ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خودسرانه ماساژدرمانی نکنید



ماساژ تراپی,ماساژ درمانی,انواع ماساژ,فواید ماساژ

خودسرانه ماساژدرمانی نکنید
یك متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: امروزه خود درمانی در کنترل امراض و دردها امری شایع می ‌باشد که ماساژ درمانی و اقدامات خودسرانه جهت بهبود درد و گرفتگی عضلات نیز از جمله ی آن ها است؛ ایشان خاطرنشان كرد: این در حالی است که این اقدامات می ‌تواند عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد.
 دکتر طناز احدی گفت: به تازگی مراکزی برای انجام اقدامات درمانی روی بیماران دردمند فعالیت می ‌کنند که ماساژورهای سونا و جکوزی از جمله ی  آن ها است.
 وی تصریح کرد: هرگونه ماساژ درمانی چه در داخل استخرها و چه در خانه و توسط اطرافیان و حتی کمپرس‌ هایی که با داغ کردن استکان، جهت تسکین درد استفاده می ‌شود، اگر توسط افرادی بدون مدرک معتبر و آگاهی کافی در این زمینه انجام شود می‌ تواند آسیب رسان باشد و موجب تشدید درد شود به خصوص در افراد مسن، که ممکن است در ابتدا تسکین دهنده ی درد باشد اما مدتی بعد، اختلالات و حتی شکستگی ‌هایی ایجاد می‌ کند که جبران آن ها بسیار سخت است، به خصوص اگر انجام ماساژها ناگهانی و یا با فشار روی عضلات و استخوان ‌ها انجام شود.
کمردرد
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تاکید کرد: ماساژ تراپی از جمله تکنیک‌ هایی است که اغلب همراه درمان و در کنار آن به عنوان مکمل و درمان کمکی مورد توجه قرار می ‌گیرد که اگر با آگاهی و آموزش و تحت نظر متخصص انجام گیرد می ‌تواند در بهبود خواب و ایجاد آرامش، تسکین دردهای عضلانی، سردرد، کمردرد و حتی ناتوانی‌ های حرکت در کودکان تا حد زیادی موثر باشد.
حتی ماساژهای گوارشی و شکمی خاصی برای بیماری‌ های داخلی و اختلالات دفع، تاثیر به سزایی دارند.
احدی ابراز داشت: در برخی موارد با توجه به وضعیت بیمار و نوع تمرینات ماساژ درمانی برخی تکنیک ‌های مورد نیاز در درمان بیمار توسط پزشک به بیمار یا همراه او آموزش داده می ‌شود تا در افراد مسن و به کسانی که نمی ‌توانند تردد مکرر برای گرفتن اقدامات درمانی داشته باشند، انجام شود؛ بنابراین در استفاده از ماساژتراپی برای بیماری ‌ها، مراجعه به پزشک و تشخیص نوع بیماری و مکانیسم درمان آن و در نهایت فرا گرفتن آموزش لازم در زمینه اجرا و رعایت نکات لازم در ماساژ درمانی ضروری است.

منبع:tebyan.net

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سر درد را خودسرانه درمان نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودسرانه از آرام‌بخش وخواب‌آور مصرف نکنید



 

 

 

خودسرانه ازداروهای آرام‌بخش وخواب‌آوراستفاده نکنید

 

یک روانپزشک با تاکید بر اینکه «بی‌خوابی بیماری نیست» گفت:‌« افراد مبتلا به بی‌خوابی اقدام به خود درمانی می‌کنند که این عمل باعث می‌شود نه تنها بیماری اصلی که عامل بیخوابی فرد شده حل نشده باقی بماند که به عوارض استفاده از این داروها هم دچار شود .»

خوب نخوابیدن به تنهایی بیماری نیست و علامتی از یک مشکل دیگر است که ممکن است این مشکلات جسمی یا روانی باشند.

مشکلات جسمی که به نحوی در فرد ایجاد درد می‌کنند مانند مشکلات و بیماری‌هایی که مربوط به گردش خون، تنفس فرد هستند یا بیماری‌های عفونی، مغزی و یا تب ممکن است خواب فرد را با مشکل مواجه سازد.

از نظر بیماری‌های روانی، اضطراب، افسردگی، اسکیزوفرنی، حالتهای سرخوشی و شیدایی، آلزایمر (در سنین بالا) می‌تواند موجب اختلال در خواب فرد و در نتیجه بی‌خوابی فرد شود. اما شایع‌ترین بیماری که در بی‌خوابی فرد تاثیر دارد همان اضطراب و افسردگی است که در این نوع بیماری فرد زندگی عادی خودش را دارد ولی مشکل بی‌خوابی پیدا می‌کند، در نتیجه باید بدانیم که برطرف کردن بیماری‌های اصلی است که خواب را تنظیم می‌کند.

نکته خیلی مهمی که از نظر بهداشت روحی و روانی اهمیت دارد این است که افراد مبتلا به بی‌خوابی اقدام به خوددرمانی می‌کنند و برای بهتر خوابیدن از داروهای خواب‌آور و آرام بخش استفاده می‌کنند که این عمل باعث می‌شود که بیماری اصلی که عامل بیخوابی فرد شده حل نشده باقی بماند و فرد کم کم به داروها عادت کرده و مجبور به مصرف بیشتر داروها می‌شود و وابستگی بیشتری به دارو ها پیدا می‌کند، در نتیجه نه تنها مشکل بیخوابی فرد برطرف نمی‌شود بلکه بدن فرد به عوارض استفاده خودسرانه از داروها هم دچار می‌شود.

روانپزشکان برای بیماران به ندرت داروهای خواب آور را تجویز می‌کنند و تاکید می‌شود که بیخوابی بیماری نیست بلکه علامتی از یک بیماری دیگر است و برای درمان آن فرد بایستی به پزشک مراجعه کند.

منبع:salamatnews.com