ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

در پی انفجار در بیروت; بازی لبنان- ایران بدون تماشاگر برگزار می‌شود



بازی لبنان و ایران,دیدار  تیم ملی فوتبال ایران و لبنان

در پی انفجار در بیروت; بازی لبنان- ایران بدون تماشاگر برگزار می‌شود

 دیدار امشب تیم ملی فوتبال ایران و لبنان بدون حضور تماشاگران در بیروت برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پس از جلسه‌ای که با حضور سازمان تامین و امنیت لبنان، مسوولان فدراسیون فوتبال لبنان، نماینده فدراسیون ایران و ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار شد، AFC تصمیم گرفت تا بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان بدون حضور تماشاگران در بیروت برگزار شود.
 
این اقدام در پی انفجار شدید امروز (سه‌شنبه) در نزدیکی سفارت ایران در بیروت که نگرانی‌هایی را در کاروان ایران ایجاد کرده بود، صورت گرفت. این مسابقه ساعت 19 به وقت تهران آغاز می‌شود.
 /ایسنا


ویدیو مرتبط :
لبنان:1392/11/30:انفجار نزدیک مرکز رایزنی فرهنگی ایران-بیروت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مقام ارشد امنیتی لبنان در انفجار شدید بیروت / ایران محکوم کرد



قتل مقام ارشد امنیتی لبنان در انفجار شدید بیروت / ایران محکوم کرد

سرتیپ "الحسن" رهبری پرونده ترور رفیق حریری را برعهده داشت / به دنبال این انفجار خبرهایی از درگیری مسلحانه، تظاهرات، ناآرامی و بستن جاده ها در پایتخت و دیگر شهرهای لبنان منتشر شده است.انفجار ظهر امروز جمعه بیروت منجر به قتل سرتیپ "وسام الحسن" رئیس بخش اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان شد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در این انفجار که ساعت 2 ظهر به وقت محلی روی داد 8 نفر کشته و  78 نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار درمنطقه ای پررفت و آمد ودر مقابل ساختمان یکی از بانک ها در میدان ساسین (منطقه اشرفیه ) روی داد.

الحسن، به تازگی پرونده ای را در دست داشت که منجر به بازداشت یک وزیر سابق لبنان به اتهام تلاش برای بمب گذاری در این کشور با همکاری سوریه شد. این وزیر سابق، به هواداری از دولت دمشق معروف بود.

وی همچنین از مقامات نزدیک به رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بود و پس از ترور حریری، رهبری تحقیقات این پرونده ترور را برعهده داشت و باعث شد تا افرادی از اعضای حزب الله در دایره اتهام قرار بگیرند. خبرگزاری رسمی لبنان گفته است این حادثه نتیجه انفجار خودروی بمب گذاری شده در کنار ساختمان یکی از بانک های میدان ساسین بود. این انفجار به حدی شدید بود که صدای آن در تمامی مناطق بیروت شنیده شد.به دنبال این انفجار تعدادی از خودروها در آتش سوختند و به شماری از ساختمان ها نیز آسیب زیادی وارد شد.

یکی از کارمندان بانک های نزدیک محل حادثه گفت: انفجار، یکی از خودروها را 5 طبقه به سمت بالا پرتاب کرد. منطقه اشرفیه یکی از مناطق مسیحی نشین بیروت است و دفتر یکی از احزاب مهم و مخالف دولت سوریه یعنی حزب مسیحی "الکتائب" در نزدیکی محل انفجار قرار دارد.

مقامات لبنانی نیز این انفجار و مرگ شهروندان این کشور را محکوم کرده اند. نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان فردا شنبه را عزای عمومی اعلام کرد و از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

به دنبال این انفجار خبرهایی از درگیری مسلحانه، تظاهرات، ناآرامی و بستن جاده ها در پایتخت و دیگر شهرهای لبنان منتشر شده است.برخی گروه های سیاسی مخالف هم خواستار استعفای کابینه لبنان شدند.

در بیروت و مناطق بقاع (شرق) ، عکار (شمال)، صیدا (جنوب) لبنان، شماری از مردم سنی مذهب به خیابان ها آمدند و در واکنش به انفجار امروز ، تظاهرات کردند.

هنوز فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.لبنان برای آخرین بار حدود 5 سال پیش شاهد چنین انفجارهایی بود.

جنبش حزب الله لبنان هم این انفجار و قتل این مقام ارشد امنیتی را محکوم کرد و از دستگاه قضایی خواست با عوامل این حادثه برخورد کنند.

سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان نیز ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه را عامل این انفجار دانست و گفت مانند روز روشن است که چه کسی این انفجار برنامه ریزی و انجام داده است.

با این حال در دمشق، وزیر اطلاع رسانی روسیه، این انفجار را محکوم و آن را تروریستی توصیف کرد.

پدر سعد یعنی رفیق حریری نیز قبل از این انفجار مشابهی در مرکز بیروت کشته شد.هم اکنون این نگرانی وجود دارد که بحران و جنگ داخلی در سوریه به لبنان کشیده شود.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محل انفجار در بیروت

ایران محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، انفجار امروز در بیروت را محکوم کرد.

رامین مهمانپرست ضمن محکوم کردن شدید حادثه انفجار تروریستی در بیروت،‌ با ابراز تاسف از کشته و مجروح شدن تعدادی از انسانهای بیگناه و ایراد خسارت به اماکن مسکونی، تجاری و اموال عمومی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف تفرقه افکنی میان جریانات و اقشار مختلف مردم لبنان و از سوی عناصری صورت گرفته که هیچگاه مصالح ملت و دولت لبنان را مدنظر ندارد و جز به منافع و اهداف ناپاک خود نمی اندیشند.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی سریع عاملان این انفجار و مجازات آنان، با خانواده ها و بازماندگان این حادثه و همچنین دولت و ملت لبنان ابراز همدردی کرد و از همه گروهها، احزاب و مردم این کشور خواست با حفظ هوشیاری، وحدت و همبستگی ملی خود، مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بدون شک دشمن اصلی مردم لبنان و منطقه، رژیم صهیونیستی است که از ناامنی و بی ثباتی در منطقه سود می برد.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و لبنان درباره انفجار بیروت

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با عدنان منصور - وزیر امور خارجه لبنان - نسبت به حادثه تروریستی روز جاری و شهادت و مجروحیت جمعی از مردم لبنان ابراز همدردی کرد.

علی اکبر صالحی تاکید کرد که دشمنان منطقه درصدد تشدید ناامنی و رسیدن به اهداف سوء خود هستند.وی همچنین، بر اهمیت وحدت تمام گروه ها و حفظ هوشیاری در شرایط حساس کنونی منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از تماس صالحی و ابراز همدردی وی با دولت و ملت لبنان، بر اهمیت مشورت و رایزنی های فی مابین با هدف تحکیم ثبات و امنیت منطقه ای تاکید کرد./عصرایران