ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خداحافظی افشارزاده با استقلال!


با ابلاغیه دولت به وزارت ورزش و جوانان باید فکری به حال مدیرانی که بازنشسته هستند کند و این وسط قطعا بهرام افشارزاده یکی از افرادی است که باید در موردش تصمیم گرفته شود.

خبرگزاری فارس: بحث ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در قسمت های مختلف دولت سالهاست که مطرح شده اما این بار به صورت جدی مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کرده است.

در همین راستا حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.

قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یک‌هزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29/2/1395 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

متن این قانون به شرح زیر است:

قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان
ماده‌واحده ـ ازتاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

تبصره1ـ مقامات مذکور در ماده(71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

تبصره2ـ دستگاههای موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به‌صورت پاره‌وقت و ساعتی استفاده کنند. حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک‌سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است وحق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک‌سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

تبصره3ـ دستگاههای مشمول مکلفند ظرف مدت شصت روز از تاریخ ابلاغ این قانون آن دسته از افرادی را که برخلاف مفاد این قانون به‌کارگرفته شده‌اند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه‌حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

تبصره4ـ کارکنان و اعضای هیأت مدیره مناطق آزاد تجاری‌ ـ صنعتی نیز مشمول این قانون می‌باشند.

تبصره5 ـ از تاریخ ابلاغ این قانون، ماده (41) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 15/8/1384، ماده (91) قانون استخدام کشوری مصوب 31/3/1345، ماده (95) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 نسخ می‌شود.

قانون فوق مشتمل بر ماده‌ واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم اردیبهشت‌ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29/2/1395 به تأیید شورای نگهبان رسید.

با توجه به این ابلاغیه که به نظر می رسد از سوی مجسل شورای اسلامی این بار به صورت جدی تر از هر زمان دیگری پیگیری می شود مدیران ورزشی هم که به عنوان بازنشسته مشغول به کار هستند هر چه زودتر باید تعیین تکلیف شوند.

در همین راستا نکته قابل توجه که امروز جزو سوژه های اصلی فوتبالی ها بوده حضور بهرام افشارزاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال است. درحالی که تغییرات در هیات مدیره استقلال از مدت ها قبل زمزمه هایش شنیده می شد و حتی جدایی افشارزاده از استقلال نیز از مدت ها قبل مطرح شده بود اما امروز این مباحث رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. ظاهرا حکایت با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن شده است اما ابلاغیه دولت دیگر این بازی ها را نمی شناسد و این طور که از این ابلاغیه و خواسته مجلس بر می آید امثال افشارزاده باید بابت پست هایی که دارند تصمیمات جدیدی بگیرند.

در واقع اگر هم خود وزارت ورزش نظری بر تغییر در مدیریت باشگاه استقلال نداشت با این ابلاغیه مجبور به تغییرات است حتی اگر افشارزاده بخواهد با قدرت به کارش ادامه دهد.

این مصوبه مجلس و نامه روحانی به وزرایش فصل الخطاب همه مدیران بازنشسته در ورزش ایران است.

در زیر می توانید نامه این ابلاغیه ها را مشاهده کنید:

خداحافظی افشارزاده با استقلال!

خداحافظی افشارزاده با استقلال!

خداحافظی افشارزاده با استقلال!


ویدیو مرتبط :
‫کناره گیری افشارزاده از سرپرستی باشگاه استقلال‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی 10 نفره استقلال در قم / خداحافظی سپاهان با بحران



 

 

تساوی 10 نفره استقلال در قم / خداحافظی سپاهان با بحران

 

 

در ادامه هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، چند دیدار برگزار شد كه در مهمترین دیدارها تیم فوتبال صبای قم برابر استقلال  نفره به تساوی یك بر یك رسید و سپاهان در مقابل استیل آذین جشنواره گل به راه انداخت.

 

این دیدار از ساعت 16 در ورزشگاه یادگار امام قم و در حضور بیش از 5 هزار تماشاگر آغاز شد.

آرش برهانی در دقیقه 7 برای استقلال گلزنی كرد و یك دقیقه بعد صبا صاحب یك ضربه پنالتی شد كه داود حقی این ضربه را از دست داد و محمد محمدی دروازه‌بان استقلال توپ را مهار كرد.

در دقیقه 62 امیر حسین صادقی به اشتباه با ضربه سر دروازه استقلال را باز كرد. با این گل مسابقه دو تیم به تساوی یك بر یك رسیدند.

استقلالی‌ها به این گل اعتراض داشتند و معتقد بودند بازیكنان صبا در این صحنه به جای اینكه توپ را به بیرون بزنند بر روی دروازه سانتر كرده‌اند اما مدافع خودی توپ را گل كرده بود.

یدالله جهانبازی داور مسابقه در دقیقه 8 حنیف عمران زاده از استقلال را به دلیل اینكه با دست توپ مانع ورود توپ به دروازه شد از میدان اخراج كرد.

دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و استیل‌آذین در هفته دهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 16 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با حضور 2 هزار تماشاگر برگزار شد.

هر چند در نیمه اول دو تیم بازی جذابی به نمایش نگذاشتند و نتوانستند موقعیت خطرناكی را روی دروازه‌ها خلق كنند، اما در نیمه دوم سپاهانی‌ها بازی هجومی آغاز كردند و با 5 گل از سد حریف خود گذشتند.

محرم نویدكیا در دقیقه 49، رضا عنایتی در دقیقه 51، جواد كاظمیان در دقیقه 63، احمد جمشیدیان در دقیقه 70 و میلوراد یانوش در دقیقه 85 گل‌های تیم اصفهانی را به ثمر رساندند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی چهارمین پیروزی خود در این فصل را جشن بگیرند.

قضاوت این دیدار بر عهده هدایت ممبینی بود. وی به امیر شاپورزاده از استیل‌آذین و خسرو حیدری از سپاهان كارت زرد نشان داد.

گفتنی است كه آخرین دیدار این هفته از ساعت 18:15 در ورزشگاه آزادی بین دو تیم پرسپولیس و ملوان برگزار می شود.

دیگر نتایج به صورت زیر است:

تراكتورسازی تبریز 3 - نفت تهران یك

جاسم كرار (23)

علی علیزاده (44)

رسول خطیبی (72).../

عصر ایران ورزشی