ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توصیه هایی برای انجام حرکات ورزشی در محیط کار



حرکات ورزشی کارمندان،ورزش کارمندان،کارمند

کارمندان می توانند از برخی از تجهیزات ورزشی کوچک در محل کار استفاده کنند

 

 نکاتی برای انجام حرکات ورزشی در محیط کار
«سلامتی مهمترین رکن یک زندگی سالم، موفق و شاد است. » این جمله یک پیشنهاد یا بهتر است بگوییم یک توصیه ضروری به کارمندان و پشت میز نشینان طولانی مدت است. راه‌حل‌های ساده‌ ای وجود دارد که از بروز خستگی مفرط، دردهای مفصلی، بیماری های قلبی، خطر پوکی استخوان، اضافه وزن و بسیاری خطرات دیگر در محیط کار پیشگیری می ‌کنند.

 

اگر شما هم در محل کار خود تمام وقت به صورت نشسته و پشت میز مشغول کار هستید، بد نیست کمی برخیزید، پیاده روی کنید و به خود حرکتی غیر از حرکت ساکن نشستن دهید. با این حرکت اضافه حداقل شما می ‌توانید کالری‌های اضافه را سوزانده و از افزایش وزن خود پیشگیری کنید.

 

در حین ساعاتکاری در هر شرایطی به دنبال فرصتی برای ایستادن باشید. چرا که بدن شما در حالت ایستاده کالری بیشتری مصرف می کند. برای این کار می ‌توانید از فرصت‌ های پیش آمده استفاده کنید. مانند؛ صبحت کردن با تلفن یا ارباب رجوع.

 

با همکاران خود در محل کار، ارتباط و تعامل برقرار کنید. به این صورت همدیگر را به ایستادن، پیاده روی جمعی و فعالیت‌ های بدنی ترغیب و تشویق کنید. محل برگزاری جلسه‌های کاری را به محیط و فضای باز منتقل کنید. بحث درباره کار و مسائل آن را با قدم زدن و گفتگو در فضای باز انجام دهید. این کار به غیر از سوزاندن کالری بیشتر، منجر به شادی و حتی دریافت نتایج و پیشنهادات بهتری خواهد شد.

 

در کوچکترین فرصت پیش آمده، حرکات کوتاه کششی انجام دهید. قدم زدن و انجام حرکات کششی کوتاه در زمان‌ های استراحت و فرصت‌ های پیش آمده، علاوه بر شادابی، کالری بیشتری نسبت به نوشیدن یک قهوه پشت میزتان می سوزاند. همچنین از درد، خشک شدن و خواب رفتگی عضلات جلوگیری می ‌کند.

 

ورزش کارمندان،حرکات ورزشی کارمندان،کارمند

در محیط کار در کوچکترین فرصت پیش آمده، حرکات کوتاه کششی انجام دهید

 

اگر زیاد به ماموریت کاری می‌ روید، می توانید زمان‌ های پرت خود را صرف قدم زدن، حرکات کششی و سایر فعالیت‌ های بدنی سبک کنید. نکته دیگر اینکه هنگام انتخاب هتل به مجهز بودن آن به تجهیزات ورزشی و محیط مناسب برای ورزش، توجه کنید. در بیشتر محیط های کاری کارمندان بسیاری ترجیح می دهند به هنگام کار کردن، به طور همزمان بر روی تردمیل راه بروند. البته این بسته به محیط کاری و فرهنگ محیط کاری شما دارد. نتیجه یک تحقیق در مایوکلینک نشان داده است؛ کارمندانی که دو یا سه ساعت در روز با پیاده روی، کار می ‌کنند در سال، ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم وزن کم می ‌کنند.

 

برخی از تجهیزات ورزشی مانند؛ وزنه ‌های کوچک، فنرهای کششی و سایر ابزارهای کوچک و قابل حمل... در محل کار مناسب هستند. با فرصت پیش آمد از این وسایل به تنهایی یا به صورت گروهی و رقابتی استفاده کنید. استفاده از توپ‌ های مخصوص به جای صندلی اداری مفید است. این کارنه تنها برای سلامتی کمر و ستون فقرات شما مفید است. بلکه استفاده از آن، البته نوع استاندارد آن به جای صندلی اداری به سوزاندن کالری‌ های اضافه و پیشگیری از اضافه وزن در درازمدت کمک می ‌کند.


با دوچرخه یا پیاده به محل کار رفت و آمد کنید و یا اگر با اتوبوس یا مترو به سر کار می‌ روید، طوری برنامه ریزی‌کنید که بتوانید هر روز حداقل یکی دو خیابان را پیاده تا محل کار طی کنید. حتی اگر مجبور هستید با اتومبیل شخصی به محل کار ‌روید، ماشین را در مکانی دور از ساختمان اداره و یا بخش‌ های انتهایی پارکینگ پارک کنید.

منبع : iec.behdasht.gov.ir


ویدیو مرتبط :
سقوط دردناک پارکور کار حین انجام حرکات ورزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکات ورزشی پشت میز کار



زندگی مدرن و ماشینی امروزی تحرک لازم را از انسان ها گرفته است. اکثر ما بیش از نصف روز را پشت میزهای کار خود می نشینیم و بدون اینکه تحرکی به بدنمان بدهیم، کار می کنیم.

 

این عمل در دراز مدت باعث وارد آمدن ضررهایی به بدن ما خواهد شد که سلامتی ما را به خطر می اندازد. گرفتاری های دنیای امروزی آنقدر زیاد و پیچیده هستند که معمولاً وقت کافی را جهت انجام حرکات ساده ورزشی در اختیار ما قرار نمی دهند.

 

در این مقاله ما به شما حرکات ورزشی‌ای را آموزش می دهیم تا شما برروی صندلی خود و در پشت میز کار خود، بدون اختصاص وقت زیاد بتوانید با انجام آنها از به خطر افتادن سلامتی خود جلوگیری کنید. این حرکات از درد پشت و کمر و خستگی پاها جلوگیری می کنند. برای بهتر متوجه شدن این تمرینات به تصاویر دقت کنید:

 

ورزش پشت میز

 

حرکت اول

 

- بر روی صندلی خود بشینید.

 

- پاها را روی زمین به حالت راحت و شل قرار دهید.

 

- دست راست خود را تا کرده و کف دست را پشت گردن قرار دهید.

 

- دست چپ خود را به سمت پای چپ بکشید.

 

- سپس دست چپتان را تا نزدیکی کف پای خود به سمت زمین بکشید.

 

- سعی کنید تا احساس کشیدگی در بدنتان (از کمر تا گردن) حس شود.

 

- سپس دست ها را عوض کنید.

 

- برای هر دست می توانید 10 تا 50 بار حرکت را تکرار کنید.

 

- توجه کنید که خود را فقط به سمت کناره ها بکشید نه به عقب یا جلو.

 

ورزش پشت میز


حرکت دوم

 

- به پشت صندلی تان بروید.

 

- دست هایتان را روی تکیه گاه صندلی قرار دهید.

 

- همانطور که صندلی را گرفته اید، بر روی زانوهایتان بشینید.

 

- سعی کنید تا کشیدگی را روی زانوها و کمر خود احساس کنید.

 

- سپس به حالت اول برگردید و حرکت را تکرار کنید.

 

- هنگام اجرای حرکات منظم نفس بکشید و بعد از انجام چند حرکت، استراحت کنید.

 

ورزش پشت میز

حرکت سوم

 

- روی صندلی خود به صورت قائم (90 درجه) بنشینید.

 

- پاها را به حالت راحت و شل روی زمین قرار دهید.

 

- دست هایتان را روی زانوها قرار دهید.

 

- در همین حالت آرام بلند شوید.

 

- سعی کنید با تکیه بر روی زانوها، بدنتان را به جلو ببرید.

 

- توجه کنید که دست هایتان برروی زانوها باقی بماند.

 

- احساس کشش می بایست در پشت، کمر و پاها احساس شود.

 

- در ضمن دقت کنید که کمر خم نشود.