ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تکواندوی قهرمانی جهان/ مردانی به مدال نقره رسید



مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان

تکواندوی قهرمانی جهان
مردانی به مدال نقره رسید

نماینده وزن هشتم تیم ملی ایران با وجود آسیب‌دیدگی، در فینال مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان حاضر شد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مکزیک، بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی از 24 تیر ماه به میزبانی مکزیک در شهر پوئبلا در حال پیگیری است که امروز شنبه در پنجمین روز از رقابت‌ها سجاد مردانی نماینده وزن هشتم تیم ملی مدال نقره رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

مردانی در نخستین دیدار با قرعه استراحت روبرو شد و در بازی دوم نماینده تیم ملی ازبکستان را با نتیجه 6 بر چهار شکست داد. مردانی در ادامه رقابت‌ها نماینده کشور کانادا را در راند طلایی با یک امتیاز از پیش رو برداشت و  در بازی چهارم با شکست تکواندوکار تیم ملی ایتالیا مدال برنز خود را در این دوره از مسابقات قطعی کرد.

مردانی  در ادامه مسابقات به مصاف تکواندوکار تیم ملی کوبا که مدال برنز المپیک لندن را در کارنامه خود دارد رفت و در راند طلایی حریف خود را شکست داد و به فینال مسابقات رسید. دیدار تیم ملی ایران و کوبا در راند اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید، راند دوم سه بر یک و در راند سوم بازی با نتیجه تساوی چهار بر چهار به پایان رسید و کار به راند طلایی کشد. مردانی در راند طلایی با کسب امتیاز به فینال مسابقات راه یافت.
وی با وجودیکه در مبارزه نیمه‌نهایی از ناحیه دست آسیب دیده بود، در فینال برابر تکواندوکاری از گابن قرار گرفت و برابر این حریف شکست خورد تا به مدال نقره جهان برسد.

در اولین روز این رقابت‌ها نیز هادی مستعان نماینده کشورمان در وزن دوم، با پنج پیروزی به فینال راه یافته بود که در آخرین مبارزه با نتیجه هشت بر 9 مغلوب حریف کره‌ای شد و به نشان نقره دست یافت.
در رقابت‌های این روز و در بخش بانوان نیز فریده رشیدی در وزن اول صاحب دو پیروزی و یک باخت شد.

در دومین روز مسابقات، مسعود حجی زواره تکواندوکار تیم ملی کشورمان در وزن پنجم، با سه پیروزی و یک باخت از رسیدن به سکوی جهانی بازماند. در سومین روز از این رقابت‌ها بهنام اسبقی نماینده تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی و مدال طلای پیکارهای وزن چهارم دست یافت.

در چهارهمین روز از مسابقات احسان نقیب‌زاده تکواندوکار وزن اول (54- کیلوگرم) تیم ملی کشورمان پس از اینکه کارش را با پیروزی برابر "پدور آنکو" از پرو آغاز کرده بود، در دومین پیکار و در مصاف با سزار رودریگوئز از مکزیک شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
همچنین در ادامه برگزاری چهارمین روز از مسابقات پریسا قربانی در وزن سوم بانوان در تنها مبارزه خود مقابل حریف چینی هشت اخطاره شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
فرشاد عربی مدال نقره ووشوی قهرمانی جهان را کسب کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزنه‌برداری قهرمانی جهان/ یک طلا و ۲ نقره در دسته فوق سنگین به مولایی رسید



وزنه‌برداری قهرمانی جهان

وزنه‌برداری قهرمانی جهان - لهستان
یک طلا و ۲ نقره در دسته فوق سنگین به مولایی رسید

وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان به مدال یک مدال طلا و دو نقره رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمان 2013 جهان که به میزبانی لهستان در حال برگزاری است، با برگزاری آخرین دسته رقابت‌ها یعنی دسته فوق سنگین پیگیری شد.

در این دسته بهادر مولایی از ایران به رقابت 10 وزنه‌بردار دیگر رفت تا با توجه به وضعیت رکوردی وی در جدول وزنه‌برداران فوق سنگین، امیدهای تیم اعزامی به این رقابت‌ها برای کسب مدال همچنان زنده باشد.

پرچم فوق سنگین در سال‌های اخیر همواره توسط حسین رضازاده و سپس بهداد سلیمی بالا بود و مولایی نیز برای تداوم اهتزاز پرچم کشورمان در این دسته و با تفکر قهرمانی و البته شکستن رکورد جهان البته در دوضرب و مجموع (پیش از این مولایی بارها به رکورد دوضرب جهان در تمرینات حمله کرده بود) به مصاف حریفانش رفت.

مولایی برای آغاز حرکات یکضرب در حالی به روی تخته رفت که کار 6 نفر دیگر به پایان رسیده بود. مولایی برای حرکت اول خود وزنه 195 کیلویی را انتخاب کرده بود که به راحتی در مهار آن موفق بود.

بهادر در حرکت دوم خود در مقابله با وزنه 200 کیلویی باز هم عملکرد درخشانی داشت تا به این ترتیب با توجه به وضعیت جدول، مدال یکضرب خود را قطعی کند. بهادر در حرکت سوم خود و در مهار وزنه 203 کیلویی نیز موفق بود تا مدال نقره‌اش را هم قطعی کند.

در این دسته روسلان آلبگوف، نفر سوم المپیک 2012 لندن در پایان رقابت‌های یکضرب با ثبت رکورد 209 کیلوگرم به مدال طلا رسید، مولایی دوم شد و دیگر وزنه‌بردار روس به برنز رسید.

از نکات قابل توجه حرکات یکضرب اوت کردن آرتم اوداچین وزنه‌بردار مطرح اوکراینی بود و وی پس از ناکامی در وزنه 195 کیلویی از دور رقابت‌های یکضرب کنار رفت.

به گزارش فارس، با آغاز رقابت‌های دوضرب که برای معرفی جدیدترین مرد قدرتمند جهان از حساسیت بالایی برخوردار بود باز هم بهادر مولایی، وزنه‌بردار شایسته کشورمان در حالی برای اولین‌بار روی تخته آمد که این بار 8 نفر دیگر به کار خود پایان داده بودند.

بهادر حرکات دوضرب را با بالای سر بردن وزنه 241 کیلویی آغاز کرد تا به این ترتیب مدال نقره دوضرب و مجموع مولایی در این رقابت‌ها قطعی شود. مولایی در مرتبه دوم وزنه بسیار سنگین 255 را به اهتزاز درآورد. در مرتبه سوم هم مولایی وزنه 261 کیلویی را بالای سر نبرد و با مجموع 458 به کار خود پایان داد.

در حرکات دوضرب مولایی به خاطر وزن بدن کمتر نسبت به آلبگوف قهرمان جهان شد و وزنه‌برداران روس و اوکراین دوم و سوم شدند.

به این ترتیب در مجموع نیز آلبگوف قهرمان جهان شد و مولایی و لاوچف از روسیه دوم و سوم شدند.

/فارس