ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جمشیدیان: قلعه‌نویی معرفت ندارد


هافبک تیم فوتبال استقلال بعد از دو هفته سکوت خود را شکست.

خبرگزاری فارس: احمد جمشیدیان بازیکنی است که در روز آخر فصل نقل و انتقالات از فهرست باشگاه استقلال کنار گذاشته شد و این بازیکن همچنان یکی از نفراتی است که تکلیفش با این باشگاه روشن نشده است.

جمشیدیان بعد از دو هفته سکوت  با ابراز ناراحتی از امیر قلعه‌نویی و مسئولان باشگاه استقلال صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

سرانجام تکلیفت چه شد؟ 42 هفته خبری از تو نیست.


واقعاً نمی‌دانم چه بگویم و از کجا شروع کنم در اردوی ترکیه با استقلال حضور داشتم و در مجموع 40 جلسه تمرین با این تیم انجام دادم در دو بازی دوستانه استقلال در آنجا به میدان رفتم و همه چیز هم خوب پیش‌ می‌رفت، وقتی از ترکیه برگشتیم یک روز به ما استراحت دادند و حتی در همان روز مدام ساعت تمرین فردا را به من اس‌ام‌اس می‌کردند ولی درست در آخرین روز نقل و انتقالات بود که گفتند به تمرین نرو و به باشگاه بیا، صبح آن روز به باشگاه رفتم که به یکباره به من گفتند تصمیم گرفتیم تا نیم‌فصل بیرون بنشینیم و ما تمام حق و حقوقت را هم می‌دهیم و بعد از نیم‌فصل اسمت دوباره به لیست برگردانده می‌شود.

واکنش تو چه بود؟

بلافاصله از اتاق بیرون رفتم و گفتم اصلاً چنین موضوعی را نمی‌پذیرم امروز روز آخر نقل و انتقالات است به آنها گفتم 500 میلیون طلب سال گذشته‌ام را ندادید و امسال هم یک ریال هنوز نگرفتم و درست روز آخر هم می‌گویید که 6 ماه دیگر منتظر بمانم. شما یک کلمه راست به من نگفته‌اید و توقع دارید من به حرف شما اطمینان کنم جالب است اصلاً قرار نبود از لیست خارج شوم و تا روز روی نفرات دیگر کار می‌کردند اما به یکباره تصمیم گرفتند من را از لیست خارج کنند. من تا الان نزدیک به دو هفته است که صحبتی نکردم به این خاطر که مردم بهترین قاضی هستند و بهترین محکمه خدا است شما بگویید روز آخر نقل و انتقالات چه کار می‌توانستم انجام دهم حتی اگر تیمی هم مرا می‌خواست تا با این آقایان تسویه حساب می‌کردم نمی‌توانستم به شهرستان بروم و از اینجا رانده و از جای دیگر مانده شده بودم.

پیش از آنکه به استقلال بیایی کلی شایعه در مورد تو و امیر قلعه‌نویی مطرح کردند که تو پنالتی را در بازی استقلال و سپاهان به خاطر او خراب کردید و در اصفهان هم کمی بازی را شل گرفتی. حالا که این اتفاقات افتاده چه صحبتی داری؟

روزی که به استقلال آمدم از تیمی آمدم که 4 سال قهرمان پیاپی لیگ برتر شده بود و من کاپیتان دوم این تیم بودم وقتی به استقلال آمدم برای این تیم برند حساب می‌شدم و جالب است بدانید آن سال من با تراکتورسازی تمام کرده بودم و آقای زینی‌زاده مدیرعامل وقت تراکتورسازی می‌تواند شهادت بدهد که فقط امضای من مانده بود که عضو این تیم شوم اما در دقیقه 90 تصمیم گرفتم به استقلال بیایم. خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و مُهر تأییدی به همه صحبتهای من بعد از پیوستن به استقلال شد تا همیشه پشت‌سر یکسری از آدم‌ها حرف هست و من هم داشتم وارد بازی برخی‌ها می‌شدم و تنها بحثی که در زندگی من پیش آمده بود مربوط به این آقا بود. این اتفاق من را روسفید کرد و ثابت کرد که هیچ زد و بندی با آقایان نداشتم.

 ظاهراً قراردادت را هم یک طرفه فسخ شده بود؟

دقیقاً خدا را شکر قراردادم را با استقلال فسخ کردم و گرنه شاید همان موقع بلاتکلیف شده بودم من سؤال می‌کنم آیا مصدومیت جزئی از فوتبال نیست؟ ولی حال صادقی و عمران‌زاده مصدوم نیستند؟ فوتبال همین است من 14 ماه حتی یک هزار تومانی نگرفتم و آیا به نظر شما این موضوع انصاف است. 14 ماه یک ریال نگرفتم و روز آخر اسم من از لیست خارج شد، برخی‌ها در دهه محرم مشکی می‌پوشند و عزاداری می‌کنند در حالی که حرف امام حسین (ع) این بود که آزاده باشید و حق مردم را نخورید از این کم‌ لطفی بالاتر وجود دارد؟این اتفاق ثابت کرد هیچ سر و سری با آقایان ندارم و خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد چون پیش از این بحث‌هایی پیش آمده بود که عذابم می‌داد.

 تو مصدوم نبودی چون قلعه‌نویی بعد از بازی‌های جام شهدا در نشست خبری گفت که جمشیدیان مصدوم بود و ما خواستیم که او به تیم دیگری برود تا خودش را پیدا کند.

خدا را شکر باشگاه استقلال آنقدر بزرگ است که این همه رسانه در اطرافش حضور دارد کادر پزشکی و مدارک آن هم موجود است و همه می‌دانند که من شش بازی آخر فصل گذشته را بازی کردم و 40 جلسه تمرین قبل از بازی فصل با این تیم انجام دادم و در دو بازی دوستانه هم به میدان رفتم. یک جلسه تمرین این تیم را امسال از دست ندادم و اگر بازیکنی مدعی است که پیش از فصل بیشتر از من در تمرینات حضور داشته این را بگوید تأییدیه پزشکی فدراسیون فوتبال هم در دست من است ولی متأسفانه این بحث‌ها فرافکنی است و قلعه‌نویی را همه می‌شناسند. آقای قلعه‌نویی شما مصدومیت من را پیش کشیدید که خودت را پشت این قضیه پنهان کنی چطور من تا روز آخر سالم بودم ولی روز آخر به یکباره مصدوم شدم؟ چه کسی را می‌خواهید با این حرف‌ها گول بزنید. محمد محمدی، ایمان مبعلی و میثم خسروی به علاوه دهها نفر دیگر این بلا توسط شما سرشان آمد به خدا قسم می‌خورم اگر یک هفته زودتر این موضوع را به من می‌گفتند هرگز نمی‌ماندم من می‌توانستم روز آخر لیگ نقل و انتقالات آنها التماس کنم درست مثل برخی‌ها که خبر دارم نزد این آقا رفتند و التماس کردند. دو هفته است که سکوت کرده‌ام و هیچ چیز نگفته‌ام اما تکلیف من را روشن نمی‌کنند که حداقل بتوانم جای دیگری بازی کنم. آقای نظری جویباری تا چند روز پیش می‌خواست چک شخصی‌اش را به من بدهد اما حالا با خانواده‌اش به مسافرت رفته و به هر کسی زنگ می‌زنم می‌گویند نظری جویباری باید بیاید آیا فقط این آقا در باشگاه کار می‌کند؟

 گفته می‌شد قصد شکایت از استقلال را داری؟

راه شکایت برای من باز است و حتماً این کار را انجام می‌دهم ولی مردم این را بدانند که دو هفته منتظر ماندم و لب باز نکردم. کسی که خودش مسبب این کار بوده حداقل یک تماس نگرفت تا موضوع را جمع و جور کند در حالی که هر شخصی من را در خیابان می‌دید ابراز ناراحتی می‌کرد و می‌گفت نگران نباش خدا جای حق نشسته است من اصلاً بحث خودم را انجام نمی‌دهم همه کار زشت را می‌دانند چه برای من باشد و چه برای دیگران ولی واقعاً برای آقایان متأسف هستم که خواستند با لقب مصدوم چنین جوی را به وجود بیاورند شما خودتان هر روز در محل تمرینات حاضر هستید و گزارش تمرین را پوشش می‌دهید. آیا شما هم دروغ می‌گویید و این همه مدت من مصدوم بودم و در تمرینات شما چیزی ننوشتید؟ متأسفانه این دوستان در حال درست کردن جو بودند و اصلاً خانواده و زندگی افراد برایشان مهم نیست چون برای خودشان اسم و رسمی دارند امیدوارم جامعه ورزش این رفتارها را ببیند و کاری کند که دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

ظاهراً قرار بود نفرات دیگری از لیست خارج شوند درست است؟

این اتفاق برای من افتاد و شاید خواست خدا هم بود اما خوشحال هستم که دو، سه نفر دیگر از لیست استقلال خارج نشدند شاید اگر آن جوان که قرار بود نامش از فهرست در بیاید این مسئله را می‌شنوید فوتبالش نابود می‌شد و یا آن بازیکن باتجربه دیگر نمی‌توانست فوتبال بازی کند. من حرف دلم را می‌زنم و امیدوارم مردم از همه مربیانی که سالم کار می‌کنند حمایت کنند و طوری با آنها رفتار کنند که همه بد و خوب را بشناسند. جالب اینجاست وقتی یک تیم می‌تواند در عرض یک ساعت یک بازیکن را به خدمت بگیرد چطور دو هفته است که تکلیف این بازیکن را مشخص نمی‌کنند. همه جا صحبت می‌کنند که ما به خاطر جمشیدیان ناراحت هستیم ولی آقایان شما چه کاری برای من انجام دادید حتی یک عذرخواهی ساده هم نکردید که با زندگی من بازی شد. این اتفاق برایم افتاد ولی من مسببان این قضیه را به خدای بزرگ می‌سپارم چون می‌دانم او شاهد و ناظر همه چیز است امیدوارم کسانی که این بلا را بر سر من آوردند در همین دنیا جوابشان را بگیرند.

در این مدت بازیکنان استقلال با تو صحبت نکردند؟

دست تک تک بازیکنان استقلال را می‌بوسم چون آنها هر روز با من در ارتباطند و ابراز همدردی می‌کنند در یک سال و نیم جو این تیم را محشر دیدم و چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ رفاقتی بهترین دوستان را پیدا کردم. امیدوارم آنها من را حلال کنند و من هم در این مدت سعی کردم اخلاق خوبی داشته باشم و به هیچ کس بدی نکنم. همه بازیکنان استقلال و هم‌تیمی‌های پارسالم در قلب من هستند و از اینکه آنها به فکر من و زندگیم بودند تشکر می‌کنم.

حالا تصمیمت چیست؟

روی هوا ماند‌ه‌ام و نمی‌دانم چه کنم و ظاهراً باید فردا از طریق مراجع قانونی اقدام کنم از یک نفر بیشتر ناراحت نیستم و آن شخص امیر قلعه‌نویی است که دم از معرفت می‌زند. مردم بهترین قاضی هستند و از خدای بزرگ خواسته‌ام در این روزها که تک و تنها دلم شکسته است حق را به حقدار بدهد این آقایان را یک درصد هم نمی‌بخشم چون از دستم کاری برنمی‌آید و مجبورم منتظر بمانم تا حق و حقوقم را بگیرم.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه نویی: دربی جنگی است که در آن اخلاق و معرفت هم وجود دارد/شاید مساوی شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از بازیکن ملوان که برهانی پایش را لگد کرد عذر می‌خواهم

قلعه نویی: دربی جنگی است که در آن اخلاق و معرفت هم وجود دارد/شاید مساوی شود

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال استقلال دربی را جنگی نامید که در آن معرفت و اخلاق هم دیده می‌شود.

امیر قلعه نویی در حاشیه تمرین استقلال در مورد دربی 75 گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. دربی اگر چه 3 امتیاز بیشتر ندارد اما از حساسیت‌های زیادی برخوردار است. در دو بازی گذشته استقلال بدشناسی آورد، با این حال امیدوارم اول دربی یک بازی خوب شود و بازیکنان و طرفداران به سلامت به خانه بروند. ما توانایی خوبی برای این بازی داریم. البته مشکل ما مصدومیت خسرو حیدری است.

وی در مورد اینکه آیا به مساوی فکر می‌کند یا نه گفت: هم ما و هم پرسپولیس برای برد به میدان می‌آییم اما شاید بازی مساوی شود. من همیشه بازی هجومی را دوست داشتم، چه در زمانی که در استقلال بودم و چه در تیم‌های دیگر به بازی هجومی اعتقاد داشتم.

سرمربی استقلال در مورد احتمال جدایی جباری و زندی گفت: ما کار مشاوره‌ای انجام می‌دهیم و در نهایت نظرات را به فتح الله زاده منتقل می‌کنیم و او تصمیم گیرنده نهایی است. با این حال ما خواسته‌ایم که هیچ بازیکنی در نیم فصل از استقلال جدا نشود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه مشکلات مالی بر روی دربی هم تاثیر گذار است یا نه، گفت: در دربی این مسائل تاثیری ندارد اما مشکلات مالی بازیکنان باید حل شود. میداودی که اکنون مصدوم شده و می‌توانست در دربی به ما کمک کند از ماه پنجم سال قبل هنوز یک ریال از استقلال دریافت نکرده است. یک بازیکن این گونه نشان می‌دهد که عاشق پیراهن تیم و هوادارانش است.

وی ادامه داد: فتح الله زاده و هیئت مدیره در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند، فتح الله زاده در 24 ساعت فقط 2 ، 3 ساعت استراحت می‌کند. هیئت مدیره هم همین گونه است اگر تلاشی در مدیران نمی‌دیدیم بحث دیگری بود اما اکنون مدیران در تلاش هستند تا مشکلات حل شود. 10 روز است که مسائل اقتصادی باشگاه را به فتح الله زاده واگذار کرده‌اند و انشاالله قرار داد اول اسپانسر هم امضا می‌شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه پروین از او تعریف کرده است گفت: اینکه بزرگی مثل پروین از من تعریف کند باعث افتخار است. پروین و پورحیدری از نوادر فوتبال ایران هستند. پروین روح بزرگی دارد که از شاگردانش تعریف می‌کند.

وی در مورد خسرو حیدری گفت: این بازیکن 3 هفته با ما نخواهد بود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه صادقی دربی 75 را جنگ می داند گفت: هر بازیکنی تعبیر خودش را از بازی دارد. به نظر من دربی جنگی است که در آن معرفت، اخلاق و بازی جوانمردانه هم دیده می‌شود. جنگی که مردانه و قشنگ است.

وی افزود: باید از بازیکن ملوان هم عذرخواهی کنم که برهانی پای او را لگد کرد، البته او گفت این کار را ناخودآگاه انجام داده است.

قلعه‌نویی در مورد وضعیت جباری گفت: این بازیکن 6 هفته از میادین دور خواهد بود.

سرمربی استقلال در مورد تعویق بازی استقلال و پیکان گفت: این برنامه ریزی به ما لطمه می‌زند زیرا تا می‌خواهیم هماهنگ شویم به تعطیلات می‌خوریم. ما بازیکن کلیدی خود را از دست دادیم. با این حال باید به نظرات کی‌روش احترام گذاشت و به او آرامش داد اما تا هماهنگ می‌شویم بازی‌ها تعطیل می‌شود و باید کار بدنی و قدرتی انجام دهیم.

وی در مورد پیامش به هواداران گفت: ما در حدی نیستیم به هواداران قرمز و آبی پیام بدهیم اما طرفداران دو تیم ضمن انرژی دادن به تیم خود به حریف هم احترام بگذارند. این کار را ما سال گذشته در تراکتور سازی انجام می‌دادیم. قشنگی‌های فوتبال است که می‌ماند. اینکه چند سال پیش ملوان و استقلال چه نتیجه‌ای گرفتند مهم نیست اما همه کار امین متوسل‌زاده را به یاد دارند. باید فوتبال‌مان را به این سمت ببریم./فارس