ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جعفری: از کمیته داوران مأیوسم، به AFC شکایت می کنیم



 

 

 

باشگاه تراکتورسازی , کمیته داوران

 

مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی گفت: «از کمیته داوران مایوسم؛ این بار از AFC تمامی حقوقمان را پیگیری می کنیم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، محمد حسین جعفری درباره بازی تراکتور و استقلال اظهار داشت: «تراکتورسازی که برای کسب سه امتیاز صف آرایی کرده بود و اراده خود را بر حریف تحمیل نموده بود به علت عنایت ویژه آقای ترکی سه امتیاز را از دست داد.»
وی ادامه داد: «این در حالی بود که آقای ترکی سال قبل در داوری تراکتور و استقلال در همین ورزشگاه دو گل تراکتور را نادیده گرفت و این بار با عملکرد خود نه تنها حیثیت داوری بلکه عدالت و جوانمردی را هم زیر پا گذاشت. تصمیم اشتباه او که تاثیر صد در صد در نتیجه بازی داشت باعث شد لطف ایشان به استقلال همچنان ادامه یابد.»
جعفری تاکید کرد: «در این فصل حدود 10 امتیاز از تراکتور به لحاظ اشتباهات داوری از دست رفته است و هر بار تراکتور محکوم شده است این عملکرد نشان می دهد مدیریت در وضع داوری بسیار اسف بار است هر چند آقای تاج بعد از این بازی با من تماس گرفت و از داوری بازی شدیدا انتقاد کرد اما این التیام بخش احساسات بیش از 60 هزار تماشاگر و صدها هزار نفر علاقمند به تراکتور نیست. آیا وقت آن نرسیده است مسئولین کمیته داوری استعفای خود را تقدیم کنند؟ و این ننگ را ادامه ندهند؟ آذربایجان به زعم مقام معظم رهبری منطقه عزت و شرف است با عملکردتان این مردم عزتمند را آزرده خاطر ننمایید.»
وی افزود: «حال که کار به اینجا کشیده است و عملا امیدی به اصلاح داوری در حق تراکتورسازی نیست پیگیری حقوقی کلیه بازی های امسال را که با اشتباهات داوری موجب از دست رفتن امتیازات شده است از طریق کنفدراسیون آسیا انجام خواهم داد، حتی اگر کمیته داوران بخواهند در زمین از تراکتور انتقام بگیرند.»


ویدیو مرتبط :
فرق کمیته داوران با دپارتمان داوران از نظر جناب خان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باشگاه پرسپولیس کمیته داوران را به فیفا و AFC تهدید کرد



 

 

 

باشگاه پرسپولیس , فدراسیون فوتبال

 

فیلم های تهیه شده این بازی ها را که منجر به از دست دادن 8 امتیاز مسلم ما از ابتدای نیم فصل دوم تاکنون شده است را جهت استیفای حقوق حقه خود به مراجع ذی صلاح نظیر FIFA و AFC ارسال خواهیم کرد.

به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، متن نامه باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) خطاب به رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس مهدی تاج

ریاست محترم کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

همانطور که استحضار دارید، دیدار دو تیم پیروزی (پرسپولیس) و فجر سپاسی که روز سه شنبه هجدهم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در حالی با پیروزی تیم فجر سپاسی به اتمام رسید که به استناد تصاویر تلویزیونی، یک خطای دست بازیکن حریف منجر به خطای پنالتی در نیمه اول و یک خطا روی بازیکن تیم پرسپولیس که عدم اعلام آن در ادامه منجر به گل سوم تیم شیرازی شد، نتیجه بازی را به روال بازی های اخیر به ضرر تیم پیروزی (پرسپولیس) تغییر داد.

برابر تصاویر تلویزیونی ثبت شده، خطای پنالتی در دقیقه 38 بازی روی داد. وقتی که بازیکن فجر سپاسی شوت سنگین مهدی مهدوی کیا را با دست چپ منحرف کرده و آن را در اختیار دروازه بان تیم فجر گذاشت، خطای دست در داخل هجده قدم روی داد و داور مسابقه باید نقطه پنالتی را نشان می داد.

در دقیقه 61 این بازی هم داور با یک اشتباه فنی به اشتباه علیه پرسپولیس خطای پاس به دروازه بان را اعلام کرد که البته به خیر گذشت، اما می توانست اینگونه نباشد اما بیانگر اشتباهات یک جانبه داوری علیه پرسپولیس بود. در ادامه همین روند بود که در دقیقه 86 این بازی سعید بخشی زاده، داور مسابقه مرتکب یک اشتباه دیگر شد که در جریان آن خطای بازیکنان فجر سپاسی روی محمد نوری در پشت محوطه جریمه حریف را اعلام نکرد تا ضمن گرفته شدن یک فرصت مناسب از تیم پیروزی (پرسپولیس) همان توپ در برگشت به گل سوم و برتری فجر سپاسی بدل شود. به این ترتیب مجموعه این اشتباهات که همگی فقط به ضرر یکی از دو تیم حاضر در میدان بود، نتیجه ای که می توانست با پیروزی میزبان رقم بخورد را به پیروزی میهمان تبدیل کرد.

با توجه به اینکه اعضای تیم پیروزی (پرسپولیس) تاکنون در جریان بازی ها با احترام به داور از هرگونه اعتراض امتناع کرده اند، امید می رود که مراجع ذیصلاح از جمله کمیته داوران اقدامات موثری را انجام دهند اما اینگونه به نظر می رسد که به هیچ وجه دغدغه برقراری عدالت در زمین و رقم خوردن نتایج براساس توانایی های تیم های حاضر در میدان از سوی کمیته داوران بوجود نیامده، چرا که با وجود مکاتبات بسیار، همچنان شاهد اشتباهات داوری پی در پی به زیان پرسپولیس هستیم که سرمایه های معنوی و مادی این باشگاه را بر باد داده و در عمل بعد از دور کردن تیم پیروزی (پرسپولیس) از قرار گرفتن در کورس قهرمانی، امکان کسب سهمیه آسیایی را هم دشوار کرده است.

بار دیگر یادآور می شویم، این فقط آینده و موقعیت پرسپولیس نیست که با این روند در خطر جدی قرار گرفته است، بلکه با تکرار چنین مواردی به سود بعضی از تیم ها و علیه تیم هایی دیگر از جمله تیم پیروزی (پرسپولیس)، اعتبار رقابت های لیگ برتر و نتایج پایانی آن زیر سوال خواهد رفت.

فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) و میلیون ها هوادار آن، از کمیته محترم داوران انتظار دارد، اقدامات جدی را برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه و تغییر نتایج بازی ها به عمل آورد تا منجر به تغییر در رده بندی نهایی در پایان فصل نگردد. بدون تردید این باشگاه انجام پیگیری های بیشتر را حق محفوظ خود می داند. همچنین انتظار دارد همانطور که کتبا اشتباهات فاحش داوری در بازی مقابل شهرداری تبریز و ذوب آهن اصفهان را که منجر به تغییر نتیجه بازی شد را، پذیرفته اید برای ما مشخص نمائید چگونه این خسارات غیرقابل پذیرش را جبران خواهید نمود. چنانچه کمیته داوران بدون ترتیب اثر دادن به مراتب فوق اقدام عاجلی در خصوص تادیه خسارت و برخورد جدی با داور خاطی را در دستور کار خود قرار ندهد، یقین بدانید که فیلم های تهیه شده این بازی ها را که منجر به از دست دادن 8 امتیاز مسلم ما از ابتدای نیم فصل دوم تاکنون شده است را جهت استیفای حقوق حقه خود به مراجع ذی صلاح نظیر FIFA و AFC ارسال خواهیم کرد.