ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تمارض برای گرفتن پنالتی حرام اعلام شد



تمارض برای گرفتن پنالتی حرام اعلام شد

یک مجمع فقه اسلامی در سودان، حکم سجده کردن ورزشکاران و تمارض جهت گرفتن پنالتی را اعلام کرد.

به گزارش جام نیوز، مجمع فقه اسلامی در سودان سجده کردن ورزشکاران بر روی زمین را پس از شادمانی بخاطر پیروزی، به عنوان نوعی شکر برای خداوند جایز دانسته است.

این مجمع در ادامه خاطر نشان کرد: «پس از سجده شکر، بجا آوردن سلام واجب نیست و برای انجام آن نیازی به رو به قبله بودن نمی باشد.» این مجمع فقهی، سجده ای که بازیکنان فوتبال پس از رسیدن به گل یا پیروزی در زمین فوتبال انجام می دهند را در انتشار و تبلیغ اسلام سهیم می داند.

 

این در حالی است که عده ای از علماء با انتقاد از این حرکت پرسیده بودند که مگر گل زدن یک نعمت است تا به خاطر آن شکر خدا بجا آورده شود؟ در همین راستا، دو عالم سعودی نیز، تمارض بازیکنان فوتبال برای گول زدن داور به جهت گرفتن پنالتی یا گرفتن ضربه آزاد به منظور رسیدن به گل، حرام دانستند.

"عبدالله مطلق" یکی از این دو عالم سعودی گفته است که این کار یک نوع گول زدن و دروغ گفتن است و حرام شرعی به حساب می آید و بازیکن زمانی که این کار را انجام دهد مرتکب گناه می شود مخصوصا زمانی که بازیکن به خدا سوگند یاد کند که در اینجا بازیکن مرتکب یکی از گناهان کبیره ای شده است که بر هر مسلمانی واجب است از آن اجتناب کند./جام نیوز


ویدیو مرتبط :
اعلام پنالتی نادرست برای استقلال و هدر رفتن پنالتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف گوجه فرنگی حرام اعلام شد!



گوجه فرنگی , اخبار سیاسی

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از شیرازه ، این گروه با جای دادن به عکسی از گوجه فرنگی در صفحه فیس بوک خود در پایین این عکس چنین نوشت:

گوجه فرنگی مسیحی است. چرا که وقتی گوجه فرنگی را بطور عمودی برش می دهیم، در وسط آن یک صلیب می بینیم. بنابراین گوجه فرنگی بجای پرستش خداوند، صلیب را می پرستد. صلیبی که بجای خداوند واحد به وجود 3 خدا معتقد است. بنابراین خودرن گوجه فرنگی حرام است.

به گزارش تی آرتی، در پی انتشار این عکس به شکلی بسیار سریع در اینترنت 2 هزار و 800 نفر با اعتراض به آن دیدگاههای مخالف خود را در پایین عکس بیان داشتند.

در نتیجه مخالف بسیار سریع کاربران اینترنت با چنین تعبیر و تفسیری، رهبران این گروه بلافاصله گام پس نهاده و نوشتند: \"ما نگفتیم که گوجه فرنگی نخورید. ما گفتیم گوجه فرنگی را به شکلی که در وسط آن تصویر صلیب نمایان شود، نبرید.\".../فارس