ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دستمزدم به اندازه مربیان مطرح فوتبال جهان است/کشتی‌گیر ایرانی به آذربایجان نمی‌برم



دستمزدم به اندازه مربیان مطرح فوتبال جهان است/کشتی‌گیر ایرانی به آذربایجان نمی‌برم

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان درباره مبلغ دستمزدش در این تیم گفت: مبلغ دستمزدم در سطح مربیان طراز اول و مطرح فوتبال جهان است و اگر شنیدید که خیلی بالاتر از این صحبت‌ها است، تعجب نکنید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی درباره قبول هدایت تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: این افتخار متعلق به تمام مربیان و کشتی ایران است. آذربایجانی‌ها در حال حاضر قدرتمندترین تیم جهان در کشتی هستند؛ چه در رده بزرگسالان و چه در سایر رده‌های سنی. آنها در کشتی صاحب سبک هستند و این افتخار است که یک ایرانی موفق شده است هدایت یکی از پرافتخارترین تیم‌های کشتی جهان را برعهده بگیرد.

وی درباره زمان آغاز کارش در تیم فرنگی آذربایجان عنوان کرد: 20 روز پیش قراردادم نهایی شد و یک مرحله اردوی 2 هفته‌ای را هم برگزار کردیم. اردوی خوبی برگزار کردیم که 5 نفر از اعضای کادر فنی در این اردو همراه من بودند. سه، چهار نفر دیگر هم در اردوی بعد به ما ملحق خواهند شد. ناصر نوربخش، بابک نظافت‌دوست و فؤاد رحمانی به عنوان همکار من را همراهی خواهند کرد، از طرفی ایوانف سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران نیز به عنوان مربی بدنساز با ما همکاری خواهد داشت، اما مربی از آذربایجان در کنار تیم نخواهد بود.

*هیچ قولی برای موفقیت در جام جهانی به آذری‌ها نداده‌ام

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی درباره همراهی‌اش در جام جهانی کشتی فرنگی ایران گفت: با توجه به برنامه‌ای که برای تیم درنظر گرفته‌ایم، هدف نهایی و اصلی ما ابتدا مسابقات قهرمانی اروپا و سپس مسابقات قهرمانی جهان است. 

هیچ قولی برای موفقیت در جام جهانی به آذری‌ها نداده‌ام. به این مسابقات به چشم یک میدان مناسب تدارکاتی نگاه می‌کنیم، اما برنامه خاصی برای قهرمانی در جام جهانی نداریم، چون این مسابقات از اهمیت کمتری نسبت به رقابت‌های اروپایی و جهانی برخوردار است. سعی می‌کنیم بیشتر از نفرات دوم و سوم تیم استفاده کنیم و به طور قطع از نفرات المپیکی آذربایجان در اوزان اصلی خودشان استفاده نخواهیم کرد، مگر کشتی‌گیرانی که برای رسیدن بر سر وزن قانونی مشکل نداشته باشند. البته از کسب نتیجه در این مسابقات غافل نخواهیم بود و شاید با نفرات چندم در جام جهانی شرکت کنیم.

* نیازی به اجازه فدراسیون کشتی ندارم

خیرآبادی درباره صحبت‌های دبیر فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه مجوزی از سوی فدراسیون ایران برای حضور مربیان ایرانی در تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان صادر نشده است، تصریح کرد: وی درست می‌گوید، اجازه‌ای از سوی فدراسیون کشتی برای حضور ما در آذربایجان صادر نشده است و حتی نامه نوشته‌اند و با حضور من و کادر فنی‌ام مخالفت کردند. اما قانون فدراسیون جهانی کشتی درباره کشتی‌گیران است و مربیان به چنین اجازه‌ای نیاز ندارند.

زمانی هم که می‌خواستم کارم را شروع کنم، آذربایجانی‌ها با مسئولان فیلا این موضوع را مطرح کردند و پس از استعلام مشخص شد که مشکلی در این زمینه نیست و نیازی به اجازه فدراسیون کشتی ایران نیست، چون قوانین فیلا برای حضور کشتی‌گیران در کشوری دیگر، شامل حال مربیان نمی‌شود.

* خلاف شرع که نکرده‌ام

سرمربی ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان با اشاره به اینکه این افتخار متعلق به تمام مردم ایران است عنوان کرد: ورزش حرفه‌ای است و به عنوان مثال اگر یک مربی فوتبال بخواهد سرمربی تیم فوتبال عراق شود، کشوری که هشت سال با ما در جنگ بود و ایران را به خاک و خون کشید، کار غیرشرعی و غیرقانونی انجام داده است؟

اخلاق حرفه‌ای در ورزش اجازه این کار را می‌دهد و در تمام دنیا رایج است؛ به عنوان مثال اگر یک مربی فوتبال ایرانی بخواهد سرمربی تیم‌های ملی فوتبال برزیل یا اسپانیا شود، آیا بد است؟

* برای کسی قابل باور نیست که چقدر گرفته‌ام

وی درباره مبلغ قراردادش با آذربایجان گفت: مبلغ دستمزدم در سطح مربیان طراز اول و مطرح فوتبال جهان است و اگر شنیدید که خیلی بالاتر از این صحبت‌ها است، تعجب نکنید. واقعیت در ورزش حرفه‌ای همین است، شاید برای کسی قابل باور نباشد که چقدر گرفته‌ام، اجازه بدهید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنم و مبلغ قراردادم محرمانه باقی بماند.

من این راه را برای سایر مربیان ایرانی باز کرده‌ام، مانند فوتبالیست‌ها؛ تا زمینه برای کار کردن سایر مربیان کشتی در تیم‌های مطرح جهان فراهم شود.

* کشتی‌گیر ایرانی به آذربایجان نمی‌برم، اما مانع کسی هم نمی‌شوم

خیرآبادی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است وی چند کشتی‌گیر ایرانی را با خودش به آذربایجان ببرد، تصریح کرد: هیچ کشتی‌گیری را از ایران با خودم به آذربایجان نخواهم برد. با قاطعیت این موضوع را اعلام می‌کنم، اما اگر کشتی‌گیرانی خودشان خواستند و با مقامات کشتی آذربایجان به توافق رسیدند؛ من هم رضایت می‌دهم تا در مسابقات انتخابی شرکت کنند.

هر چند که مسابقات انتخابی آذربایجان به صورت آزاد برگزاری می‌شود و محدودیتی برای شرکت‌کنندگان ندارد،‌ اما من هیچ کشتی‌گیری را با خودم نخواهم برد و به هیچ کشتی‌گیری هم پیشنهاد نمی‌دهم، اما اگر کشتی‌گیری تمایل داشت و رضایت فدراسیون کشتی ایران و آذربایجان را جلب کرد، مخالفتی نخواهم کرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
پایان کار مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان با قهرمانی کشتی گیر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهادهای میلیون دلاری کشورهای مطرح در کشتی فرنگی جهان به محمد بنا



پیشنهادهای میلیون دلاری کشورهای مطرح در کشتی فرنگی جهان به محمد بنا

مربی تیم ملی کشتی فرنگی از پیشنهادات میلیون دلاری کشورهای مطرح و صاحب سبک کشتی فرنگی جهان به "محمد بنا" خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به بی‌توجهی مسئولان ورزش کشور در قبال مربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: زمانی‌که چنین برخوردهایی با مربیان بهترین تیم تاریخ ایران در المپیک‌ها می‌شود دیگر انتظار نباید داشت. با روزی 27 هزار تومان آنهم فقط در اردوها و 20 سکه دیگر چه انتظاری دارند.

وی ادامه داد: بعد از مسابقات جهانی 2011 استانبول بارها و بارها از کشوهای مختلف پیشنهادهای میلیون دلاری به بنا ارائه شده است، هر چند که خیلی‌‌ها آن زمان می‌گفتند این کار درست نیست، اما حالا مشخص می‌شود که درست بوده یا نه! محمد بنا از کشورهای مختلف پیشنهاد دارد و آرزوی آنها است که با او کار کنند. پول برایشان اهمیتی ندارد و حاضرند میلیون‌ها دلار هزینه کنند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: بنا مربی ساده و معمولی نیست؛ واقعیت این است که او خواهان زیادی دارد. آنها به خوبی ارزش یک مربی را تشخیص می‌دهند و ارزش مدال المپیک را می‌دانند. وقتی برای رسیدن به یک طلای المپیک 10 میلیون دلار هزینه می‌کنند پس پرداخت چنین مبلغی برای موفقیت در المپیک عددی نیست.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: در ایران اما قدر نمی‌دانند. وقتی فرصت از دست رفت ابراز پشیمانی می‌کنیم. واقعیت این است و هم مخالفان و هم موافقان بنا این واقعیت را می‌دانند./فارس