ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خصوصی سازی، مجلس را برای مزایده چهارم قانع کرد



اخبار,اخبار ورزشی,باشگاه استقلال

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: «طبق جلساتی که با نماینده اسپانسر در باشگاه استقلال داشتیم مقرر شد هر چه زودتر مطالبات بازیکنان پرداخت شود.»

  مقداد نجف نژاد در خصوص آخرین شرایط استقلال اظهار داشت: «منتظر نتیجه خصوصی سازی هستیم تا بالاخره بدانیم شرایط استقلال چه خواهد شد. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف این دو باشگاه مشخص شود.»

 وی درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بود مجلس با برگزاری مزایده چهارم مخالف است و از آن جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: «خصوصی سازی توانست نکاتی را که مد نظر مجلس و فراکسیون ورزش است را رعایت کند. اگر مسائلی که باید رعایت می شد نادیده گرفته می شد مطمئنا مجلس با برگزاری مزایده چهارم مخالفت می کرد.»

رییس هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه قرار است چهارشنبه هفته جاری جلسه هیات مدیره برگزار شود بیان داشت: «شاید هم این جلسه زودتر برگزار شود. گزینه ها باید هر چه زودتر اعلام شوند تا هر کس برنامه کامل تری داشت به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود.»

 نجف نژاد درباره اعلام اسامی کاندیداها برای سرمربیگری استقلال عنوان کرد: «شما فقط بدانید من گزینه های مورد نظر خودم را به هیات مدیره اعلام خواهم کرد که در بین آنها سه گزینه داخلی و دو گزینه خارجی وجود دارد.»

 رییس فراکسیون ورزش مجلس در خصوص مطالبات بازیکنان تصریح کرد: «طبق جلساتی که با نماینده اسپانسر در باشگاه استقلال داشتیم مقرر شد هر چه زودتر مطالبات بازیکنان پرداخت شود. در صورت مشخص شدن وضعیت باشگاه باب مذاکره با بازیکنان را برای فصل بعد آغاز خواهیم کرد تا زمان را از دست ندهیم.»

 نجف نژاد در پایان در خصوص اینکه آیا از قلعه نویی هم برنامه می خواهند، اذعان داشت: «بله، قلعه نویی هم جزو افتخارات باشگاه است و ایشان هم می تواند یکی از گزینه های سرمربیگری استقلال برای فصل آینده باشد.»

 اخبار  ورزشی  -  کاپ
 


ویدیو مرتبط :
صحبت های مشاور خصوصی سازی درباره ی لغو مزایده چهارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس مانع از برگزاری مزایده چهارم سرخابی‌ها می‌شود؟



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه استقلال

مجلسی که یک سال پیش تهدید کرده بود به در صورت عدم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزیر ورزش و جوانان را استیضاح خواهد کرد حالا صحبت از طرح دو فوریتی می‌کند که مانع برگزری مزایده چهارم دو باشگاه خواهد شد.

اتفاقات رخ داده در جریان خصوصی‌سازی و واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این شائبه را ایجاد می‌کند که آیا عزم واقعی برای واگذاری و خصوصی‌سازی این دو باشگاه وجود دارد یا خیر؟ این مسئله خصوصا با موضع‌گیری اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص ممانعت با واگذاری این دو باشگاه رنگ جدی‌تری به خود گرفت. مجلسی که یک سال پیش تهدید کرده بود به در صورت عدم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزیر ورزش و جوانان را استیضاح خواهد کرد حالا صحبت از طرح دو فوریتی می‌کند که مانع برگزری مزایده چهارم دو باشگاه خواهد شد.

به گزارش تابناک، پیش از این هم وقتی سرانجام برای یکی از دو باشگاه پایتخت مشتری پیدا شده بود و مراحل شرکت در مزایده هم انجام شده بود سازمان خصوصی‌سازی اهلیت خریدار را محرز ندانست تا همچنان دو تیم بلا تکلیف باشند و افکار عمومی هم این شایعه را دامن بزنند که «نمی‌خواهند این دو تیم را واگذار کنند».

داستان مزایده‌های پرسپولیس از جایی شروع شد که وزارت ورزش و جوانان با انتخاب امیرخادم به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار این باشگاه در امر واگذاری استارت خصوصی‌سازی این دو باشگاه را زد. در این میان نمایندگان مجلس هم با استفاده از اهرم‌های قدرت خود به وزارت ورزش و جوانان فشار وارد می‌کردند تا سرانجام این پرونده قدیمی را به سرانجام برساند. با این حال و علاوه بر وعده‌های فراوان و تعیین زمان‌های مختلف زمستان سال گذشته بود که با تعیین قیمت پایه 290 میلیارد تومان برای دو باشگاه ورزشکسته پایتخت استارت مزایده و واگذاری این دو باشگاه زده شد. مزایده‌ای که در راند اول آن هیچ‌کس پا پیش نگذاشت و مزایده دوم هم لغو شد تا سرانجام در مزایده سوم برای هر دو تیم مشتری پیدا شد. با این تفاوت که پاکت استقلالی‌ها پوچ درآمد و برای پرسپولیس دو مشتری به مرحله باز کردن پاکت‌ها و سپس بررسی اهلیت در شورای واگذاری رسیدند. دو متقاضی‌ای که یکی پرونده‌اش نقص داشت و دیگری هم اهلیتش رد شد.

اکنون سازمان خصوصی‌سازی بیست و نهم اردیبهشت را زمان برگزاری مزایده چهارم دو تیم عنوان کرده و این‌بار امید زیادی دارد تا دو تیم در مزایده چهارم به فروش برسند. آنطور که از اظهار نظر مشتریان و مدعیان دو تیم هم بر می‌آید پرسپولیس دو مشتری سابق خود را همچنان دست به نقد می‌بیند و مشتری ناکام استقلالی‌ها هم در مزایده سوم می‌تواند با برطرف کردن نواقص پرونده خود در مزایده چهارم شرکت کند.


اما برگزاری مزایده چهارم گویا یک مدعی جدید هم دارد. مجلس شورای اسلامی که برخلاف سیاست یک سال قبل نمایندگانش مبنی بر فشار بر دولت برای واگذاری دو باشگاه حالا می‌خواهند مانع واگذاری دو باشگاه شوند. مقداد نجف‌نژاد، رئیس کمیته فراکسیون ورزشی از طرح دو فوریتی برای ممانعت از برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه به مجلس شورای اسلامی خبر داد. «طرح ما آماده است و روز یکشنبه چکش‌کاری نهایی روی آن صورت می‌گیرد و به مجلس محترم تحویل داده می‌شود».

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید: « ما منکر زحمات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری این دوباشگاه نیستیم اما برگزاری سه مزایده برای فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کافی بود و وقتی که دو باشگاه به هر دلیلی فروش نرفت باید مکانیزم دیگری برای واگذاری آنها در نظر گرفته شود. شک نکنید این واگذاری‌های متعدد به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضربه زده و حتی روی نتایج آنها هم تاثیر گذار بوده است. در چنین شرایطی ما نمی‌دانیم برای فصل آینده چه تصمیمی را بگیریم و تکلیف چیست ضمن اینکه اسپانسر هم نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های دو باشگاه نهایت استفاده را ببرد.»

نجف‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اغراض سیاسی خریداران دو باشگاه را یکی دیگر از عوامل مخالفتش با واگذاری این دو باشگاه عنوان می‌کند و می‌گوید: « باشگاه های استقلال و پرسپولیس فقط دارای سرمایه‌های مادی نبوده و سرمایه‌های معنوی بزرگی نیز دارند که به فروش گذاشته می‌شوند، بنابراین متقاضیان خرید این دوباشگاه نباید جویای نام و رانت باشند چون پیروزی چنین افرادی در مزایده در طول زمان به احساسات میلیون‌ها هوادار ضربه خواهد زد.

 

وی در خصوص متقاضیانی که برای خرید باشگاه پرسپولیس در مزایده سوم حضور پیدا کردند، گفت: در بین متقاضیان فعلی خرید باشگاه پرسپولیس اغراض سیاسی می‌بینم یعنی می‌خواهند از ظرفیت سیاسی دو باشگاه به نفع فرد یا افرادی نهایت بهره را ببرند. ظرفیتی که متاسفانه دولت نتوانست استفاده بهینه از آن کند. با توجه به سرمایه گذاری که خریداران دو باشگاه انجام می‌دهند این موضوع خلاف نیست و ما هم مخالف آن نیستیم اما نباید مسائل سیاسی هدف اصلی خریداران دو باشگاه باشد.»

البته به سخنان این نماینده مجلس انتقادات زیادی وارد است. از جمله اینکه ان زمان که همه بر طبل خصوصی‌سازی این دو باشگاه می‌کوبیدید آیا نمی‌دانستید که ممکن است در میان خریداران این دو باشگاه افرادی با اغراض سیاسی پیدا شوند؟ پر واضح است که واگذاری این دو باشگاه با این سرمایه اجتماعی عظیم مخاطراتی هم به همراه دارد که بسیاری از منتقدان واگذاری به ان اشاره می‌کردند. اما اینکه چرا نماینده‌ای چون مقداد نجف‌نژاد این‌ها در آن ایام نمی‌بیند ولی خالا که رئیس هیات مدیره یکی از این دو باشگاه است بر آن اصرار می‌کند جای سوال دارد.

وقتی برگزاری سه مزایده به ان شکل بی‌نتیجه به پایان می‌رسد خواه ناخواه ذهن‌ها را به سمتی می‌برد که گویی مسوولان عزم جدی برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی‌ ندارند و وقتی چرخش این‌چنینی را هم در سخنان برخی نهادها می‌بیند کم‌کم شک‌اش به یقین بدل می‌شود. به همین دلیل شاید بتوان گفت مزایده‌هایی که برگزار شد به نوعی بازی با افکار عمومی بود.

اخبار ورزشی - تابناک