ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تعجب رسانه های جهان از رکورد نوجوان ایرانی



هنرمندی نوجوان ایرانی در بازی با توپ بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.به گزارش آخرین نیوز، اقدام مهدی درویش که موفق شد حد نصاب روپایی زدن با توپ را جابه جا و نام خود را در کتاب ثبت رکوردها موسوم به "گینس" جاودانه کند  در اغلب شبکه های خبری جهان از جمله تلویزیون العربیه و خبرگزاری رویترز  بازتاب داشته است .

 

مهدی درویش یکی از دوستداران و عاشقان فوتبال در ایران  است  که توانست ظرف مدت یک دقیقه یکصد و چهل و چهار ضربه به توپ بزند . مهدی درویش علاوه بر توپ فوتبال با توپهای تنیس ،تیله و ساچمه نیز روپایی زده است .

به گفته وی یک روز با توپ تنیس به مدت ده ساعت از دوازده ظهر تا ده شب بدون وقفه  هفتاد هزار روپایی زده بگونه ای راهی بیمارستان شده است .../آخرین نیوز


ویدیو مرتبط :
پزشک ایرانی رکورد دار جراحی در جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد برترین های ایرانی در جهان فوتبال


ر مورد یک گل دایی و چهار گل جواد نکونام، اختلاف نظر وجود دارد، چون برخی از دیدارهای انجام شده تیم ملی از نظر فیفا دیدار رسمی‌ نبوده و یا تیم ملی حریف از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده است.

تابناک: در مورد یک گل دایی و چهار گل جواد نکونام، اختلاف نظر وجود دارد، چون برخی از دیدارهای انجام شده تیم ملی از نظر فیفا دیدار رسمی‌ نبوده و یا تیم ملی حریف از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده است.

 در عرصه جهانی فوتبال، پنج بازیکن ایران دارای جایگاه مناسبی هستند و در سطح دنیا عرض اندام می‌کنند. علی دایی با ۱۰۹ گل زده ملی، برترین گلزن جهان است و کریم باقری، دیگر بازیکن ایرانی با ۵۰ گل زده در رده ۳۲ برترین گلزنان جهان قرار دارد و از این حیث، بالاتر از بابی چارلتون، بازیکن افسانه ای و اسبق انگلیس است.

همچنین علی کریمی ‌با 122 بازی ملی، بیشتر از آیالای آرژانتینی، دیوید بکهام انگلیسی و پوپسکوی رومانیایی بازی کرده است. در ضمن جواد نکونام با 118 بازی، اندازه آندره استیونسن بازی کرده و مهدی مهدوی کیا هم با ۱۱۱ بازی ملی، هم اندازه با کارلوس والدراما بازی ملی دارد.

هم‌اکنون خالد محمد الدعایه با ۱۷۸ بازی ملی در این عرصه پیشتاز است. کلودیوسوآرز مکزیکی هم، همین تعداد بازی را دارد. علی دایی با انجام ۱۴۹ بازی ملی، در رده دوازدهم این عرصه و چهارم آسیا قرار دارد.

رکوردداران بازی ملی جهان

۱ ـ محمد الدعایه ۱۷۸ عربستان -۲۰۰۶ تا93

۲ ـ‌ کلودیو سوارز ۱۷۸ مکزیک ۲۰۰۶ تا۹۲

۳ ـ‌ احمد حسن ۱۷۵ مصر ۲۰۱۰تا ۹۶

۴ ـ‌ حسام حسن ۱۶۹ مصر ۲۰۰۶ تا ۸۵

در جمع آسیایی‌ها، ادعایه با ۱۷۸، عدنیان طالیانی اماراتی با ۱۶۴ و سامی‌ الجابر عربستانی اول تا سوم هستند و علی دایی در رتبه چهارم قرار گرفته است.

علی کریمی‌ هشتاد و سومین گلزن دنیا

با گلی که علی کریمی‌ در آخرین بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی او به 38 گل رسید. حالا علی کریمی در رتبه هشتاد و سوم بهترین گلزن‌های فوتبال دنیا در سطح بین المللی قرار دارد.

در این فهرست علی دایی همچنان با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل در رتبه اول قرار دارد و فرانس پوشکاش با به ثمر رساندن ۸۴ گل دوم است. پله، ستاره بزرگ فوتبال دنیا با به ثمر رساندن ۷۷ گل در رده سوم قرار دارد.


از ایران به جز علی دایی که اول است، کریم باقری با پنجاه گل در رتبه سی و دوم قرار دارد و علی کریمی‌ با ۳۷ گل هشتاد و سوم است، در جمع آسیایی‌ها بشار عبدالله، مهاجم سابق تیم ملی کویت با زدن ۷۵ گل در رده چهارم بهترین گلزنان فوتبال دنیا قرار دارد و ماجد عبدالله مهاجم سابق تیم ملی عربستان هم با زدن ۶۷ گل در رده نهم ایستاده است.

برترین گلزنان جهان :

۱ ـ علی دایی ۱۰۹ ایران

۲ ـ‌ فرانس پوشکاش ۸۴ مجارستان

۳ ـ‌ پله ۷۷ برزیل

۴ ـ‌ بشار عبدالله ۷۵ کویت

۸ ـ گرد مولر ۶۹ آلمان

۹ ـ ماجد عبدالله ۶۷ عربستان
.
.

۳۲ کریم باقری ۵۰ ایران

۸۳ علی کریمی 38 ایران