ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ده شیوه برای بالا بردن آمار دفاع روی تور شما



والیبال,آموزش والیبال,آموزش دفاع روی تور در والیبال

ده شیوه برای بالا بردن آمار دفاع روی تور شما
۱- دستها را بالا بگیرید.
در زمان دفاع تور را از دست ندهید. به محض جدا شدن از زمین دستهایتان باید در محدود دفاع باشند. زمانی که منتظر دفاع هستید دستها را بالا بگیرد تا به مهاجم هشدار دهید که آنجا هستید منطقه بیشتری از تور که شما روی آن کار می کنید کمتر از آن است که آنها بتواند سرویس زن شما را ببینند.
۲- مهاجمین چه کسانی و کجا هستند؟
نمی توانبد صبر کنید تا آبشار زنها به تور نزدیک شوند و ببینند چه کسانی هستند. شماره پیراهن منطقه و نقش آنها را مشخص کنید. مثلا شماره ۶ ضربه زننده سرعتی سمت چپ جلو است. اینها را به هم دسته های خود بگویید.
۳- کنجکاو باشید - گوش کنید.
به حریف گوش کنید ببینید می توانید علامتهای پاسور را ببینید یا دستورات او را بشنوید. به خاطر داشته باشید کدام حرکت یا ضربه بازیکنان سازنده تر است. قادر به پیش بینی آنها باشید.
۴- خودتان بر مبنای موقعیت جا گیری کنید.
تنها پای تور نایستید و منتظر شوید. به بازیکنان نگاه کنید. برای دفاع آنها به منطقه لازم بروید. مثلا اگر بازیکن جلویی پاس می دهد پس مدافع او باید نزدیکتر به مرکز حرکت کند.
۵- چشمان خود را باز نگه دارید.
به خاطر داشته باشید آبشار زن بر موقعیت کنترل دارد تا ضربه اش را بزند. شما باید به خوبی توپ به حرکت های او نگاه کنید با این روش قادر به پوشش جا خالی یا سعی برای دفاع هستید.
۶- برنامه ریزی کنید.
اگر آبشار زن از شما رد شد نا امید نشوید. سعی کنید تصویر ذهنی عمل را به خاطر داشته باشید بنابراین دفعه بعد که وضیعت مشابهی را دفاع می کنید می توانید در مورد زمان بندی و موقعیت گزینی خود تصمیم لازم را بگیرید. بیشتر تیمهای خوب تنها می توانند چهار یا پنچ امتیاز خود را از دفاع بگیرد. اما در موارد بسیاری می توانید حریفان را مجبور به بیرون زدن توپ یا مستقیم زدن آن در دست دفاع کنید.
۷- عرض دفاع را افزایش دهید.
می خواهید محدوده بیشتری از تور را که قادر به پوشش دهید پس انگشتان خود را از هم بگشایید و مچ هایتان را به بیرون بچرخانید. در مقایسه با حالت بسته انگشتان این حالت می تواند پوشش شما را ۵۰٪ افزایش دهد.
۸- خم نشوید.
اگر موقعیت گرفته اید و نمی تواند راست و عرضی به سوی آبشار زن بروید، دستایتان را به سوی او چرخانده و سعی کنید فضای خالی را ببندید. این کار این فرصت را به آنها می دهد که توپ را خارج از دست شما بزنند. شما همچنان قسمتی از تور را پوشش خواهید داد و اگر آنها توپ را به داخل بزنند ممکن است خوش شانسی بیاورید دفاع شما دید و شانس بهتری برای دفاع خواهد داشت.
۹- توپ را هل ندهید.
اگر پاسور توپ را در بالای تور پاس داد شما باید آماده درگیری با مهاجم باشید انگشتان را باز کنید. هرچه می تواند از تور نفوذ کنید بازو را از آرنج قفل کنید و به محض ضربه آبشار زن آماده فشار سخت باشید. افتخار کمی در اینجای کار هست. مطمئن شوید آنها کسانی هستند که به توپ فشار وارد نمی کنند.
۱۰- فقط آنجا نایستید.
اگر برای دفاع دیر کرده اید در صدد جبران نباشد بلکه به عقب برگشته و پشت دفاع را جهت توپهای کوتاه پوشش دهید. این کار به بازیکنان باقی مانده در عقب اجاره خواهد داد برای آبشار عقب بمانند.
منبع: tebyan-zn.ir 

 


ویدیو مرتبط :
سوپر دفاع های پیاپی سید محمد موسوی(سلطان دفاع روی تور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار 430 موشک "توماهاک" توسط امریکا در خلیج فارس/راشاتودی: این موشک ها قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی ایران است!



استقرار 430 موشک "توماهاک" توسط امریکا در خلیج فارس/راشاتودی: این موشک ها قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی ایران است!

وزیر دفاع امریکا در یک برنامه تلویزیونی قول داد که برنامه "B" امریکا در خصوص ایران با موفقیت مواجه خواهد شد. گزارشات نشان می دهد که سخنان پنه تا جدی است چراکه گروه های تهاجمی امریکا در خلیج فارس 430 موشک "توماهاک" دارند.

 

   ,سیستم دفاع موشکی ایران,اخبار,اخبار سیاسی,حمله آمریکا به ایران

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راشا تودی نوشت: وزیر دفاع امریکا در یک برنامه تلویزیونی قول داد که برنامه "B" امریکا در خصوص ایران با موفقیت مواجه خواهد شد. گزارشات نشان می دهد که سخنان پنه تا جدی است چراکه گروه های تهاجمی امریکا در خلیج فارس 430 موشک "توماهاک" دارند.

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، پنه تا گفت: ما برای انجام تمام گزینه های روی میز آمادگی داریم.

 

وی افزود: اگر ایران جاه طلبی های هسته ای خود را رها نکند، برنامه هایی برای مقابله با این کشور داریم.

 

وی که در برنامه "ولف بلیتزر" سی ان ان حضور یافته بود، گفت: واشنگتن هیچ کدام از گزینه های روی میز را برنداشته است.

 

در حال حاضر دو ناوهواپیما بر همراه با گروه های تهاجمی و چندین زیر دریایی در اب های خلیج فارس مستقر شده اند. نیروی دریایی امریکا و پنتاگون می گویند که حضور آنها روتین است.

 

خبرگزاری اینترفکس روسیه در این خصوص نوشت: ناو "اینترپرایز" به تنهایی 130 موشک "توماهاک" دارد.ناو "ابراهام لینکلن" هم موشک های کروز دور برد زیادی دارد.گزارش شده است که این گروه در حال حاضر در خلیج فارس فعالیت دارد تا بتواند پشتیبانی هوایی از نیروهای ناتو در افغانستان داشته باشد.

 

همچنین زیردریایی "جرجیان"  که در این منطقه حضور دارد، نزدیک به 154 موشک "توماهاک" دارد.

 

بنابراین گزارش، زیردریای دیگری هم که در دست یک گروه تهاجمی امریکا قرار دارد مجهز به 12 موشک کروز است.

 

بنابراین حداقل 430 مشوک "توماهک" در خلیج فارس وجود دارد.

بنا بر ادعای راشاتودی، این موشک های قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی و فرودگاه های نظامی ایران است./انتخاب