ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تغییر قوانین کشتی از سوی اتحادیه جهانی /پایان عصر" هل بده" و امتیاز بگیر!



اخبار,اخبار ورزشی,قوانین کشتی

اصلاحات جدید در قوانین کشتی آزاد از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد..

سایت رسمی فدراسیون کشتی نوشت:با توجه به تغییراتی که در قوانین کشتی فرنگی ایجاد شده است، برخی از این تغییرات در کشتی آزاد نیز ضروری است. اتحادیه جهانی کشتی به منظور یکپارچه کردن قوانین در هر دو رشته آزاد و فرنگی تغییرات جدید قوانین در رشته کشتی آزاد به شرح زیر اعلام کرد:

1- تمامی فنون چرخشی (بارانداز، فیتیله پیچ و ...) دو امتیازی هستند، چه چرخش از ناحیه کمر و شکم باشد و چه چرخش روی دو دست کشتی‌گیر مدافع باشد، 2 امتیاز به مجری فن داده می‌شود (حذف یک امتیازی چرخش روی دستان)

2- تماس آنی شانه‌های کشتی‌گیر مهاجم و یا مجری فن با تشک دیگر امتیازی در بر نخواهد داشت (پیش از این مجری فن در هنگام اجرای فن به علت روی پل رفتن خود و تماس شانه‌هایش با تشک یک امتیاز از دست می‌داد که این قانون حذف شده است.)

3- اگر پای کشتی‌گیر مهاجم از تشک خارج شود سه حالت زیر قابل فرض است:

- اگر کشتی گر مهاجم امتیازی به دست بیاورد آن امتیاز تعلق می‌گیرد (امتیاز برای او ثبت می‌شود)

- اگر کشتی‌گیر مهاجم نتواند فنی را اجرا یا امتیازی کسب کند، داور مسابقه را متوقف می‌کند و یک امتیاز به حریف داده می‌شود.

- اگر کشتی‌گیر مهاجم حریف را با کنترل کامل بلند کند و پایش از تشک بیرون برود و نتواند امتیازی کسب کند، یک امتیاز به حریف او داده نخواهد شد.

4- هل دادن حریف به خارج از تشک امتیازی نخواهد داشت.

5- یک امتیاز همچنان به خروج پای حرف از تشک تعلق می‌گیرد (وقتی یک امتیاز در بر دارد که کشتی گیر مهاجم فعال است و کشتی می‌گیرد و هُل نمی‌دهد)

تمامی این تغییرات از زمان ارسال این بخشنامه قابل اجرا خواهد بود.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناکامی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی/ پانزدهم با هشت امتیاز!



اخبار, کشتی فرنگی نوجوانان ایران

ناکامی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در پنج وزن اول مسابقات جهانی/ پانزدهم با هشت امتیاز!

در حالی که روز اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان با ناکامی مطلق ایران همراه شد، کشتی‌گیران هموطن رییس فیلا صاحب دو مدال نقره و برنز شدند تا بهترین نتیجه‌ دهه اخیر این رده سنی را برای صربستان رقم بزنند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در شهر "زرنیانین" در شمال صربستان به پایان رسید که فرنگی کاران ایران نتایج دور از انتظاری را رقم زدند.

در وزن 50 کیلوگرم میثم دلخانی به رتبه بهتر از پانزدهم نرسید و در وزن 55 کیلوگرم محمد مراد الیاسی که بهترین کشتی‌گیر ایران بود، پنجم شد.

در وزن 58 کیلوگرم حسین اسدی در رده نهم قرار گرفت و در 63 کیلوگرم محمود حبیبی در رده سیزدهم ایستاد.

وضعیت ملی‌پوش 100 کیلوگرم نیز بهتر از سایرین نبود و امیر حسین حسینی سیزدهم شد. با این وضعیت تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران در پایان پنج وزن اول تنها با هشت امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و باید در انتظار جبران این نتایج توسط ملی‌پوشان پنج وزن دوم بود.

در حال حاضر در رده بندی تیمی، روسیه با 37 امتیاز پیشتاز است، اوکراین با 29 امتیاز و گرجستان با 28 امتیاز در تعقیب تیم پیشتاز هستند.

البته در روز اول مدال‌های طلا تقسیم شد به طوری که پنج کشور بر سکوی قهرمانی ایستادند.
قهرمانان روز نخست مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان به ترتیب زیر هستند:
50 کیلوگرم: میکائیل رحمان اف (آذربایجان)
54 کیلوگرم: کازویا کویا ناگی (ژاپن)
58 کیلوگرم: اتین کینسینگر (آلمان)
63 کیلوگرم: عظمت تاخویف (روسیه)
100 کیلوگرم: زوید پاتا ریدزه (گرجستان)

ایسنا