ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حواشی برنامه 90؛ کفاشیان رأی شیث و نصرتی را اعلام نمی کند



 

 

 

حواشی برنامه 90؛ کفاشیان رأی شیث و نصرتی را اعلام نمی کند

 

* حسن زاده: ما رای نصرتی و شیث را ابلاغ کرده ایم از کفاشیان بپرسید که چرا آن را اعلام نمی کند

رئیس کمیته انضباطی امشب مهمان برنامه نود بود. عادل فردوسی پور از تعویق در اعلام حکم شیث و نصرتی گلایه کرد. او به طعنه گفت: «شاید مدیران فدراسیون فوتبال گذاشته اند برای پس از جام جهانی 2012 یا 2016.»  حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی هم در پاسخ گفت: «ما رای را صادر و دستور ابلاغ آن را دادیم اما در آستانه رسانه ای شدن ریاست فدراسیون فوتبال گفتند که بهتر است فعلا رای اعلام نشود. با توجه به سیاستی که رئیس فدراسیون دنبال می کنند خود ایشان باید پاسخگو باشند.»

حسن زاده این حرف را در حالی زد که فردوسی پور در این هنگام گفت: «یعنی شما و کمیته ای که در آن کار می کنید استقلال کاری ندارد؟»

حسن زاده گفت: «ما ارزیابی کردیم و رای را انشاء، تایپ و آماده ابلاغ کردیم. امیدوارم رای با نظر آقای کفاشیان هر چه زودتر اعلام شود تا فدراسیون بیشتر از این تخریب نشود.»

فردوسی پور از رییس کمیته انضباطی در مورد رای درگیری و کتک زدن داور در بازی چوکا پرسید که حسن زاده گفت: «من یک گلایه از شما و همکارانتان دارم. اگر رای این بازی فردای آن روز اعلام می شد خود شما و همکارانتان اعتراض نمی کردید که چرا رای را زود اعلام کرده اند؟»

در این لحظه مجری برنامه نود گفت: «در اعلام این رای که دیگر بازی تیم ملی و مسائل دیگر دخیل نیست؟ شنیده ایم که برای اعلام این رای هم دارند لابی می زنند تا محرومیت ها کاهش پیدا کند!»

که حسن زاده گفت: «چنین چیزی نیست. ما فردا جلسه داریم و اگر در جلسه فردا به نتیجه برسیم رای را اعلام خواهیم کرد.»

اما صحبت های پایانی رئیس کمیته انضباطی که روی اصرار عادل فردوسی پور بود. او پرسید که بالاخره رای بازیکنان پرسپولیس چه زمانی اعلام می شود که حسن زاده گفت: «ما رای را به ریاست فدراسیون اعلام کرده ایم و در این زمینه به قول خودمان عمل کرده ایم.رای کاملا عادلانه است و بر مبنای انصاف و عدالت صادر شده است.فقط مانده امضای دبیر کل تا به مطبوعات هم ابلاغ شود.»

* یک و نیم میلیارد بودجه راه‌اندازی زمین چمن ورزشگاه حیدریان قم

در گزارشی که 90 تهیه کرده بود به مشکلات ورزشگاه حیدریان قم پرداخته شد که جهان بین مدیر کل تربیت بدنی استان قم گفت: «مشکل این ورزشگاه با تدبیر مقام معظم رهبری حل شد. ماه دهم سال گذشته این ورزشگاه را تحویل گرفتیم و 500-600 میلیون تومان هزینه آن شد تا سالن‌های ورزشی‌اش شروع به کار کند. برای راه‌اندازی زمین چمن و پیست دو میدانی آن به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و می‌خواهیم زمین چمن مصنوعی ایجاد کنیم. اگر این پول و هزینه تامین شود در کمتر از 4 ماه یعنی اسفند امسال زمین چمن به بهره‌برداری می‌رسد.»

* عبدالله ویسی خطاب به دوربین نود: تصویر من را نشان ندهید گریه ام می گیرد!

سرمربی تیم صبا می گوید هنوز هم با پخش تصاویر خط خوردنش از تیم ملی گریه می کند.

امشب در برنامه نود عادل فردوسی پور یکی از برنامه های چند سال پیش نود را روی آنتن برد. در این برنامه فردوسی پور آیتمی را پخش کرد که عبدالله ویسی دو ساعت مانده به پرواز تیم ملی در فهرست خط خورده ها قرار گرفت تا بگوید: «بچه ها برایم جشن گرفته بودند، نمی دانم چرا این طوری شد.»

ویسی که در حال حاضر سرمربی تیم صبا است در آن زمان با گریه این حرف ها را می زد. اما حالا سال ها از آن زمان گذشته است و خبرنگار دوربین نود وقتی در مورد آن اتفاق از ویسی پرسید او در جوابش گفت: «مگر هنوز آن فیلم را دارید؟ تو رو خدا تصویر من را نشان ندهید چون دوباره گریه ام می گیرد.»

* کرانچار: من در خوردن چیزی زیاده روی نمی کنم

سرمربی تیم سپاهان می گوید برای اخراجش از مونته نگرو دنبال بهانه بودند.

پس از حضور زلاتکو کرانچار در ایران رئیس فدراسیون فوتبال مونته نگرو دلیل اخراج سرمربی سابق تیم ملی این کشور را اعتیاد به الکل عنوان کرد. اما کرانچار که هم اکنون هدایت تیم سپاهان اصفهان را برعهده دارد در مورد این اتفاق گفت: «همه این اتفاقات را تکذیب می کنم. من به طرفداران فوتبال چه در ایران و چه در مونته نگرو می گویم که دژان ساوی سویچ بهانه ای برای اخراج یک مربی موفق نداشت و برای اینکه دلیلی برای مردم مونته نگرو داشته باشد به همه دروغ گفت که من الکل مصرف می کنم.»

* سید جلال حسینی: دوست دارم تا فوتبالم تمام نشده به انزلی برگردم

مدافع ملی پوش سپاهان امشب در برنامه نود گفت که همه زندگی ورزشی اش را مدیون ملوان است.

سید جلال حسینی که مهمان برنامه امشب نود بود حرف هایش در این برنامه را این طور شروع کرد: «من از بچگی در ملوان بودم و فوتبالم را از نونهالان این تیم شروع کردم. 4 سال هم در بزرگسالان ملوان توپ زدم و خیلی به ملوان مدیون هستم. دوست دارم یک بار دیگر به انزلی برگردم و در ملوان فوتبال بازی کنم.»

در این لحظه فردوسی پور خطاب به حسینی گفت که اما در ملوان سقف را رعایت می کنند و آنجا مثل سپاهان نیست که سید جلال گفت: «همه چیز را می دانم. دوست ندارم فوتبالم تمام شود و به انزلی برگردم. دوست دارم با دوستانم مثل مازیار زارع و بقیه بچه ها به این تیم برگردیم تا یک تیم قدرتمند را تشکیل بدهیم.»

او در ادامه در مورد نیامدنش به استقلال در ابتدای فصل گفت: «من می خواستم از سپاهان جدا شوم چون بیشتر دوستانم از تیم رفته بودند. حتی با استقلالی ها هم حرف زده بودم اما وقتی با سپاهانی ها به خصوص آقای حسینی و ساکت حرف زدم شرایط برای ماندن فراهم شد. یک چیز دیگر هم بگویم که مهم ترین تصمیم من برای ماندن هواداران سپاهان بودند. به هر حال فکر می کنم تصمیم درستی گرفتم.»

حسینی در مورد جدایی بوناچیچ از سپاهان هم گفت: «او خودش نمی خواست بماند. اخلاق خوبی نداشت و با بازیکنان به خوبی ارتباط برقرار نمی کرد. اما از لحاظ فنی کارش را بلد بود. لوکا عیب های زیادی داشت و همه را از تیم اخراج کرده بود. امیدوارم هر کجا که هست موفق باشد.»

سیدجلال حسینی که از کار کردن با کی روش راضی بود در اشاره کوتاهی که به مربیگری افشین قطبی در تیم ملی داشت گفت: «قطبی نمی توانست به فوتبال ایران کمک کند. این حرف را نه الان که رفته می زنم بلکه اگر همان زمان هم از من می پرسیدند می گفتم. قطبی با برخی بازیکنان مشکل داشت و برخی ها حرف او را نمی خواندند.»

* با دستور دادستان استان گیلان؛ بازیکنان چوکا دستگیر شدند و در بازداشت هستند

بازیکنانی که داور بازی را کتک زده بودند در بازداشت به سر می برند.

بازیکنان چوکا که بیست روز قبل سعید شمس (داور بازی آنها با شهرداری دزفول) را کتک زدند با حکم دادستان استان گیلان بازداشت شدند.

امشب خانی پور سرپرست تیم چوکا وقتی روی خط برنامه نود آمد این خبر را تایید کرد و گفت: «بله، متاسفانه ماموران آمدند و بازیکنان ما را دستگیر کردند. آنها در حال حاضر در بازداشت هستند و نمی دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد.»

در این لحظه فردوسی پور گفت که آیا آنها به دلیل کتک زدن داور دستگیر شده اند یا نه که خانی پور در ابتدا گفت: «نمی دانم!» اما وقتی فردوسی پور سوالش را تکرار کرد او گفت: «بله فکر می کنم به خاطر همین اتفاق بوده است.»

ظاهرا خانی پور پیش از این هم در برنامه های ورزشی رادیو دچار تناقض گویی شده است. وی روز بعد از بازی، کتک کاری داور را به طور کلی کتمان کرده و گفته بود که شمس فقط زمین خورده است.

* سعید شمس: خیلی کتک خوردم، بدنم گرم بود متوجه نمی شدم!

پس از بیست روز داور مضروب در بازی چوکا در مورد اتفاقات این بازی حرف می زند.

سعید شمس که در دیدار چوکا و شهرداری دزفول به شدت کتک خورد پس از بیست روز در مورد اتفاقات آن بازی اظهار داشت: «من تا زمانی که فیلم بازی را ندیدم نمی توانستم عمق فاجعه را درک کنم. در حال حاضر خوشحالم که توانستم در مستطیل سبز از داوران دفاع کنم. اگر داوری و پیراهن آن برای بازیکنان محترم نیست برای من و همکارانم هست. من خیلی خوشحالم که دست روی کسی بلند نکردم. دوست دارم این مسئله فوتبالی حل شود.»

او در مورد اینکه در رختکن هم او را کتک زده اند یا نه گفت: «من گرم بودم متوجه نشدم! (با خنده). اما در رختکن هم تعدادی آمدند و دست درازی کردند که تا امروز هویت شان مشخص نشده است.»

* شرایط نابسامان پیام مشهد

گزارشی از وضعیت پیام مشهد تیمی که زمانی در لیگ برتر حضور داشت پخش شد که اکنون در لیگ دسته دوم حضور دارد. این تیم از مشهد به نیشابور منتقل و وعده و وعید فراوانی هم داده شد اما اکنون حتی 11 لباس یکرنگ ندارد که بازیکنانش در میدان حاضر شوند.

* 90 با طعم مرگ

گزارشی از توکلی بازیکن 16 ساله‌ای که به دلیل نبودن امکانات پزشکی در زمین مسابقه فوتبال و در دستان پدرش جان داد، پخش شد. پدر امیر توکلی گفت: «پسرم در آن مسابقه یک گل در دقیقه 10 زد و به من قول داده بود 3 گل می‌زند. شوت بعدی او به تیر دروازه خورد که مدافعان توپ را دفع کردند و توپ به سینه امیر خورد. پسرم 20 دقیقه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و آمبولانس 20 دقیقه بعد آمد. هیچ گونه تجهیزات پزشکی در کنار زمین مسابقه نبود. امیر من پرپر شد. اجازه ندهید امیرهای دیگر در زمین فوتبال پرپر شوند. همین امروز نیز دروازه‌بان و مدافع آبفا به هم برخورد کردند که دروازه‌بان بیهوش شد و باز هم امکانات پزشکی نبود.»

بعد از حرف‌های پدر این بازیکن فقید، دکتر نجفی مدیر حوادث و موقعیت‌های پزشکی یزد روی خط آمد و ادعا کرد: «آمبولانس سه دقیقه بعد از تماس به ورزشگاه رسیده است که وقتی با تعجب فردوسی‌پور مواجه شد نجفی تلفنش را قطع کرد و دیگر هم پاسخگو نبود.»

فردوسی‌پور گفت: «نمی‌دانم چرا از اتفاقات تلخ دست نمی‌کشید. همین امروز هم در یزد دوباره چنین اتفاقی افتاد.»

سجاد عظیمی بازیکن تیم احسان ری بود که در دیدار دوستانه با سایپا فوت کرد. پدر وی در برنامه 90 گفت: «من 9 ماه بعد از آن اتفاق آرش کوشا را دیدم که وقتی به خانه ما آمد 10کارت 100 هزار تومانی به ما هدیه داد اما مهدی دادرس به ما گفت ما بیت‌المال را هدر نمی‌دهیم. با این حال به نظر من دادرس مدیر خوبی است اما ریش سفید خوبی نیست.»

اگر کوشا فقط یک تماس با من می‌گرفت من چیزی نمی‌خواستم اما اکنون وضعیت فرق می‌کند. مهدی دادرس به روی خط آمد و گفت: «ما قبول داریم دیر به خانواده این بازیکن سر زدیم و عذرخواهی می‌کنم. من پیشنهاد 20 میلیون تومان هم به این خانواده کردم اما برادرش 40-50 میلیون تومان از ما پول خواست. این پول بیت‌المال است و ما نمی‌توانیم همین طوری آن را خرج کنیم. آن 10 کارت هدیه بود و یک کادو.»

فردوسی پور از دادرس خواست که این 50 میلیون تومان را به این خانواده بدهد زیرا در بحث سقف قراردادها نیز قانون دست و پای باشگاه را بسته بود ولی باشگاه سایپا چند برابر سقف قرارداد به کریم انصاری‌فرد پول داد. اکنون نیز در حق این خانواده که جوانش را از دست داده چنین رفتاری بکنیم.

* جعل امضای مربی هلندی سابق استیل‌آذین

حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین روی خط آمد تا در مورد کاهش 12 امتیاز این تیم توضیح بدهد اما با توجه به وقت محدودی که داشت گفت نامه‌ای که به امضای یونگ به ما تحویل داده‌اند که پول را گرفته، جعلی است. یونگ و وکلایش در فیفا گفته‌اند این امضا کپی است و دست خط او جعل شده است که من دو سال است به خشایار محسنی می‌گویم اصل نامه را به من تحویل دهید تا من بتوانم از خودم دفاع کنم.

خشایار محسنی روی خط آمد و گفت من قسط اول را به این مربیان داده‌ام و پولی برای خودم برنداشته‌ام که در نهایت قرار شد هفته آینده به این موضوع در برنامه 90 پرداخته شود.

* در نظر سنجی برنامه نود مشخص شد؛ جباری تاثیر گذارترین بازیکن تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی

از نظر مردم مجتبی جباری تاثیر گذارترین بازیکن تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی بوده است.

امشب سوال برنامه نود در مورد این بود که بهترین بازیکن در مرحله انتخابی جام جهانی چه کسی بوده است که در این نظر سنجی مجتبی جباری بیشترین رای را آورد.

عادل فردوسی پور در نظر سنجی امشب نام جواد نکونام، هادی عقیلی و آندرانیک تیموریان را هم در کنار نام جباری قرار داده بود تا مردم بگویند که کدام یک از این بازیکنان عملکرد بهتری در مرحله مقدماتی جام جهانی داشته اند.

امشب 55 درصد به جباری، 18 درصد به تیموریان، 16 درصد به نکونام و 11 درصد هم به هادی عقیلی رای دادند.


ویدیو مرتبط :
خطاب کردن شیث و نصرتی با واژه ای زشت در برنامه زنده تلویزیون توسط سرمربی مس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیث رضایی از برنامه 90 شکایت کرد


قوانلو دلیل این شکایت را بیان برخی اتهاماتی دانسته که در 90 به شیث رضایی وارد شده و او اجازه پاسخگویی نیافته است.