ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خداحافظی آقای خاص كشتی فرنگی پس از قهرمانی در المپیك!



محمد بنا در گفت‌وگو با ایسنا: خوشحال‌ترین آدم روی زمین هستم / كشتی برای محمد بنا تمام شد! 

قهرمانی تیم ملی كشتی فرنگی ایران

سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی ایران خود را خوشحال‌ترین آدم روی زمین توصیف می‌كند اما گفت كه كارش در كشتی تمام شده است!

پس از قهرمانی تیم ملی كشتی فرنگی ایران در المپیك لندن، محمد بنا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به لندن، اظهار كرد: پیش از اینكه به لندن بیاییم، گفته بودم شش دلاور داریم كه همه آنها به دنبال قهرمانی هستند. ما شش شانس مدال بودیم كه برای كسب آنها تلاش كردیم. حتی می‌دانستیم در شرایط خاص شاید اجازه ندهند مدال بگیریم، كشتی‌گیران ما جنگیدند و مبارزه كردند. خوشبختانه سه مدال طلا به كاروان ایران اضافه شد و به نظر من سعید عبدولی نیز حقش بود كه طلایی باشد. حبیب اخلاقی و بشیر باباجان‌زاده نیز دلاورانه جنگیدند و در مجموع عملكرد خوبی داشتیم. این قهرمانی و سه مدال طلا را به مردم ایران تبریك می‌گویم كه همیشه از ما حمایت می‌كردند.

وی درباره احساسش پس از این قهرمانی بیان كرد: خوشحال‌ترین آدم روی زمین هستم اما از طرف دیگر نیز برای فرنگی‌كارانی كه مدال نگرفتند، ناراحتم. واقعا این نتیجه افتخاری برای ورزش ایران بود، چراكه ما هیچ‌وقت در تاریخ المپیك چه قبل و بعد از انقلاب ورزشی نداشتیم كه قهرمان المپیك شود اما فرنگی‌كاران ما دلاورانه مبارزه كردند و با سه مدال طلا بالاتر از روسیه قهرمان المپیك شدند.

محمد بنا در پاسخ به این سوال كه هدایای‌خود را به عبدولی داده بودید، گفت: من همان اول گفتم كه هر چه می‌خواهند به من بدهند به عبدولی بدهند چرا كه او استحقاق مدال طلای المپیك را داشت. مسئولان باید بدانند كه نباید تنها به برنده‌هایشان نگاه كنند. البته با وضعیتی كه در لندن دیدم می‌دانم كه هم مردم و مسئولان قبول دارند حق عبدولی خورده شد و مطمئنم نگاه ویژه‌ای به او دارند چرا كه عبدولی جنگید البته نظر من این است كه باید به تمام ورزشكاران ایران كه واقعا برای مدال جنگیدند نگاه ویژه‌ای شود.

بنا در پاسخ به این سوال كه مربی فرانسوی معتقد بود، فن سعید عبدولی خطا و غیرقابل قبول بوده است، آیا واقعا حركت سعید خطا بود، تاكید كرد: اصلا صحت ندارد. سعید عبدولی فنش كاملا درست بود. فنی كه سعید عبدولی زد از روی لگن حریف فرانسوی بود. در كشتی فرنگی بارانداز از روی پا خطا حساب می‌شود اما كار عبدولی خطا نبود. ده‌ها بار چنین فنی در المپیك اجرا شد و حتی پایین‌تر از جایی بود كه عبدولی زد، اما سعید باید می‌باخت و شكست می‌خورد. مطمئن باشید اگر عبدولی حریف را روی پل هم می‌برد، داور دوباره بازی را برمی‌گرداند و اجازه می‌داد تا كشتی‌گیر فرانسوی برنده باشد.

بنا در پاسخ به این سوال كه شنیده می‌شد مدال طلای المپیك برای كره‌ای ها كنار گذاشته بود تصریح كرد: نمی‌توان این مسئله را به طور صددرصد تایید كرد. من به كره و فرانسه كاری ندارم. نظر من این است كه برای كشتی دنیا سنگین بود كه در یك شب دو فرنگی‌كار ایرانی به فینال برسند، كه این وضعیت به سعید عبدولی روی كرد و شانس و قرعه به او خورد تا شكست بخورد. فرانسوی‌ها بالاخره به دنبال یك مدال بودند. زمانی كه رییس كمیته بین‌المللی المپیك وارد سالن شد، مشخص بود كه چه برنامه‌ای دارند. درباره دیدار كره و فرانسه هم باید بگویم كه در آخرین دقایق مربی فرانسوی اشتباه كرد و اگر اعتراض می‌كرد می‌توانست رای داور را به سود خودش عوض كند و برنده باشد، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد كه فرنگی‌كار كره جنوبی قهرمان المپیك شد. فرنگی‌كاری كه حتی به اندازه یك دست سعید عبدولی نبود.

بنا در پاسخ به این سوال كه قبل از المپیك گفته بودید، كارتان در المپیك تمام می‌شود، آیا همچنان روی حرفتان هستید؟ بیان كرد: می‌خواهم فردا كه حركت كردم و به ایران آمدم كنار مادرم باشم. مدتی را كنار خانواده‌ام باشم و به كارهای شخصی‌ام بپردازم. كشتی برای محمد بنا تمام شد. عاشقانه كشتی را دوست دارم، اما بعد از ده سال خسته شدم و دلم نمی‌خواهد برگردم. از مسئولان نیز می‌خواهم كاری نكنند كه شرایط به گونه‌ای شود كه حال من بدتر شود. واقعا خسته‌ام و شرایط ادامه كار را ندارم، بدون هیچ تعارفی از لطف تمام مردم و كسانی كه از من حمایت كردند تشكر می‌كنم. هم اكنون نیز همه در سالن بودند و من تنها به هتل آمدم چرا كه دیگر كاری دركشتی ندارم. آرزوی من قهرمانی در المپیك بود كه با همكارانی خوب و شاگردانی دلاور به این آرزو رسیدن سقف آرزوهایم بود و امیدوارم بعد از من جوانانی بیایند و این راه را ادامه بدهند.

بنا ادامه داد:‌ امیدوارم مسئولان غیر از بنا این كادر را حفظ كنند تا ورزشكاران ما بتوانند در زیر سایه‌ی آنها كارشان را ادامه دهند. بنا هیچ فرقی با دیگران ندارد. چرا كه خیلی‌ها بودند كه برای كشتی فرنگی بیش از من زحمت كشیدند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا همانند كشتی‌دوستان خود را "آقای خاص" كشتی‌ فرنگی می‌دانید یا نه؟ گفت: همان‌طور كه گفتم بنا هیچ تفاوتی با دیگران ندارد. خیلی‌ها در سراسر كشور برای این كشتی‌گیران زحمت كشیدند. آقایان نوربخش، اسماعیل نژاد، اسفندیاری‌فر، خیرآبادی، دكتر ساسان و بسیاری دیگر از مربیان كشتی بیشتر از من زحمت كشیدند اما چون من سرمربی هستم بیشتر دیده می‌شوم.

 سرمربی كشتی فرنگی ایران در پایان به ایسنا گفت: دو وزنه بردار ما نیز به همراه احسان حدادی به مدال طلا و نقره رسیدند. كاروان ایران كارستان كرد و امیدوارم این روند با مدال‌های رنگارنگ برای كشتی آزاد و تكواندو ادامه پیدا كند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
خداحافظی دوباره آقای خاص کشتی فرنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئال - بارسا؛ جنگ قهرمانی در برنابئو/ هت‌تریک آقای خاص یا اولین جام ویلانووا؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دیدار برگشت سوپر جام اسپانیا

رئال - بارسا؛ جنگ قهرمانی در برنابئو/ هت‌تریک آقای خاص یا اولین جام ویلانووا؟

خبرگزاری فارس: ال‌کلاسیکوی برگشت سوپرجام فوتبال اسپانیا فردا شب با معرفی قهرمان در برنابئو برگزار می‌شود.

دیدار برگشت سوپر جام فوتبال اسپانیا میان رئال مادرید و بارسلونا فرداشب 22:30 به وقت محلی (بامداد پنج‌شنبه، یک بامداد به وقت تهران) در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد و دو تیم با شرایط کاملا متفاوت به جدال با یکدیگر خواهند پرداخت.

مادریدی‌ها در شرایطی میزبانی از کاتالان‌ها را برعهده خواهند داشت که شروع ناامیدکننده‌ای در 3 بازی ابتدایی فصل خود داشته‌‌اند.

شاگردان مورینیو در دیدار‌های خود مقابل والنسیا، بارسا و ختافه تنها یک تساوی به دست آورد‌ه‌اند‌ تا در 39 سال اخیر بدترین شروع فصل خود را داشته باشند.

آقای خاص نیز در طول 12 فصل گذشته پس از حضور در پورتو، چلسی، اینتر و رئال، تاکنون چنین آغاز تلخی در پرونده کاری خود نداشته است.

در نقطه مقابل بارسای جدید با هدایت تیتو ویلانووا در 3 بازی پشت‌سر گذاشته 3 پیروزی به‌دست آورده و تیم او از نظر روحی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. هر چند هنوز کاتالان‌ها بازی‌های روتین و چشم‌نواز فصل‌های اخیر را به نمایش نمی‌گذارند اما همچنان می‌توان این تیم را به عنوان برترین تیم‌ فوتبال جهان معرفی کرد.

کاتالان‌ها هفته گذشته در دیدار رفت در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیده‌اند و امیدوارند بتوانند برتری خود را در پایتخت اسپانیا هم حفظ کنند و اولین جام قهرمانی فصل خود را با هدایت تیتو ویلانووا بالای سر ببرند.

رئال نیز با توجه به 2 گلی که در نیوکمپ به ثمر رسانده امید بالایی برای جبران نتیجه دارد.

بدون شک بازی فردا برای خوزه مورینیو حیثیتی خواهد بود. آقای خاص که عنوان کرده سوپرجام یکی از کم‌ اهمیت‌ترین جام‌های فوتبال اسپانیا است، بدون شک بازی فردا را بسیار جدی خواهد گرفت و قطعا نشان خواهد داد این جام آنقدرها هم که او مطرح کرده، کم اهمیت نخواهد بود و تیمش برای رسیدن به قهرمانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

همچنین مورینیو، که پیش از این سایه سنگین پپ گواردیولا را بالای سر خود می‌دید و در نهایت موفق شد این مربی را شکست دهد، نمی‌خواهد شاهد ظهور «گواردیولای» دیگری باشد و می‌خواهد در دومین رویارویی با «تیتو» طعم تلخ شکست را به این مربی بچشاند.

«مو» بیش از پیش تحت فشار رسانه‌ها و هواداران مادریدی قرار دارد و پیروزی در جدال با مهمترین رقیب رئال و کسب عنوان قهرمانی در یکی از کم‌اهمیت‌ترین جام‌های اسپانیا! می‌تواند به طور کامل این تیم را از فشار خارج کند.

فردا شب ال‌کلاسیکوی حساس و بیادماندنی دیگری را در برنابئو شاهد خواهیم بود و باید دید که در نهایت سوپر جام اسپانیا به چه تیمی خواهد رسید.

مورینیو می‌تواند پس از 2 قهرمانی که با رئال آورده( لالیگا، کوپا دل‌ری) در به‌دست آوردن جام قهرمانی هت‌تریک کند یا اینکه تیتو ویلانووا اولین عنوان قهرمانی خود را با بارسلونا بدست خواهد آورد./فارس