ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داروهای نیروزاودام ‌اعتیاد ورزشكاران



 

داروهای نیروزا

 

یك متخصص فیزیولوژی ورزشی معتادان با اعلام اینكه گرایش به اعتیاد در بین قهرمانان قدیمی ورزش به دلیل كمبود حمایت‌های اجتماعی و در بین ورزشكاران كنونی به علت گسترش مصرف داروهای نیروزا، رو به افزایش است، تأكید كرد: "بازار داغ داروهای نیروزای غیرمجاز، دام اعتیاد را برای ورزشكاران گسترده‌تر كرده است."

 

داروهای نیروزا

 

مصرف داروهای نیروزا گرایش به مصرف داروهای مسكن و مخدر را حتی در سطح قهرمانی افزایش می ‌دهد.دكتر مسعود حاج رسولی اظهارداشت: "اعتیاد در بین قهرمانان قدیمی ورزش به دلایل روانی یا كمبود حمایت‌های اجتماعی و همچنین در ورزشكاران كنونی به علت افزایش مصرف داروهای نیروزا كه عمدتاً از نیازهای روانی و فیزیولوژیك ناشی می‌ شود،‌ در حالی رو به افزایش است كه متأسفانه اقدامات لازم برای مقابله با این امر انجام نمی‌ شود." وی ضمن هشدار نسبت به افزایش ورود داروهای نیروزای غیرمجاز به كشور،‌ تصریح كرد: "اعمال نكردن كنترل و نظارت لازم بر این بازار از سوی دستگاه‌های مسئول، گسترش اعتیاد در ورزشكاران را در پی داشته است، زیرا مصرف داروهای نیروزا گرایش به مصرف داروهای مسكن و مخدر را حتی در سطح قهرمانی افزایش می ‌دهد."

 

داروهای نیروزا

 

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد همچنین به برخی از داروهای مورد سوء مصرف در ورزشكاران اشاره كرد و با بیان اینكه همه داروهای مخدر و مسكن مورد سوء مصرف ورزشكاران، به ویژه ورزشكارانی كه ورزش‌های تصادمی و برخوردی مانند بوكس انجام می ‌دهند، زمینه ساز اعتیاد به مسكن‌های بسیار قوی در آنهاست، افزود: "از جمله داروهای مخدر و مسكن مورد سوء مصرف در ورزشكاران،‌ داروهای ناركوتیكی یعنی داروهای ساخته شده از تركیبات كدئین، تریاك، حشیش و مرفین است كه ورزشكاران آنها را برای از بین بردن دردهای جسمی خود مصرف می‌ كنند."


ویدیو مرتبط :
كلیپ اجرای بونكای توسط ورزشكاران باشگاه عرشیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهواره، تبلیغات، داروهای جنسی، اعتیاد


رییس انجمن پزشکان داخلی ایران گفت: دارو های جنسی که در ماهواره تبلیغ می‌شود دارای ترکیبات روانگردان بوده و سبب می‌شود فرد به این دارو ها اعتیاد پیدا کند.

ایرج خسرو نیا با بیان این مطلب افزود: داروهای جنسی تبلیغی در ماهواره حاوی مواد انرژی زا و روان گردان هستند که در فرد مصرف کننده انرژی و نشاط گذرا ایجاد می کند.

رییس انجمن پزشكان داخلی ایران ادامه داد: همچنین استفاده این داروها به دلیل وجود مواد روان گران سبب می شود تا فرد به این دارو ها اعتیاد پیدا کند، چرا که عرضه‌كنندگان این دارو تنها به فكر منافع خود هستند.

خسرو نیا افزود: داروهایی که در شبکه های مختلف ماهوراه ای تبلیغ می شود، غیر قانونی بوده و فاقد مجوز فروش در بازار دارویی کشور هستند و از همه مهمتر مشخص نیست این داروها در چه کارخانه ای تولید می شود. بنابراین هنگامی که عارضه ای در مصرف کننده ایجاد کند، نمی توان این امر را پیگیری کرد.

منبع: برنا