ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دغدغه‌های استقلال برای فینال جام‌حذفی / چهار بازیکن کلیدی نیستند!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

با وجود احتمال محرومیت مهدی رحمتی و عدم اجازه فدراسیون فوتبال ارمنستان برای حضور مگویان، استقلالی که خسرو حیدری و شهباززاده را هم در اختیار ندارد، روز سختی مقابل ذوب‌آهن خواهد داشت.

به گزارش مهر، پرویز مظلومی که برای بازی با صبای قم ابقا شده ممکن است با ذوب آهن در فینال مسابقات حذفی هم روی نیمکت استقلال باشد اما چه او باشد یا نباشد، استقلال برای آن دیدار مشکلات خاص خودش را دارد.

استقلال برای آن دیدار سجاد شهباززاده و البته خسرو حیدری را به دلیل محرومیت همراه نخواهد داشت، از سوی دیگر روز سه شنبه عنوان شد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از بررسی گزارش داوری دیدار استقلال با تراکتورسازی ممکن است سید مهدی رحمتی را هم به دلیل درگیری با سرمربی حریف بین یک تا سه جلسه محروم کند که این محرومیت در صورت تصویب رحمتی را از حضور در فینال حذفی ایران دور می‌کند.

استقلال البته مشکل دیگری هم دارد و آن هرائر مگویان است که در همان تاریخ برگزاری فینال حذفی، با تیم ملی فوتبال ارمنستان در «فیفا دی» بازی دارد و همراه استقلال نخواهد بود.

البته بخش بین الملل استقلال می کوشد تا اجازه مگویان را برای حضور در ایران بگیرد اما مشخص نیست که پاسخ سرمربی تیم ملی ارمنستان و فدراسیون فوتبال این کشور چه خواهد بود.

اگر مگویان و رحمتی در این دیدار غایب باشند، استقلال روز بسیار سختی را مقابل ذوب‌آهن چه با مظلومی و چه بدون او خواهد داشت.

 


ویدیو مرتبط :
(استقلال - ملوان) فینال جام حذفی 1369

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال و پرسپولیس تا فینال جام حذفی به هم نمی‌خورند



اخبار,اخبار ورزشی, استقلال و پرسپولیس

جدول در دو ردیف A و B طراحی شده که تیم‌ها بر این اساس به دیدار یکدیگر می‌روند. پرسپولیس در قسمت A جدول و استقلال در قسمت B جدول قرار دارد.

در اولین دیدار مقدماتی یکی از تیم‌های قهرمان استان به مصاف خلخال‌دشت اردبیل می‌رود. برنده این بازی با برنده دیدار داماش گیلان و مقاومت تهران روبرو می‌شود که برنده این مسابقه هم در مرحله یک چهارم نهایی با سپاهان بازی می‌کند.

در طرف مقابل این بخش از جدول تیم قهرمان استان به مصاف نفت و گاز گچساران می‌رود که برنده این مسابقه با برنده شهرداری کامیاران و کارای شیراز بازی می‌کند. برنده این مسابقه در مرحله یک شانزدهم با استقلال اهواز روبرو می‌شود. احتمال رویارویی استقلال اهواز و سپاهان در مرحله هشتم وجود دارد.

رهپویان رضوانشهر به مصاف منطقه آزاد کیش می‌رود. برنده این دیدار با برنده مسابقه نفت امیدیه و هامون سازه زاهدان بازی می‌کند که برنده این مسابقه در مرحله یک شانزدهم نهایی با راه‌آهن روبرو می‌شود.

در بخش بعدی این جدول تیم نسل ابومسلم مشهد با سپیدرود رشت روبرو می‌شود که برنده این مسابقه با برنده دیدار قهرمان استان و شهرداری ماهشهر بازی می‌کند که برنده آن در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. در این بخش از جدول احتمال رویارویی استقلال خوزستان و راه‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

در نیمه پایینی جدول طرف A تیم قهرمان استان به مصاف کوثر مهران ایلام می‌رود. برنده این بازی با برنده دیدار شاهین بندرعامری بوشهر و ایران جوان هرمز بازی می‌کند. برنده این دیدار هم در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. در طرف بعدی این بخش از جدول هف سمنان با امید رزکان البرز روبرو می‌شود. برنده این دیدار با برنده کارگربن گز و استقلال جوان ساوه روبرو می‌شود که برنده این مسابقه در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف گسترش‌فولاد می‌رود. احتمال رویارویی ذوب‌آهن و گسترش‌فولاد در مرحله یک هشتم وجود دارد.

در بخش پایینی نیمه دوم گروه A عقاب نیروهوایی به مصاف ابوذر به کهگیلویه می‌رود که برنده این دیدار با برنده دیدار قهرمان استان و صنعت ساری دیدار می‌کند تا برنده این مسابقه در مرحله یک شانزدهم نهایی حریف ملوان بندرانزلی شود.

در بخش بعدی این جدول پیکان تهران با شهرداری بندرعباس روبرو می‌شود. برنده این مسابقه به مصاف قهرمان استان و خانه به خانه بابل می‌رود که برنده این دیدار هم با پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی روبرو می‌شود. احتمال رویارویی پرسپولیس و ملوان در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

تیم‌های لیگ برتری پرسپولیس، ملوان، گسترش‌فولاد، ذوب‌آهن، استقلال خوزستان، راه‌آهن، استقلال اهواز و سپاهان در گروه A جدول قرار دارند.

در ابتدای جدول B جام حذفی قهرمان استان با صبای باقرشهر روبرو می‌شود. برنده این دیدار به مصاف برنده دیدار الوند همدان و آلومینیوم اراک می‌رود که برنده این مسابقه هم در مرحله یک شانزدهم نهایی با نفت تهران روبرو می‌شود.

قهرمان استان به مصاف پیام چهارمحال بختیاری می‌رود که برنده این دیدار با برنده دیدار شهرداری کاشان و استقلال آبی «ب» به تهران می‌رود که برنده این دیدار با پدیده خراسان در مرحله یک شانزدهم نهایی روبرو می‌شود. در مرحله یک هشتم نهایی این بخش از جدول احتمال رویارویی نفت تهران و پدیده خراسان وجود دارد.

در بخش دیگر ردیف B نماینده سمنان با تربیت نوین یزد روبرو می‌شود که برنده این مسابقه با برنده راهیان کرمانشاه و کاسپین قزوین روبرو می‌شود که برنده این دیدار به مصاف استقلال تهران می‌رود.

در بخش بعدی این جدول نفت نوین آبادان با ایثار جیرفت دیدار می‌کند. برنده این مسابقه با برنده قهرمان استان و شیرین‌فراز گلستان روبرو می‌شود که برنده این دیدار در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف فولادخوزستان می‌رود. احتمال رویارویی استقلال تهران و فولادخوزستان در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

در گروه پایین ردیف B قهرمان استان به مصاف آراد اصفهان می‌رود. برنده این دیدار با برنده مسابقه کادوس گیلان و نیروی زمینی تهران روبرو می‌شوند که برنده این مسابقه در مرحله یک شانزدهم نهایی با صبای قم دیدار می‌کند.

در بخش بعدی این جدول برنده اتکای گلستان و پرسپولیس گناوه با برنده دیدار شهرداری زنجان و بهشت کرمانشاه دیدار می‌کنند که برنده این مسابقه در مرحله یک شانزدهم نهایی با تراکتورسازی روبرو می‌شوند. احتمال رویارویی تراکتورسازی و صبای قم در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

در بخش بعدی این ردیف برنده شهرداری ارومیه و پیام وحدت مشهد با برنده پارس جنوبی بوشهر و بازرگانی آمل روبرو می‌شود که در نهایت برنده این بازی در مرحله یک شانزدهم نهایی به دیدار سایپا می‌رود.

برنده دیدار کارون اهواز و ماشین‌سازی تبریز با برنده قهرمان استان و شهرداری جویبار روبرو می‌شود که برنده این دیدار به مصاف سیاه‌جامگان مشهد و سایپا می‌رود. احتمال رویارویی سایپا و سیاه‌جامگان مشهد در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.

در ردیف B تیم‌های لیگ‌برتری سیاه‌جامگان، سایپا، تراکتورسازی، صبای قم، فولادخوزستان، استقلال تهران، پدیده خراسان و نفت تهران حضور دارند.

در این قرعه کشی 64 تیم در مراحل اولیه در روز های 5 و 6 شهریوربازی ها را آغاز می‌کنند.

سپس در مرحله دوم تیم‌های صعود کننده از این مرحله در روز های 11 و 13 شهریور به مصاف هم خواهند رفت.

در مرحله بعدی 16 تیم صعود کرده از قهرمانان حذفی استانها، لیگ دسته اول و دوم 19 و 20 شهریور با 16 تیم لیگ برتری که جمعا 32 تیم به رقابت می‌پردازند.

همچنین 5 شهر به عنوان محل برگزاری فینال مسابقات جام حذفی معرفی شده است که به ترتیب اولویت 1- خرمشهر(در صورتی که ورزشکاه مناسبی را معرفی کند) 2-ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد 3-ورزشگاه آزادی 4-ورزشگاه یادگار امام تبریز و 5-ورزشگاه فولاد شهر اصفهان هستند.

پس از بررسی‌های لازم و در مرحله نیمه نهایی جام حذفی یکی از 5 ورزشگاه را به عنوان محل برگزاری فینال حذفی امسال اعلام خواهد شد و فینال مسابقات یا در 31 اردیبهشت 95 یا 9 خرداد 95 به صورت تک بازی برگزار می‌شود.

زمان فینال با توجه به حضور تیم‌های باشگاهی کشور در مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری مسابقات مذکور بین دو تاریخ فوق تعیین خواهد شد.


اخبار ورزشی - جام جم