ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جلالی: رسانه‌ها برای ایجاد جو حمایتی پیشقدم شوند/ کی‌روش و مربیان لیگ از هم ایراد نگیرند



جلالی: رسانه‌ها برای ایجاد جو حمایتی پیشقدم شوند/ کی‌روش و مربیان لیگ از هم ایراد نگیرند

مجید جلالی می‌گوید رسانه‌ها باید در شرایط فعلی پیش قدم شوند و برای صعود تیم ملی به جام جهانی با ایجاد یک جو حمایتی تعامل را میان همه برقرار کنند.

کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره لزوم حمایت از تیم ملی با توجه به بحث‌هایی که اخیرا میان کی‌روش و برخی از مربیان باشگاه‌ها بر سر کیفیت پایین لیگ و تمارض مداوم بازیکنان پیش آمده، اظهار کرد: این بحث‌ها چیز خاصی نیست. همه‌ی مربیانی که در این مورد صحبت کرده‌اند می‌خواستند که از حق خودشان دفاع کنند و اتفاقا آنها هم بر روی این که با تیم ملی همراه باشند و به فکر موفقیت این تیم باشند، اتفاق نظر دارند. به نظر من از این نظر مورد خاصی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: بهترین چیزی که الان می‌تواند به وجود آید این است که رسانه‌ها پیش قدم شوند و برای ایجاد یک فضای تفاهم بین فدراسیون‌، ‌باشگاه‌ها، مربیان و کارشناسان دست به کار شوند؛ دقیقا مثل همان فضایی که پیش از بازی با کره جنوبی به وجود آمد و تیم ملی توانست نتیجه‌ خوبی بگیرد، باید برای بازی‌های ماه خرداد هم روحیه تیم ملی را افزایش داد.

جلالی گفت: همه می‌دانیم که اگر خدای نکرده به جام جهانی نرویم دودش به چشم خودمان می‌رود بنابراین خیلی منطقی است که در حال حاضر همه با هم همدل شویم و برای موفقیت تیم ملی همکاری کنیم. صعود به جام جهانی به همه ارکان فوتبال ما کمک می‌کند.

این کارشناس فوتبال درباره آن بخش از اظهارات کی‌روش که با واکنش بعضی از مربیان لیگ برتر مواجه شده بود، گفت: من خودم سه ماه پیش نشستم و آماری در این رابطه تهیه کردم. مسایلی که کی‌روش گفته در فوتبال ایران وجود دارد، اما ما نباید از یکدیگر ایراد بگیریم و مثلا کی‌روش بگوید لیگ ضعیف است و مربیان دیگر هم بگویند تیم ملی ضعیف است. به هر حال فوتبال ما نزول کرده و این نزول هم از لیگ شروع شده و به تیم ملی رسیده است. برای این که جلوی این تنزل را بگیریم، مهم‌ترین نکته همدلی ارکان فوتبال با یکدیگر است.

جلالی همچنین درباره صحبت‌های کی‌روش مبنی بر ضرر رساندن شرایط پرسپولیس به تیم ملی گفت: واقعا نباید به فکر این چیزها باشیم. باید سعی کنیم که از هر ظرفیتی که در فوتبالمان وجود دارد به درستی استفاده کنیم و بین تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل و همدلی ایجاد کنیم. این که بگوییم نتیجه‌ نگرفتن ما به خاطر این و آن بوده فایده‌ای ندارد و به تیم ملی کمک نمی‌کند. همان طور که گفتم رسانه‌ها در این رابطه باید پیش قدم شوند و می‌توانند با ایجاد یک جو حمایتی خوب همه را به سمت تعامل با تیم ملی پیش ببرند.

این کارشناس فوتبال درباره تصمیم مهدی رحمتی برای کناره‌گیری از تیم ملی و چالش‌هایی که این موضوع برای دروازه‌ ایران به وجود می‌آورد، گفت: این یکی از چالش‌هایی است که راه حلش‌ خیلی ساده‌ است و به راحتی می‌توان آن را رفع کرد. اما چون ما از مسایلی که وجود دارد دور هستیم و همه جزئیات را نمی‌دانیم شاید کمی پیچیده شده است. آنهایی که کنار تیم هستند باید چالش‌های درون تیم را حل کنند و نگذارند موضوع به اینجا برسد. این‌ها مسایلی است که باید به وسیله بزرگترها رفع شود و در نهایت همه چیز سر جای خودش قرار گیرد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مربیان درباره ساختار لیگ و فوتبال ایران (لیگ ی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکونام از کی روش در مقابل مربیان لیگ برتری حمایت کرد



 

 

تیم ملی فوتبال ایران , کی روش


کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در درگیری بین سرمربیان لیگ و سرمربی تیم ملی حق را به کی روش داد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از ایسنا، جواد نکونام درباره مصدومیتش که در بازی با والنسیا موجب شد دقیقه 77 از بازی خارج شود، اظهار کرد: «روز گذشته از پای مصدومم MRI گرفتم و مشخص که خوشبختانه نه کشیدگی پیدا کرده و نه پارگی و تنها تاندون پایم ضربه شدیدی خورده است که البته با دو سه روز استراحت خوب می‌شود و می‌توانم تمرین‌هایم را دوباره از سر بگیرم. خیلی خوشحالم که این مصدومیت آنقدر شدید نبود که فکرش را می‌کردم.»
وی درباره تساوی اوساسونا برابر والنسیا و باقی ماندن تیمش در کورس مدعیان کسب سهمیه لیگ اروپا گفت: «فکر می‌کنم این نتیجه به ضرر ما بود. خیلی راحت می‌توانستیم والنسیا را شکست دهیم. داور با ما رفتاری نامهربانانه داشت. می‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد و دروازه‌بان حریف را هم اخراج کند. حق‌مان برد بود. مربی ما هم در پایان بازی گفت که والنسیا از یک موقعیت نصفه و نیمه به یک گل رسید.»
وی درباره بازی روز دوشنبه اوساسونا برابر اتلتیکو مادرید گفت: «ما در شهر خودمان با اتلتیکو بازی داریم. آن‌ها پس از تعویض مربی‌شان به روند خوبی رسیده‌اند و دو بازی را پشت سر هم برده‌اند. برای ما این بازی اهمیت بسیار زیادی دارد.»
نکونام درباره گفتگویش با ژاوی در ائتلاف علیه رئال مادرید که در بعضی رسانه‌های ایرانی بازتاب پیدا کرده بود گفت: «به هر حال این جور صحبت‌ها در فوتبال رایج است. صحبت دوستانه‌ای بود که بین من و ژاوی انجام شد و اتفاق خاصی نبود.»
کاپیتان تیم ملی ایران درباره اعتراض برخی مربیان لیگ برتری به برنامه‌های تیم ملی و دفاع کی‌روش از این برنامه‌ها گفت:‌ «شکی ندارم که حق با کی‌روش است. اما از آن طرف نباید لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فشار زیادی روی بازیکنان به وجود بیاید. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که مسابقه‌های لیگ زود به پایان برسد تا تیم ملی بتواند در رقابت‌های انتخابی جام جهانی نتیجه بگیرد. اگر باشگاه‌ها و بازیکنان تلاش می‌کنند، همه‌اش برای این است که تیم ملی به جام جهانی برود. اگر قرار است به جام جهانی نرویم، پس دیگر چه دلیلی دارد که لیگ برگزار کنیم. باید برای سال آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بازیکنان استراحت کافی داشته باشند. نتایجی که می‌گیریم برای صعودمان به جام جهانی بسیار مهم است.»
نکونام درباره بحث‌هایی که این روزها درباره احتمال کاهش تیم‌های حاضر در لیگ برتر شنیده می‌شود گفت: «فکر می‌کنم با امکاناتی که فوتبال ایران دارد برگزاری لیگ با 14 تیم کافی باشد. تا موقعی که امکانات تیم‌ها به حداقل استاندارد برسد، باید با همین 14 تیم لیگ را برگزار کرد. وقتی امکانات ندارید دلیلی ندارد که بخواهیم 18 تیم در لیگ برتر داشته باشیم.»