ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جنگ قلعه‌نویی با مرفاوی برای فراموشی مجیدی/ حمله به صدر در غیاب سپاهان



هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

جنگ قلعه‌نویی با مرفاوی برای فراموشی مجیدی/ حمله به صدر در غیاب سپاهان

خبرگزاری فارس: در روز اول هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال شش دیدار برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان صبای قم است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

نگاهی به بازی‌های روز دوشنبه می‌اندازیم.

* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز؛ نفت به صدر می‌رسد؟

نفت تهران هفته گذشته برابر تیم ته جدولی گهر زاگرس متوقف شد تا صدر جدول را به سپاهان تقدیم کند. این تیم دوشنبه در حالی میزبان تراکتورسازی است که باید در ورزشگاه تختی که ورزشگاه خانگی خودش نیست به میدان برود.

نفتی‌ها دو هفته پیش در این ورزشگاه صبا را شکست دادند و به صدر رسیدند و شاید این بار هم در غیاب سپاهانی که برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شده، بتوانند به صدر جدول برسند.

تراکتورسازی هفته گذشته در شیراز شکست خورد تا بازیکنان و مدیران این باشگاه بعد از شکست از همه چیز ایراد بگیرند؛ از زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تا فریادهای سرمربی فجر!

هفته گذشته کاستا اولین مربی پرتغالی لیگ برتر از نفت اخراج شد و اولیویرا اگر می‌خواهد زمستان تهران را ببیند به سرنوشت هموطنش دچار نشود باید در تهران از نفت امتیاز بگیرد. می‌توان گفت تراکتورسازی در تهران میزبان است و تماشاگران دو آتشه این تیم، تراکتورسازی را در تهران هم حمایت خواهند کرد.

* داماش گیلان - ذوب آهن؛ درخشان به دنبال اولین برد

این مسابقه ابتدا قرار بود با حکم کمیته انضباطی در قزوین و با حضور تماشاگران برگزار شود اما با اعتراض داماش بازی در شهر رشت و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

نبرد تیم‌های 14 و 15 جدول دیدنی خواهد بود. داماش بعد از برکناری امید هرندی هنوز پیروز نشده و حمید درخشان اگر می‌خواهد سرمربی موفقی در رشت باشد باید از کوره ذوب آهن به سلامت عبور کند و سه امتیاز این بازی را بگیرد.

ذوب آهن تیمی عجیب است که مساوی ندارد و این تیم یا می‌برد یا می‌بازد. کربکندی اگر بتواند از شهر رشت با سه امتیاز به اصفهان برگردد تیمش را از بحران ابتدای فصل نجات داده است. بازنده این مسابقه شرایط دشواری در جدول خواهد داشت.

* آلومینیوم - فجرسپاسی؛ بازی انتحاری در کنار خلیج فارس

فجرسپاسی با سرهنگ یاوری همچنان با موفقیت پیش می‌‌رود. این تیم از غیبت سپاهان در این هفته لیگ می‌تواند استفاده و  به صدر جدول حمله کند. اگر نفت در تهران پیروز نشود و فجر بتواند آلومینیوم را شکست بدهد در پایان هفته یازدهم صدرنشین خواهد شد. میثاقیان سرمربی آلومینیوم می‌گوید تیم‌ها برای یک امتیاز خودشان را می‌کشند و معنای این حرف آن است که یاران میثاقیان انتحاری بازی می‌کنند و امتیاز گرفتن از آلومینیوم در ورزشگاه خانگی کار ساده‌ای نیست.

* مس کرمان - ملوان انزلی؛ دیدار پولدارهای پرحاشیه

فوتبال کرمان همانقدر که طرفدار و دوستدار دارد حاشیه‌ هم دارد. کویر پرحاشیه فوتبال در هفته گذشته شاهد رفت و آمد شهبازی مدیرعامل باشگاه مس بود. مدیری که ابتدا در رسانه‌ها استعفا کرد و 24 ساعت بعد دوباره به باشگاه بازگشت تا به گفته خودش مقتدرانه کار کند! از سوی دیگر این تیم حتی بعد از پیروزی هم مورد بی‌مهری و کم لطفی تماشاگرانش قرار می‌گیرد مسئله‌ای که باعث ناراحتی ابراهیم‌ قاسمپور و شاگردانش در مس شده است.

ملوان هم با حضور هدایتی همانطور که پیش بینی می‌شد دچار حاشیه‌های خود ساخته‌ای شد. انتخاب محمد احمدزاده به عنوان مدیرفنی سرآغاز این حاشیه‌ها بود. احمدزاده که در کارنامه مربیگری‌اش سقوط یکی دو تیم دیده می‌شود 24 ساعت بعد از حکم مدیریت فنی جانشین فرهاد پورغلامی مربی موفق ملوان شد. باید دید در نبرد دو تیم پرحاشیه کدام تیم برنده می‌شود. احمدزاده که فقط دو روز است سرمربی ملوان شده یا ابراهیم قاسمپور و شاگردانش. مس اگر در این بازی پیروز شود به رده نهم می‌رسد و جایگاه ملوان را در جدول می‌گیرد. هر دو تیم پولدار به نظر می‌رسند و از نظر مالی مشکلی ندارند.

* فولاد خوزستان - نفت آبادان؛ دربی جنوب

فولاد هفته گذشته پیروزی خیره کننده‌ای برابر پیکان به دست آورد تا فرکی و تیم جوانش از انتهای جدول فاصله بگیرند. فرکی این هفته باید مقابل نفتی بازی کند که کاستا سرمربی پرتغالی‌اش را اخراج کرده است. نفت اگر در دربی جنوب بازنده شود همچنان در انتهای جدول و در رده هفدهم و در کنار گهر جا خوش می‌کند و فولاد به رده‌های بالاتر خواهد رسید.

* استقلال - صبا؛ نبرد دوستان قدیمی و پیروزی برای فراموشی فرهاد!

استقلال با یک بازی کمتر یک امتیاز از صبا بیشتر دارد. به دلیل بازی عقب افتاده با پیکان آبی‌های تهران حتی در صورت پیروزی در این هفته هم به صدر جدول نمی‌رسند. حریف آنها تیم قدرتمند و جوانی است. تیمی که یحیی گل‌محمدی آن را بست و بعد به پرسپولیس رفت تا صمد مرفاوی جانشینش شود.

مرفاوی زمانی دستیار قلعه‌نویی در استقلال بود و به گفته خودش خاطرات خوبی از گذشته با سرمربی استقلال دارد. او سعی می‌کند نشان دهد هیچ اختلاف نظر و کدورتی بین او و قلعه‌نویی نیست اما به دلیل وظایف حرفه‌ای خود تمام تلاشش را می‌کند تا از استقلال امتیاز بگیرد.

قلعه نویی اگر نتواند دوست سابقش- که البته مدتی با او دچار مشکل شد- را شکست بدهد او و مهاجمان تیمش بیش از گذشته زیر فشار نامه خداحافظی فرهاد مجیدی قرار می‌گیرند. قلعه‌نویی برای اینکه هواداران نامه مجیدی را فراموش کنند باید تیم مرفاوی را شکست بدهد. استقلال فریدون زندی را هم در این بازی ندارد. زندی حضور در تیم الاهلی قطر تیم دسته دومی را به نیمکت نشینی در استقلال ترجیح داد!

به گزارش فارس دو دیدار باقی‌مانده این هفته روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود. دیدار سپاهان و گهر هم به دلیل حضور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.

برنامه بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه 10/7/91

استقلال- صبای قم، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی تهران

نفت تهران- تراکتورسازی، ساعت 17:15، ورزشگاه تختی تهران

داماش- ذوب آهن، ساعت 17:15، ورزشگاه شهید عضدی رشت

آلومینیوم هرمزگان- فجرسپاسی ساعت 18، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

مس- ملوان، ساعت 18، ورزشگاه امام علی کرمان

فولاد خوزستان- نفت آبادان، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی اهواز

سه شنبه 11/7/91

سایپا- پرسپولیس، ساعت 18:15، ورزشگاه تختی تهران

پنجشنبه 13/7/91

راه آهن- پیکان، ساعت 17:15، ورزشگاه اکباتان تهران

دیدار سپاهان- گهر به علت حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.


ویدیو مرتبط :
حمله شدیداللحن فرهاد مجیدی به امیر قلعه نویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ روانی سرمربی سپاهان علیه قلعه نویی / حمله جدید قلعه نویی به برخی اهالی فوتبال



اخبار,اخبار ورزشی,تیم فوتبال استقلال

 

اخبار ورزشی - استقلال تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان است
قلعه‌نویی: متاسفانه بازی با سپاهان را فینال زودرس نامیدند/ به جمشیدیان گفته بودم نمی‌خواهمش!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: متاسفانه بازی با سپاهان را فینال زودرس نامیدند.

به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از مسابقه با سپاهان، گفت: به بازماندگان سانحه هواپیمایی و برادر پیشکسوت بزرگ فوتبال محمود خوردبین تسلیت می‌گویم. از باشگاه بزرگ سپاهان که واژه فرهنگی را به واقع یدک می‌کشد دو سال خاطرات خوبی دارم و همیشه گفته‌ام هم برای من و هم برای زندگی ورزشی من و خانواده‌ام، دو سال ورزشی خوب داشتم و همیشه در جمع خانواده‌ام اصفهان را جزو خاطرات خوب زندگی‌مان می‌دانیم. سپاهان هم طلایی بود و هم طوفانی.

وی ادامه داد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و متاسفانه برخی از دوستان با وجود اینکه 12 بازی تا پایان نیم‌فصل مانده این بازی را فینال زودرس نامیدند. دو تیم 6 امتیازی هستند.

قلعه‌نویی گفت: این بازی را به نوعی حساس کرده‌اند و امیدوارم اجازه بدهند بازی خودشان را به خوبی انجام بدهند و ما دو بازی تیم سپاهان را آنالیز کرده‌ایم و به خوبی به تغییر سیستمی که سپاهان در این فصل داده، آگاهیم. آنها 50 متر رو به جلوی خط حمله خطرناک هستند و آنها در دفاع هم تغییر سیستم داشتند و با سه دفاع فصل را شروع کردند.

وی افزود: باید از کرانچار یاد کنم که خدمات زیادی به سپاهان داده است و استقلال هم نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است و تلفیق بازیکنان جوان، با انگیزه و با تجربه است که این بازیکنان همگی یک خصلت دارند که همگی عاشق استقلال هستند و امیدواریم در هفته‌های آینده شرایط بهتری را برای استقلال رقم بزنند. همین الان که در هواپیما بودیم با دکتر زرگرپور استاندار اصفهان و مهندس سبحانی رئیس فولاد مبارکه و همچنین شهردار اصفهان  هم‌سفر بودیم. از آنها خواهش کردیم که درست است که دو سال در سپاهان بودم اما از شما خواهش می‌کنم تمرکزتان را بر روی ورزشگاه نقش جهان بگذارید و در زمان مربیگری من دو نفر از جوانان هوادار سپاهان جان‌شان را از دست دادند.

سرمربی استقلال در مورد غیبت صادقی و عمران‌زاده در خط دفاع گفت: زمانی که تیم را می‌بستیم حساب ویژه‌ای روی آنها کرده بودیم و در شروع لیگ ما این دو بازیکن را از دست دادیم و در خط دفاعی دچار مشکلاتی شدیم اما استقلال با این داشته‌هایش باید ادامه بدهد تا این هفته بازیکنان به جمع ما اضافه شوند. مشکلات زیادی در خط دفاعی شاهد بودیم که با تمریناتی که داشتیم روی نقاط ضعف‌مان کار کردیم.

وی در مورد وضعیت احمد جمشیدیان گفت: این سوال حاشیه‌ای است اما پاسخش را می‌دهم. احمد بازیکن خوبی برای ما بود به خصوص در سپاهان که بود خیلی به ما کمک کرد اما خیلی از واقعیت‌ها گفته نمی‌شود. شما بررسی کنید این بازیکن به استقلال آمد نه فقط از یک ناحیه از چند ناحیه مصدوم بود، حتی در یک سالی که در خدمتش بودیم زیر 500 دقیقه بازی کرد و حتی اواخر فصل که بازی به او رسید کیفیتی که انتظار داشتیم را ارائه نکرد. به این نکته هم دقت کنید که احمد با ما قرارداد نداشت و از او بپرسید چرا بدون قرارداد از تیم ما نرفت و ما صد درصد به او اطلاع داده بودیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: مدیر برنامه‌ او پیش ما آمد و خواهش کرد که تاکنون چند بازیکن را به این شکل احیا کردید و اگر امکان دارد او را هم احیا کنید و به او فرصت دیگری بدهید. به مدیر برنامه‌هایش گفتم متاسفانه او در فهرست ما جایی ندارد اما به خاطر تقاضایی که شد و علاقه‌ای که به احمد داشتم به او فرصت دادم و او را به اردوی ترکیه بردیم. اگر آدم بدی بودم چرا اینگونه عمل کردم؟ متاسفانه در دو بازی که در ترکیه داشتیم، کیفیت مورد انتظار را ارائه نکرد. حتی یک فرصت دیگر به او دادیم و گفتیم می‌توانی نیم‌فصل در کنار استقلال تمرین کنی و با پیدا کردن شرایط ایده‌آل به این تیم اضافه شوی، حتی پیشنهاد دادیم اگر نیاز به درمان و رفع مصدومیت در خارج از کشور دارد با کمک استقلال مشکلت را حل کنیم و حتی حاضریم حق و حقوقت را بدهیم اما نمی‌دانم چرا در مورد ما اینگونه قضاوت می‌شود. من چند بار به مدیر برنامه‌های جمشیدیان گفتم او می‌تواند به هر تیمی که می‌خواهد برود.

سرمربی استقلال با اشاره به شرایط متوسل‌زاده گفت: ما در مورد متوسل‌زاده هم همین کار را کردیم اما رسانه‌ها حتی یک دقیقه هم در مورد کاری که برای متوسل‌زاده انجام دادیم، ننوشتند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه استقلال فقط در نیمه‌های دوم به خودش می‌آید، گفت: سوال شما را قبول دارم و نشان می‌دهد که شما بازی ما را زیر نظر گرفته‌اید. در طول هفته گذشته خصوصا در این مورد صحبت‌های لازم را کردیم تا این مشکل برطرف شود.

وی در مورد اینکه جاسم کرار به بازی فردا می‌رسد، گفت: ترکیب تیم را نمی‌توانم بگویم اما از کادر پزشکی تشکر می‌کنم. تمام مصدومان را به بازی فردا رسانده است.

 

---------------------------------------

 

نقطه ضعف‌هایمان را تکذیب نمی‌کنم
کرانچار: شاید قلعه‌نویی خوشش نیاید، اما نسبت به استقلال کیفیت بهتری داریم/نگران خروج‌های اشتباه گردان نیستم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت:‌ شاید قلعه‌نویی خوشش نیاید، اما نسبت به استقلال کیفیت بهتری داریم.

به گزارش فارس زلاتکو کرانچار دقایقی پیش در نشست خبری پیش از بازی فردای تیمش برابر استقلال، در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به دلیل فاجعه هواپیمایی ایران، با بیان اینکه این یک تراژدی بسیار تأسف‌بار بود که ممکن بود حتی برای ما رخ دهد و من به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم، اظهار داشت: استقلال به میهمانی ما می‌آید و باید نام بازی فردا را دربی بزرگ نامید و شاید این مسابقه بتواند مسیر ما را برای کسب جام قهرمانی باز کند.

وی ادامه داد:‌ شاید استقلال تاکنون مرا تحت تأثیر قرار نداده باشد، اما از نظر من آنها تیم بزرگی هستند و نتیجه بازی فردا مبهم است. هر دو تیم رقابت‌ها را خوب آغاز کردیم، اما انتظار دارم بتوانیم کیفیت خودمان را در بازی فردا نشان دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بیان اینکه شاید قلعه‌نویی از این گفته من خوشش نیاید اما باید بگویم کیفیت ما بهتر از استقلال است، با اشاره به اینکه دو مدافع خود را در بازی فردا در اختیار نداریم، خاطرنشان کرد: من به کمی عقب‌تر برمی‌گردم. زمانی که این تیم منتظری و جباری را از دست داد، اما کیفیت خودش را حفظ می‌کرد و برای خط حمله باید بگویم آنها همیشه سعی داشتند گل‌های بیشتری نسبت به حریفان‌شان بزنند، اما هافبک‌ها و مدافعان ما بهتر از حریف هستند و به همین دلیل ما شایسته‌تر از آنها هستیم.

کرانچار در مورد خروج‌های شهاب گردان، دروازه‌بان سپاهان، افزود: استقلال همیشه سعی می‌کند از جناحین به ویژه سمت راست حمله کند، اما من نگران خروج‌های اشتباه گردان نیستم، چراکه اگر هم در برابر پیکان کمی هم بد بود، اما در برابر تیم گسترش فولاد دو موقعیت خوب را از تیم حریف گرفت که موجب شد تیم ما نجات پیدا کند و در حال حاضر هم ما تنها به تیم خودمان فکر می‌کنیم و نفرات بسیار خوبی داریم و به استقلال کاری نداریم و امیدوارم بلد باشیم بازی را ببریم.

وی یادآور شد:‌ نقطه ضعف‌هایی هم داریم که آن را تکذیب نمی‌کنم، چراکه شیوه تیم ما تهاجمی است و ممکن است با این شیوه بازی ضعف‌هایی نیز در بازی تیم ما پدیدار شود، اما مدافعان خوبی داریم که آمادگی دارند اشتباهات خط هافبک را اصلاح کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بیان اینکه ما به عنوان تیم بسیار باکیفیت عمل می‌کنیم و امیدوارم روی نوار پیروز‌هایمان همچنان قرار داشته باشیم، در مورد بازیکنان دعوت شده از سپاهان به تیم ملی امید گفت:‌ منافع فوتبال ایران شرط می‌کند آنها را در اختیار تیم ملی قرار دهیم، اما سوال اینجاست که آیا برای اردوی دو روزه لازم است آنها از تیم ما جدا شوند، اما این را هم باید بگویم نگاه من به عنوان سرمربی سپاهان به حفظ منافع ملی ایران است، اما منطقی این است که مسئولان تیم ملی نیز تاریخ‌‌های فیفادی را رعایت کنند.

کرانچار با اشاره به دروازه‌بانان تیمش از جمله رحمان احمدی و شهاب گردان گفت: رحمان به دلیل بازی بسیار خوبی که در برابر فنرباغچه ترکیه انجام داد، مورد توجه تیم‌های این کشور قرار گرفت و همین موضوع موجب شد چند پیشنهاد از تیم‌های ترکیه داشته باشد، اما من رحمان را در کنار گردان می‌خواهم، چراکه باشگاه سپاهان باشگاه بزرگی است و به اعتقاد من به دو گلر تراز اول نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه شهاب اولویت دارد، اما از ارز‌ش‌های رحمان چیزی کم نمی‌شود، بیان کرد: در بازی‌های تیم ملی اجازه دادیم که رحمان به تیم ملی برود، اما در کمال تأسف اجازه بازی نگرفت و ما وی را برای لیگ قهرمانان آسیا از دست دادیم؛ در حال حاضر شهاب کمی نسبت به رحمان برای ما اولویت دارد، اما در نهایت فرم گردان است که به ما می‌گوید چه کسی درون دروازه قرار بگیرد اما چیزی که برای ما مهم است این است که ما دو گلر تراز اول داریم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در پایان عنوان داشت: از تمامی هواداران دعوت می‌کنم از ما حمایت کرده و در کنار ما باشند. صاحب کیفیت هستیم و امیدوارم باز هم بتوانیم جام‌های قهرمانی را به دست بیاوریم.

اخبار ورزشی - فارس