ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درخواست برای اخراج اسرائیل از فیفا


رئیس فدراسیون فلسطین خواستار اخراج اسرائیل از فیفا شد.

مشرق: خبرگزاری فرانسه نوشت: "جبرئیل الرجوب" رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین پس از دریافت جایزه بهترین تیم ملی سال قاره گفت: حمله اسرائیل به فدراسیون فلسطین در تاریخ ورزش بی‌‌سابقه است. فیفا باید کارت قرمز را از جیبش خارج کند


ویدیو مرتبط :
درخواست اسرائیل از حاج قاسم سلیمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج اسرائیل از فیفا قوت گرفت


یکی از مباحث نشست بعدی فدراسیون جهانی فوتبال، بررسی وضعیت اسرائیل و تعلیق و یا اخراج این رژیم از فیفا خواهد بود.

خبرگزاری مهر: شاهزاده نواف بن فیصل بن فهد رئیس کل امور جوانان عربستان گفت: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) شناسایی اسرائیل به عنوان تجاوزگر به شرایط ورزش فلسطین را مورد تصویب قرار خواهد داد. این تصمیم در اجلاس آینده فیفا مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است اسرائیل از عضویت در فیفا اخراج و یا به دلیل عدم تعهد کافی و عذرخواهی نکردن از ملت فلسطین فعالیت‌هایش به حالت تعلیق در بیاید.

نواف که با روزنامه "سبق" عربستان گفتگو کرده، ادامه داد: 11 ماه پیش به عنوان رئیس اتحادیه عربی فوتبال درخواستی از سوی اتحادیه ورزش فلسطین و همچنین اتحادیه ورزش همبستگی اسلامی به ما رسید که در آن گزارشی پیرامون سرکوب ورزشکاران فلسطین دریافت کردیم. همچنین به موجب این گزارش از فعالیت‌های ورزشی به ویژه در حوزه فوتبال دریافت شده که مانع از فعالیت فوتبالیست‌های فلسطین می‌شود. علاوه بر این از ورود تجهیزات ورزشی به فلسطین جلوگیری می‌شود و از تولید هرگونه وسایل بازی در داخل فلسطین ممانعت به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه از سفر تیم منتخب فلسطین جلوگیری شد. امری که با قوانین و شرایط موجود در ورزش بین المللی مغایرت دارد. ما به جز بلاتر رئیس فیفا، روسای اتحادیه بین قاره‌ای و مسئولان بین المللی مذاکراتی در خصوص تجاوزات رژیم اسرائیل به فلسطین داشتیم.

رئیس کل امور جوانان عربستان در پایان گفت: قرار است در نشست آینده فیفا درباره تعلیق عضویت اسرائیل، منع این رژیم از حضور در بازی‌های بین المللی و اخراج آن از فیفا در صورتی که تعهد کافی ندهند، بحث و بررسی شود. قطعا این مقدمه‌ای برای طرد اسرائیل از بازی‌های جهانی خواهد بود.