ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دبیر: حرف بزنم اوضاع کشتی بهم می‌ریزد


آخرین طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک که در حال حاضر دور از تشک کشتی، فعالیت‌های ورزشی خود را به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک دنبال می‌کند، وعده داد که بعد از مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی تهران حرف‌های ناگفته‌ای که نباید بگوید را به زبان آورده و در مورد خیلی از مسائل و اتفاقات شفاف‌سازی خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: آخرین طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک که در حال حاضر دور از تشک کشتی، فعالیت‌های ورزشی خود را به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک دنبال می‌کند، وعده داد که بعد از مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی تهران حرف‌های ناگفته‌ای که نباید بگوید را به زبان آورده و در مورد خیلی از مسائل و اتفاقات شفاف‌سازی خواهد کرد.

پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا که با قهرمانی ایران همراه بود، بهانه‌ای شد تا بخواهیم نظر علیرضا دبیر، قهرمان کشتی آزاد ایران طی سال‌های 1998 تا 2003 را در رابطه با این رقابت‌ها و در کل اوضاع و احوال کشتی ایران که تا چند روز دیگر هم میزبان پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی است، جویا شویم اما وی از گفتن حرف‌های زیاد پس از این رویداد بزرگ وعده داد.

دبیر در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که پیرامون کشتی ایران مطرح شد، بعد از آهی بلند گفت: حرف‌های زیادی در مورد کشتی دارم اما نمی‌خواهم امروز به آنها اشاره کنم چون قرار است مسابقات جام جهانی در تهران برگزار شود و اگر من در این مقطع حرفی بزنم، فضای کشتی را ملتهب، خراب و متضرر خواهد کرد.

وی که از پیش از بازی‌های المپیک لندن هیچ اظهارنظری در رابطه با کشتی نداشته است، تصریح کرد: البته وضعیت به همین صورت باقی نخواهد ماند. خیلی حرف‌ها در مورد کشتی دارم اما این چند روز را هم صبر می‌کنم. جام جهانی تهران که تمام شد تمام حرف‌هایم را خواهم زد.

آزادکار طلایی ایران در بازی‌های المپیک 2000 سیدنی تاکید کرد: جام جهانی که در تهران تمام شد، بدون در نظر گرفتن هر نتیجه‌ای که در این رویداد برای ایران به دست آمد، خیلی از حرف‌هایی که نباید بگویم را می‌زنم و افشاگری‌های زیادی خواهم کرد. فعلا چیزی نمی‌گویم.

مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی طی روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه با حضور 10 تیم برتر جهان از جمله روسیه، مجارستان، فنلاند و آذربایجان در تهران برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کشتی ایرانی ، مسابقات جام جهانی کشتی آزاد 1998 تهران ( علیرضا دبیر )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید بنا از دولت;سیاسی‌بازی‌ها روان کشتی‌گیر‌ان را بر هم می‌ریزد / بقیه فدراسیون‌ها چرا حرف نمی‌زنند؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بنا

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی گفت: وقتی می‌بینم روسای دیگر فدراسیون‌های المپیکی حرفی از بی‌توجهی‌ها به ورزشکارانشان نمی‌زنند فکر می‌کنم اوضاعشان بسیار خوب است و فقط این کشتی است که سرش بی کلاه مانده است.

محمد بنا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه رسول خادم به رییس جمهور و گلایه وی از بی‌توجهی‌ها نسبت به کشتی و سایر رشته‌های المپیکی در فاصله پنج ماه مانده تا این ر‌قا‌بت‌ها، اظها‌ر کرد: من پنج، شش ماه پیش این انتقاد را مطرح کردم که فضا به هیچ وجه المپیکی نیست. وزیر ورزش و جوانان هم در جواب اعلام کرد من باید با رییس فدراسیون گلایه‌هایم را مطرح کنم.

 

من هم به دنبال این موضوع گلایه‌هایم را به خادم گفتم و او هم در نهایت اقدام به نگارش این نامه کرد. وقتی آب هست تیمم باطل است، بنا‌بر‌این زمانی که خادم به عنوان رییس فدراسیون حجت را تمام کرده و گلایه‌ها را خطاب به رییس جمهور بازگو کرده است، دیگر من مربی چه کاره هستم که بخواهم حرفی بزنم.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی با گلایه از این موضوع که برخی فدراسیون‌های المپیکی نسبت به بی توجهی‌ها و کمبود امکانات اصلا صحبتی نمی‌کنند، گفت: فضا به گونه‌ای است که ما اهالی کشتی فکر می‌کنیم گویی که به همه فدراسیون‌ها بودجه به اندازه نیاز داده می‌شود و فقط این کشتی است که سرش بی کلاه مانده است. من نمی دانم چرا فدراسیون‌های دیگر که باید ورزشکارانشان در المپیک حاضر شوند صدای اعتراض‌شان بلند نمی‌شود و فقط فدراسیون کشتی باید در این باره صحبت کند؟

 

در شرایطی که این جماعت اصلا المپیک برایشان مهم نیست، حرف زدن من چه دردی را دوا می‌کند؟ من این همه داد زدم که اگر موفقیت در المپیک را می‌خواهید باید بیشتر حمایت کنید، اما چه کسی به حرف‌هایم گوش کرد؟ در این شرایط که هیچ فدراسیونی به غیر از کشتی اعتراضی نمی‌کند مردم فکر می‌کنند اوضاع بسیار خوب است و کشتی است که گویی تافته جدا بافته است. انگار که رقم‌های میلیاردی به ما پول می‌دهند و باز هم صدای ما در می‌آید. البته ما به این بی توجهی‌ها عادت داریم و باید خودمان به خودمان انگیزه و روحیه بدهیم.

بنا با اشاره به این که همواره در حساس ترین شرایط، بدترین حاشیه‌ها به سراغ ورزش اول ایران آمده است، خاطر‌ نشان کرد: شش ماه باقی‌ مانده به باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی 2010 گوانگجو و در برهه‌ای بسیار حساس طالقانی از ریاست فدراسیون کشتی رفت و جای خود را به یزدانی خرم داد و پس از آن باز هم شش ماه مانده به المپیک لندن در شرایطی به مراتب حساس‌تر یزدانی خرم رفت و جای خود را به مرحوم خطیب داد. حال کمتر از شش ماه مانده به المپیک 2016 باز هم کم توجهی و حاشیه دست از سر کشتی ایران بر نمی‌دارد.

 

در زمانی که ما باید با آرامش کامل به فکر کار خود باشیم، حاشیه‌ها و این بگو مگوها، بی توجهی‌ها و سیاسی بازی ها باعث شده روح و روان کشتی‌گیر‌انمان بر هم بریزد. به گونه‌ای که اصلا در زمان تمرین نمی‌توانند به خوبی تمرکز داشته باشند.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی ا‌دا‌مه‌ داد: همان طور که خادم در نامه خود اشاره کرده است مسئولان اعلام کنند که آیا اصلا موفقیت ورزشکاران ایران در المپیک برایشان مهم است یا خیر؟ اگر هست که با این شرایط نمی‌توان امیدی به موفقید داشت. اگر هم برایشان مهم نیست صراحتا آن را اعلام کنند تا مردم در جریان همه چیز قرار بگیرند. همیشه در حساس‌ترین زمان‌ها به جای این که دست به دست هم بدهیم همیشه جنگ و دعوا راه افتاده تا ورزشکاران با شرایط بدی راهی مسابقات مهم شوند. چیزی که در حال‌ حاضر به آن نیاز داریم فقط آرامش است که آن هم به هیچ وجه وجود ندارد.

بنا در پایان با تاکید بر این که شرایط به هیچ وجه برای کشتی ایران مناسب نیست، گفت: من به دنبال منافع شخصی نیستم و هیچ چیز شخصی هم ندارم که بخواهم به آن فکر کنم. همه چیز من کشتی است که عاشقانه آن را دوست دارم. وقتی شاگردانم می خندند من هم شاد هستم، اما وقتی می بینم که آنها روحیه ندارند انگار سقف خانه کشتی بر روی سرم خراب می‌شود.

 

اخبار ورزشی - ایسنا