ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دایی: قبل از بازی با استقلال مارگیر به رختکن می‌بریم



۲۲ میلیون از جیبم دادم تا از پرسپولیس شکایت نشود

دایی: قبل از بازی با استقلال مارگیر به رختکن می‌بریم

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: قبل از بازی با استقلال مارگیر به رختکن می‌بریم تا اتفاقات بازی رفت تکرار نشود.

به گزارش  فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال که با 20 دقیقه تاخیر در جلسه حاضر شد، اظهار داشت: عذرخواهی مرا قبول کنید. در ترافیک گیر کرده بودم. در مورد استقلال زیاد نمی‌توانم صحبت کنم شرایط جدول همه چیز را نشان می‌دهد. استقلال مهره‌های خوبی دارد و از کادر فنی قدرتمندی برخوردار است که قلعه‌نویی به عنوان سرمربی، این کادر فنی را هدایت می کند. استقلال نتایج خوبی گرفته چون تیم خوبی بسته است. قلعه‌نویی در این چند سال جزو بهترین‌ها بوده و در هر تیمی که حضور داشته برای قهرمانی جنگیده است. بازیکنان ملی و بازیکنان خارجی خوبی دارد. بازی سختی برای هر دو تیم است. با تمریناتی که انجام داده‌ایم فردا برای گرفتن هر سه امتیاز بازی می کنیم. من به بازیکنانم اعتقاد کامل دارم و می‌خواهیم با انجام بازی منطقی پیروز شویم.

وی در مورد مصدوم و محرومان تیمش گفت: محروم نداریم اما دو سه بازیکن ما مصدوم هستند که به بازی فردا نمی‌رسند. در بازی دوستانه و در بازی قبلی این نفرات مصدوم شدند که جز بهترین‌های ما هستند. کاسترو، علی عسگر، حسین پاشایی مصدوم هستند و نمی توانند در بازی فردا ما را همراهی کنند. البته شاید می‌توانستیم از بین آنها از یکی دو بازیکن استفاده کنیم اما ترجیح دادیم که این اتفاق نیفتد. ریسک نمی‌کنیم ولی بازیکنانی که جانشین هستند بازیکنان خوبی هستند و می‌توانند شایستگی‌های خود را نشان دهند. آنها چیزی از نفرات اصلی ما کم ندارند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه در دیدار رفت به علت حضور مار در رختکن تیم راه‌آهن، نیم ساعت پشت در رختکن ماندید، گفت: متاسفانه از این اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ما و قبل از بازی با استقلال می‌افتد. نمی‌دانم تا کنون سابقه داشته که در رختکن ورزشگاه آزادی مار بیاید یا نه، اما تدابیری را اندیشیده‌ایم تا این مسئله را کنترل کنیم و دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد. در بازی رفت تیم ما با تمرکز کافی داخل زمین نرفت، سی دقیقه پشت در رختکن ماندیم و نیروی انتظامی و آتش نشانی آمد و چنین اتفاق عجیب و غریبی رخ افتاد. انشاالله در بازی فردا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. ما از این مسائل هزار مدل دیده ایم بنابراین پیش‌بینی های لازم را کرده‌ایم و از کادر سرپرستی خواسته‌ام قبل از بازی مارگیر به رختکن تیم بفرستد و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر طلبش از باشگاه پرسپولیس و اظهارات شکری معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: باید ابتدا بگویم باشگاهی مثل پرسپولیس باید ساختارش هم بزرگ باشد. متاسفانه کسانی مثل ایشان نباید به عنوان سخنگو بیایند و درباره مسائلی که اطلاع کافی ندارند صحبت کنند. من در مورد طلبم از باشگاه پرسپولیس و صحبت‌های نادرست و غیر فوتبالی مدیر عامل پرسپولیس از این باشگاه شکایت کردم. فکر می کنم دی ماه پارسال بود که به مدیر عامل پرسپولیس نامه دادم و وکلیم هم این مسئله را پیگیری کرد. تمام مسائل را مو به مو نوشته ایم.

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد در مورد فوتبال صحبت کند باید هم در مورد فوتبال آشنایی داشته باشد. اینگونه نباید باشد که هر کسی هر جور خواست حرف بزند. نمی‌دانم چطور مرا شناخته‌اید اما من براساس مستندات حرف می‌زنم و دلیل و مدرک دارم. بدون مدرک صحبتی نمی‌کنم. شکری گفته است که من 135میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلب دارم اما طلب دقیق من از باشگاه پرسپولیس 325 میلیون تومان است. آن موقع خودم نامه را نوشتم و به مدیر عامل دادم.

دایی با اشاره به پاداش قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی اعلام کرد: من ممکن است بر سر مسائل فوتبالی با کاشانی به مشکل بربخورم اما بر سر حق و حقیقت، با ایشان مشکلی ندارم. تمام مدارکش موجود است. این آقایان که عنوان می‌کنند پاداشی در قراردادم نبوده باید بگویند که چطور به اداره مالیات نامه نوشته‌اند که صد میلیون تومان به عنوان پاداش قهرمانی جام حذفی به علی دایی داده ایم. چطور اداره مالیات از پرسپولیس استعلام می‌گیرد و در سال 89-90 که من سرمربی پرسپولیس بودم باشگاه پرسپولیس نامه‌ای می‌نویسد با امضای رویانیان که صد میلیون به دایی پاداش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در دفاتر باشگاه پرسپولیس هم اشتباهات زیادی است. اولا چنین پاداشی به ما نداده‌اند، بعد چطور نامه می‌نویسند که صد میلیون تومان پاداش داده‌ایم.

علی دایی با اشاره به کسر 10 درصد از رقم قراردادش گفت: همه چیز قانون دارد. سرمربی تیم باید درخواست تنبیه و مجازات کند. بعد از آن کمیته انضباطی باشگاه آن را تایید می کند و سپس این مسئله تایید و ابلاغ شود. ضمن اینکه حساب و کتاب باید باشد، دو دو تا چهار تا می‌شود اگر قرار است ده درصد از قراردادم کسر شود پنجاه میلیون تومان می شود. بعد چطور باشگاه نامه می‌نویسد و می‌گوید 65 میلیون تومان من را جریمه کرده است. 10 درصد پانصد میلیون تومان، پنجاه میلیون تومان می‌شود. چطور 65 میلیون تومان جریمه کرده اید. می‌توانم نامه را بدهم و شما در رسانه‌های‌تان منتشر کنید. تناقض‌های دیگری هم در حساب و کتاب مالی باشگاه وجود دارد ضمن اینکه جریمه هم مورد تاییدم نیست.

دایی تصریح کرد: قرار بود برای قهرمانی پژوی 206 پاداش بدهند. تیتر روزنامه‌های منتسب به باشگاه را در آن زمان نگاه کنید که ما همه کار کرده‌ایم و حالا بازیکنان و مربیان باید تلاش کنند. مدیریت همه کار کرده است ولی حالا که قهرمان شده‌ایم یک ریال هم پاداش نداده‌اند. بعد از خودشان هم جریمه می نویسند. آقای شکری که اطلاعات ندارد و اطلاعاتش غلط است بهتر است در مورد این مسائل حرف نزند.

سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به طلب 22 میلیون تومانی‌اش در مورد تجهیزات شرکت دایی از این باشگاه گفت: آن زمان اردو داشتیم و شرکت آل‌اشپورت آن زمان نتوانست وسایل را به موقع به اردوی ما برساند و قرار شد لوازم مورد نیاز را که 22 میلیون تومان بود من از شرکتم بدهم. بعد شکری اکنون می‌گوید که من باید به دادگاه و دادسرا شکایت کنم. من فوتبالی هستم و برای تمام مطالباتم به کمیته انضباطی مراجعه می‌کنم. بعد از دو سال که از باشگاه پرسپولیس بیرون آمدم برای دریافت حق و حقوق خودم مجبور شدم شکایت کنم. دو سه سال پیش 22 میلیون تومان از شرکتم جنس داده‌ام که اکنون حداقل این رقم 4 برابر شده است. کلیه این طلب و لوازمی که به پرسپولیس داده‌ام را سرپرست وقت باشگاه تایید کرده است و مدارکش موجود است. من نمی‌دانم این آقا چگونه چنین حرف‌هایی می زند. برای پرسپولیس متاسفم که فردی این چنین در مورد مسائل حقوقی‌اش صحبت می‌کند.

سرمربی راه‌آهن با اشاره به میاچ و این که باشگاه پرسپولیس مالیات او را نداده است عنوان کرد: پرسپولیس باید مالیات این مربی را می داد اما این کار را نکرد و میاچ ممنوع‌الخروج شد. میاچ هم می‌خواست از پرسپولیس شکایت کند اما علی دایی 22 میلیون تومان از جیبش داد تا این مربی از پرسپولیس شکایت نکند. هنوز هم بعد از یکسال‌ونیم که از این مسئله می‌گذرد و تعهد دادند که این مالیات را بدهند چنین کاری نکرده اند. می‌توانم مدارکش را نشان بدهم. علی دایی که از جیبش پول می دهد تا میاچ ممنوع‌الخروجی‌اش حل شود دلش برای پرسپولیس می‌سوزد یا امثال این آقا که سخنگوی باشگاه شده اند.

وی افزود: باشگاه باید 5 درصد مالیات تکلیفی را پرداخت می کرد اما تاکنون یک ریال هم نداده است و به این ترتیب من که چندین سال مودی نمونه شده‌ام به خاطر این کار پرسپولیس این عنوان را از دست دادم. من می‌توانم بگویم که شکری چه حرفهایی در کمیته انضباطی زده است متاسفم برای کسی که می‌گوید باید بپرسم و ببینم که مدیران باشگاه چنین نامه‌ای را داده اند یا نه. مطمئن باشید من اگر مدرک نداشته باشم حرفی را نمی زنم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بعد از بازی گسترش - استقلال ، در رختکن گسترش چه کذشت ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: این بار مارگیر به رختکن می‌بریم!


سرمربی تیم فوتبال راه آهن معتقد است که شرایط جدول لیگ برتر گویای سختی بازی تیمش برابر استقلال است، ولی تیمش با آمادگی کامل برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رود.

ایسنا: سرمربی تیم فوتبال راه آهن معتقد است که شرایط جدول لیگ برتر گویای سختی بازی تیمش برابر استقلال است، ولی تیمش با آمادگی کامل برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رود.

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال گفت: درباره استقلال نمی‌توانم زیاد صحبت کنم، چون شرایط جدول همه چیز را نشان می‌دهد . استقلال با مهره‌ها و کادر فنی فنی قوی که قلعه‌نویی آن را هدایت می‌کند نتایج خیلی خوبی گرفته و سرمربی این تیم هم نشان داده که از بهترین‌های ایران است. او در هر تیمی بوده است برای قهرمانی جنگیده و نتایج خوبی را گرفته است. با بازیکنان ملی استقلال و همین طور بازیکنان خارجی‌اش می‌توانم بگویم که بازی سختی را پیش‌رو داریم.

وی ادامه داد: ما تمرین‌های زیادی را انجام داده‌ایم و به همین دلیل شناخت زیادی از استقلال داریم. ما در بازی فردا فقط به فکر سه امتیاز هستیم. به بازیکنانم اطمینان کامل دارم و مطمئنم که می‌توانیم با یک بازی منطقی هر سه امتیاز بازی را بگیریم. ما روی این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده ایم و مطمئنم که بازیکنان با سربلندی از زمین خارج می‌شوند.

دایی در ادامه گفت که تیمش برای بازی با استقلال محرومی ندارد، اما سه بازیکنش مصدوم هستند: در بازی‌های گذشته ایگور کاسترو، حمیدرضا علی عسگر و حسین پاشایی را از دست دادیم که البته می‌توانیم از یکی یا دو نفر از آنها استفاده کنیم نمی‌خواهیم ریسک کنیم بازیکن جایگزین ما چیزی از این‌ها کم ندارند.

در ادامه خبرنگاری از دایی درباره اتفاقات عجیب و غریب بازی رفت بازی استقلال و راه‌آهن پرسید، او به دایی گفت جریان از چه قرار بود که در بازی رفت در رختکن راه‌آهن چند دقیقه بسته بود؟ آیا قضیه وجود مار در رختکن شما صحت داشت که دایی در پاسخ گفت: متاسفانه همیشه از این اتفاقات عجیب و غریب در بازی‌های استقلال می‌افتد. نمی‌دانم که پیش از این سابقه داشته که در ورزشگاه آزادی مار پیدا شود، اما در آن بازی یک مار در رختکن ما بود به همین دلیل تیم ما با تمرکز کافی در زمین بازی نکرد، چون حداقل 30 دقیقه پیش از بازی رختکن ما محل رفت و آمد نیروی انتظامی و آتش‌نشانی شده بود و اتفاقات عجیبی که هزاران مدل می‌شود آنها را تعبیر کرد. به هر حال برای این بازی پیش‌بینی لازم را ‌کرده‌ایم که قبل از آن یک مارگیر وارد رختکن شود که اگر ماری در رختکن بود، آن را بگیرد!

نشست خبری تیم‌های راه‌آهن و استقلال از این لحظه به بعد وارد فاز دیگری شد. در این لحظه خبرنگاری از دایی درباره مساله طلبش از پرسپولیس و صحبت‌های شکری، سخنگوی حقوقی پرسپولیس پرسید، سرمربی راه‌آهن در پاسخ گفت: برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که باید ساختار بزرگی داشته باشد، متاسفم که کسی مثل شکری به عنوان سخنگو کار می‌کند، در حالی که اطلاعات کافی ندارد. در جلسه اول کمیته‌ انضباطی هم درباره طلبم از پرسپولیس صحبت کردم وهم درباره شکایتی که از مصاحبه های نادرست و غیر فوتبالی مدیرعامل پرسپولیس داشتم بحث کردم. فکر می‌کنم که دی ماه سال گذشته بود که به مدیرعامل پرسپولیس نامه‌ای نوشته ام که در آن مطالباتم را مو به مو آورده بودم. کسی که مسایل حقوقی باشگاه را بر عهده می‌گیرد باید از ورزش هم آگاهی داشته باشد. من تمام حرفهایم بر اساس مستندات است.

وی ادامه داد: شکری گفته است که من 135 میلیون تومان از پرسپولیس طلب دارم، در حالی که رقم دقیقش 325 میلیون است و این در حالی است من تا یک ریالش را هم نوشته‌ام. وی همچنین گفته است که پاداش قهرمانی جام حذفی در قراردادم نبوده است، او باید بداند که اگر من با آقای کاشانی سر مسایل فوتبالی مشکل پیدا کرده‌ام، سر حق و حقوق به مشکلی بر نمی‌خوردیم، مدارک حرف من کاملا موجود است، اگر بحث پاداش قهرمانی در قرارداد ما نبود، چرا باشگاه پرسپولیس در به استعلام اداره مالیات نوشته‌ است که 100 میلیون تومان بابت قهرمانی جام حذفی به من داده است؟ نکته اول این که باشگاه پرسپولیس هیچ پولی بابت قهرمانی به من نداده است و نکته دوم این که وقتی چنین حرفی به اداره مالیات زده شده، پس حتما پاداش قهرمانی در قرارداد ما لحاظ شده است.

سرمربی اسبق پرسپولیس همچنین درباره مساله کسر 10 درصد از قراردادش با این تیم گفت: قرارداد من با پرسپولیس 500 میلیون تومان بوده است که 10 درصدش می‌شود 50 میلیون. هر چیزی قانون خود را دارد و بی‌دلیل نمی‌شود قراردادی را کسر کرد. ضمن این که من اصولا کسر قراردادم را قبول ندارم، اما اگر این را بپذیریم هم باشگاه پرسپولیس به جای 50 میلیون 65 میلیون تومان من را جریمه کرده است که اصلا مورد قبول نیست. که وقتی ما قهرمان جام حذفی شدیم، به استناد روزنامه‌ منتسب به باشگاه قرار بود که به بازیکنان و کادر فنی پژوه 206 بدهند، اما هیچ وقت پرداخت نشد. سوال من این است که وقتی یک ریال هم برای ما پرداخت نکرده‌اند حالا چرا از خودشان جریمه می‌نویسند؟

دایی در ادامه گفت: در زمانی که من مربی پرسپولیس بودم، این باشگاه با آل اشپورت قرارداد داشت، اما این شرکت نتوانست در مقطعی وسایل تیم را به موقع برساند به همین دلیل آقای کاشانی از من خواهش کرد که وسایل را شرکت من تامین کند، به همین دلیل حدود 22 میلیون تومان جنس به پرسپولیس دادم، ولی آقای شکری عنوان می‌کند که اگر مدرکی دارم به دادگاه شکایت کنم. من یک فرد فوتبالی‌ام و تمام طلب‌هایم را در کمیته‌ انضباطی مطرح کردم، اما پس از گذشت حداقل دو سال از خروجم از پرسپولیس چنین حرف‌هایی را شنیدم مجبور شدم برای دریافت حق و حقوقم اقدام کنم. دو سال پیش 22 میلیون تومان جنس به پرسپولیس فروختم که ارزش‌ آنها امروز حداقل چهار برابر است. مگر من اضافه بر حقم چیزی خواسته‌ام؟ هر چیزی که بوده توسط سرپرست باشگاه تایید شده و مدارکش هم موجود است. حالا که این آقا (شکری) چنین حرف‌هایی را می‌زند برای پرسپولیس ابراز تاسف می‌کنم که چنین آدمی راجع به مسایل حقوقی‌اش حرف می‌زند.

علی دایی در پایان گفت: در قرارداد ژلکو میاچ با پرسپولیس آمده بود که مالیاتش را باشگاه باید پرداخت کند. این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل میاچ ممنوع الخروج شده بود. او می‌خواست از پرسپولیس شکایت کند، اما از جیبم 22 میلیون تومان پرداخت کردم تا شکایت نکند. تعهد پرداخت مالیات به میاچ در باشگاه پرسپولیس موجود است و حالا سوال من این است که علی دایی از جیبش پول می‌دهد که ممنوع الخروجی میاچ حل شود، دلش برای پرسپولیس می سوزد یا امثال آقای شکری که راجع به این مسایل سخنگوی باشگاه شده است؟ در قرارداد ما هم پنج درصد مالیات تکلیفی بر عهده باشگاه است که تا به حال هم یک ریال هم پرداخت نشده است. چندین سال مودی نمونه مالیاتی کشور شدم، اما پرداخت نشدن مالیات من از سوی پرسپولیس باعث شد که این عنوان را از دست بدهم. می‌توان از کمیته‌ انضباطی بپرسید که آقای شکری چه حرف‌هایی زده است. متاسفم کسی که اطلاع حقوقی ندارد، کارها را پیش می‌برد. او در کمیته‌ انضباطی گفته که باید از مدیران بپرسد که آیا چنین نامه‌ای به اداره مالیات زده شده یا نه؟ او نمی‌داند، وقتی از چیزی حرف می‌زنم که بدانم 100 درصد که آن چیز قطعی است.