ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حلالی:فتح الله زاده خودش مجرم است/ برومند:به خاطر یک مشت همه چیز را از دست دادم



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

اسماعیل حلالی:فتح الله زاده خودش مجرم است! / محمد خانی آماده بود که استقلالی ها را بزند/قلعه نویی دربی باز نیست

مرتضی رضایی: یکی از اخراجی ها در دربی سال 78.اسماعیل حلالی پس از گذشت 12 سال از آن بازی می گوید که داور عربستانی تصمیم درستی گرفته بود:«اخراج من درست بود اما هرگز فکرش را نمی کردم که 10 دقیقه پس از اخراج محمد خانی و بدون اینکه تذکری از داور بگیرم از زمین اخراج شوم.»حلالی از زمین بیرون رفت تا پرسپولیسی ها 60 دقیقه 9 تفره مقابل استقلال بازی کنند.دیداری که به عقیده اسماعیل به تاریخ پیوسته است و اگر پرسپولیس 9 نفره نمی شد شاید بازی را به حریفش واگذار می کرد:«9 نفره شدن ما انگیزه بچه ها را بالا برد.من می گویم اگر 10 نفره بودیم به استقلال می باختیم.»هافبک سال های نه چندان دور پرسپولیس در گفت و گویی با خبرآنلاین،خاطراتش را مرور می کند و از حال و هوای دربی در بهمن ماه حرف می زند.

از همان دربی معروف شروع می کنیم.از بازی اخراج شدی و پرسپولیس 9 نفره شد.خیلی ها بر این عقیده بودند که با اخراج حلالی و محمد خانی دیگر کار پرسپولیس تمام است.

صبح من از خواب بیدار شدم اصلا آرامش نداشتم.تنها روزی بود که دوست داشتم بازی زود شروع شود.انگار حس کرده بودم که قرار است یک اتفاقی بیفتد.هر کاری کردم خودم را آروم کنم،نشد.موقع بازی،وقتی داشتیم از راهرو می رفتیم بالا که وارد زمین بشویم محمد خانی که از من خیلی با تجربه تر بود زیر کفش هایش را نشان داد و گفت الان می زنم و ...از این حرف ها!

یعنی از قبل آمادگی این را داشت که روی بازیکنان استقلال خطا کند؟

منظور او محکم بازی کردن بود.فکر می کنم میواست به من هم بگوید که باید سفت و محکم بازی کنم.من خودم آرامش نداشتم و بیشترین تاثیر را روی من گذاشت.حرف های او استرس من را بیشتر کرد.وقتی محمد خانی اخراج شد هرگز فکرش را نمی کردم که داور در کمتر از 10 دقیقه به من هم کارت قرمز نشان بدهد.چون در ایران معمولا داورها وقتی کارت قرمز به بازیکن یک تیم می دهند کمی مراعات می کنند که بدون تذکر بازیکن دیگری اخراج نشود اما داور عربستانی به من هم کارت قرمز نشان داد.من در ان بازی اشتباه کردم و الان می گویم که آن اخراج کاملا درست بود.آن بازی هم به تاریخ پیوست و ما 9 نفره توانستیم با جان و دل بازی کنیم.من می گویم شاید اگر 10 نفره بازی می کردیم بازی را می باختیم اما 9 نفره شدن انگیزه بچه ها را بالا برد.آن دربی در خاطره هواداران خواهد ماند.

شما در آن بازی 9 نفره مقابل استقلال مساوی کردید.در هفته های اخیر شایعات زیادی مبنی بر تبانی در آن دربی مطرح شده است.اینکه داور کاری کند تا بازی به تساوی کشیده شود و یا به بازیکنان گفته باشند برای مساوی کردن به میدان بروند.

وقتی آقای فتح الله زاده 12 سال پس از آن دربی این حرف ها را می زند حتما خودش مجرم است.حرف را باید در موقعش زد.بعد از 12 سال بیان این حرف ها اصلا درست نیست.تا به حال به ما نگفته اند کاری کنید تا بازی مساوی شود.حتی اگر سرمربی تیم هم بگوید این کار را بکنید خود فوتبالیست نمی تواند این کار را انجام بدهد.مطمئن باشید این شایعات دروغ محض است و هر کس این حرف ها را می زند ضعف وجودی خودش است.چنین چیزهایی در فوتبال نیست.ما در آن بازی 60 دقیقه 9 نفره بازی کردیم.جالب اینجاست که موقعیت گل هم داشتیم اما استقلالی ها نه.

روز جمعه پرسپولیس در شرایطی به مصاف استقلال می رود که یحیی می خواهد نخستین دربی اش  در قالب سرمربی پرسپولیس را تجربه کند.

خیلی ها می گویند که قلعه نویی دربی باز است،اما اصلال این طور نیست که بگوییم فلان مربی دربی باز است و دیگری کم تجربه.دربی به وضعیت روحی و روانی بازیکنان در روز مسابقه بر می گردد.اگر بازیکنان در شرایط خوبی قرار داشته باشند می توانند عصای دست مربی خود باشند.اگر بازیکن آماده نباشد بزرگترین مربیان زمین گیر می شوند.هیچ کس دربی باز نیست اما مربی می تواند با بازیکنانش حرف بزند و آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده کند.افراد نمی توانند بگویند که من در دربی نمی بازم.به نظر من پرسپولیس یک ایراد بزرگ داشت که روز به روز فاصله بین مربی و بازیکن در این تیم افزایش پیدا می کرد.یحیی آمد،این مشکل را حل کرد و حالا هم دارد نتیجه می گیرد.

پرسپولیس این روند رو به رشد را شروع کرده است،فکر می کنید آمدن یحیی و قرار گرفتن در این مسیر رشد چقدر می تواند به موفقیت سرخپوشان در دربی کمک کند؟

بحث پرسپولیس روحی و روانی بود که نتیجه نمی گرفتند.البته زمان ژوزه خیلی هم خوب تمرین نمی کردند.یحیی آمد و آسیب شناسی کرد و این مشکل را حل کرد.بازیکنان پرسپولیس الان واقعا می خواهند که بازی کنند و این مهم است.قبلا شاید اگر به آنها پول هم می دادی تمایلی به بازی کردن نداشتند.به نظر من روز جمعه یک بازی خوب رقم می خورد.چون استقلال هم یک تیمی است که هم از نظر مهره و هم از نظر کادر فنی و شکل کار ایده آل هستند.پرسپولیس هم به این شرایط رسیده است.من دوست دارم اتفاقی بیفتد که پرسپولیس بازی را ببرد،اما بیش از همه این برای من مهم است که از تماشای دربی یک چیزی یاد بگیرم./خبرانلاین

 

پرویز برومند:به خاطر یک مشت همه چیز را از دست دادم/بارها از رافت حلالیت طلبیده ام/کروش چوب موافقت با خداحافظی رحمتی را می خورد

به گزارش خبرآنلاین؛یک مشت زد و فوتبالش برای همیشه نابود شد.قطعا اگر زمان به عقب باز می گشت پرویز هرگز آن مشت را به صورت پایان رافت نمی زد.«یکی از تلخ ترین دربی های عمرم بود.همان یک مشت من را از همه چیز عقب انداخت.

بازیکن نباید تحت تاثیر قرار بگیرد.احساسات در یک لحظه بر من غلبه کرد و همه چیز را از دست دادم.» پرویز برومند این را گفت و با اشاره به دربی روز جمعه گفت:«به نظر من استقلال 70 درصد شانس پیروزی دارد.آنها به لحاظ روحی و داشتن مهره بهتر از پرسپولیس هستند.

اگر قرار باشد یازده تا بازیکن را در نظر بگیریم استقلالی ها 7 مهره بهتر از پرسپولیس دارند.» پرویز برومند پرانتزی را بازی می کند و می خواهد یادآوری کند که پس از آن دربی بارها از رافت عذرخواهی کرده است و حالا یکی از دوستان صمیمی او است:«من،بارها و بارها است که رافت را دیده ام.

با هم به رسانه های مختلف رفته ایم و بارها هم بوسیدمش.من پس از همان بازی از رافت حلالیت طلبیدم.» دروازه بان سابق تیم ملی و استقلال اداه حرف هایش را به سید مهدی رحمتی و انتقاد از کارلوس کروش ربط می دهد و می گوید:«شاید کارلوس کروش یکی از بهترین مربیان جهان باشد،اما برای فوتبال ما نمی تواند کاری کند.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

وقتی سید مهدی رحمتی به عنوان بهترین دروازه بان آسیا می گوید به دلیل برخی از مشکلات نمی توانم فعلا در تیم ملی باشم کروش به جای اینکه با او حرف بزند و مشکلش را حل کند می گوید برو به سلامت!

هم کروش و هم تیم ملی در آینده چوب این تصمیم غلط را می خورند.البته همه دود آن به چشم ما خواهد رفت چون کروش پولش را می گیرد و از ایران می رود.رحمتی اگر باهوش باشد شش ماه دیگر دوباره دروازه بان اول تیم ملی خواهد بود چون کروش رفتنی است.»/خبرانلاین

 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتح‌الله‌زاده:جباری حق ندارد به خاطر پول قهر كند



 

 

فتح‌الله‌زاده:جباری حق ندارد به خاطر پول قهر كند

 

بی‌پولیم، با این وضعیت نمی‌توان تیم را اداره کرد

فتح‌الله‌زاده:جباری حق ندارد به خاطر پول قهر كند

سرپرست باشگاه استقلال گفت: دلیل غیبت مجتبی جباری در تمرینات را نمی‌دانم اما او حق ندارد به خاطر پول قهر کند.

علی فتح‌الله‌زاده در خصوص مباحث مالی اظهار داشت: هفته پیش روزهای سختی داشتیم. سه قرارداد مهم امضا کردم و یک هفته است که به دنبال پول هستم. همچنان بی‌پولیم و بعضی بچه‌ها هنوز پول نگرفته‌اند. دو میلیارد تومانی که از سازمان تربیت بدنی می‌خواهیم هنوز به باشگاه داده نشده و همه این گرفتاری‌ها مصادف با زمان نقل و انتقالات شده است. با دست خالی به همه وعده و وعید دادیم و اگر به این شکل ادامه پیدا کند آسیب می‌بینیم.

وی افزود:‌ در یکی از روزنامه‌ها نوشته بودند که به دلیل فشار بالا، زیر سرم رفتم و متأسفانه جای دیگری در کمال بی‌انصافی نوشته بودند که این حرکت فتح‌الله‌زاده نمایشی است. این افرادی که چنین چیزی را نوشتند کجا بودند که ببینند هفته گذشته سه بار به دلیل بالا و پایین رفتن فشارم تحت نظر پزشک بودم. چطور بگویم که با این شرایط مالی اداره کردن تیم بزرگی مثل استقلال سخت است و به آدم فشار وارد می‌شود.

سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که چرا وزارت ورزش اقدامی برای باشگاه استقلال انجام نمی‌دهد گفت:‌ وزارت ورزش هم مسائل خاص خودش را دارد. آنها می‌گویند باید وزیر معرفی شود و حکم بگیرد. ما در بدترین زمان هستیم اما با کمک خدا توانسته‌ایم کارها را جلو ببریم. سلامتی خودم را به خطر انداخته‌ام اما با هزار بدبختی تیم را بستم. از بیرون همه می‌گویند استقلال این خریدها را انجام داده اما عملی شدن این خریدها به سادگی نبود. پرسپولیس و استقلال روزهای سختی دارند البته دوستان پرسپولیسی ما به خاطر اینکه تغییرات کمتری داشتند سختی کمتری نسبت به من کشیدند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند بی‌پولی استقلال در آینده‌ای نزدیک سبب شود، صدای بازیکنان این تیم درآید گفت: نگران همین مسئله هستم چرا که به هر حال صدای بچه‌ها درمی‌آید.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود مجتبی جباری به دلیل مسائل مالی در تمرینات شرکت نمی‌کند تصریح کرد: من نمی‌دانم دلیل غیبت جباری در تمرین چیست و اصلا آیا قهر کرده یا نه اما اگر جباری به خاطر پول قهر کرده حقش نیست چرا که او از سایر بازیکنان استقلال بیشتر پول گرفته است و حتی حاضرم این قرارداد را روی سایت باشگاه بگذارم. اگر قرار به قهر باشد بازیکنانی مثل جواد شیرزاد، پژمان منتظری و کیانوش رحمتی این حق را دارند چرا که پول خیلی کمی گرفته‌اند. درست است که پرداختی‌ها عقب افتاده اما دلیل بر قهر کردن نمی‌شود. تیم سرمربی و سرپرست دارد و آنها باید پیگیر غیبت جباری باشند و سپس به من گزارش دهند.

فتح‌الله‌زاده در خصوص وضعیت فرهاد مجیدی و اینکه اگر او با استقلال قرارداد داشت چرا عنوان شد در این تیم ماندنی شده گفت: ما اصلا با فرهاد مجیدی مشکلی نداشتیم. برای من عجیب است و مانده‌ام چطور بازیکنی که با تیم قرارداد داشت برخی‌ها مدام می‌نوشتند مجیدی از استقلال قهر کرده و یا می‌خواهد به تیم دیگری برود. اگر ما تأکید کردیم که مجیدی در استقلال ماندنی شد به خاطر نوشته برخی‌ها بود که می‌خواستند شایعه درست کنند.

وی اضافه کرد: آنها می‌دانستند مجیدی با استقلال قراداد دارد ولی با این حال دست از حاشیه سازی برنداشتند.

فتح‌الله‌زاده در خصوص جذب فریدون زندی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا امروز که آخرین روز نقل و انتقالات است رضایت‌نامه او را از باشگاه استیل آذین بگیریم و بتوانیم از حضور او استفاده کنیم.

وی در مورد قضیه خسرو حیدری با باشگاه سپاهان گفت:‌ هنوز نقل و انتقالات تمام نشده و فکر می‌کنم امروز کمیته انضباطی در خصوص حیدری و سپاهان تصمیم‌گیری می‌کند.

فتح‌الله‌زاده در ادامه در خصوص جدایی دکتر نوروزی از استقلال عنوان کرد: دکتر نوروزی سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده است. من اولین بار او را به باشگاه استقلال آوردم اما باتوجه به مشغله‌هایی که دارد و می‌خواهد از تز خود دفاع کند گفت نمی‌تواند امسال تمام وقت در کنار تیم باشد. با توجه به اینکه سال گذشته هم ما مشکلاتی بابت مصدومیت بازیکنان داشتیم دکتر نوروزی ترجیح داد این فصل کنار ما نباشد. قرار است به زودی با دکتر شهاب و دکتر خانلری قرارداد ببندیم. آنها چون در تیم ملی هستند گروهی رابه ما معرفی کردند. چون می‌خواهیم پزشک تمام وقت داشته باشیم با آنها این مسئله را طی کرده‌ایم و قرار شد هرگاه تیم ملی برنامه‌ای داشت از این گروه چهارنفره حتما دو یا سه نفر در استقلال حضور داشته باشند.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص اینکه چرا جذب پاون منتفی شد گفت:‌ او رقم مناسبی را به ما پیشنهاد داده بود اما برای پیگیری کارهایش جهت اخذ روادید و رضایت‌نامه از باشگاه قبلی دیر شده بود. قرار است امروز به جای او یک مدافع خارجی دیگر به استقلال بیاید.