ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حسین رضازاده بی کفایت است!



 

حسین رضازاده بی کفایت است!

 

 

در پی اتفاقی که برای علی حسینی، وزنه بردار ایرانی رخ داد و فدراسیون جهانی، رای به محرومیت مادامالعمر وی داد، نظرات مختلفی از اشخاص مختلف در رابطه با این مساله مطرح شده است، در این بین، حسین رضازاده بیش از همه هدف انتقادات قرار گرفته است.

 

محمدحسین برخواه، عضو سابق تیم ملی وزنه برداری، نیز در صحبت هایی به شدت از علی حسینی حمایت می کند و رضازاده را به باد انتقادات می گیرد::« این از افتخارات زندگی ورزشی من است كه هیچ وقت علیه كسی صحبت نكردم و اساسا دنبال حاشیه و مسائلی خارج از حوزه ورزش نبوده‌ام اما پس از شنیدن خبر محرومیت مادام‌العمر سعید علی حسینی نمی‌توانم ساكت بنشینم و قربانی شدن یكی از استعدادهای ناب وزنه‌برداری ایران و جهان را تماشا كنم. به نظر من حسین رضازاده، داراب ریاحی و زارع كه با بی‌كفایتی و بی‌لیاقتی، پنج جوان بااستعداد وزنه‌برداری ایران را نابود كردند متهم ردیف اول این ماجرا هستند.

محسن داوودی، انوش آرمك، امید نائیج، رشید شریفی و گل سرسبد همه آنها، سعید علی‌حسینی از وزنه‌بردارانی بودند كه هر كدام می‌توانستند سال‌ها برای ورزش این مملكت افتخارآفرینی كنند اما همه آنها را نابود كرده و اندك شانس‌های وزنه‌برداری را برای نجات از ورطه سقوط به حراج گذاشتند. هر كدام از آنها امروز به‌راحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌كنند. به‌نظر من بزرگ‌ترین مشكل و سهل‌انگاری از سوی داراب ریاحی، نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری صورت گرفت.

او 10 ماه پیش خواست با یك مصاحبه خودش را بزرگ كند و در حالی كه هنوز فدراسیون جهانی خبری را در مورد مثبت شدن آزمایش دوپینگ علی‌حسینی اعلام نكرده بود، این خبر را در اختیار رسانه‌ها گذاشت. سیاست او ایجاد تفرقه بین مدیران است. آن موقع با رضازاده تماس گرفتم و گفتم این چه مصاحبه‌ای بود كه ریاحی انجام داد و همین مسئله باعث نابودی علی‌حسینی می‌شود. اما او به من گفت كه در جریان نیست. مصاحبه هدفمند و غیرمسئولانه ریاحی كار دفاع از علی‌حسینی را سخت كرد. متاسفم از اینكه بگویم حدود یك سال پیش، زمانی‌كه اعلام شد پنج وزنه‌بردار تیم ملی دوپینگی هستند، تعدادی از پیشكسوتان وزنه‌برداری پس از نشست كمیته فنی رضازاده را مادام‌العمر محروم كردند چرا كه او یك بار دیگر هم در سال 74 دوپینگ كرده و دو سال محروم شده بود.

چند روز بعد نه تنها حكم‌كمیته فنی را باطل كردند، بلكه به او دستخوش هم دادند و رضازاده به‌طور ناگهانی سرپرست فدراسیون شد. رضازاده دائما خودش را مظلوم‌ جلوه می‌دهد و وانمود می‌كند كه می‌خواهد برای علی‌حسینی كاری در وزارتخانه‌ای دست و پا كند. وكیلی كه فدراسیون استخدام كرده هم كمترین تلاشی برای تبرئه شدن علی حسینی نكرد. مورد عجیب در مورد سخنان وكیل علی حسینی این است كه می‌گوید، یك سری مسائل را به خاطر مصالح ملی بیان نمی‌كند.

‌ای كاش بدانیم چه مسائلی است كه به مصالح ملی برمی‌خورد؟ جز این است كه پای رضازاده در این پرونده گیر است؟ من و بسیاری از اهالی وزنه‌برداری كه با یكدیگر در ارتباط هستیم، از بلایی كه سرعلی‌حسینی آوردند دل شكسته‌ایم. همان قدر كه او ناراحت است و درد می‌كشد، ما هم ناراحتیم و درد می‌كشیم. ما به چشم خود استعداد عجیب او را دیده بودیم. آقایان سعید را زیر پا گذاشتند تا خودشان بالاتر بروند.».../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
پسر حسین رضازاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگینامه حسین رضازاده



حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

زندگینامه حسین رضازاده + تصاویر

زادروز: 22 اردیبهشت 1357
محل تولد : اردبیل

قد: ۱٫۸۶ سانتی متر

رشته ورزشی : وزنه‌برداری

 

حسین رضازاده زادهٔ 22 اردیبهشت 1357، ملی‌پوش سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران است که در اردبیل در یک خانواده 7 نفری به دنیا آمد ، او فرزند دوم خانواده است که 1 برادر و 5 خواهر دارد. او  از ۱۵ سالگی شروع به ورزش وزنه برداری کرد و بارها با مدال‌هایش برای ایران افتخار به ارمغان آورد و رکوردهای جهان و المپیک را بهبود بخشید.

 

حسین رضازاده دارندهٔ دو مدال طلای المپیک و رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دستهٔ فوق سنگین است. او اکنون رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا است. وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران (دوره ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) به عنوان نماینده انتخاب شد.

 

ازدواج

حسین رضازاده و همسرش در مکه با هم ازدواج کردند که این مراسم از تلویزیون هم پخش شد . او  یک فرزند پسر به نام ابوالفضل دارد.

 

حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

 

عناوین و افتخارات حسین رضازاده

حسین رضازاده تاکنون دو بار مدال طلای مسابقات المپیک را برای ایران برده است. وی صاحب رکورد دو ضرب دستهٔ +۱۰۵ کیلوگرم میباشد و پیش از مسابقات جهانی وزنه برداری در فرانسه صاحب رکورد یک ضرب دستهٔ +۱۰۵ کیلوگرم این رشته ورزشی نیز بود. او در ایران به عنوان «قهرمان قهرمانان» نیز انتخاب شده‌است. آخرین قهرمانی وی مربوط به بازی‌های آسیایی دوحه است.

 

مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ تایلند ▪ مدال برنز مسابقه‌های قهرمانی جهان ۱۹۹۹ یونان
مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا ۱۹۹۹ چین
مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ▪ مدال طلای مسابقات ستاره‌های جهان ۲۰۰۱ استرالیا
مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان ▪ مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی جهان ۲۰۰۲ لهستان
مدال طلای ستاره‌های جهان ۲۰۰۲ روسیه
مدال طلای جایزه بزرگ ۲۰۰۲ نروژ
مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۳ چین
مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۳ کانادا
مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن
مدال طلای مسابقه‌های قهرمانی آسیا ۲۰۰۵ امارات
مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۵ قطر
مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۶ دومینیکن
مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه

 

حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

 

رد پیشنهاد یونان و ترکیه
حسین رضازاده در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار را رد کرد همچنین تقاضای مشابه ترکیه را مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت ۱۰ میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار رد کرد.

 

خداحافظی و انصراف از المپیک
۲ مرداد ۱۳۸۷ رضازاده از مسابقات رسمی خداحافظی کرد و به این ترتیب، شرکت او در المپیک پکن منتفی شد. علت انصراف وی از شرکت در المپیک، فشارهای سنگین تمرین در طول دهه اخیر اعلام شد. گفته شد که وی به دستور پزشکان از حضور در بازی‌های المپیک امتناع کرده است .در روزهای پیش از آن خبرهایی مبنی بر شرکت نکردن حسین رضازاده در آزمایش‌های دوپینگ منتشر شده بود و برخی رسانه‌ها نیز خداحافظی وی را غیر معمول دانستند.


۱ روز پس از کناره‌گیری رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری مشکلات عروقی را دلیل خداحافظی او دانست. اما ۲ روز پس از کناره گیری قضیه شکل دیگری به خود گرفت. ابراهیم نیرومند مشکلات جسمانی ناشی از بالا بودن فشار خون و قند خون را علت کناره گیری رضازاده دانست. اما در رسانه‌های مختلف دلایل مختلفی هم از زبان او منعکس شد:... رضازاده در تمرینات زود خسته می‌شد و به رکوردهای قبلی اش نمی‌رسید... نوسانات زیادی داشت و تا حدودی افسردگی هم گرفته بود. اما در همان زمان در مصاحبه‌ای که رضازاده با صدا و سیما داشت علت کناره گیری اش را آسیب دیدگی رباط صلیبی پا هنگام تمرین بیان کرد.

 

حسین رضازاده, بیوگرافی حسین رضازاده, زندگینامه حسین رضازاده

 

نام رضازاده در بین اسطوره های المپیک
کمیته حمل ونقل لندن در آستانه المپیک لندن ،در نقشه مترو ویژه لندن اقدام به نامگذاری ایستگاهها به نام اسطوره های المپیک نمود.در این نقشه اسامی بزرگانی چون حسین رضازاده، قهرمان و رکورددار فوق سنگین وزنه برداری المپیک در کنار بزرگانی چون نعیم سلیمان اوغلو، جان دیویس، واسلی آلکسیف و پیروس دیماس به چشم می‌خورد. ایستگاه جنوبی لندن ،بنام حسین رضازاده نامگذاری شده است.

 

منبع :

fa.wikipedia.org

:hamshahrionline.ir