ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تورس برنده کفش طلای یورو



کفش طلای یورو , یورو 2012

 

فرناندو تورس با به ثمر رساندن سه گل در رقابتهای یورو، توانست کفش طلای یورو 2012 را از آن خود کند.

تورس که در 15 دقیقه پایانی دیدار فینال به بازی آمد با به ثمر رساندن گل سوم و پایه گذاری گل چهارم اسپانیا که خوان ماتا آن را به ثمر رساند، پایانی زیبا برای اسپانیا در این مسابقات رقم زد. تورس دو گل دیگر خود در این تورنمنت را مقابل ایرلند در جریان پیروزی چهار بر صفر لاروخا به ثمر رساند.

در حالی که ماریو گومز آلمانی هم سه گل و یک پاس گل داشت ولی مهاجم چلسی به علت دقایق کمتر بازی برنده کفش طلا شد.

ال نینیو همچنین به تنها بازیکنی تبدیل شد که توانسته در دو فینال یورو گلزنی کند. وی گل پیروزی بخش اسپانیا در فینال یورو 2008 مقابل آلمان را هم به ثمر رسانده بود.

 

Player    Team    Goals    Minutes

Fernando Torres    Spain    3    189

Mario Gomez    Germany    3    282

Alan Dzagoev    Russia    3    253

Mario Mandzukic    Croatia    3    270

Mario Balotelli    Italy    3    421

Cristiano Ronaldo    Portugal    3    480

منبع:سایت گل


ویدیو مرتبط :
اهدای کفش طلای آقای گل جام کنفدراسیون ها به تورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسی برنده کفش طلای فوتبال اروپا



مسی: برای همیشه بارسا

لیونل مسی کفش طلای فوتبال اروپا را دریافت کرد. او همزمان با دریافت این جایزه رویای خود را پایان دادن به فوتبالش در بارسلونا عنوان کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - بازیکن آرژانتینی آبی‌-اناری‌ها با زدن 50 گل در فصل گذشته لیگا، با چهار گل اختلاف، بالاتر از کریستیانو رونالدو ایستاد و برنده کفش طلای فوتبال اروپا در فصل 2012 - 2011 شد. این جایزه به بازیکنی داده می‌شود که بیشترین گل را در یکی از لیگ‌های داخلی اروپا به ثمر برساند.

مسی با دوگلی که شنبه شب به "رایو وایکانو" زد، تعداد گل‌های دوران حرفه ای اش را به 301 گل رساند. این بازیکن 25 ساله که از 13 سالگی برای باشگاه بارسلونا بازی کرده، یک بار هم در سال 2010 این جایزه را برده بود: "این جایزه یک عنوانی تیمی است. هر بار که جایزه انفرادی را می‌برم، همین حرف را می‌زنم. این جایزه برای یک بازیکن نیست، برای گل‌هایی است که زدم ولی بدون کمک هم‌تیمی‌هایم، یک گل هم نمی‌توانستم بزنم."

او با تشکر از مسئولان باشگاه بارسلونا ابراز امیدواری کرد، تا پایان عمر ورزشی‌اش در این باشگاه بماند.

مسی که نخستین بار در سال 2004 در رقابتی رسمی برای کاتالان‌ها به میدان رفت، به غیر از بارسلونا برای باشگاه دیگری بازی نکرده است: "از حضورم در بارسلونا و کاری که آنها برایم انجام دادند، سپاسگزارم. می‌خواهم دوران بازیگری ام را پیش از بازگشت به آرژانتین در این باشگاه به پایان برسانم."

قرارداد کنونی مسی – بارسا چهار سال دیگر اعتبار دارد. بر اساس بندی که در این قرارداد آمده، مسی تنها در ازای پرداخت 250 میلیون یورو می‌تواند به باشگاه دیگری بپیوندد. سران بارسا از هم اکنون در اندیشه تمدید دوباره قرارداد مرد سال سه سال اخیر فوتبال جهان هستند هر چند خود او لحظه‌ای به رفتن از نوکمپ فکر نمی‌کند: "مهم‌ترین موضوع آن است که در بارسا همچنان پیشرفت کنم و می‌خواهم تا پایان فوتبالم همین کار را انجام دهم."

لوئیس سوآرس، بازیکن سال‌های دور تیم ملی اسپانیا کفش طلای اروپا را به مسی اهدا کرد. هیچ‌یک از برندگان این جایزه که از سال 1968 به برترین گلزن باشگاهی در اروپا اهدا می‌شود، نتوانستند، به آمار 50 گل زده مسی دست پیدا کنند.

تیتو ویلانووا، سرمربی بارسلونا هم در واکنش به دریافت جایزه مسی گفت: "فکر نمی‌کنم دوباره بازیکنی مثل لئو (مسی) را در فوتبال ببینیم. علت اصلی این موضوع، درک او از فوتبال است."/ایسنا