ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حمایت دبیركل فیفا از انتخاب روسیه و قطر: تمام آرا مهر قاضی داشت



 

 

حمایت دبیركل فیفا از انتخاب روسیه و قطر: تمام آرا مهر قاضی داشت

 

دبیرکل فیفا پس از جنجال‌های به وجود آمده درباره روند انتخاب میزبان جام جهانی گفت: سیستم انتخاب و رای‌گیری، شرایط مناسبی دارد و در سال‌های آینده تغییری نخواهد کرد.

پس از انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان جام‌های جهانی 2018 و 2022 انتقادهای زیادی نسبت به شیوه رای‌گیری و احتمال دخالت نابجای اعضای کمیته اجرایی در انتخاب میزبان صورت گرفت. سردسته منتقدان، روزنامه‌های انگلیسی بودند که روش فعلی رای‌گیری را رسوایی برای فیفا خوانده و اعلام کردند با این شیوه رای‌گیری هیچگاه میزبانی به کشوری مانند انگلیس نمی‌رسد.

جروم والکه دبیرکل فیفا درباره‌ی انتقادهای صورت گرفته نسبت به عملکرد کمیته اجرایی فیفا گفت: فکر می‌کنم با وجود اینکه از بین نامزدها فقط دو کشور می‌توانست انتخاب شود و طبیعتا پیشنهاد بقیه کشورها شکست می‌خورد اما باز هم واکنش‌ها نسبت به این انتخاب در مجموع مثبت بود. انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان دو دوره‌ی بعدی با استقبال خوبی از سوی هواداران فوتبال روبه‌رو شد. این مساله نشان می‌دهد که فوتبال در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد.

دبیرکل فیفا ادامه داد: روسیه یک کشور بزرگ در فوتبال است و شایستگی این میزبانی را دارد. خاورمیانه هم بخشی از خانواده فوتبال است.

یکی از انتقادهای صورت گرفته نسبت به کمیته اجرایی فیفا، کاهش تعداد اعضای رای دهنده از 24 نفر به 22 نفر است. این کاهش به دلیل محرومیت دو تن از اعضای کمیته اجرایی به دلیل رشوه‌خواری و فساد مالی بود که در آستانه انتخاب میزبانی جام جهانی صلاحیت کمیته اجرایی فیفا را تا حد زیادی کاهش داد.

والکه درباره‌ی کاهش تعداد اعضا گفت: این مساله هیچ ربطی به اتهام دخالت در آرا ندارد. تمام 22 نفر به همراه یک قاضی و یک مقام رسمی در اتاقی گرد هم بودند و هر کس بلند می‌شد و برگ رایی را که مهر قاضی بر روی آن ثبت شده بود، به داخل گلدان می‌ریخت و طبیعتا رای مخفی بود. پرونده این ماجرا بسته شده، ما با آن دو نفری که از اعضای کمیته اجرایی کنار رفتند، توانستیم به خوبی کنار بیاییم و شرایط را کنترل کنیم. آن دو نفر محروم شدند و نیازی نیست برای این مساله شرمنده باشیم.

والکه در پایان تاکید کرد: انتخاب میزبان جام جهانی بعد یعنی جام جهانی 2026 تا قبل از برگزاری جام جهانی 2018 صورت نخواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
میزبانی قطر به قیمت آبروی فیفا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: روسیه و ایران باید بین حمایت از اسد یا محافظت از سوریه یکی را انتخاب کنند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, باراک اوباما

اوباما:
روسیه و ایران باید بین حمایت از اسد یا محافظت از سوریه یکی را انتخاب کنند/ نمی توانم تصور کنم بدون کنار رفتن بشار از قدرت ، جنگ داخلی در سوریه پایان یابد/ می توانم 50 هزار تفنگدار اعزام کنم اما این راهش نیست

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت روسیه و ایران باید بین حمایت از بشار اسد یا محافظت از سوریه، یکی را انتخاب کنند. اوباما افزود نخواهیم توانست داعش را از بین ببریم تا (بعدا) به حل و فصل سیاسی بحران سوریه برسیم.

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار نخست وزیر جدید استرالیا گفت : ایران و روسیه باید بین حمایت از بشار اسد و نجات سوریه یکی را انتخاب کنند.

رئیس جمهور آمریکا افزود : روسیه و ایران باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند از بشار اسد حمایت کنند یا اینکه کشور سوریه را از طریق ایجاد یک دولت مشروع سوری نجات دهند.

اوباما این مطلب را در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مطرح کرد. اوباما گفت نمی تواند تصور کرد که بدون کنار رفتن بشار اسد از قدرت ، جنگ داخلی در سوریه پایان یابد.

اوباما افزود : بشار اسد نمی تواند مشروعیت را بار دیگر به دست آورد. هدف تلاش های اخیر دیپلماتیک ایجاد فضایی است که در نهایت به یک انتقال سیاسی منجر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که می تواند 50 هزار تفنگدار دریایی را به سوریه اعزام کند و آنها قادر خواهند بود رقه و حتی موصل در عراق را پس بگیرند، اما زمانی که به خانه برمی گردند، چه اتفاقی می افتد؟

'مالکولم ترنبول' گفت: نظر همه رهبرانی که در ترکیه با آنها مذاکره شد نیز این است که حضور ارتش های خارجی مانند تئاتری است که می تواند در حال حاضر نتیجه معکوس دهد.

نخست وزیر استرالیا بر راه حل سیاسی برای پایان تنش ها در سوریه تاکید کرد، اما تلاش کرد راه حل سیاسی در سوریه را به بحث اهل سنت بکشاند.

وی گفت که بعد از جنگ سوریه در نهایت باید در این کشور 'شکلی از حکومت به دست آید که تقسیم قدرت بین گروه های مختلف' در آن شکل گیرد و در این مسیر لبنان را مثال زد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب