ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درهای استادیوم‌ها بر روی زنان گشوده باشد



اخبار,اخبار سیاسی ,جام جهانی

 

اخبار ورزشی - درهای استادیوم‌ها بر روی زنان گشوده باشد

پارسال رییس فیفا بلاتر در طول سفرش به ایران این مساله را مطرح و تاكید كرد كه درهای استادیوم‌ها باید روی زنان باز باشد. پرزیدنت بلاتر این پیام را در موقعیت‌های دیگر از جمله نشست كمیته فوتبال زنان و جام جهانی زنان چندی پیش نیز تكرار كردند

 هماهنگ كردن گفت‌وگو با یكی از سخنگویان فیفا آن هم در بحبوحه جام جهانی چندان كار آسانی نیست. اما ژیلا دانكن، یكی از سخنگویان بالاخره درخواست «اعتماد» را پذیرفت. پرسش‌ها مطابق انتظار با پاسخ‌های دیپلماتیك و شمرده خانم سخنگو همراه شد اما خواندنش خالی از لطف نیست.

‌ در جام جهانی اخیر اردوی تیم غنا و نیجریه بر سر مسائل مالی و پاداش فیفا دچار كشمكش شد. همچنین پاداش بازیكنان ایران نیز ظاهرا در اختیار فدراسیون قرار گرفت. آیا این را تایید می‌كنید؟ فیفا چه راه‌حلی برای اطمینان در مورد دریافت پاداش‌ها ارائه می‌كند؟

جزییات پاداش‌های فیفا به هر 32 تیم حاضر در وب سایت ما شرح داده شده است. فیفا تصمیم در مورد توزیع پاداش‌ها را به خود فدراسیون‌ها واگذار می‌كند. شما به سه فدراسیون اشاره كردید. لطفا به آنها مراجعه كنید چرا كه سوال به مسائل داخلی مربوط می‌شود.

‌ ‌ مسوولان ایرانی می‌گویند پاداش صعود به جام جهانی را هنوز دریافت نكرده‌اند و تحریم‌ها چنین نقل و انتقلاتی را غیر ممكن كرده است. فیفا چقدر به ایران بدهی دارد و آیا مساله به این زودی‌ها حل می‌شود؟
فیفا به تعهداتش پیرامون پرداخت پاداش جام جهانی به تمام فدراسیون‌های حاضر در جام عمل می‌كند.

‌ تماشاچیان زن در ایران از حضور در استادیوم‌ها محرومند و این مساله‌ای بود كه رییس فیفا سپ بلاتر در جریان سفرش به ایران به آن پرداخت. آیا این ممانعت خلاف قوانین فیفاست؟ ایران تمایلی به انعطاف در این باره نشان داده؟
همانطور كه اشاره كردید پارسال رییس فیفا بلاتر در طول سفرش به ایران این مساله را مطرح و تاكید كرد كه درهای استادیوم‌ها باید روی زنان باز باشد. پرزیدنت بلاتر این پیام را در موقعیت‌های دیگر از جمله نشست كمیته فوتبال زنان و جام جهانی زنان چندی پیش نیز تكرار كردند. از آنجا كه این مساله كاملا داخلی است و تنها فدراسیون ایران از آن اطلاع دارد از شما می‌خواهیم با آنها تماس بگیرید.

‌ آیا رییس فیفا از نامزدی ایران برای میزبانی بازی‌های آسیایی 2019 حمایت كرده؟ فیفا از ایفای نقش احتمالی ایران در میزبانی مشترك جام 2022 استقبال می‌كند؟
این بر عهده كنفدراسیون‌هاست كه برای مسابقات‌شان میزبان تعیین كنند. میزبان جام جهانی 2022 قطر است. برای میزبانی دیگر مسابقات از نامزدی تمام فدراسیون‌های عضو از جمله ایران استقبال می‌كنیم.

‌ عملكرد چند داور فیفا در جام اخیر به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. فیفا انتقادات را وارد می‌داند؟ آیا وقت آن نرسیده كه از تكنولوژی بیشتری در فوتبال استفاده شود؟
رییس داوری فیفا ماسیمو بوساكا در دو نشست خبری جام جهانی در 11 و 13 جولای حاضر شد و مفصل در این باره صحبت كرد. ویدئوی نشست از طریق كانال رسانه‌یی فیفا در دسترس اعضا قرار گرفته است. برای اطلاع از معرفی احتمالی تكنولوژی بیشتر در فوتبال به فایل ضمیمه شده مراجعه كنید.

‌ ‌ هزینه‌های فدراسیون فوتبال ایران تا حدودی توسط دولت پرداخت می‌شود. آیا مكانیزمی برای دخالت دولت در امور فدراسیون و بررسی فساد احتمالی فدراسیون وجود دارد؟
تبصره اول ماده 13 و تبصره اول ماده 17 اساسنامه فیفا اعضا را ملزم به مدیریت امور به‌طور مستقل و به دور از نفوذ اشخاص ثالث می‌كند. هر تخلفی به نهادهای مطلوب برای تصمیم‌گیری ارجاع داده می‌شود.

‌ آیا فیفا تصمیم مجمع برای عزل رییس فدراسیون را دخالت می‌داند؟ راهكاری برای نظارت بر فدراسیونی ناكارآمد و غیرپاسخگو وجود دارد؟
در حال حاضر ما اطلاعی از هر گونه تخلف مشهود یا نسبت داده شده نداریم و نمی‌توانیم در مورد سناریوهای احتمالی آینده گمانه‌زنی كنیم. هر تخلف آشكاری به نهادها ارجاع داده می‌شود.

‌ ‌ آیا فیفا اساسنامه جدید ایران را تایید كرده؟ بر اساس اساسنامه جدید نامزدهای نایب رییسی فدراسیون از ثبت نام مستقل محروم هستند و رییس باید آنها را به مجمع معرفی كند؟
در كنگره فیفا در موریتوس در 30 و 31 ماه مه 2013 مصوب شد كه فدراسیون‌ها اساسنامه‌هایشان را مطابق با التزامات اساسنامه معیار فیفا تدوین كنند. براساس بند سیزدهم اعضا باید كاملا اساسنامه فیفا، قوانین، دستورالعمل‌ها و تصمیمات آن را اجابت كنند. فیفا برگزاری زنجیره‌یی از سمینارهای توسعه را در سراسر كنفدراسیون‌ها و فدراسیون‌ها آغاز كرده است. این یك روند در حال اجراست.
اخبار ورزشی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
حواشی حضور زنان در استادیوم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر معترضان توگو به زنان: یک هفته درهای اتاق خواب را به روی مردان ببندید!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رهبر معترضان توگو به زنان:

یک هفته درهای اتاق خواب را به روی مردان ببندید!

ایزابیل امیگانقی از زنان خواست به مدت یک هفته به منظور مجبور کردن همسرانشان به مشارکت در تظاهرات اعتراض آمیز، از هم خوابگی با آن ها خود داری کنند.

انتخاب  :رهبر معترضان توگو از نان این کشور خواست که « یک هفته در اتاق خواب را به روی مردان ببندند»

معترضان برای چند هفته در اعتراض به عزم مقام های دولتی برای برگزاری انتخابات جدید پارلمانی در ماه اکتبر آینده دست به تظاهرات زدند. آن ها می گویند که این انتخابات به سود حزب حاکم برگزار می شود.

در همین حال، ایزابیل امیگانقی از زنان خواست به مدت یک هفته به منظور مجبور کردن همسرانشان به مشارکت در تظاهرات اعتراض آمیز، از هم خوابگی با آن ها خود داری کنند.

او در این باره گفت: "از همه زنان می خواهم برای مدت یک هفته دست به اعتصاب بزنند و برای آزادی برادارن و همسران زندانی مان، نماز بخوانند و روزه بگیرند."

امیگانقی خطاب به زنان کشورش گفت: "درهای اتاق های خود را در برابر همه مردها از روز دوشنبه تا یکشنبه هفته بعد ببندید."

یکی دیگر از مطالبات معترضان توگو، کنار رفتن گناسینجبی رئیس جمهور توگو است که قدرت را در سال 2005 از پدرش به ارث برد.

امیگانقی ضمن انقتاد از رئیس جمهور توگو گفته که قدرت که نمی تواند ارثی باشد.

پلیس هفته گذشته بیش از 100 نفر از معترضان را پس از درگیری های صورت گرفته با نیروهای امنیتی دستگیر کرد./انتخاب