ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دخترهاحسرت 36 ساله پسران را جبران می کنند؟



 

 

دخترهاحسرت 36 ساله پسران را جبران می کنند؟

 

 

در چارچوب دور نخست از مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال ورودی به بازیهای المپیک، تیم ملی بانوان ایران در دومین دیدارش به مصاف میزبان رفت و در نهایت با تساوی یک بر یک برابر اردن متوقف شد.

 

ایسنا: در این دیدار میلیسا زائد محمود برای اردن و زهرا حاتم نژاد برای ایران گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه تیم بحرین با فلسطین روبرو شد که این دیدار هم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با کسب یک پیروزی 4 بر صفر برابر فلسطین و یک تساوی با نتیجه یک بر یک مقابل اردن با چهار امتیاز صدرنشین این گروه است.

تیم ملی بانوان ایران امروز (شنبه) در آخرین دیدارش به مصاف بحرین خواهد رفت.

تیمهای اردن و فلسطین نیز با هم به رقابت خواهند پرداخت تا تکلیف دو تیم صعودکننده به دور دوم این رقابتها مشخص شود.

اگرچه تیم بانوان ایران برای رسیدن به المپیک ، مسیری بس دشوار در پیش دارد اما صعود آنها می تواند مرهمی باشد بر درد 36 سال ناکامی مطلق تیم مردان ایران در راه بازی های المپیک.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
عشق هر گز نمی میرد . جبران خلیل جبران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوئینگ های 36 ساله ؛ از سقوط در ارومیه تا سانحه در تهران / وعده خارج از رده کردن 727 ها چه شد؟



 

بوئینگ های 36 ساله ؛ از سقوط در ارومیه تا سانحه در تهران / وعده خارج از رده کردن 727 ها چه شد؟

 

هواپیمای بوئینگ 727 هما که 26 مهر امسال از مسکو به تهران می آمد و بدون باز شدن چرخ های جلو در مهرآباد فرود آمد شباهت غریبی دارد با همتای خود که در 19دی سال گذشته در اطراف ارومیه سقوط کرد و دهها نفر را به کشتن داد.

هر دو هواپیما از نوع بوئینگ 727 بودند که نمادی از حضور هواپیماهای قدیمی در ناوگان هوایی کشورمان به شمار می روند. سال ساخت هر دو هواپیما به حدود 1975 میلادی می رسد که نشان می دهد تقریبا 36 سال پرواز کرده اند و البته بخش اعظم آن را در شرایط سخت تحریم.

بوئینگ مسکو - تهران ، دقیقاً به همان دردسری دچار شد که پیشتر گریبان هواپیمای ارومیه را گرفته بود ؛ آن هواپیما قبل از سقوط در ارومیه ، حادثه باز نشدن چرخ ها در فرودگاه شیراز و فرود با دماغه را در کارنامه اش داشت.

بوئینگ هر چند هواپیمای قابل اعتمادی است اما وقتی دهها سال از عمرش می گذرد ، حتی با اورهال های مکرر نیز رفته رفته ایمنی اش را از دست می دهد و بوئینگ های قدیمی 727 شاهد مثال این ماجرا هستند.

عصرایران سال گذشته در گزارشی نسبت به وقوع سوانح هوایی با محوریت بوئینگ های 727 هشدار داد و مسوولان مربوطه نیز اعلام کردند که این مدل از بوئینگ ها را از رده خارج خواهند کرد.

بوئینگ منهدم شده در ارومیه و بوئینگ سانحه دیده در تهران ، هر دو مشمول این وعده بودند و اگر مسوولان به موقع آنها را از خط پرواز خارج کرده بودند ، نه آن فاجعه در ارومیه رخ می داد و نه این اتفاق در تهران. این هم یکی از شباهت های این دو بوئینگ است که هر دو قرار بوده از رده خارج شوند ولی این اتفاق نیفتاد تا آن اتفاقات بیفتند!

در حال حاضر ، به روایت سایت رسمی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تنها 3 فروند قدیمی بوئینگ 727 در خطوط پروازی این شرکت می پرند که یکی از آنها نیز دچار سانحه شد و در تعمیرگاه به سر می برد و همین حضورش در تعمیرگاه این نگرانی را به وجود می آورد که نکند می خواهند دوباره این هواپیمای قدیمی را به خط پرواز برگردانند!

هر چند مشکلات شرکت های هواپیمایی به دلیل تحریم و تشدید آن در یکی دو سال اخیر قابل درک است و تلاش پرسنل آنها برای سرپا نگه داشتن هواپیماها شایسته تقدیر ، اما به نظر می رسد عمل به وعده خارج کردن بوئینگ های انگشت شمار 727 ربط چندانی به تحریم ها نداشته باشد و مسوولان می توانند از خیر چند پرواز باقی مانده از عمر طولانی این دو - سه فروند بگذرند و پیش از آن که خدای ناکرده حادثه خونباری مانند سقوط در ارومیه رخ دهد ، این سالخوردگان فرتوت را بازنشسته کنند.

وعده خارج کردن 727 ها ، قبل از سقوط هواپیما در ارومیه داده شده بود و البته گفته بودند که این خروج تدریجی خواهد بود و به نظر می رسد حتی به شرط تدریج هم ، الان وقت خداحافظی با بوئینگ های کهنسال  و ناایمن 727 فرا رسیده است ؛ هواپیماهایی که ظرف کمتر از یک سال مهم ترین سوانح هما را به خود اختصاص دادند و معلوم نیست آبستن چه حوادثی در آینده هستند../عصرایران