ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حركت نژادپرستانه در استادیوم‌های ایران!



اخبار,اخبارورزشی,حركت نژادپرستانه در استادیوم‌های ایران

 

 اخبار ورزشی - حركت نژادپرستانه در استادیوم‌های ایران!

 در آخرین دربی گیلان  اتفاق ناگواری رخ داده است. عده‌ای از تماشاگران داماش پرچم روسیه را با خود به ورزشگاه عضدی رشت برده‌اند تا با گشودن این پرچم شعارهای فحش‌آلود خود را سر دهند.

این حرمت‌شكنی‌ها البته دو طرفه است. در رشت و در بندرانزلی، هر بار كه دربی برگزار می‌شود، تماشاگران هر دو تیم در فحاشی و حرمت‌شكنی برای هم سنگ تمام می‌گذارند و اعجاب‌آور اینكه باشگاه‌ها و مسئولانی كه برخورد با چنین اتفاقاتی از مسئولیت‌های‌شان است، دست روی دست می‌گذارند.

دیروز باشگاه ملوان با امضای "جمعی از خانواده شهدا و هواداران ملوان بندرانزلی" درباره اتفاقی كه در ورزشگاه عضدی رخ داده، بیانیه‌ای صادر كرد كه خطاب به رییس دفراسیون فوتبال نوشته شده است:

«ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای كفاشیان

بیش از 24 سال از جنگ تحمیلی گذشته است اما آثار آن روزهای سخت هیچ‌گاه از یاد هیچ كسی نخواهد رفت.

هر جای این وطن شهیدپرور را كه بنگریم گوشه‌ای از خاطرات مردان و زنان شیردلی را به یاد می‌آوریم كه شجاعانه، جان كه عزیزترین دارایی است را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز من و شما بمانیم و از زندگی لذت ببریم. همیشه فكر می‌كردیم آنهایی كه رفتند عزیزترینند برای آنانی كه مانده‌اند.

 

فكر می‌كردیم چنان احترامی بین آنهایی كه مانده‌اند و آنهایی كه رفته‌اند برقرار است كه اجازه نخواهد داد هیچ‌گاه مقام آنها فراموش شود. اما گویا سخت در اشتباه بوده‌ایم چرا كه دیروز متوجه شدیم چشم بستن به روی ارزش‌ها و لگدمال كردن آنچه كه خون‌ها برایش ریخته شده آنقدر ساده است كه از حد تصور من و شما خارج است.

متاسفیم از اینكه اعلام كنیم شهری برای حفظ آرمان و ارزش‌های نظام اسلامی‌اش 408 پرستوی مهاجر را در آسمان عشق الهی به پرواز درآورده است و ده‌ها جانباز و مفقودالاثر تقدیم این انقلاب نموده و دوشادوش ملت همیشه آماده ایران برای آنچه كه امروز به داشتنش افتخار می‌كنیم دلاورانه جنگیده است به راحتی توسط عده‌ای معلوم‌الحال و بی‌خرد چنان به سخره گرفته می‌شود كه یادآوری لحظه لحظه آن به قلب هر ایرانی وطن پرستی چنگ می‌زند.

متاسفم كه در روز بازی داماش - ملوان عده‌ای از هواداران تیم میزبان (داماش) پرچم كشور روسیه به طول 50 و عرض 3 متر را برای توهین به مردم شریف انزلی چنان با افتخار بین سكوهای خود به حركت در می‌آوردند كه دل هر بیننده‌ای از این همه وقاحت به درد می‌آمد.

متاسفیم این پرچم كه حتی در خود روسیه هم به این ابعاد وجود ندارد!!! كاملا در استادیوم گردانده می‌شود و هیات فوتبال و نیروی انتظامی فقط نظاره‌گر این اتفاق شوم ماندند و اگر اعتراض مردم انزلی نبود

 

شاید تا همین الان هم این پرچم در حال گردانده شدن می‌بود! پرچمی كه مطمئنا با هزینه بسیار زیادی كه از عهده هوادار عادی خارج است، ساخته شده و اساسا مساله ورودش به استادیوم نیز مطلب قابل تاملی است در حالی كه بازرسی‌ها در زمان ورود به استادیوم به گونه‌ای است كه كوچك‌ترین شی تحریك‌كننده‌ای از دست هوادار گرفته می‌شود! یقینا همكاری‌های زیادی برای ورود این پرچم صورت گرفته كه امید است كنكاش لازم در این زمینه به عمل آید.

نكته تامل‌برانگیز اینكه براساس مستندات تاریخی شهر بندرانزلی در جریان هجوم و تجاوز كشور روسیه، جزو معدود شهرهایی بودند كه قهرمانانه و ایثارگرانه مقاومت نموده و صدها شهید در راه وطن عزیزشان نثار كردند.

علی ای حال ما مردم انزلی به شدت این اتفاق شوم را محكوم كرده و معتقدیم توهینی كه به مردم شریف انزلی شده است مساله‌ای نیست كه به سادگی بتوان از كنار آن گذشت. این واقعه شرم‌آور دل هر ایرانی را به درد آورده و حداقل انتظار همه كسانی كه به این "توهین آشكار" اعتراض دارند

 

رسیدگی و برخورد با چنین عمل شنیعی است تا شاید مرهمی باشد بر دل دردمند همه آنان. ما ضمن ابراز شدیدترین اعتراضات به وضع موجود خواستار برخورد جدی با اینچنین اعمال غیرانسانی و تاسف‌آور هستیم و امیدواریم با برخورد قاطعانه با این پدیده شوم جلوی تكرار این بی‌آبرویی‌ها گرفته شود.
من‌ا... التوفیق
جمعی از خانواده شهدا و هواداران ملوان بندرانزلی»

حالا چه باید كرد؟ حالا چه باید نوشت؟ آیا حرفی برای گفتن باقی مانده؟ آیا آنها كه حرمت‌ها را زیر پا گذاشته‌اند دیگر حرفی برای گفتن دارند؟ تماشاگران داماش و ملوان، هر دو مقصران این جریان هستند اما باید از پلیس كه امنیت ورزشگاه‌ها را برعهده دارد نیز سوالاتی پرسید:

آیا پلیس مسئول این نیست كه از وقوع چنین حوادثی جلوگیری كند؟ پلیس چگونه اجازه داده كه این پرچم وارد ورزشگاه شود و بعد از گشودن این پرچم چرا آن را جمع نكرده است؟ چرا با عاملان این كار برخورد نكرده است؟ پلیس حتی باید اقدامات خود را گسترده‌تر كند. وقتی در یك باشگاه كسانی هستند كه لیدرها را به انجام چنین حركاتی تحریك می‌كنند، وقتی مدیرانی هستند كه از این اعمال لیدرهای‌شان استقبال می‌كنند و این نوع حرمت‌شكنی‌ها را خلاقیت هم تلقی می‌كنند،

 

آیا نباید با آنها نیز برخورد قانونی صورت بگیرد؟ در این آبروریزی عجیب و غریب اما هیچ كس به اندازه آن تماشاگرانی كه چنین رفتارهایی را بروز می‌دهند و در هر دربی تكرار می‌كنند، مقصر نیست. این ماجراها را وصل كنیم به كامنت‌هایی كه در صفحه فیس‌بوك لیونل مسی در روزهای اخیر خوانده‌ایم. آیا كسی نگران وضعیت فرهنگی نمی‌شود؟ آیا كسی نگران این آشفته بازار فحاشی و حرمت‌شكنی نمی‌شود؟

محكوم باد، محكوم باد این رفتارهای مشمئزكننده.
اخبار ورزشی - بانك ورزش 
 


ویدیو مرتبط :
ماجرای زنی كه آرزو داشت مثل مطهری شهید شود اتومبیل حركت كرد و نسرین آغاز حركت خویش را در عالم ملكوت دید، دست پلید آمریك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) استادیوم میزبان دیدار ایران - نیجریه



اخبار ورزشی - ورزشگاهی که سوخت
(تصاویر) استادیوم میزبان دیدار ایران - نیجریه

ورزشگاه "بایکسادا" شهر کوریتیبا میزبان نخستین دیدار ایران در جام جهانی 2014 برزیل است، دیداری که تیم ایران با پیراهن قرمز که به رنگ سکوهای این ورزشگاه بوده، برابر نیجریه صف آرایی می‌کند.

به گزارش مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیجریه درحالی ساعت 23:30 دقیقه فردا دوشنبه برابر هم به میدان می‌روند و نخستین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل را انجام می‌دهند که این بازی در ورزشگاه "بایکسادا" شهر کوریتیبا برگزار می‌شود.

کار ساخت این ورزشگاه که متعلق به باشگاه سرخپوش "اتلتیکو پارانانسه" است، از روز اول دسامبر سال 1997 آغاز شد و روز 24 ژوئن سال 1999 به صورت رسمی افتتاح شد. گنجایش این ورزشگاه 28 هزار و 413 نفر بود که قابل افزایش تا 43 هزار و 900 نفر نیز هست. مساحت آن نیز 105 در 68 متر بوده که از نظر فیفا کاملا استاندارد است.

ورزشگاه "بایکسادا" که شکلی "L" مانند داشته و سکوهای آن قرمز است، یعنی رنگ پیراهنی که تیم ملی ایران برابر نیجریه آن را برتن می‌کند، در سال‌های پیش یک مرتبه دچار آتش سوزی شد اما امروز شرایط کاملا مناسبی برای میزبانی بازی ایران با نیجریه را دارد.

در مطلب زیر گزارشی از مراحل ساخت، ویژگی‌ها و تصاویر جذابی از ورزشگاه "بایکسادا" شهر کوریتیبا که میزبان بازی ایران نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل را مشاهده می‌کنید:


نمایی زیبا از ورزشگاه محل برگزاری دیدار ایران و نیجریه در جام جهانی 2014

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه


در این تصویر نمایان است که یک سمت ورزشگاه سکوهای کمی دارد

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
مراحل آماده‌سازی ورزشگاه بایکسادا در شهر کوریتیبا

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه


نمایی دیگر از روند احداث این ورزشگاه نسبتا کوچک جام جهانی 2014

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
در بیرون از ورزشگاه هم کارگران با جدیت در تلاش بودند تا به موقع کار احداث آن خاتمه یابد

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
در این تصویر برج‌های شهر کوریتابا در فاصله نه چندان دور تا بایکسادا به چشم می‌آیند

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
آتش سوزی در حین آماده‌سازی ورزشگاه کار احداث آن را با اختلال مواجه کرده بود

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
تصویر هوایی از ورزشگاه بایکسادا

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
هواداران اتلتیکو پارانانسه ورزشگاه را یکدست سرخپوش کرده‌اند

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
هواداران در یک بخش از ورزشگاه ایستاده بازی را تماشا می‌کنند

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

 
در محله‌های فقیرنشین شهر کوریتیبا کودکانی هستند که هنوز هم پابرهنه فوتبال بازی می‌کنند

اخبار,اخبار ورزشی ,دیدار ایران - نیجریه

اخبار ورزشی - مهر