ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

توصیه‌های برای لاغر شدن



لاغر شدن,ورزش برای لاغر شدن,کاهش وزن

توصیه‌های برای لاغر شدن
بسیاری از افراد در دنیا با مشکل چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند. به همین دلیل است که هر روز راه‌های جدیدی از طرف کلینیک‌های زیبایی و پزشکان زیبایی برای از بین بردن چربی‌ها ارائه می‌شوند. ورزش راهی کم خطر برای سوزاندن چربی‌ها است.

 

می‌توانید از توصیه‌های زیر برای لاغر شدن به وسیله ورزش استفاده کنید:
1- یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن ساختن ماهیچه است. برای ساختن هر نیم کیلو ماهیچه حداقل روزی 50 کالری اضافه سوزانده می‌شود، زیرا ساختن ساختمان عضلانی نیاز به انرژی دارد.

 

2- برای سوزاندن چربی‌ها از ورزش‌های هوازی استفاده کنید. پیاده‌روی، پیاده روی سریع، شنا در کنار ورزش‌های غیر هوازی که برای ساختن ماهیچه پاها و لگن هستند، لازم است. اگر این ورزش‌ها هر روز و درست انجام شوند چرخش خون و هورمون‌ها در بدن نیز تنظیم می‌شوند. انجام منظم این ورزش‌ها باعث می‌شود که دفع سموم صورت بگیرد و بدین شکل چربی‌های اضافه نیز سوزانده شده و از بین می‌روند.


3- اگر با انجام همه این ورزش‌ها به نتیجه‌ نرسیدید ممکن است که مشکل هورمونی داشته باشید. عدم تعادل در هورمون‌ها گاهی اوقات مهم‌ترین دلیل چاقی و انباشه شدن چربی‌ها در بدن است.


4- ورزش‌های غیر هوازی نیز برای سوزاندن چربی‌ها بسیار مهم هستند. در واقع این ورزش‌های غیر هوازی هستند که کمک می‌کنند چربی‌های اضافه به بافت‌های ماهیچه‌ای تبدیل شوند.
بهترین ورزش‌های غیر هوازی وزنه زدن و حرکاتی برای شکل گرفتن عضلات دست است. می‌توانید این حرکات را به کمک دستگاه‌های ورزشی نیز انجام دهید.
منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
لاغر شوید و لاغر بمانید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه‌هایی تغذیه‌ای به چاق‌ها و لاغر‌ها



 

 

توصیه‌هایی تغذیه‌ای به چاق‌ها و لاغر‌ها

 

بدن انسان به دنبال عملكرد سیستم‌های پیچیده، تعادل میان انرژی دریافتی و انرژی مصرفی را حفظ می‌كند. بر هم خوردن این تعادل با بروز پدیده‌های چاقی یا لاغری همراه است. به گفته متخصصان چاقی و لاغری هر دو نوعی بیماری محسوب شده و به عنوان عامل خطر بیماری‌های دیگرنیز محسوب می‌شوند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، افزایش میزان چربی بدن به صورت موضعی یا عمومی را چاقی می‌گویند.

 

همچنین مصرف بیش از نیاز كالری غذایی به ویژه شیرینی‌ها و چربی‌ها، كمبود تحرك، برخی از اختلالات هورمونی و زمینه‌های ارثی از علل عمده چاقی به شمار می‌روند.

 

بیماری‌های قلبی - عروقی، فشار خون بالا، دیابت، سرطان، سنگ‌های صفراوی، تغییرات نامطلوب چربی خون و پرخوری عصبی نیز از عوارض مهم چاقی محسوب می‌شوند.

 

توصیه‌هایی برای مبتلایان به چاقی

 

بر اساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور، كاهش تدریجی وزن حدود نیم كیلوگرم در هفته و پیروی از یك رژیم غذایی متعادل با توجه به شرایط جسمانی (سن، جنس و فعالیت جسمانی) برای افراد چاق توصیه می‌شود. چاق‌ها بهتر است وعده‌های غذایی خود را به شش وعده كوچك و منظم تقسیم كرده و به صبحانه به عنوان یك وعده غذایی مهم توجه كنند و هنگام شام غذایی سبك مصرف كنند.

 

همچنین مصرفی كافی آب و مایعات به منظور دفع مواد زاید بدن و پرهیز از مصرف نوشابه‌های شیرین و گازدار در مبتلایان به چاقی ضروری است.

 

افراد چاق بهتر است استفاده از سالاد و سبزی‌ها و یا سوپ‌های رقیق قبل از غذا را برای كاهش اشتها در دستور كار داشته باشند. كاهش مصرف نمك، شیرینی و شكلات، غذاهای چرب و سرخ شده در مبتلایان به چاقی تاكید می‌شود. چاق‌ها بهتر است از مواد غذایی به صورت آب پز، بخارپز یا كبابی استفاده كنند.

 

افزایش فعالیت بدنی و ورزش منظم، مصرف غذاهای پروتئینی مانند گوشت كم چرب، ماهی، حبوبات، لبنیات كم چرب در هر وعده غذایی برای كمك به احساس سیری، جایگزین كردن نان‌های سبوس‌دار به جای نان‌های سفید، پرهیز از رژیم‌های خیلی سخت و كم كالری و خودسرانه، استفاده از چاشنی‌هایی مانند آب لیمو و یا آبغوره یا سركه به جای نمك و سس سالاد در مبتلایان به چاقی توصیه می‌شود.

 

لاغری و توصیه‌های تغذیه‌ای برای این افراد

 

در عین حال كمبود وزن نیز مشكلی است كه 8 تا 9 درصد جمعیت كشور به آن مبتلا هستند.

 

عادت‌های غذایی غلط، مصرف ناكافی مواد غذایی و انرژی، فعالیت بدنی بیش از حد، اختلال در جذب مواد مغذی، ابتلا به بیماری‌های تحلیل رونده مانند پركاری تیروئید یا سرطان، عفونت، استرس و ...، فشارهای روحی و روانی و بی‌اشتهایی عصبی از جمله علل مهم لاغری هستند.

 

افزایش تدریجی وزن حدود نیم كیلوگرم در هفته و استفاده ازادویه‌ها و افزودنی‌های محرك اشتها مانند انواع ترشی‌ها در افراد لاغر توصیه می‌شود. همچنین تهیه و سرو غذا به صورت دلپذیر و مصرف گوشت و غلات برای بهبود اشتها می‌تواند كمك موثری به این افراد داشته باشد.

 

مصرف انواع میوه و آب میوه طبیعی و سبزی‌های تازه به عنوان منابع خوب ویتامین‌ها واملاح، مصرف مواد نشاسته‌ای بیشتر مانند نان، برنج، سیب زمینی برای تامین انرژی، مصرف انواع مغزها و خشكبار در فواصل وعده‌های غذایی مانند پسته، فندق، بادام و ... و مشاوره تغذیه جهت تنظیم یك برنامه مناسب برای افراد لاغر توصیه می‌شود./ایسنا