ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توکلی:برای رکورد زنی رستمی نمی توانستیم خودکشی کنیم/در 6 ماه نمی شود شق القمر کرد



اخبار,اخبار ورزشی,حسین توکلی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید آدم باید به داشته هایش در زندگی راضی باشد.

حسین توکلی راه سخت و دشواری دارد،اما خودش همیشه گفته:«انجام دادن کارهای سخت را دوست دارم.»

 

هفته ای که گذشت شاید یکی دیگر از آن هفته های بد برای وزنه برداری بود.شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که سعید محمد پور که یکی از شانس های مدال در مسابقات جهانی آمریکا بود مثل محمد حسین برخواه دستش از آرنج آسیب ببیند و در عین ناباوری این مسابقات را از دست بدهد.

 

با این حال توکلی همچنان مصمم به انجام دادن کارهای سخت است و خیلی با اراده و جدیت می گوید:«باید با واقعیت کنار آمد.نمی خواهم به هیچ چیزی فکر کنم و تنها سعی می کنم با استفاده ازابزاری که دارم جلو بروم.»

این عین بدشانسی است که پس از ماجرای سهراب مرادی،سعید محمد پور هم آسیب ببیند و مسابات جهانی را از دست بدهد.
مشکل سهراب که بزرگ بود.جدا از ماجرای سعید محمد پور باید بگویم که وضعیت بهادر مولایی هم چندان مساعد نبود و ما او را در اصطلاح "صفر"تحویل گرفتیم.نمی گویم کار مربیان قبلی خوب نبوده اما شاید طبق گفته شما من بدشانس باشم.

 

با این حال آدم باید به داشته هایش راضی باشد.از این اتفاق ها همواره پیش می آید.مثل اتفاقی که برای برخواه در کانادا پیش آمد.او می توانست آن سال مدال بگیرد اما در نهایت مصدومیت این اجازه را به او نداد.

دقیقا مثل سعید محمد پور.او می توانست در آمریکا یکی از مدال آوران ایران باشد.
سعید محمد پور با توجه به وزنش و آمادگی بالایی که داشت می توانست حداقل جزو 5 وزنه بردار برتر باشد اما در ورزش همیشه از این اتفاق ها پیش می آید.بارها در فوتبال و در آستانه مسابقات جام جهانی اتفاق افتاده که یک ستاره مسابقات را از دست داده است.

 

اگر بخواهیم شرایط را مرور کنیم می بینیم که اتفاقات تازه ای نیست.شرایط دنیای وزنه برداری هم همین طور است.

کیانوش رستمی این روزها خیلی آماده است.خیلی ها فکر می کردند که او به رکورد دنیا حمله می کند.کادر فنی به او این اجازه را نداد؟
یک چیزی که وجود دارد این است که نظر آخر را خودم می دهم.البته از کادر فنی هم مشورت می گیرم اما در نهایت تصمیم را خودم می گیرن.رستمی قهرمان جهان است.حتی اگر با اسمش هم کاری نداشته باشیم باید وزنه های پایین را برای او اعلام می کردیم.

 

کیانوش 210 کیلوگرم را زده بود و ما باید شرایط را می سنجیدیم و او را برای مسابقات قهرمانی جهان حفظ می کردیم.در زمینه رکورد زنی برای کیانوش نباید خود کشی می کردیم.

در سنگین وزن چطور؟بهداد سلیمی ....
یک مشکلی که وجود داشت این بود که بهداد از ساعت 9.30 شروع به وزنه زدن کرد و تا ساعت 12.30 حرکت های دو ضرب او ادامه داشت.در مسابقات حرفه ای مسابقات نهایت سه ساعت طول می کشد.ما مجبور بودیم به خاطر پخش زنده بعضی از ساعت ها را تغییر بدهیم و دو وزن را با هم ادغام کنیم.

 

البته بهداد مصدومیت کوچکی هم داشت که خدا را شکر مشکلش حل شد و دکتر باقری مساعدت ویژه ای در این زمینه داشت.به نظرم او روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.ما باید با واقعیت های ورزش که خیلی از آنها رسانه ای نمی شود کنار بیاییم.

فکر می کنید چه نتیجه ای در مسابقات جهانی رقم می خورد و آیا بچه ها می توانند سهمیه کامل را برای المپیک کسب کنند؟
در هیچ قسمتی گفتن این حرف درست نیست چون واقعا هیچ چیز را نمی شود پیش بینی کرد.واقعیت این است که ما یک تیم هستیم و داریم می رویم که در یک مسابقه مهم شرکت کنیم.

 

تا زمانی که روی تخته نرفته ایم نمی شود چیزی را پیش بینی کرد اما باید نهایت تلاش مان را بکنیم و کیفیت خوبی داشته باشیم.از زمانی که تیم را تحویل گرفتم 6 ماه را سخت کار کردیم و واقعیت این است که در این مدت  نمی شود شق القمر کرد.

به عنوان سوال آخر شما از دست رضازاده و کادر فنی سابق ناراحت نیستید؟
ناراحتی من دردی را که داو نمی کند.من حرفم این است که باید با واقعیت های زندگی کنار بیاییم.الان چیزی که در اختیار من است باید نهایت استفاده را از آن ببرم و در جهت موفقیت تیم در مسابقات جهانی از آن استفاده کنم.در این زمینه هم خود دوستان باید جوابگو باشند ضمن اینکه ما رییس فدراسیون داریم و ایشان پیگیر تمام این اتفاق ها هستند.

 

من باید حواسم جمع مسائل فنی تیم باشد و کارم را خوب انجام بدهم.زیاد دوست ندارم روی این مسائل ورود کنم.امیدوارم بتوانیم در مسابقات پیش رو سهمیه کامل را برای تیم وزنه برداری به دست بیاوریم.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
معجزه شق القمر و اظهارات محقق ناسا درباره شکاف ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزنه‌برداران المپیکی ایران مشخص شدند/ رستمی رکورد جهان را شکست



وزنه‌بردار المپیکی , وزنه‌برداران

 

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران پس از سپری شدن 4 هفته در بجنورد عصر امروز با برگزاری رکوردگیری از پولادمردان ملی‌پوش به کار خود پایان داد.

مرتضی رضائیان و سجاد بهروزی در دسته 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته 85 کیلوگرم، سعید محمدپور در دسته 94 کیلوگرم، نواب نصیرشلال در دسته 105 کیلوگرم و بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته 105+ کیلوگرم، 8 وزنه‌برداری بودند که از 4 هفته گذشته آخرین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را زیر نظر کادرفنی در بجنورد تشکیل دادند تا از میان آنها 6 اعزامی المپیک 2012 لندن مشخص شوند.

بر همین اساس کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و در رأس این کادر، کوروش باقری عصر امروز از ملی‌پوشان رکوردگیری به عمل آورد که در نهایت و با تصمیم این کادر، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته 85 کیلوگرم، سعید محمدپور در دسته 94 کیلوگرم، نواب نصیرشلال در دسته 105 کیلوگرم و بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته 105+ کیلوگرم به عنوان وزنه‌برداران المپیکی ایران مشخص و معرفی شدند.

از نکات قابل توجه رکوردگیری امروز می‌توان به شکسته شدن غیر رسمی رکورد 85 کیلویی جهان توسط کیانوش رستمی اشاره کرد. وی در یکضرب رکورد 179 و در دوضرب رکورد 220 کیلویی را جابجا کرد.

همچنین سجاد انوشیروانی در فوق سنگین رکوردهای مساوی در مجموع با بهداد سلیمی به میزان 450 کیلو به ثبت رساند.

رکوردگیری امروز زیرنظر اعضای کادرفنی و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری از جمله حسین رضازاده، رئیس و مرتضی زرین گل، نایب رئیس فدراسیون و همچنین مقامات سیاسی و ورزشی استان خراسان شمالی در سالن ورزشی کارخانه پتروشیمی خراسان شمالی برگزار شد.

همچنین با نظر کادرفنی مرتضی رضائیان و سجاد بهروزی در دسته 69 کیلوگرم همچنان در ادامه اردوهای تیم ملی که قرار است آخرین آن پیش از اعزام به المپیک 2012 لندن از فردا به میزبانی تالار وزنه‌برداری تهران آغاز شود، سایر ملی‌پوشان را همراهی کنند.

ملی پوشان وزنه برداری صبح فردا بجنورد را به مقصد تهران ترک می‌کنند و از بعدازظهر همین روز تمرینات خود را در کمپ تیم های ملی واقع در مجموعه ورزشی آزادی پیگیری می‌کنند...../فارس