ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حاج‌رضایی: می‌ترسم خرداد مکمل این فروردین سیاه باشد



امیر حاج رضایی,فوتبال ایران,اخبار ورزشی

حاج‌رضایی: می‌ترسم خرداد مکمل این فروردین سیاه باشد

امیر حاج رضایی می‌گوید با نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا فروردین تبدیل به ماه سیاهی برای فوتبال ایران شد و امیدوار است خرداد اینطور نباشد.

کارشناس فوتبال در گفت‌وگو باایسنا ، درباره نتایج ضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا،‌ اظهار کرد: این واقعیت فوتبال ماست و نباید آن را منوط به سطح فوتبال ایران و عربستان کنیم. باید به آسیب شناسی فوتبال ایران بپردازیم که چرا از شش بازی با تیم‌های عربستانی پنج بازی را می‌بازیم. من حرف تازه‌ای برای گفتن ندارم و پیشنهاد جدیدی هم ندارم.

وی ادامه داد: مادامی که به اصول پشت می‌کنیم، این باخت‌ها تاسف بار است، اما تعجب آور نیست. می‌شود برای تحلیل این باخت‌ها سراغ مسایل فنی رفت، اما تقریبا فایده‌ای ندارد. می‌ترسم خرداد که تیم ملی سه بازی فوق‌العاده‌ دشوار دارد، مکمل این فروردین سیاه باشد.

 

حاج رضایی در ادامه گفت: حرف من این نیست که چون به حرف‌های ما توجهی نمی‌شود، درباره فوتبال نمی‌شود صحبت کرد. اما فوتبال ما در یک سیکل بسته قرار گرفته است و ما نمی‌توانیم از این سیکل بیرون بیاییم. سپاهان در سه بازی گذشته اش 11 گل خورده است. این واقعا حیرت انگیز است، آن هم برای پر افتخارترین تیم ایران در دهه اول هزاره سوم به تایید AFC. در فوتبال ما همان مشکلات قبلی وجود دارد، اما دیگران حریف ما نیستند، بلکه رقیب اصلی فوتبال ما خودمان هستیم.

این کارشناس فوتبال درباره این موضوع که باشگاه‌های عربستانی در فصل جاری لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته‌اند و این در حالی است که تیم ملی این کشور نتوانسته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند، گفت: آنها به نسبت فوتبال ما سرمایه‌های بیشتری دارند. نه این که فوتبال ما پول نداشته باشد، اما آنها علاوه بر پول مدیریت هزینه هم دارند و از زیر ساخت‌های لازم برای پیشرفت برخوردار هستند. آنها در سطح باشگاهی بهترین بازیکنان و مربیان را جذب می‌کنند، در حالی که در فوتبال ملی‌شان در این بخش با محدودیت روبرو هستند و فقط می‌توانند مربی خارجی بیاورند.

البته بعضی از کشورها مثل قطر ورزشکاران خود را هم از کشورهای دیگر می‌آورند، اما کشورهای عربی به دلیل کمبود نیروی انسانی دیگر نمی‌توانند بازیکنان خود را هم از خارج بیاورند. اگر اشتباه نکنم چند وقت پیش در آماری خواندم که الاتحاد عربستان پر افتخارترین تیم آسیاست و همین گویای بسیاری از این مسایل است.

 

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که فشردگی بازی‌های لیگ چقدر در نتایج ضعیف نمایندگان ایران در آسیا موثر بوده؟ به ایسنا گفت: به نظر من این موضوع تاثیری نداشته است و مصداق‌هایی هم وجود دارد که می‌توانیم این فرضیه را رد کرد. تیم‌هایی که برای قهرمانی بسته می‌شوند باید بدانند که در روزهای حساس در جام‌های مختلف به بازیکنان زیادی نیاز دارد و باید در فصل نقل و انتقالات به خوبی از فرصت‌ها استفاده کنند، در غیر این صورت این فصل برای آنها تبدیل به یک تهدید می‌شود. ما در اینجا می‌توانیم مثالی بزنیم که شاید قیاس مع الفارق باشد. در لیگ‌های اروپایی هم فشردگی زیاد است، اما تیم‌های اروپایی با تعداد بازیکن خوب زیاد می‌توانند این فشردگی را بشکنند.

وی ادامه داد: نیمه نهایی جام حذفی ما برگزار می‌شود و دو تیم بازنده و برنده به برنامه‌ریزی اعتراض می‌کنند، البته انتقاد به سازمان لیگ وارد است، اما تیم بازنده به ریاض می‌رود و الهلال را شکست می‌دهد. آنها با سه روز ریکاوری و بازیکنی خوب در نیمه دوم حریف شان را شکست می‌دهند.

بنابراین این مثال نشان می‌دهد که اگر فشردگی بازی‌ها باعث شکست آنچنانی تیم‌ها شده این برد نباید اتفاق می افتاد. تراکتورسازی هم در آسیا یک تیم بی‌آزار است. علتش این است که تجربه ای در آسیا ندارد. تازه این تیم نه در کورس قهرمانی لیگ قرار دارد و نه به مراحل پایانی جام حذفی رسیده است. بیاییم از بهانه بگذریم. در جایی که حقیقت است به آن اشاره کنیم و در جایی که نیست آن را در لعاب مسایل دیگر نکشیم.

وی گفت: می‌توانیم با یک فلش بک به عقب بگردیم و بگوییم که زیاده خواهی کی‌روش باعث شده تا برنامه لیگ فشرده شود و می‌توانیم از این موضوع ایراد بگیریم، اما در اینجا کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. شرایط کاملا دشوار است و ماه خرداد و سه بازی مهم در این ماه آخرین ترکش فوتبال ایران است.

مربی سال‌های دور تیم ملی درباره مصدومیت اشکان دژاگه و غیبت او در بازی‌های انتخابی تیم ملی هم ، گفت: ما با وجود دژاگه هم مشکل داشتیم. تردیدی نیست که او بهترین بازیکن تیم ملی است. علتش هم این است که در فوتبال اروپا رشد کرده است و در واقع دوران رشد خود را تقریبا یک دانشکده گذرانده است.

اما اگر مصدوم نبود هم مشکل داشتیم. وقتی دژاگه در تیم ملی بود، در تهران به ازبکستان باختیم و با قطر هم مساوی کردیم. نبودش مطمئنا لطمه بزرگی است، اما بدون این مساله هم فوتبال‌مان مشکل و گرفتاری زیاد دارد. این دو هفته‌ در ماه فروردین خیلی تاسف بار بود و امیدواریم که خرداد این طور نباشد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
از مرگ می ترسم (چکار کنم ترسم کم بشه؟)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاه‌ترین و تلخ‌ترین روز پدر «حاج‌ رضایی»


کارشناس فوتبال ایران با اشاره را درگذشت ناگهانی مهرداد اولادی، گفت: سیاه‌ترین و تلخ‌ترین روز پدر را سپری کردم.

خبرگزاری تسنیم: کارشناس فوتبال ایران با اشاره را درگذشت ناگهانی مهرداد اولادی، گفت: سیاه‌ترین و تلخ‌ترین روز پدر را سپری کردم.

امیر حاج‌رضایی درباره درگذشت مهرداد اولادی گفت: روز گذشته وقتی دوستان و آشنایان برای تبریک روز پدر با من تماس می‌گرفتند به سختی می توانستم خودم را کنترل کنم و آنها نمی‌دانستند بر من چه می‌گذرد. این سیاه‌ترین و تلخ‌ترین روز پدر برای من بود و نمی‌دانم این اندوه را چگونه می‌توان فراموش کرد.  از روز سه شنبه دلم آشوب دارد و این اتفاق را نمی‌توانم فراموش کنم. دل من مدام پیش پدر اولادی است و شاید هیچ کس نداند که او چه می‌کشد.

وی ادامه داد: وقتی اولادی با برخی از انتخاب‌های اشتباه افول کرد ما با او بد تا کردیم، از من که کارشناس هستم بگیرید تا رسانه‌ها و دیگران. مگر یک جوان 25 ساله چقدر تحمل دارد؟ من نمی‌خواهم مرگ او را به این حرف‌ها ربط بدهم ولی قبلاً هم چنین کارهایی کرده‌ایم و در آینده نیز خواهیم کرد. آیا این اتفاقات می‌تواند ما را تکان بدهد، تجربه می‌گوید خیر.

این کارشناس فوتبال ایران عنوان کرد: به قول ابتهاج که می‌گوید «از باغ جهان بلبل شیرین نفسی رفت»، ما دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و الان که این حرف‌ها را می‌زنم خیلی بهم ریخته‌ام و دلم آشوب دارد. آدم‌ها مثل هم نمی‌شکنند، یک نفر از وسط نصف می‌شود و یک نفر تکه تکه می‌شود. نمی‌دانم پدر مهرداد چطور شکسته و دردی که او دارد توصیف ناپذیر است.

حاج‌رضایی گفت: خیلی چیزها مثل ورزش، هنر، سینما و ... طولانی است اما عمر کوتاه است و زندگی و مرگ معلم‌های خوبی هستند. اینکه می‌گویند مرگ حق است یک جمله کلیشه‌ای است و این اتفاق تلخ حق یک جوان 30 ساله نیست که به خیلی از آرزوهایش نرسد. خدا ما را ببخشد که به اولادی تاختیم.