ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تیراندازان فشنگ خفیف ندارند!



تیراندازان فشنگ خفیف ندارند!

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده در رابطه با اختلاف ایجاد شده در خصوص تهیه سلاح و مهمات خفیف بین فدراسیون تیراندازی و سازمان صنایع دفاع به ایسنا، گفت: حدود دو روز است كه اطلاعاتی در این زمینه به دستم رسیده و در حال پیگیری این قضیه هستم.

 

وی با اشاره به حضور سیدمهدی هاشمی در راس فدراسیون تیراندازی، وی را شخصیتی شناخته شده، متعهد و دلسوز دانست و افزود: از سوی دیگر در بازی‌های گوانگجو در رشته تیراندازی در بخش بانوان مدال‌هایی كسب شد كه قبلا هیچ‌گاه به این مدال‌ها دست پیدا نكرده بودیم.

این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال تصریح كرد: از سوی دیگر همه ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان به نحوی معتقد و مطمئن شدند كه با كمی حمایت بهتر و داشتن امكانات بیشتر می‌توانیم در بازی‌های آسیایی در این رشته بسیار مدال‌آور، هم در بخش زنان و هم مردان مدال‌های زرین طلا را به خوبی درو كنیم. لذا واقعا طرح این گونه مباحث و این نوع درگیری‌ها و اختلافات آن هم پس از كسب افتخارات توسط یك فدراسیون اصلا جالب نیست.

به نظر یحیی‌زاده، اگر قبل از بازی‌های گوانگجو این نوع صحبت‌ها نقل می‌شد شاید به گونه‌ای توجیه داشت، ولی در حال حاضر با توجه به این كه در این رشته به كسب افتخارات فراوان در سطح آسیا و حتی رسیدن به مقام در جهان امیدوار شدیم، جای این است كه همگی دست به دست هم بدهیم و برای تهیه امكانات از جمله اسلحه و فشنگ به فدراسیون تیراندازی از هر طریق ممكن و با بهترین كیفیت كمك كنیم تا هم از این جهت و هم از جهت برنامه‌ریزی‌هایی كه فدراسیون خواهد داشت و حمایت‌های مادی و مالی و اعتباری كه مورد نیاز است، پشتیبانی لازم از آنها صورت گیرد تا آینده درخشان‌تری را فراروی ورزش كشور و به ویژه در رشته تیراندازی شاهد باشیم.

رییس كمیته تربیت‌بدنی و جوانان مجلس از پیگیری مشكل ایجاد شده بین فدراسیون تیراندازی و سازمان صنایع دفاع خبر داد و گفت: كمك می‌كنیم تا مشكلات به كمك خود فدراسیون و سازمان تربیت‌بدنی و سازمان صنایع دفاع هر چه زودتر حل شود.

وی با تاكید بر ضروت اعتماد به دستگاه‌های ورزشی خود گفت: این مساله شرط اول، اساسی و اصلی پیشرفت ورزش است.

یحیی‌زاده تاكید كرد: باید به دستگاه‌های ورزش اعتماد كرد به ویژه در جاهایی كه زمینه و بستر را مشاهده می‌كنیم و از جمله در فدراسیون تیراندازی.

وی در پایان گفت: در حال حاضرجای طرح این گونه اختلافات و مشكلات و مباحث نیست. بلكه جای این است كه اعتماد خود را به دستگاه‌های ورزش افزایش داده تا شاهد افزایش افتخارات ورزشكاران خود باشیم.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی فشنگ خفیف CCI مینی مگ هولوپوینت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ! +عکس



 

ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ

 

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال 2012 پیش از حركت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد.

 

مهندسان انگلیسی دست به ساخت خودرویی زده‌اند كه می‌تواند از گلوله سریع‌تر برود!

 ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ

 

به گزارش ایسنا، طراحی این خودرو كه «بلادهود» (كارآگاه) نام دارد سه سال به طول انجامیده و قرار است اواخر سال 2012 ركورد سرعت زمینی را در بستر یك دریاچه خشك‌شده در كیپ شمالی در جنوب آفریقا بشكند.

 

قدرت این خودروی مافوق صوت از یك موتور جت كه در بالای یك موشك هیبریدی قرار دارد تامین شده كه این تركیب می‌تواند 135 هزار اسب بخار و برابر با قدرت خودروی 180 فرمول یك نیرو تولید كند.

 

مهندسان در صنایع تخصصی هوافضای همپسون در ویگان اكنون شروع به اجرای طراحی قسمت فولاد مشبك عقب خودرو كرده‌اند كه موتورهای جت و موشك در آن قرار می‌گیرند.

 

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال 2012 پیش از حركت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد.

 

ساخت قسمت جلوی این خودرو توسط مهندسان گروه قطعات پیشرفته انجام خواهد شد. چرخ‌های این خودرو كه 900 میلی‌متر قطر خواهد داشت از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و باید بتواند در چرخش در سرعت بیش از 10 هزار دور در دقیقه دوام آورده و همزمان بتواند با آلودگی‌های برآمده از بستر دریاچه كنار بیاید.

 

ركورد سرعت در حال حاضر 763 مایل در ساعت است كه توسط اندی گرین با خودروی «تراست اس‌اس‌سی» در سال 1997 به ثبت رسیده است. گرین رانندگی این خودرو را نیز بر عهده خواهد داشت./عصرایران