ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

جزئیات حادثه تاسف‌آور سوء قصد به جان یک داور در ایران



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقه‌های بوکس

 

اخبار ورزشی - داور بوکس از کما خارج شد
جزئیات حادثه تاسف‌آور سوء قصد به جان یک داور در ایران

رییس کمیته اجرایی فدراسیون بوکس به دلیل رعایت قانون در مسابقه‌های قهرمانی کشوری مورد سوء قصد قرار گرفت و به کما رفت.

 بیست و چهارمین دوره مسابقه‌های بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور هفته گذتشه با حضور 189 بوکسور از 32 استان در بروجرد برگزار شد که در جریان این رقابت‌ها یک بوکسور لرستانی با خودروی شخصی خود به رییس کمیته اجرایی مسابقه‌ها حمله‌ور شد و وی را به شدت مضروب کرد.


این بوکسور لرستانی که طبق قانون نمی‌توانست در مسابقه‌ها شرکت کند به دلیل سوء قصد به جان بهمن بردبار رییس کمیته اجرایی این مسابقه‌ها، بازداشت شده و به دلیل شکایت بردبار فعلا در زندان به سر می‌برد تا نوبت دادگاهش فرا برسد.

بهمن بردبار که از این حادثه جان سالم به در برد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد این سوء قصد اظهار کرد: طبق حکم ناطق نوری، رییس فدراسیون بوکس، من در این رقابت‌ها رییس کمیته اجرایی مسابقه‌های قهرمانی کشوری بودم و قبل از شروع رقابت‌ها تمام بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را فرستاده بودیم. یک قانون مهم در این دستورالعمل‌ها که از سوی فدراسیون جهانی هم مورد تاکید است، عدم حضور بوکسورهای بالای 40 سال است. یک قانون مهم دیگر هم که ما روی آن تاکید داشتیم این بود که بوکسورهای یک استان نتوانند برای یک استان دیگر مبارزه کنند.

وی افزود: اعضای کمیته اجرایی مسابقه‌ها با توجه به تجربه و سابقه‌ای که داشتند روی تمام قوانین اشراف داشتند و قوانین به طور کامل رعایت شد. تنها یک مورد وجود داشت که آن هم به این حادثه ناگوار ختم شد.

رییس کمیته اجرایی مسابقه‌های قهرمانی کشوری با تاکید بر اینکه این اتفاق نادر در بوکس و حتی ورزش جهان به خاطر یک مسئله کوچک به وجود آمد گفت: فردی از استان لرستان قصد داشت با 45 سال سن در مسابقه‌ها شرکت کند که مانع این کار شدیم. او حتی جدا از اینکه سنش بالاتر از حد مجاز بود قصد تخلف دیگری هم داشت و آن این بود که می‌خواست از یک استان دیگر در مسابقه‌ها شرکت کند.

وی ادامه داد: بعد از این مشکلات، به صورت تلفنی با ناطق نوری صحبت کردم و شرایط را گفتم که گفت اجازه ندهید مبارزه کند و طبق قانون عمل کنید. حتی این فرد خاطی هم با ناطق نوری صحبت کرد و گویا قانع شد اما بلافاصله بعد از پایان یافتن تلفن، رو به من کرد و گفت «تو هستی که اجازه نمی‌دهی من مبارزه کنم».

بهمن بردبار در شرح حادثه تصادف و سوء قصد به جانش گفت: بعد از پایان مسابقه‌های روز نخست بود که همراه پسرم که رییس هیات ژوری مسابقه‌ها بود، از سالن خارج شدیم و قصد سوار شدن به اتوبوس را داشتیم. در میانه راه بودیم که دیدیم فردی که سوار خودرو است و کمین کرده بود با سرعت به سمت ما در حرکت است و من تا به خودم بیایم و بخواهم حرکت کنم دیدم پسرم، مرا به گوشه‌ای پرت کرد تا کمتر آسیب ببینم. متاسفانه علی‌رغم همه این کارها باز هم این تصادف انجام شد و ما دو نفر به زیر ماشین رفتیم.

وی ادامه داد: حاضران این حادثه را دیدند و گویا فرد ضارب را که قصد فرار داشت را دستگیر و بازداشت کردند. البته بنده از حوادث بعد از تصادف چیزی در خاطر ندارم.

رییس هیات بوکس استان گیلان همچنین گفت: من یک روز بعد به هوش آمدم و دیدم که در بخش ICU هستم. همه از به هوش آمدنم ابراز خوشحالی کردند و گفتند که تو در کما بودی و دچار ضربه مغزی شده بودی. اکنون پنج روز از آن حادثه می‌گذرد اما هنوز دست راستم از مچ تا کتف کار نمی‌کند. چهار دندانم شکسته و تورم زیادی هم در اطراف چشم‌ها، نیمه راست بدن و برخی نقاط دیگر بدنم وجود دارد. خدا به من لطف داشت که هنوز زنده‌ام.

رییس کمیته اجرایی مسابقه‌های قهرمانی کشور افزود: اکنون که با شما صحبت می‌کنم به گیلان آمده‌ام و در بیمارستان هستم. پیگیر معالجات هستم و در این چند روز هم چندین بار عکس انداخته‌ام. متخصصان قلب و ارتوپدی من را معاینه کرده‌اند و نظرشان را گفته‌اند. کارهای لازم روی دندان‌های شکسته‌ام را هم انجام می‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاقات رخ می‌دهد گفت: فرهنگ برخی افراد و برخورد مسئولان شهری دلیل اصلی این اتفاقات است.

بردبار با تاکید بر اینکه نبود ناطق نوری، رییس فدراسیون در مسابقه‌ها هم در وقوع چنین اتفاقات ناگواری دخیل بود، گفت: درست است که مسئولان فدراسیون در آنجا بودند اما بحث مدیریت مسابقه‌ها خیلی مهم است و قطعا اگر خود ناطق نوری در مسابقه‌ها حاضر بود چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد.

وی با انتقاد از مسعود رهنما، مدیرکل تربیت بدنی استان گیلان افزود: من 14 سال است که رییس هیات بوکس گیلان هستم و انتظار داشتم که حداقل رهنما نه به عنوان مدیرکل تربیت بدنی بلکه به عنوان سرمربی سابق تیم ملی کاراته، یک تماس می‌گرفت و حالم را می‌پرسید. او که در مصاحبه‌هایش در بازی‌های آسیایی اینچئون به فکر دعای خیر مردم و حال ورزشکاران است چرا حال من که همشهری او هستم و سال‌ها برای ورزش زحمت کشیده‌ام را نمی‌پرسد.

اخبار ورزشی - جام نیوز

 


ویدیو مرتبط :
سوء قصد به جان رهبر شورای شهر در اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جزئیات از سوء‌قصد به جان رحمت‌آبادی/گلوله ظاهراً از داخل خودرو شلیک شده‌است



سوء‌قصد به جان رحمت‌آبادی

عبداللهی:
آخرین جزئیات از سوء‌قصد به جان رحمت‌آبادی/گلوله ظاهراً از داخل خودرو شلیک شده‌است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: مأموران آگاهی و پلیس امنیت شروع به اقدامات برای شناسایی ضارب یا ضاربین کرده‌اند و تا این لحظه به نظر می‌آید گلوله از داخل ماشین شلیک شده است.

علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره جزئیات سوءقصد به جان رحمت‌آبادی معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: حدود ساعت 20 و 30 دقیقه امشب مأموران راهنمایی و رانندگی در محدوده خیابان گلبرگ متوجه می‌شوند ماشینی از خیابانی که در آن حرکت می‌کرده از جاده منحرف‌شده و چراغش روشن است.

معاون امنیتی‌انتظامی وزیر کشور تصریح‌کرد: با بررسی‌هایی که انجام می‌دهند مشخص می‌شود فردی که پشت فرمان نشسته بر اثر اصابت گلوله فوت کرده که بعد شناسایی هویت این فرد مشخص می‌شود وی صفدر رحمت‌آبادی از کارکنان قدیمی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت پارلمانی صنعت، معدن و تجارت است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تا کنون فرد یا افرادی در این حادثه دستگیر شده‌اند، گفت: مأموران آگاهی و پلیس امنیت از همان لحظات اولیه شروع به اقدامات برای شناسایی ضارب یا ضاربین کرده‌اند و تا این لحظه به نظر می‌آید گلوله از داخل ماشین شلیک شده است.

وی ادامه داد: باید کارشناسان فنی در این زمینه نظر بدهند و منتظریم آخرین نظریه فنی به ما داده شود و هم کار فنی و هم کار شناسایی در حال انجام است.

عبداللهی تأکید کرد: این اتفاق در حال بررسی است و با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ صحبت کرده‌ایم و نیروها را بسیج کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.

/فارس