمانی که بازیکن پرسپولیس یا نفت برای درمانش سراغ پزشک استقلال می‌رود اما به نظر می‌رسد این همه حمایت از یک نفر بی‌جهت نیست. دکتر نوروزی در بالا عنوان کرد که قصد دارد دست به کارهای بزرگتری بزند و یک مرکز جامع درمانی برای ورزشکاران ایجاد کند. پس چه خوب است که هم مسئولان ورزش و هم سایر پزشکان به او کمک کنند تا حداقل برای اولین‌بار چنین مرکزی در ایران افتتاح شود.


ویدیو مرتبط :
معرفی کلینیک کاشت موی دکتر رضائی کلینیک مو ایران 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکتر هومن انگورانی: هادی نوروزی هیچگونه مشکل قلبی نداشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دکتر هومن انگورانی:

هادی نوروزی هیچگونه مشکل قلبی نداشت/ علل مرگ ناگهانی در خواب با مرگ ناگهانی در ورزش تفاوت دارد

پزشک متخصص قلب و عروق گفت:‌ کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در معاینات پیش از فصل هیچگونه مشکل قلبی نداشت.

دکتر هومن انگورانی متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیأت علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با فارس در مورد درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس گفت: معاینات پیش از فصل بازیکنان در لیگ برتر و لیگ دسته اول در مرکز پزشکی سازمان لیگ (ایفمارک) صورت می‌گیرد و در بخش‌های مختلف بازیکنان مورد معاینه قرار می‌گیرند که بخش معاینات قلب و عروق را من انجام می‌دهم و در اعلام نظر نهایی برای حضور بازیکنان در لیگ برتر هم دخیل هستم.

وی ادامه داد: هادی نوروزی از نظر قلبی دو ماه پیش در همین مرکز معاینه شد و در نوار قلب و اکوی او هیچ مشکلی وجود نداشت.

این پزشک متخصص با اشاره به مرگ ناگهانی نوروزی در خواب گفت: یک نکته را باید مد نظر قرار بدهیم اینکه مرگ ناگهانی در حین ورزش با مرگ ناگهانی در حین خواب دو مقوله کاملاً متفاوت و مجزاست و معاینات که ما در این مرکز انجام می‌دهیم عمدتاً‌ برای شناسایی علل مرگ ناگهانی در حین ورزش است که کاملاً با علت مرگ در خواب متفاوت است.

دکتر انگورانی در مورد اینکه چهار بازیکن در ابتدای فصل مجوز بازی به خاطر مشکلات قلبی نگرفتند،‌گفت: بله چهار بازیکن در لیگ برتر و یک بازیکن در لیگ دسته اول به خاطر مشکلاتی که داشتند مجوز بازی نگرفتند تا بررسی‌های بیشتر انجام شود و با گرفتن تست ورزش و رفع مشکلات آنها در نهایت اجازه بازی به آنها داده شد حتی یک بازیکن مجبور به انجام عمل قلب شد تا اختلالی که در ریتم ضربان قلب او وجود داشت برطرف شد.

وی افزود:‌ هدف اصلی ما از معاینات پیش از فصل پیشگیری از مرگ ناگهانی ورزشکاران در حین مسابقه است که این مسئله بیشتر به دلیل یک بیماری ژنتیکی به نام Hocm (حکم) است که 60درصد از علل مرگ ناگهانی در حین مسابقه را شامل می‌شود.

این پزشک متخصص در مورد اینکه مهمترین دلایل مرگ ناگهانی در خواب چیست،‌ گفت: عوامل متعددی می‌تواند باعث ایست قلبی در حالت خواب شود. از استرس و فشار روانی گرفته تا بیماری‌های ژنتیکی و یا مصرف داروها یا مواد مختلف. در مورد هادی نوروزی علت مرگ از طریق مرجع قانونی که سازمان پزشکی قانونی است مشخص و اعلام خواهد شد و حدود 2 تا 3 هفته این مسئله زمان می‌برد.

 

اخبار ورزشی - فارس